Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 25270 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2022, 23:07:20 »
Weten we zeker dat de foto met de boef van Everon is? Of is dit door de montage zo gemonteerd dat die indruk gewekt wordt? Volgens mij is er nergens officieel bevestigd dat de foto van Everon degene met de boef was. Iemand een sluitend bewijs dat het inderdaad Everon’s foto was?

Nee klopt. Snap ook niet hoe moltalk aan die info komt. Rik zegt dit nergens alleen Everon zelf zegt dat het zou kunnen dat hij dat gedaan heeft

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2022, 23:07:49 »
De MOL zou in een boot achter de fotografen zijn langs gevaren.

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2022, 23:08:56 »
Of de foto met de boef erbij is mislukt.
Als mol maak je dan een 2e foto, met deze keer wel de boef erop. Die eerste foto wordt er dan wel uitgeknipt in de montage

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2022, 23:10:46 »
Ik zei tijdens de opdracht al tegen mijn man dat het een "Jan"" vrijstelling zou zijn. Hij wilde het niet geloven. Wat was mijn "zie je nou wel" hard na afloop  ;D
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2022, 23:16:16 »
Die jetski dacht ik ook al aan, moest toch gelijk weer aan Fresia denken bij dat shot.
Verder kun je denk ik niet echt veel met die boef-foto. Er waren 3 person6die niet zeker wisten of ze de boef wel of niet erbij hadden.
Al met al is dit natuurlijk een ongelofelijke zwarte-gorilla-opdracht: je bent dusdanig gefocust op de (zwart-witte) boevenpakken dat je de rest (mol, gele boef) echt niet ziet.

Des te meer bijzonder dat Laetitia, die wel heel bewust op andere dingen let, aan het einde afvalt. Daarom toch weer: of iedereen zit goed, of iedereen zit fout qua mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2022, 23:16:35 »
In het laatste shot van de opdracht zien we weer een jetski. Is t misschien ook weer mol Fresia die op n jetski langs de kandidaten is gevaren? Kan ze goed , hebben we gezien , en handig dat t door de snelheid zo al minder opvallend kan…

Een jetski is geen boot.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2022, 23:21:52 »
Met het gewonnen bedrag kunnen het alleen de 5 foto’s van Thomas of Everon zijn. Lijkt me wel sterk dat ze expres foute informatie hierover delen bij moltalk in hun “overzichtelijke schema”  ::rofl::

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2022, 23:24:49 »
Een jetski is geen boot.

Rik zei ook niet dat de mol op een boot zat, maar dat die was langsgevaren volgens mij. Dat kan ook op een jetski.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2022, 23:25:09 »
Rop en Marlijn bekijken van tevoren de uitzending al en maken op basis daarvan overzichten en aantekeningen, deze worden ook weer gecontroleerd, dus deze info mogen wij weten (en zal dan ook kloppen)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2022, 23:29:15 »
Even volledig off-topic: die jurk zag er weer goed uit!

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2022, 23:33:48 »
Goed gezien! Zou wel meer bij haar passen dan rustig langs dobberen ::)

Ik denk dat het risico te groot is dat de mol dan nat terug in de bus moet. Dan heb je wel wat uit te leggen.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2022, 23:37:01 »
Vond trouwens Everon heel erg stil toen Rik zei dat de mol “vlak langs” (zelfde tekst als Art bij Jan in 2018) kwam.
En ik denk dat hoe de mol zich gedraagt in de opdracht zelf ook wel beinvloed is door spanning van wat daarvoor of daarna nog komt. Heb zo 1 2 3 nog niet een idee wie zich wat anders gedroeg
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 23:39:09 door mollien »

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2022, 23:47:08 »
Rik zei bij het uitleggen van de opdracht letterlijk: "Of je bent de Mol en dan heb je een vrijstelling voor de finale helemaal niet nodig. Wil je liever niet ontmaskerd worden terwijl je geld uit de pot houdt."

Zou hij hier erop hinten dat de Mol een keer geld uit de pot heeft gehouden wat er eigenlijk in had gemoeten? Oftewel, de 250 euro die Kim-Lian heeft achtergehouden? Het leek zo gek voor mij dat hij zei "houdt" in plaats van "haalt".

