Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 25737 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #80 Gepost op: 13-02-2022, 14:50:41 »
Rik wenst alleen Fresia een 'behouden vaart'. Een wens dat de Mol niet ontdekt wordt tijdens een risicovol potje vaar-langs-de-kandidaat?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #81 Gepost op: 13-02-2022, 14:56:10 »
Soms verbaas ik me wel over het tunnelredeneren.
- Vorige week werd meermaals gesteld dat Kim-Lian niet kon mollen toen ze alleen was met de kistjes, omdat Rik niet natelde. Terwijl ik Rik zelden of niet zie tellen in beeld.
- Nu wordt duidelijk gemaakt door de regie dat de boef door Everon is vastgelegd en bevestigd in Moltalk en dan wordt dat in twijfel gebracht?

Ik vond de maskerhint lang ook heel overtuigend, maar zonder tunnel terugkijkend haalt ze buiten het zicht geld binnen en molt ze als er anderen in de buurt zijn. Naar mijn mening echt typisch kandidatengedrag.

Overigens niet alleen vanuit die tunnel hoor. Er wordt best wel vaak een mening verkondigd alsof het een feit is, zonder de nuance “ik vind” of “als die en die de mol is”. Dat vind ik fascinerend :)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 15:03:58 door Martje »

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #82 Gepost op: 13-02-2022, 16:15:05 »
Rik vraagt aan iedere kandidaat of ze een idee hebben wie de mol is, voorafgaand aan de opdracht. Tegenover Kim-Lian steekt Rik vervolgens zijn hand uit naar haar. Wijst hij haar hiermee aan als mol?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 13:45:39 door Q_TALPA_E »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #83 Gepost op: 13-02-2022, 16:19:51 »
Je bedoelt dat zijn duim toevallig naar haar wijst?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #84 Gepost op: 13-02-2022, 17:17:49 »
In het YouTube-filmpje zien we op 6:51 achter Everon het bootje langs varen en achter de staande bestuurder van het bootje zit iemand met een lichtblauw overhemd en een donkerblauwe pet. Exact zoals Thomas!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #85 Gepost op: 13-02-2022, 17:19:20 »
Ik dacht het ook even te zien.. maar Diezelfde boot vaart achter Thomas langs, ik neem aan dat er bij de mol niemand langs vaart.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #86 Gepost op: 13-02-2022, 17:22:54 »
Het gaat niet om de boot (uiteraard is dat dezelfde) het gaat om degene die daar in zit. En dat is iemand met exacte hetzelfde overhemd en dezelfde pet als Thomas!




PS: Uiteraard vaart er ook bij de Mol iemand langs (alleen zit er dan iemand van de productie op zijn plek) anders zou het wel heel makkelijk worden.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 17:31:12 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #87 Gepost op: 13-02-2022, 17:33:37 »
Je bedoelt iemand met lichtkleurige bovenkleding en een donker hoofddeksel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #88 Gepost op: 13-02-2022, 17:39:27 »
Ja, in boot met nummer 17, die telkens achter de kandidaat met de camera langs vaart, zit iemand met precies dezelfde kleur overhemd en pet als Thomas. De overige mensen in de boot komen in het geheel niet overeen met een van de kandidaten en we weten dat de Mol in die boot moet zitten. Ergo conclusio?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #89 Gepost op: 13-02-2022, 17:45:58 »
Dezelfde blouse?? Ik zie een witte blouse en Thomas heeft een blauwe aan. En niemand anders? Ik zie in de persoon links vooraan nog eerder fresia met een petje dan dat ik Thomas zie. Zo zie je maar, het is puur wat je wil zien (ja dat geldt ook voor mij)

Toevoeging:
excuus, ik dacht dat je op de man voorin het bootje doelde. Ik zie juist fresia in de persoon die jij bedoelt..?
Ik ben niet overtuigd, eerst de andere bootjes eens goed bekijken.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 17:48:34 door Rozz75 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #90 Gepost op: 13-02-2022, 17:48:07 »
Dezelfde blouse?? Ik zie een witte blouse en Thomas heeft een blauwe aan. En niemand anders? Ik zie in de persoon links vooraan nog eerder fresia met een petje dan dat ik Thomas zie. Zo zie je maar, het is puur wat je wil zien (ja dat geldt ook voor mij)

