Auteur Topic: [Aflevering 8] - Mollenvanger  (gelezen 8635 keer)

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2022, 23:00:39 »
Ik heb gewoon heerlijk genoten en gelachen en ik ga ervan uit dat die mensen prima vergoed worden, misschien wel van te voren geïnstrueerd waren, en de kleedjes netjes teruggebracht/opgeruimd zijn! Tuurlijk doen ze dat!

Ik lees wel erg veel zure berichten dit seizoen, jammer! beetje kritisch, met suggesties voor een volgende keer, is natuurlijk prima.
Maar Hier word ik een beetje droevig van: richt je op wat wel leuk was en geniet gewoon van een ontspannen avondje in deze rare tijden  ::bravo:: ::bravo::
Ja same! Was gewoon een leuke aflevering

1e opdracht
Leuke opdracht met de bevolking
2e opdracht
Super gaaf bedacht met op elke positie wel plekken om te mollen
3e opdracht
Leuk bedachte opdracht, maar omdat er weinig is gevonden lijkt het een saaie opdracht

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2022, 23:01:03 »
Ik lees wel erg veel zure berichten dit seizoen, jammer! beetje kritisch, met suggesties voor een volgende keer, is natuurlijk prima.
Maar Hier word ik een beetje droevig van: richt je op wat wel leuk was en geniet gewoon van een ontspannen avondje in deze rare tijden  ::bravo:: ::bravo::

 ::joehoe:: ::joehoe::

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2022, 23:01:36 »
Weet iemand hoeveel tijd ze hadden bij de tweede opdracht?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2022, 23:02:20 »
Prima toch, dat de een het een super leuke aflevering vond en de ander niet? Leuk juist om te lezen hoe verschillend we allemaal de afleveringen ervaren, los van de speurtocht naar de Mol.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #24 Gepost op: 19-02-2022, 23:03:57 »
Ik heb gewoon heerlijk genoten en gelachen en ik ga ervan uit dat die mensen prima vergoed worden, misschien wel van te voren geïnstrueerd waren, en de kleedjes netjes teruggebracht/opgeruimd zijn! Tuurlijk doen ze dat!

Ik lees wel erg veel zure berichten dit seizoen, jammer! beetje kritisch, met suggesties voor een volgende keer, is natuurlijk prima.
Maar Hier word ik een beetje droevig van: richt je op wat wel leuk was en geniet gewoon van een ontspannen avondje in deze rare tijden  ::bravo:: ::bravo::

Oh, maar het blijft nog steeds vermakelijk om naar te kijken, het gaat ons meer om de inhoud waar aan gesleuteld kan worden. Zoals ik al zo vaak gezegd heb: "Ik verdedig dit programma tot mijn dood."

Weet iemand hoeveel tijd ze hadden bij de tweede opdracht?
45 min.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #25 Gepost op: 19-02-2022, 23:04:16 »
Ik heb gewoon heerlijk genoten en gelachen en ik ga ervan uit dat die mensen prima vergoed worden, misschien wel van te voren geïnstrueerd waren, en de kleedjes netjes teruggebracht/opgeruimd zijn! Tuurlijk doen ze dat!

Ik lees wel erg veel zure berichten dit seizoen, jammer! beetje kritisch, met suggesties voor een volgende keer, is natuurlijk prima.
Maar Hier word ik een beetje droevig van: richt je op wat wel leuk was en geniet gewoon van een ontspannen avondje in deze rare tijden  ::bravo:: ::bravo::
Zo mee eens

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #26 Gepost op: 19-02-2022, 23:06:22 »
Okee, dan hadden ze dus:
Opdracht 1: 45 min
Opdracht 2: 45 min
En nog een verlenging, namelijk opdracht 3 met 30 minuten?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #27 Gepost op: 19-02-2022, 23:17:59 »
Okee, dan hadden ze dus:
Opdracht 1: 45 min
Opdracht 2: 45 min
En nog een verlenging, namelijk opdracht 3 met 30 minuten?

