Auteur Topic: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet  (gelezen 16296 keer)

Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #60 Gepost op: 6-02-2022, 00:49:41 »
Heeft er iemand een idee waarom de ene dolk met een I (of 1) gemarkeerd is en de andere met een O (of 0)?

EDIT: ik zie het al, dat matcht met de kastjes op de deur  ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 00:58:15 door Vladimir Vlemmix »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #61 Gepost op: 6-02-2022, 08:16:59 »
Ik kreeg de indruk dat Laetitia een sleutel terug in de muur stopte, of zag ik dat verkeerd?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #62 Gepost op: 6-02-2022, 08:34:39 »
Ik kreeg de indruk dat Laetitia een sleutel terug in de muur stopte, of zag ik dat verkeerd?

Het leek er voor mij op alsof Fresia ergens een sleutel over het hoofd zag, ze verliet een kamer en daarna werd ingezoomd op een sleutel (suggererend dat die dus daar lag waar zij net vandaan kwam).

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #63 Gepost op: 6-02-2022, 08:57:55 »
Overigens. 1400 van de 3500 is opzich niet de slechtste score. 1400 euro is natuurlijk een flink bedrag maar er was veel te verdienen met deze opdracht en is toch 2100 euro uit de pot gehouden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #64 Gepost op: 6-02-2022, 09:56:19 »
Wie valt je op?
Laetitia.
Het leek of ze even moest "schakelen".

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #65 Gepost op: 6-02-2022, 10:48:54 »
Het leek er voor mij op alsof Fresia ergens een sleutel over het hoofd zag, ze verliet een kamer en daarna werd ingezoomd op een sleutel (suggererend dat die dus daar lag waar zij net vandaan kwam).

Dat dacht ik ook te zien… (disclaimer: 1x gekeken met drie stuiterende kinderen om me heen)
Alsof ze het sleuteltje makkelijker verstopte voor Everon om te vinden. Drie gevonden sleutels op haar conto zou te kandidaats overkomen? Ze leek ook wat ongeduldig naar de rest toe.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #66 Gepost op: 6-02-2022, 10:55:12 »
Dat dacht ik ook te zien… (disclaimer: 1x gekeken met drie stuiterende kinderen om me heen)
Alsof ze het sleuteltje makkelijker verstopte voor Everon om te vinden. Drie gevonden sleutels op haar conto zou te kandidaats overkomen?

Als mol een sleuteltje makkelijker vindbaar maken? Dit druist tegen alles in wat een mol moet doen. Niet kandidaats over willen komen als je 2 sleutels vindt? Gewoon een sleutel laten verdwijnen, niet eentje makkelijker maken en als mol hoef je hem niet te pakken. Dus moeilijker verstoppen zou logischer zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #67 Gepost op: 6-02-2022, 11:13:58 »
complicerende factoren :
-suggestieve edits, bijv. kandidaat loopt langs een gat, shot erna wordt ingezoomd op een sleutel.
-kandidaat die ook verdacht wil overkomen door bijvoorbeeld  een sleutel te verplaatsen / neer te leggen op een opvallende plek waar een andere kandidaat nog langs gaat komen. "he jij was hier toch net langs geweest?" Als Fresia zeker was dat Laetitia of Everon er nog zou kijken is het eerder kandidaats, als ze het uberhaupt zo heeft gedaan. Mijn idee is dat hier niet met de sleutels is geklooid, maar dat sleutel 4 expres of per ongeluk, niet is gevonden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #68 Gepost op: 6-02-2022, 11:16:04 »
Als mol een sleuteltje makkelijker vindbaar maken? Dit druist tegen alles in wat een mol moet doen. Niet kandidaats over willen komen als je 2 sleutels vindt? Gewoon een sleutel laten verdwijnen, niet eentje makkelijker maken en als mol hoef je hem niet te pakken. Dus moeilijker verstoppen zou logischer zijn.

Precies. Laetitia zie ik dus niet als mol, maar als kandidaat die met deze actie mogelijk niet al te kandidaats wil overkomen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #69 Gepost op: 6-02-2022, 12:48:30 »
Als mol een sleuteltje makkelijker vindbaar maken? Dit druist tegen alles in wat een mol moet doen. Niet kandidaats over willen komen als je 2 sleutels vindt? Gewoon een sleutel laten verdwijnen, niet eentje makkelijker maken en als mol hoef je hem niet te pakken. Dus moeilijker verstoppen zou logischer zijn.

