Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 26323 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #100 Gepost op: 13-02-2022, 18:55:12 »
Dit is toch geen blauw met witte boot, zoals te zien op de andere foto's achter de kandidaten.
Fresia zit er zeker niet, want zij was aan het fotograferen in dit shot. Ze keek op van het toeteren van waarschijnlijk dit autobootje.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #101 Gepost op: 13-02-2022, 18:56:01 »
Ja, maar dit is dus een heel ander bootje en dus niet de boot waar het om gaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #102 Gepost op: 13-02-2022, 18:58:16 »
Ik neem niet aan dat er van boot gewisseld is, ergo vermoed ik dat dit niet de MOLboot is.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #103 Gepost op: 13-02-2022, 18:59:25 »
Op een iets eerder shot bij Everon komt de boot voor het eerst in beeld, zonder Thomas, maar aan de voorkant iemand met lang zwart haar. Zou Fresia kunnen zijn, maar die zou het haar toch niet zo los dragen, zou je denken, eerder in een staart onder een petje.

Offline gais

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #104 Gepost op: 13-02-2022, 19:01:32 »
Ik ga ervan uit dat de makers de mol op de boot niet laten zien aan ons.

Dat denk ik dus ook. Dat was destijds bij Jan ook niet het geval. Daar is in de originele uitzending zo ge-edit dat Jan nooit te zien was, ook niet met blauwe hoodie op. Pas bij de molacties werden die beelden vrijgegeven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #105 Gepost op: 13-02-2022, 19:10:05 »
Op een iets eerder shot bij Everon komt de boot voor het eerst in beeld, zonder Thomas, maar aan de voorkant iemand met lang zwart haar. Zou Fresia kunnen zijn, maar die zou het haar toch niet zo los dragen, zou je denken, eerder in een staart onder een petje.

Volgens mij is dat het zwarte shirt van een van de twee mensen die voorop de boot zitten. Je ziet dat beter bij dit screenshot:


Thomas zie je overigens op jouw screenshot niet omdat hij schuin achter de staande bestuurder zit; hij gaat daar dus achter schuil.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #106 Gepost op: 13-02-2022, 19:23:05 »
Ik dacht het ook even te zien.. maar Diezelfde boot vaart achter Thomas langs, ik neem aan dat er bij de mol niemand langs vaart.

Als ik naar bovenste foto kijk zie ik ook iemand met pet en lichtblauwe blouse.
Maar zie ik ook donker kort broekje.
F had zwart broekje en zwart hemd aan. En we weten ook dat ze een donkere pet heeft.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #107 Gepost op: 13-02-2022, 19:26:38 »
Ik ga ervan uit dat de makers de mol op de boot niet laten zien aan ons.

Dit denk ik eigenlijk ook. Bij Jan was er ook iemand gevonden die vaak terugkwam. Bleek uiteindelijk jan niet te zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #108 Gepost op: 13-02-2022, 19:30:36 »
Jan is wel in beeld geweest in de afl. 1x op n bankje (gepost in dat topic van 2018 op pag 5)
En nog een keer van achteren in de verte terwijl hij tussen de menigte wegloopt. Figuur in hoodie

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #109 Gepost op: 13-02-2022, 19:49:46 »
Precies, Jan kwam wel in beeld. Maar je moest wel héél goed kijken. En dus mogen we aannemen dat de Mol ook nu weer in beeld was. Niets is toch leuker dan om straks in de slotuitzending te kunnen zeggen: "U had de Mol zelf kunnen zien als u goed gekeken had!" en dan deze beelden te laten zien. Het zou trouwens wel leuk zijn als d redactie dan deze posts van mij ook even in beeld brengt.   
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #110 Gepost op: 13-02-2022, 19:50:43 »
Jan is wel in beeld geweest in de afl. 1x op n bankje (gepost in dat topic van 2018 op pag 5)
En nog een keer van achteren in de verte terwijl hij tussen de menigte wegloopt. Figuur in hoodie

Ah dat wist ik niet. Maar die was dan heel moeilijk te vinden en niet bij elke kandidaat in beeld toch?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #111 Gepost op: 13-02-2022, 19:59:31 »
Is die terugkerende blauwe boot niet “gewoon” de boot met een camera en WIDM crew aan boord?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #112 Gepost op: 13-02-2022, 20:04:13 »
Ah dat wist ik niet. Maar die was dan heel moeilijk te vinden en niet bij elke kandidaat in beeld toch?