Dat dus. Ja het kan Thomas zijn, zie zijn petjeswissel voor en tijdens de opdracht. Maar ik zie er qua postuur en silhouet eerder Fresia in met petje op + wat het lijkt zwart lang haar. Het kan maar ik zie Thomas geen Patrick Stoofje petje uit de bus op hebben daar.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #91 Gepost op: 13-02-2022, 17:50:20 »
Dat dus. Ja het kan Thomas zijn, zie zijn petjeswissel voor en tijdens de opdracht. Maar ik zie er qua postuur en silhouet eerder Fresia in met petje op + wat het lijkt zwart lang haar. Het kan maar ik zie Thomas geen Patrick Stoofje petje uit de bus op hebben daar.

Ik zie qua silhouet en houding ook fresia. Nu ik erover nadenk, slim juist om fresia andere kleding en een petje op te doen die lijkt op een andere kandidaat. Niets is wat het lijkt..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2022, 17:51:12 »
Achterin de boot zit iemand die beslist geen lang zwart haar heeft. Bekijk anders de bewegende beelden ook even.
Ik ga ondertussen de passeermoment van bootje nummer 17 bij de andere kandidaten terugkijken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2022, 17:52:30 »
Dat is zeker niet Thomas.. duidelijk ander postuur en zelfs misschien wel geslacht

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #94 Gepost op: 13-02-2022, 17:54:13 »
Ik ga ervan uit dat de makers de mol op de boot niet laten zien aan ons.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #95 Gepost op: 13-02-2022, 17:54:26 »
Achterin de boot zit iemand die beslist geen lang zwart haar heeft. Bekijk anders de bewegende beelden ook even.
Ik ga ondertussen de passeermoment van bootje nummer 17 bij de andere kandidaten terugkijken.

Ik doel op de persoon die links naast de stuurman met roze korte broek zit. Met petje op, lichtblauwe blouse. Personen rechts in de boot zie ik idd geen Fresia, de selfie makende vrouw rechts die gaat zwaaien lijkt eerder op Kim Lian.

Gezien Rik nadrukkelijk de vergelijking maakte met Jan Versteegh in Georgië denk ik dat we dit wel moeten kunnen uitpluizen. Of die boot 17 nu buiten focus voorbij komt of niet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #96 Gepost op: 13-02-2022, 17:57:39 »
Kunnen we vaststellen dat het bij Thomas om dezelfde boot gaat? Ik vind het verre van duidelijk, al lijkt het aannemelijk dat de boot bij iedereen achterlangs is gevaren. Ik vermoed een mol in een lichte vermomming, maar de outfit lijkt wel erg op die van Thomas inderdaad. Er zit verder ook geen persoon op de boot die vermomd is met meer dan dat petje. De persoon naast de stuurman zit wel op een plek waar hij zich enigzins kan verbergen achter de stuurman mocht het nodig zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het een van de personen is die op de voorkant van de boot zitten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #97 Gepost op: 13-02-2022, 18:01:58 »
Het verklaart ook de petwissel door Thomas. Zoals eerder is gemeld, zijn de opnames met de speluitleg door Rik waarschijnlijk kort na elkaar gemaakt en waren de andere kandidaten daar waarschijnlijk dicht bij in de buurt. Daarom heeft Thomas daar een heel ander petje op. Dat is dan het beeld dat de kandidaten van hem hebben. Vervolgens heeft hij als Mol in bootje 17 de donkerblauwe pet op en die draagt hij ook nog als hij tenslotte zelf met de camera aan de slag mag.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #98 Gepost op: 13-02-2022, 18:45:09 »
Zien we hier Kim-lian met een hoed (linksachter) of Fresia met zwart haar (rechtsachter) zitten?

Dit is toch geen blauw met witte boot, zoals te zien op de andere foto's achter de kandidaten.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #99 Gepost op: 13-02-2022, 18:52:17 »
Dit hierboven is geen blauwe boot,
Ik zie linksachter niets opvallends, rechtsachter ook niet.

Maar wel..een hele mooie gouden boot. En dat er 5 mensen in deze boot zitten.
Tussen de voorste man met het gele shirt en de vrouw met donker haar zie je nog een extra arm uitsteken. Die vind ik verdacht!
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 18:58:32 door annebeestje »