Ik denk dat ze echt op Everon zit en hem even wil testen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #70 Gepost op: 6-02-2022, 16:43:30 »
Het meest interessante onderdeel van deze opdracht was het overleg tussen de twee busjes na het telefoontje van Rik. En dan met name de reactie van Fresia, Everon en Laetitia als ze te horen krijgen dat zij met zijn drieën een team vormen. Stel dat jij de Mol bent en in dit groepje zit, dan weet je wat er zou moeten komen. Je weet dus dat de boodschap niet klopt, maar mag dat natuurlijk niet laten blijken. Dan moet je even heel snel schakelen. Kijk dit moment zelf maar even na. Wie valt je op?
Op het moment dat Sahil voorstelt om de verdeling zo te laten haast Thomas zich om te zeggen: "dat wij het donker doen". Verdacht vond ik.
Wat ik ook vreemd vond dat in het andere busje Everon zo uit het niets roept: wie heeft die telefoon.
Op het moment dat Sahil vertelt over de het telefoontje van Rik is de eerste reactie van Fresia, waren jullie nog op tijd met opnemen. Verder lijkt het haar niet erg te boeien wat de verdeling wordt. Everon's reactie daarentegen vind ik erg vreemd. Eerst knikt hij een paar keer en later kijkt hij met een veelzeggende blik schuin weg. Mmm.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 17:01:00 door MartinJ »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #71 Gepost op: 6-02-2022, 18:16:05 »
Denk dat de mol in het nadeel werd gebracht omdat Sahil enthousiast voorstelt zelf de groepsverdeling te bepalen. Denk niet dat de mol in de eerste groep zat. Fresia vindt een dolk en verdeelt voor het zoeken,  onder haar verdeling worden drie sleutels gevonden. Kandidaten weten niet wat er komt of wat de tweede groep moet doen dus is het bij 3 sleutels houden om de volgende groep tijd te geven wat dan ook te doen zo gek nog niet. Niemand protesteert. Molacties als een sleutel in de zak stoppen en zo lang mogelijk blijven zoeken of de pijn knullig weg schieten zodat deze ver van de boei (onvindbaar) blijft, blijven uit.

De tweede groep kom ik dan bij Kim-Lian uit. Immer is Thomas niet mols. Sahil is erg mols maar is de mol niet. Kim-Lian pakt het nog best slim aan. Ze blijft in het begin hangen. Ik had de indruk dat ze drie kistjes pakte maar met twee terug is gevaren maar ik moet nog eens terug kijken. Ze gaat vrij snel terug. Zo is er een minder om de resterende kistjes op te halen en is het voor de badmeesters makkelijker kistjes weg te stelen. Ze neemt niet de kistjes van de anderen alvast mee, waardoor Thomas zelf ook heen en weer moet. Een kistje krijgt ze niet open maar daar steekt Thomas een stokje voor.

Als ze de mol is, heeft ze gedaan wat kon terwijl iedereen elkaar op de vingers kijkt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #72 Gepost op: 6-02-2022, 18:20:38 »
En dan ook nog die rare 1100 euro-actie er achteraan.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #73 Gepost op: 6-02-2022, 19:30:18 »
Ik kan me eigenlijk wel vinden in de analyse van cinner. Niet veel overdreven verdachts bij beide groepen (nou ja, bij Sahil...). Ik denk dat de mol in de tweede groep wil zitten en omdat er niet veel discussie ontstaat over de groepsindeling zou de mol dan in het busje bij Sahil moeten zitten... Mogelijke molactie van Kim-Lian om een kistje niet open te krijgen werd inderdaad verijdeld. Ik noemde dat gisteren hier ook al, maar ik zie dat er weinig over gesproken wordt.
En dan ook nog die rare 1100 euro-actie er achteraan.
De enige reden die ik hiervoor kan verzinnen is, net als de verdwenen 250 euro, omgekeerde psychologie onder het mom van: "Dat zou een mol toch nooit doen?"
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #74 Gepost op: 6-02-2022, 19:32:01 »
Ja, zo zie ik het ook.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #75 Gepost op: 6-02-2022, 20:20:56 »
Ik zie het heel anders. Ik zie een kandidaat die een mol probeert te testen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #76 Gepost op: 6-02-2022, 20:25:31 »
Ja maar er zit dus nog een laag onder volgens mij. Bij gebrek aan gelaagde opdrachten hebben we een hele gelaagde Mol dit jaar. :P ;)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2022, 21:26:58 »
Ik zie het heel anders. Ik zie een kandidaat die een mol probeert te testen.
Hoe test ze Thomas hiermee?

Als ze de mol niet is, lijkt het me gewoon een tactiek om verwarring proberen te zaaien.

Eigenlijk is het gewoon een actie à la "waarom zou iemand (mol of kandidaat) dit überhaupt doen?"  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2022, 21:34:49 »
Volgens mij doet ze het omdat een mol weet hoeveel 4 kistjes oplevert. Als het bedrag dan afwijkt dan moet de mol mogelijk schakelen, dat probeert ze volgens mij uit te testen. Zie ik een reactie op dat wat ik nu niet kan kloppen? (Net als wij kijken of bij de 1e groep een reactie komt als ze vertellen dat Rik zegt dat ze zo ingedeeld zijn). Slim als kandidaat. Slim als kandidaten-cover voor een mol naar mijn mening.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #79 Gepost op: 6-02-2022, 21:39:00 »
Volgens mij doet ze het omdat een mol weet hoeveel 4 kistjes oplevert. Als het bedrag dan afwijkt dan moet de mol mogelijk schakelen, dat probeert ze volgens mij uit te testen. Zie ik een reactie op dat wat ik nu niet kan kloppen? (Net als wij kijken of bij de 1e groep een reactie komt als ze vertellen dat Rik zegt dat ze zo ingedeeld zijn). Slim als kandidaat. Slim als kandidaten-cover voor een mol naar mijn mening.
Dat zou dan gelden voor Sahil, want met Thomas heeft ze net alles geteld.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)