Nee, inderdaad niet steeds in beeld. Maar dat is het bootje met nummer 17 ook niet steeds. Bij Thomas zelf komt het wel in beeld, maar op veel grotere afstand. Zo groot dat niet te zien is of er daar ook iemand achterin zit. Maar ja, Thomas hoefde als Mol natuurlijk helemaal niet naar dat bootje te kijken, dus hoefde het bootje ook niet dichtbij te komen.  ;-)

Bij Fresia zien we het bootje helemaal niet, maar ook al is Thomas toen wel vlak achter haar langs gevaren, het was onmogelijk dat in beeld te brengen want Fresia ging koortsachtig de hele boot ondersteboven keren en dat moest natuurlijk gefilmd worden. Ik vermoed dat we in de slotuitzending vooral betere beelden van de passage achter Laetitia langs te zien zullen krijgen. En ik vermoed dat er dan ook nog wel een shot komt van Thomas die vanuit bootje 17 uitbundig naar de cameraman zwaait.


Is die terugkerende blauwe boot niet “gewoon” de boot met een camera en WIDM crew aan boord?

Nee, ten eerste is er geen camera te zien en ten tweede maakt bootje 17 steeds dezelfde vaarbeweging: vaart met iets hogere snelheid dan de kandidaatsboot daarnaartoe en buigt dan plotseling af om weg te varen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #113 Gepost op: 13-02-2022, 20:08:25 »
Is die terugkerende blauwe boot niet “gewoon” de boot met een camera en WIDM crew aan boord?
Dat zou kunnen inderdaad. Er zijn shots van drones dat er geen cameraman bij de kandidaat zit op de boot, dan is die betreffende cameraman misschien even op die boot overgestapt? Dus als hij vanuit de kandidaten boot filmt dan is er idd geen cameraman te zien op de boot daarachter.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #114 Gepost op: 13-02-2022, 20:19:27 »
Dan herhaal ik voor jou maar even dat bootje 17 steeds dezelfde vaarbeweging maakt: vaart met iets hogere snelheid dan de kandidaatsboot daarnaartoe en buigt dan plotseling af om weg te varen. Hoe waarschijnlijk is dat de een bootje met de cameracrew dat steeds precies zo zou doen? Nee, dit lijkt me duidelijk een van te voren bedacht scenario zodat elke kandidaat precies even lang de kans krijgt om de Mol te spotten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #115 Gepost op: 13-02-2022, 20:25:56 »
In deze screenshots zie je ook iemand met een donkere pet. Die bij Kim-Lian lijkt een blauw t-shirt aan te hebben. Bij Laetitia lijkt het een lichter shirt te zijn. In beide gevallen herken ik Thomas hier niet in. Aangezien de mol bij alle kandidaten in de buurt is geweest, zou dit dezelfde persoon moeten zijn als op de foto van Everon.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #116 Gepost op: 13-02-2022, 20:27:50 »
In deze screenshots zie je ook iemand met een donkere pet. Die bij Kim-Lian lijkt een blauw t-shirt aan te hebben. Bij Laetitia lijkt het een lichter shirt te zijn. In beide gevallen herken ik Thomas hier niet in. Aangezien de mol bij alle kandidaten in de buurt is geweest, zou dit dezelfde persoon moeten zijn als op de foto van Everon.

Je kan bij diegene ook zien dat er wat haar uitsteekt onder de pet. Thomas is meer kaal - dus dit zou Kim-Lian kunnen zijn dan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #117 Gepost op: 13-02-2022, 20:32:00 »
@Delightz: jouw screenshots hebben een forse kleurafwijking. Ze zijn veel te blauw. Hier een beter screenshot van de passage van bootje 17 achter Kim-Lian door:



Het is dus telkens wel degelijk dezelfde persoon.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 20:33:40 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #118 Gepost op: 13-02-2022, 20:57:37 »
Ik ga ervan uit dat de makers de mol op de boot niet laten zien aan ons.

dit dus ;) ik kan ook echt geen chocola maken van die 3 pixels mensen op bootjes.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 20:59:33 door hoelahoep »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2022, 21:06:40 »
En ik vermoed dat er dan ook nog wel een shot komt van Thomas die vanuit bootje 17 uitbundig naar de cameraman zwaait.

Hij geeft in de biecht al een voorzetje van de mooie beelden die gaan komen.