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2022, 23:49:25 »
Mij viel op dat voor de mollie en millie opdracht?
Rik behalve de uitleg mensen een behouden vaart wenst. Maar bij 2 horen we t hem echt zeggen.
Laetitia (behouden vaart naar afvallershotel?) en Fresia (als mol?)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2022, 23:49:49 »
Kan ook zijn dat Rik bedoelt dat er 6 goede foto's zijn gemaakt maar helaas, op één van de 6 staat de boef, dus zijn ze ongeldig en wordt er geld uit de pot gehouden.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2022, 23:51:27 »
Kan ook zijn dat Rik bedoelt dat er 6 goede foto's zijn gemaakt maar helaas, op één van de 6 staat de boef, dus zijn ze ongeldig en wordt er geld uit de pot gehouden.

Dat die uitspraak van Rik specifiek op deze opdracht sloeg dus. Klinkt als een goeie verklaring.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #36 Gepost op: 13-02-2022, 00:06:09 »
Hieronder 5 foto's van de kandidaten op het moment dat ze de uitleg van Rik krijgen:

Ik vraag me af, kunnen we uit de stand van de wolken iets afleiden uit de volgorde waarin de kandidaten zijn gegaan? Dit is namelijk een opdracht van het type ''kandidaten doen om de beurt iets en de mol doet tegelijkertijd iets anders'', net als Jan die door het park liep of Jeroen die een vrijstelling wegpakte. En bij zulke opdrachten ging de mol vrijwel altijd als eerste of als allerlaatste.
Bij Everon en Thomas is het wat moeilijker te zien, omdat die nergens een shot hebben vanuit het standpunt waarop de andere 3 op deze foto staan.

Ik bedenk me nu ook dat we ook gewoon naar de lucht kunnen kijken. Deze opdracht is sowieso in de namiddag/avond gespeeld, want het was bij het uitdelen van het geld al aan het schemeren. Bij Kim-Lian lijkt het het lichtst te zijn, bij Thomas en Everon het meest donker. Fresia & Laetitia in het midden.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 00:13:06 door Rinusoide »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2022, 00:06:37 »
Rik zei ook niet dat de mol op een boot zat, maar dat die was langsgevaren volgens mij. Dat kan ook op een jetski.
Rik zei inderdaad dat de Mol is langs gevaren. Volgens mij vaar je met een schip of boot, maar niet met een jetski.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #38 Gepost op: 13-02-2022, 00:10:25 »
Hieronder 5 foto's van de kandidaten op het moment dat ze de uitleg van Rik krijgen:

Ik vraag me af, kunnen we uit de stand van de wolken iets afleiden uit de volgorde waarin de kandidaten zijn gegaan? Dit is namelijk een opdracht van het type ''kandidaten doen om de beurt iets en de mol doet tegelijkertijd iets anders'', net als Jan die door het park liep of Jeroen die een vrijstelling wegpakte. En bij zulke opdrachten ging de mol vrijwel altijd als eerste of als allerlaatste.


Bij Everon en Thomas zie je een overeenkomst bij de wolken. Everon eerst en dan Thomas. Maar of dat betekent dat Thomas als laatste is geweest, is er niet uit op te maken.
Bij de dames is het helemaal lastig. Komen die voor of na de heren?
Bij Everon en Thomas is het wat moeilijker te zien, omdat die nergens een shot hebben vanuit het standpunt waarop de andere 3 op deze foto staan.



Offline MollVwing

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #39 Gepost op: 13-02-2022, 00:11:05 »
Ik had eigenlijk al verwacht dat iemand dit al had gezien en had geplaatst, maar tot mijn verbazing was dat nog niet. Wat mij opviel waren de twee verschillende petjes die Thomas op had tijdens deze opdracht. De legerpet bij de uitleg van Rik, en de spijkerpet op de boot zelf (foto’s toevoegen lukt me nu niet). Was dit omdat híj langs de kandidaten is gevaren?  :-\\