Waarna ze in de bar een drankje kunnen doen.
Hallo vanuit de Fresia tunnel.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #28 Gepost op: 19-02-2022, 23:19:52 »
De titel, zitten ze allemaal op KL en is zij daarmee “gevangen@?
Graven, graven, graven...

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #29 Gepost op: 19-02-2022, 23:43:52 »
De titel, zitten ze allemaal op KL en is zij daarmee “gevangen@?

Ze zitten niet allemaal op KL.

Ik denk dat de mollenvanger gewoon verwijst naar de metaaldetector. Omdat je dan iets zoekt dat onder de grond is?

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2022, 23:48:39 »
Ik heb gewoon heerlijk genoten en gelachen en ik ga ervan uit dat die mensen prima vergoed worden, misschien wel van te voren geïnstrueerd waren, en de kleedjes netjes teruggebracht/opgeruimd zijn! Tuurlijk doen ze dat!

Ik lees wel erg veel zure berichten dit seizoen, jammer! beetje kritisch, met suggesties voor een volgende keer, is natuurlijk prima.
Maar Hier word ik een beetje droevig van: richt je op wat wel leuk was en geniet gewoon van een ontspannen avondje in deze rare tijden  ::bravo:: ::bravo::
Volledig mee eens !!!  ::ok::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2022, 23:49:27 »
MV, heb jij connecties met de makers van WIDM?  ;)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #32 Gepost op: 20-02-2022, 00:01:22 »
Ze zitten niet allemaal op KL.

Ik denk dat de mollenvanger gewoon verwijst naar de metaaldetector. Omdat je dan iets zoekt dat onder de grond is?

Volgens mij zaten ze allemaal juist wel -in ieder geval voor de helft - op KL.

Je kunt de mol niet vangen met voorwerpen onder de grond.
Graven, graven, graven...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #33 Gepost op: 20-02-2022, 00:32:33 »
MV, heb jij connecties met de makers van WIDM?  ;)
::rofl:: ik weet van niks, maar ik moest echt heel erg lachen toen ik de titel zag ;D. Ze hadden ook al een opdracht met containers (hadden Spacy en ik ook in WIDMO21).

Alleen ben ik een beetje clueless als het gaat om de uitleg van deze titel. Ik zou denken dat het iets in opdracht 3 is.

Optie 1: De tapijten, kan (iemand zei iets over makkelijk mollen, kun je hier de mol vangen?). Zeer onwaarschijnlijk verder

Optie 2: Die grijper in de haven, was er een container met een combinatie afvallers + Mol? Dat de uitleg is dat er een container werd gevangen met alleen de naam van de mol?

Optie 3: graven... dat doet een mol. Lijkt me meest logische? Maar Mollenvanger?  ???

Optie 4: iets in de tussenstukjes/interactie van de kandidaten?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 00:34:53 door MollenvangR »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #34 Gepost op: 20-02-2022, 02:54:49 »
De interactie tussen de kandidaten (en mol) was leuk om te zien, maar voor alle drie de opdrachten hadden ze echt te weinig tijd, vooral voor Zand Erover. De opdrachten moeten van tevoren echt beter worden getest zodat de maximale score voor de groep ook echt haalbaar is binnen de tijd.

Ik dacht dat Fresia eruit zou gaan omdat we van haar niet hoorden op wie ze zou stemmen, maar toen kwam die biecht opeens tussendoor die het al duidelijk maakte.
Het lijkt erop dat het tussen Kim-Lian en Everon zal gaan doordat ze elkaar verdenken en Thomas tussen hen twijfelde, of zal het toch Fresia zijn die wellicht pas in de finale wordt verdacht?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #35 Gepost op: 20-02-2022, 07:03:34 »
Ik kan niet anders tot de conclusie komen dat Kim-Lian de mol niet kan zijn:
Want als Kim-Lian de mol is, en Everon zit vol op Kim-Lian en Thomas half op Everon en half op Kim-Lian, dan moet Fresia wel afvallen, die vol op Everon zit. Dit zegt ze niet in de aflevering, maar ze zei wel dat ze op 1 persoon ging en op basis van voorgaande afleveringen kan je alleen maar tot de conclusie komen dat dit Everon is.

