Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 34425 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #200 Gepost op: 15-02-2022, 09:23:11 »
Deze vond ik wel mooi. Everon die zogenaamd een foto maakt, op het moment dat de boot voorbijkomt.
Foutje bedankt zullen we maar zeggen.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #201 Gepost op: 15-02-2022, 09:24:00 »
Dan heb je niet goed opgelet, want het scheelde een haar, of Laetitia was rijkelijk beloond met een finalevrijstelling!
Er is niets dat suggereert in de aflevering dat ze dichtbij was (kan ik concluderen na het nog eens gezien te hebben ::rofl::), dus ik heb zeker goed opgelet  ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #202 Gepost op: 15-02-2022, 10:30:04 »
Deze vond ik wel mooi. Everon die zogenaamd een foto maakt, op het moment dat de boot voorbijkomt.

Ik heb geen verstand van fotografie maar bedient ie met rechts niet gewoon de lens? (Inzoomen of uitzoomen)

Offline JanneMol

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 15-02-2022, 10:43:38 »

Ik snap wat je bedoelt, het lijkt bij de pijl alsof hij naar de (filmende) camera kijkt in plaats van door de zoeker van de fotocamera, maar het zou in plaats van zijn oog ook licht kunnen zijn dat op een knopje naast de zoeker valt (zo zag ik hem eerst). Het is een beetje een eend/konijn illusie waar je twee dingen in kan zien.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 15-02-2022, 10:50:26 »
Ik heb geen verstand van fotografie maar bedient ie met rechts niet gewoon de lens? (Inzoomen of uitzoomen)
In-/uitzoomen doe je normaal gesproken met de linkerhand, van de rechterhand heeft, voor zover ik 't kan zien, de wijsvinger op de ontspanknop...

maar het zou in plaats van zijn oog ook licht kunnen zijn dat op een knopje naast de zoeker valt (zo zag ik hem eerst).
Lijkt mij ook zoiets, z'n oog zit n.m.m. achter de zoeker en is niet zichtbaar...

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #205 Gepost op: 15-02-2022, 12:25:57 »
We zien bij iedereen de blauwe boot langskomen, ook een stukje bij Thomas behalve bij Fresia.
De waterautofiets met 'Thomas' is een neppert om suspense mee te creëren bij Fresia's rondje. Thomas heeft teveel onnodig geld verdiend.

Op de blauwe boot zit twee keer een klein figuur met een pet achterop, een keer een hoedie midscheeps en een grote blauwe man achterop.

Feit is dat Everon niks scoort en de rest wel met de foto's. Fresia maar 100 euro. Maar Everon kan ik niet plaatsen op de waterautofiets en ook niet op de blauwe boot. Fresia zou kunnen.

Nog eens naar de bewuste fragmenten gekeken omdat Kim Koghee in haar video beweert dat Fresia op de voorkant van boot 17 heel even te zien is bij Everon (26.23 en 26.30) en Laetitia (31.07).

Ik denk dat dit mogelijk is, maar dan zou de figuur die op Thomas lijkt een figurant moeten zijn, hoewel ik die gelijkenis juist heel treffend vind. De waterfiets zou dan een nepactie van de productie zijn, ook omdat Rik zegt dat de mol langs de kandidaten is gevaren en dat is met de waterfiets niet het geval.

Overigens zijn dit twee verschillende fragmenten, het eerste shot (19.55) met links de berg en het tweede shot (27.38) met rechts de berg. Fresia reageert met "waarom zwaaien ze naar mij?", dus dit lijkt er niet in gemonteerd.

Ik ben er nog niet uit.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 13:14:51 door Delightz »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #206 Gepost op: 15-02-2022, 12:37:50 »
Er is niets dat suggereert in de aflevering dat ze dichtbij was (kan ik concluderen na het nog eens gezien te hebben ::rofl::), dus ik heb zeker goed opgelet  ::)

Nee, dat heb je niet. Of je hebt een slecht gehoor, dat kan ook. Ze zegt namelijk op 10:50, terwijl ze om zich heen kijkt, "Dit is de opdracht dat de Mol ergens in een bootje zit of in een bootje voorbij komt varen of ergens op het strand zit". En op dat moment wordt ze achterlangs gepasseerd door het bootje dat we ook telkens bij de anderen achterlangs zien komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #207 Gepost op: 15-02-2022, 12:39:09 »
Nee, dat heb je niet. Of je hebt een slecht gehoor, dat kan ook. Ze zegt namelijk op 10:50, terwijl ze om zich heen kijkt, "Dit is de opdracht dat de Mol ergens in een bootje zit of in een bootje voorbij komt varen of ergens op het strand zit". En op dat moment wordt ze achterlangs gepasseerd door het bootje dat we ook telkens bij de anderen achterlangs zien komen.

Kan je aub iets respectvoller reageren? Dankjewel
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #208 Gepost op: 15-02-2022, 13:22:29 »
Ik bedoelde natuurlijk dat Everon op dat moment geen foto kan maken want hij kijkt naar de filmende camera en niet in de zoeker van zijn fototoestel.

Maar hier zie je denk in Fresia voorbijkomen op de blauwe boot:
01 met Hoodie
02 met haar eigen pet.
Op 02b zie je ook haar haar onder de pet uitkomen.
Laetitia zocht de verkeerde mol, anders had ze Fresia gezien.

