Ah dat wist ik niet. Maar die was dan heel moeilijk te vinden en niet bij elke kandidaat in beeld toch?
Nee, inderdaad niet steeds in beeld. Maar dat is het bootje met nummer 17 ook niet steeds. Bij Thomas zelf komt het wel in beeld, maar op veel grotere afstand. Zo groot dat niet te zien is of er daar ook iemand achterin zit. Maar ja, Thomas hoefde als Mol natuurlijk helemaal niet naar dat bootje te kijken, dus hoefde het bootje ook niet dichtbij te komen. ;-)
Bij Fresia zien we het bootje helemaal niet, maar ook al is Thomas toen wel vlak achter haar langs gevaren, het was onmogelijk dat in beeld te brengen want Fresia ging koortsachtig de hele boot ondersteboven keren en dat moest natuurlijk gefilmd worden. Ik vermoed dat we in de slotuitzending vooral betere beelden van de passage achter Laetitia langs te zien zullen krijgen. En ik vermoed dat er dan ook nog wel een shot komt van Thomas die vanuit bootje 17 uitbundig naar de cameraman zwaait.
Is die terugkerende blauwe boot niet “gewoon” de boot met een camera en WIDM crew aan boord?
Nee, ten eerste is er geen camera te zien en ten tweede maakt bootje 17 steeds dezelfde vaarbeweging: vaart met iets hogere snelheid dan de kandidaatsboot daarnaartoe en buigt dan plotseling af om weg te varen.