Fresia of Everon moet dus de mol zijn, want als Fresia de mol is zit iedereen fout en had Thomas toevallig de meeste fouten en als Everon de mol is zitten Kim-Lian en Fresia volledig goed en Thomas maar half

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #36 Gepost op: 20-02-2022, 08:53:56 »
Ik kan niet anders tot de conclusie komen dat Kim-Lian de mol niet kan zijn:
Want als Kim-Lian de mol is, en Everon zit vol op Kim-Lian en Thomas half op Everon en half op Kim-Lian, dan moet Fresia wel afvallen, die vol op Everon zit. Dit zegt ze niet in de aflevering, maar ze zei wel dat ze op 1 persoon ging en op basis van voorgaande afleveringen kan je alleen maar tot de conclusie komen dat dit Everon is.

Fresia of Everon moet dus de mol zijn, want als Fresia de mol is zit iedereen fout en had Thomas toevallig de meeste fouten en als Everon de mol is zitten Kim-Lian en Fresia volledig goed en Thomas maar half
Tot die conclusie kom ik ook, maar het kan natuurlijk dat Fresia iets bij Kim-Lian gezien heeft en daarom last minute geswitcht is naar Kim-Lian.

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #37 Gepost op: 20-02-2022, 09:51:29 »
Tot die conclusie kom ik ook, maar het kan natuurlijk dat Fresia iets bij Kim-Lian gezien heeft en daarom last minute geswitcht is naar Kim-Lian.
Dat zou altijd kunnen inderdaad, maar de vraag die ze invult bij de test slaat op Everon, Thomas en haarzelf (Had de mol een metaaldetector?) Dus ik acht deze kans nihil

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #38 Gepost op: 20-02-2022, 12:41:31 »
Ik heb gisteren weer echt genoten van deze aflevering! Gewoon leuke en interessante opdrachten!

Volgens mij zaten ze allemaal juist wel -in ieder geval voor de helft - op KL.

Je kunt de mol niet vangen met voorwerpen onder de grond.
En daarmee ook voor de helft op Everon...

Fresia of Everon moet dus de mol zijn, want als Fresia de mol is zit iedereen fout en had Thomas toevallig de meeste fouten en als Everon de mol is zitten Kim-Lian en Fresia volledig goed en Thomas maar half
In mijn optiek kan Fresia ook eigenlijk de mol niet meer zijn. Zou zij de mol geweest zijn had lijkt mij Kim-Lian eruit moeten vliegen. Immers had zij vol ingezet op Everon, terwijl Thomas had gespreid. En aangezien Fresia niet met Everon in een team had gezeten had Kim-Lian die vragen zeker fout... vragen die Thomas zomaar goed had kunnen hebben.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Mollenvanger
« Reactie #39 Gepost op: 20-02-2022, 12:51:11 »
Sowieso geen al te beste aflevering als je het mij vraagt. De tapijtenopdracht is met weinig fantasie bedacht en lijkt me nou niet echt leuk voor lokale ondernemers die blijkbaar geen idee hadden wat ze overkwam.
Die ondernemers zullen zeker betrokken zijn bij het plan, hoe meer reclame wil je hebben voor een stadje dat nationaal beroemd is vanwege zijn tapijten? Vanuit de lucht kreeg je een mooi beeld, het was waarschijnlijk de bedoeling om een stervorm te creëren, dat was mooier geweest. Ik denk dat de ondernemers een fikse vergoeding hebben gekregen mochten tapijten beschadigd raken of niet meer te verkopen.

De meeste opdrachten dit seizoen spreken mij aan, in vorige seizoenen dacht ik soms: Wat is hier de bedoeling? Is dit leuk? Hoe lang duurt het nog? Heb ik dit seizoen niet, voor je het weet is het alweer tijd voor de test. De strandscene met de metaaldetectors vond ik het leukst.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 12:54:31 door Run »