Auteur Topic: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet  (gelezen 16287 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #40 Gepost op: 5-02-2022, 22:27:41 »
Ja en dan had ze Laetitia niet naar 2 sleutels gestuurd?

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2022, 22:28:24 »
Oke

Wie van de productie heeft er erge nachtmerries over badmeesters die een kistje van je sup duwen zodat je nog een keer moet vissen O NEE!!! ::rofl::

Wel echt een toffe opdracht!

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2022, 22:29:53 »
Ik zou hier wat gephotoshopte "badmeesters FROM HELL" wel toejuichen!   ::rofl::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2022, 22:33:16 »
Nee joh! De tijd liep al tijdens het zoeken van de dolken!
Klopt, daar ging al een minuut of 4 aan op. Best veel voor 2 dolken in de bosjes. Dan kan je wel een wit voetje halen door de laatste dolk te vinden.

En toen ze uit de catacomben kwamen was er nog zat tijd over om sleutels te zoeken. Fresia stopte wel heel snel, terwijl Rik zei dat ze maar een half uur voor de tweede groep over hoefden te houden, dat werd een kleine 40 minuten.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2022, 22:33:58 »
Wel apart dat Thomas in zijn biecht de benaming "badmeesters from hell" gebuikte.

Het leek met een (niet uitgesproken) spelregel dat je de badmeesters niet mocht aanvallen. Ze verdedigden alleen maar, op Sahil na, die dat zelfs niet deed...

Ik had ook wel iets spectaculairders verwacht bij de benaming.  >:D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2022, 22:34:22 »
Ja en dan had ze Laetitia niet naar 2 sleutels gestuurd?
Nee, Volgens mij verlaat Laetitia haar deel als ze de eerste heeft gevonden en vindt haar tweede sleutel in een ander deel.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2022, 22:39:16 »
Nog beter zou zijn: 1 sleutel in je zak stoppen en verder zoeken=minder tijd om de kistjes boven te halen. Ik vind het net onmols dat ze dat voorstelt.
Ze hadden ook niet veel te zeggen over de verdeling, Sahil had al beslist dat hij bij zijn 2 verdachten zou blijven en dat zij voor geld gingen zorgen. Ik had liever gezien dat de discussie met de hele groep zou doorgaan, maar bon.
In elk geval is 1 sleutel minder (en net 1 met 3 pijlen) wel mols. Dat kunnen ze alle 3 zijn geweest.
Onmols van Kim om met 2 kistjes al weg te varen en de andere 2 achter te laten. Ze zouden zomaar eens alle kistjes kunnen bemachtigen. Thomas vind ik het minst verdacht hier, neemt een kistje over van Sahil en komt er ook nog op tijd mee bij Kim.
Daar heb je wel gelijk in, Fresia had langer door kunnen zoeken met een gejatte sleutel op zak dus niet per se mols.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - ????
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2022, 22:40:30 »
Briljant gemold van Kim-Lian.
Blijft vlak bij de ingang/uitgang, met 3 lichtjes dus zeer waarschijnlijk ook 3 kistjes. Vist er maar 2 op en gaat meteen weg. Hierdoor zorgt ze er niet alleen voor dat dat 3e kistje sowieso nooit meer opgevist gaat worden en zorgt ze er tegelijkertijd voor dat de ''badmeesters'' nog maar op 2 mensen hoeven te focussen, veel meer kans dat daar weer kistjes van de sups worden geschoven.
In de andere groep heb ik niet veel verdachts gezien. 3 v/d 4 sleutels gevonden binnen een kwartier, en alle 7 pijlen goed geschoten.
Je kan het ook omdraaien. Op zeker gaan met 2 kistjes en idd het gemiddelde geld €350 binnenhalen. Moet nog terugkijken naar die 3 kistjes.
terwijl ze weg voer riep ze nog dat de anderen op de kistjes moesten gaan zitten, ONMOLS

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2022, 22:42:33 »
Hele coole opdracht! Supermooie beelden, groepen die gescheiden zijn, originele opdrachten, wauw!

De grootste molactie is natuurlijk het niet vinden van die laatste sleutel. Dat kost meteen een aanzienlijk bedrag en vermindert de kans dat opgeviste kistjes geopend kunnen worden. Het schieten was symbolisch, want had weinig invloed verder.

Bij het tweede deel zitten molacties in het niet vinden van kistjes en kistjes laten afpakken door de badmeesters. Een betere strategie was zo lang mogelijk bij elkaar blijven, dan hadden ze elkaar kunnen afdekken en beschermen. Dat Kim Lian zo snel vertrok vind ik daardoor erg verdacht.

Als duiker kan ik overigens zeggen dat het feit dat de lamp van Thomas uitvalt niet per se verdacht is. Dit zijn goedkope lampjes die snel uitvallen, bijvoorbeeld door een stoot met de magneet of het slepen over de bodem (de reden dat duikers altijd minimaal twee lampen meenemen onder water).