En nog een kandidaat die weleens op de waterfiets kan hebben gezeten als 'mol' om achter Fresia te monteren: Rick. Die lijkt opzij wel een beetje op 'Thomas'.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 15:51:36 door foxhunter »

Offline The-Judge

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 15-02-2022, 13:33:30 »

Overigens zijn dit twee verschillende fragmenten, het eerste shot (19.55) met links de berg en het tweede shot (27.38) met rechts de berg. Fresia reageert met "waarom zwaaien ze naar mij?", dus dit lijkt er niet in gemonteerd.

Ik ben er nog niet uit.

Ze zwaaien naar haar omdat ze alweer langskomt, echter nu in een andere boot  ::tandpastasmiley::

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 15-02-2022, 14:00:45 »
Als Laetitia aan de beurt is (vanaf 30:30 in de aflevering) zegt zij het volgende in de bijbehorende biecht:

"Dit is de opdracht dat de mol ergens in een bootje zit of ergens in een bootje voorbij komt varen, of ergens op het strand zit, of in een Milly of in een boevenpak zit. Dus ik stond aan."

Op de boot zegt ze, terwijl de blauwe boot in beeld komt. "Nou, gaat lekker hoor." Dan bij de foto's. "Dat is een, dat is nummer twee. Maar waar is míjn mol? Die wil ik op de foto."

Op dat moment heeft ze zich omgedraaid en is de blauwe boot nog beter in beeld. De figuur met de pet links van de bestuurder lijkt qua postuur en het staartje meer op Fresia dan op Thomas.

In de extra video zegt Fresia: "Zij hebben een hele andere middag gehad dan dat ik had."

De Fresia tunnel lonkt  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 14:13:55 door Delightz »

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 15-02-2022, 14:18:27 »
En dat Laetitia niks ziet terwijl ze nota bene naar het bootje kijkt, komt omdat ze compleet gefocust is op Kim Lian. Niet veel later denkt ze dan ook Kim Lian te herkennen in een Millie.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #212 Gepost op: 15-02-2022, 15:39:22 »

Maar ze besluit het strand goed af te speuren en ontdekt  daar - onterecht - haar mol. Dus niet op een haar na de mol gemist in mijn ogen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 15-02-2022, 15:47:51 »
Volgens mij wel op een haar na gemist, want ze draait zich om in de richting van de boot.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 15-02-2022, 15:53:06 »
Volgens mij wel op een haar na gemist, want ze draait zich om in de richting van de boot.

Zo me niet verbazen als een kandidaat net de mol gemist heeft zoals Ruben bij Jan. Voor extra drama effect zou precies bij de afvaller moeten zijn. 

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 15-02-2022, 15:54:28 »

En dat is nou precies wat ik bedoel! Het scheelde maar een paar seconden of ze had de echte Mol gezien.
Jammer, want ik had het haar gegund. Erg leuke kandidate.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 15-02-2022, 16:09:23 »
En dat is nou precies wat ik bedoel! Het scheelde maar een paar seconden of ze had de echte Mol gezien.
Jammer, want ik had het haar gegund. Erg leuke kandidate.
Nu is het de vraag wie Laetitia in de boot had kunnen zien zitten.
Ben je er nog steeds van overtuigd dat het Thomas was en niet Fresia?

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 15-02-2022, 16:35:50 »
Ik kom nu alleen maar uit bij òf Fresia òf Thomas als mol.

De twee waar ik nou nooit op gestemd heb  ::rofl:: ::rofl::
Laten we jabberen joekelen.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 15-02-2022, 18:02:41 »
Ik bedoelde natuurlijk dat Everon op dat moment geen foto kan maken want hij kijkt naar de filmende camera en niet in de zoeker van zijn fototoestel.

Maar hier zie je denk in Fresia voorbijkomen op de blauwe boot:
01 met Hoodie
02 met haar eigen pet.
Op 02b zie je ook haar haar onder de pet uitkomen.
Laetitia zocht de verkeerde mol, anders had ze Fresia gezien.

En nog een kandidaat die weleens op de waterfiets kan hebben gezeten als 'mol' om achter Fresia te monteren: Rick. Die lijkt opzij wel een beetje op 'Thomas'.

Ik zie in de hele houding Fresia.. maar dat had ik al eerder gezegd vanuit mijn tunnel ;-)

Iedere afl twijfel ik weer even en kom vervolgens altijd weer terug bij Fresia!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 15-02-2022, 21:29:13 »
Nu is het de vraag wie Laetitia in de boot had kunnen zien zitten.
Ben je er nog steeds van overtuigd dat het Thomas was en niet Fresia?

Ja, ik ben nog steeds overtuigd dat het Thomas was. En nu we weten dat de redactie Fresia zelfs niet eens had meegenomen in de vraag of de Mol als eerst een fles kapot schoot (er had de optie 'De Mol deed hier niet aan mee' bij moeten staan), wordt het tamelijk onwaarschijnlijk dat ze de Mol is. Degene die de vragen maakte, zat bij 'de Mol' duidelijk met zijn gedachten bij een van de drie kandidaten die flessen kapot schoot.

Ik vind Fresia overigens wel een ontzettend leuke kandidaat. Maar eigenlijk geldt dat voor het hele elftal van 2022. Goed bij elkaar gekregen, deze club!