UPDATE 30-12-2022Versie 4.0.10.0: Een kleine bug opgelost: Het gebruik van een lijst met namen (ipv een tekstvak) werkt nu ook.
Download hem hier (v4.0.10.0):
https://gitlab.com/alfonsvanzwol/widm-exam/-/packages UPDATE 24-10-2022Eindelijk is het zover: De officiële versie 4.0 is uit!
Aan de voorkant zijn er slechts 2 nieuwe onderdelen bijgekomen: de lijst met (printbare) antwoorden en de Thema Editor. Dit waren ook de laatste 2 dingen die ik nog op mijn "must have" lijstje had staan.
Maar achter de schermen is er veel meer gebeurd: Ik heb het project als een open source project op gitlab.com onder gebracht, zodat andere software ontwikkelaars ook aan het project kunnen werken. Hier heb ik ook een bouwstraat gemaakt zodat er automatisch een .msi installatie bestand uitrolt als er wijzigingen in de code zijn (dit heeft me veel tijd, zweet en tranen gekost). Verder heb ik de bestandsstructuur ingrijpend
moeten wijzigen. De bestanden van de verschillende thema's heb ik op een andere plek moeten zetten, zodat de Thema Editor ook in Windows 10 (en hoger) er mee om kan gaan. Ook een dingetje dat qua impact niet onderschat mag worden. Oh ja, en natuurlijk een paar bugjes opgelost.
Maar enfin, het is "af" en ik hoop dat jullie er net zoveel plezier van zullen hebben als dat ik heb gehad!
Maar... mochten jullie nog dingen missen (of een nieuw thema oid willen toevoegen), laat het me weten.
Alfons
UPDATE 14-4-2022:Er staat een nieuwe bèta versie klaar! Dit is waarschijnlijk mijn laatste bètaversie, je zou het ook Release Candidate 01 kunnen noemen. Klik op de link hieronder in dit bericht om de laatste versie te downloaden. Zo vlak voor de Pasen hoop ik toch nog wat mensen blij te kunnen maken die een lang molweekendje wilden organiseren.
Wat heb ik toegevoegd?
1. Ik ontdekte dat Koen in zijn versie een handige functie had ingebouwd om vragen uit andere afleveringen te kunnen hergebruiken mbv een ComboBox. Deze functionaliteit heb ik ook toegevoegd.
2. Export en import mogelijkheden van het project (en van de resultaten) mbv USB sticks! Let wel op: het ex/importeren van het project neemt alle instellingen van het project over met alle afleveringen en vragen (en resultaten). Na het maken van de test moeten alle resultaten worden verzameld via de ex/import functie voor de resultaten bij het onderdeel "Executie voorbereiden". Alleen dan worden de resultaten samen gevoegd.
3. Verder nog wat kleine wijzigingen in de gebruikers interface.
Wat staat er nog op mijn lijstje:
- Virtueel toetsenbord stabiel maken
- Antwoorden functionaliteit: bekijken, opslaan, afdrukken, e.d.
- Thema editor: om eigen thema's te kunnen maken.
- Software en source code hosten op GitLub/HabHier ga ik wsl voor de zomer nog mee aan de slag.
En in de verre toekomst:
- Client/server app om over een netwerk te kunnen spelen
- Applicatie geschikt maken voor Linux en MacOS mbv .NET 5/6. Voor het ontwikkelen van een MacOS applicatie moet ik wel gesponsord worden met een MacBook.
Oorspronkelijke bericht:
Beste molloten,
Het WIDM seizoen is afgelopen, maar willen jullie zelf je eigen WIDM spel spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!
Misschien kenden sommigen van jullie het software programma WIDM Exam van Koenvh? Ik heb een paar jaar geleden dat programma gebruikt om zelf een WIDM kinderfeestje te organiseren. De kinderen vonden het fantastisch! Het programma gaf echt een heel goede WIDM beleving voor de test en executie.
Een paar maanden geleden kwam ik er achter dat Koen de stekker uit het project had getrokken en dat er geen serieuze software ontwikkelaar was om het stokje over te nemen. Het zou zonde zijn als dit programma een stille dood zou sterven. Daarom heb ik contact met Koen opgenomen en heb alles van hem overgenomen.
Ik zal jullie de details besparen, maar het is een totaal nieuw software programma geworden, maar de goede test en executie beleving van WIDM is gebleven! Met de versie 4.0 heb ik geprobeerd om de gebruikers interface toegankelijker te maken voor iedereen. Mijn doel is geweest om het programma zo eenvoudig te maken dat zelfs een gewone moeder het voor een kinderfeestje kan gebruiken.
Ik wilde het voor de finale af hebben, omdat anders de meeste molloten weer voor een jaar in winterslaap gaan, en ik mijn doelgroep minder goed kan bereiken.
En hieronder nog een paar screenshots en impressie van de spelbeleving.
Laat even weten wat jullie ervan vinden.
Houdt dit item in de gaten voor meer nieuws.