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2022, 22:48:05 »
Ik weet niet goed of ik het verdacht vind van Fresia om na 3 sleutels de groep door te sturen, i.p.v. nog tijd te besteden aan de 4de sleutel. Het is eigenlijk zowel mols als onmols uit te leggen, met 44 minuten op de klok.

Waar je ook aan mag denken: niet alleen het zoeken naar de 4de sleutel kost extra minuten, maar ook het schieten van de extra 3 pijlen en het uit het water vissen van deze 3 pijlen. Persoonlijk vind ik dat de ruime tijd voor de suppers goed heeft uitgepakt. Met het half uur van Rik was er denk ik niet meer, of zelfs minder geld verdiend.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - ????
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2022, 22:57:05 »
Fresia (en in mindere mate Everon) zijn de enige verdachte(n) deze opdracht…
Maar ik vergat dat ze perfect schoten… de eerste pijl laten afzwaaien zou toch niet zo verdacht zijn….

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - ????
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2022, 22:58:22 »
Maar ik vergat dat ze perfect schoten… de eerste pijl laten afzwaaien zou toch niet zo verdacht zijn….

Ja, dat ging ook door mijn hoofd! Als mol zijnde, kan je er best eentje slecht schieten

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2022, 23:03:43 »
Goeie opdracht (in twee delen) omdat in beide groepen er ongeveer genoeg molmomenten en molposities zaten.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - ????
« Reactie #53 Gepost op: 5-02-2022, 23:07:27 »
Ja, dat ging ook door mijn hoofd! Als mol zijnde, kan je er best eentje slecht schieten
Het was me niet duidelijk wat er met een "slecht" geschoten pijl zou gebeuren. Het had wat extra tijd gekost, maar ze mochten alle pijlen uit het water vissen. Het leek vooral een stukje voor de show (en een beetje overdreven dat dit als een geweldig onderdeel van de opdracht werd omschreven in de biechten).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #54 Gepost op: 5-02-2022, 23:15:26 »
een camerashot van de zijkant had misschien onthuld of het heel makkelijk of moeilijk was om in de buurt van de boei te schieten. Het leek er niet heel moeilijk uit te zien.
De tip van Fresia was zeer correct, 'met een strakkere boog kun je wat lager op de boei richten'. Met succes.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - ????
« Reactie #55 Gepost op: 5-02-2022, 23:25:08 »
Het was me niet duidelijk wat er met een "slecht" geschoten pijl zou gebeuren. Het had wat extra tijd gekost, maar ze mochten alle pijlen uit het water vissen.

De boei was een richtpunt, zowel voor de schutters als voor de vissers. Als een pijl ver daarvan afligt is het maar de vraag of je hem nog kunt vinden in het water.

Offline Jeweetwel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #56 Gepost op: 6-02-2022, 00:06:46 »
Het meest interessante onderdeel van deze opdracht was het overleg tussen de twee busjes na het telefoontje van Rik. En dan met name de reactie van Fresia, Everon en Laetitia als ze te horen krijgen dat zij met zijn drieën een team vormen. Stel dat jij de Mol bent en in dit groepje zit, dan weet je wat er zou moeten komen. Je weet dus dat de boodschap niet klopt, maar mag dat natuurlijk niet laten blijken. Dan moet je even heel snel schakelen. Kijk dit moment zelf maar even na. Wie valt je op?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #57 Gepost op: 6-02-2022, 00:14:36 »
Het meest interessante onderdeel van deze opdracht was het overleg tussen de twee busjes na het telefoontje van Rik. En dan met name de reactie van Fresia, Everon en Laetitia als ze te horen krijgen dat zij met zijn drieën een team vormen. Stel dat jij de Mol bent en in dit groepje zit, dan weet je wat er zou moeten komen. Je weet dus dat de boodschap niet klopt, maar mag dat natuurlijk niet laten blijken. Dan moet je even heel snel schakelen. Kijk dit moment zelf maar even na. Wie valt je op?
Waar doel je precies op? Fresia zit heel druk aan haar haar en capuchon, Everon is geconcentreerd, Laetitia is een beetje afwezig, kijkt naar beneden, misschien in gedachten.

Als ik moet kiezen vind ik de reactie van Laetitia het meest opvallend.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #58 Gepost op: 6-02-2022, 00:28:34 »

Ik had ook wel iets spectaculairders verwacht bij de benaming.  >:D

Ik zat na het James Bond deuntje klaar voor een Jaws momentje. Als in duikers die de sups om zouden gooien. Komen ze met badmeesters  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #59 Gepost op: 6-02-2022, 00:36:49 »
Ik zat na het James Bond deuntje klaar voor een Jaws momentje. Als in duikers die de sups om zouden gooien. Komen ze met badmeesters  ::rofl::
Of Amsterdamned.