Auteur Topic: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur  (gelezen 5745 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Gepost op: 4-03-2022, 22:53:44 »
Molcrazy heeft dit jaar terug de enige echte Rik van de Westelaken bereid gevonden om een uurtje met ons te komen chatten! Stel hem je vraag op maandag 7 maart vanaf 20:00 uur!

Hoe werkt het eigenlijk?

Hier kun je de chat vinden

Er zijn 2 verschillende chatrooms:
1 #huiskamer - deze chatroom wordt moderate (geregisseerd). Hier kun je (vanaf 20:00 uur) alleen typen als je je vraag mag stellen. En hier is Rik om direct te antwoorden.

2 #vragen - in deze chatroom meld je jouw vraag bij een aantal van ons. Wij maken een selectie van de leukste vragen. We hebben een uur en willen natuurlijk dat er zo veel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden. Op het moment dat jouw vraag aan de beurt is krijg je van te voren een seintje en krijg je voice in de #huiskamer. Het is dus de bedoeling dat je zelf je vraag stelt. We proberen om als het even kan iedereen zijn of haar vraag te laten stellen. Maar het kan helaas gebeuren dat jouw vraag er niet bij zit. Deze selectie wordt door een aantal chatmoderators gemaakt.

Als er tijd over is gebruiken we de vragen uit dit topic. Maar je hebt meer kans als je zelf aanwezig bent!!

Leuk, maar hoe kom ik in de juiste chatrooms?
Om te beginnen heb je twee linkjes op de chatpagina: chat via qwebirc en chat via CGI:IRC. Het is daar het beste om de eerste link te kiezen, aangezien de tweede niet bij iedereen goed werkt.

Nadat je je nickname hebt ingevuld, kom je automatisch in de huiskamer. Om in de chatroom #vragen te komen, typ je /join #vragen in het tekstvak en druk je op enter. Zie het screenshot hieronder.


Je kunt vervolgens tussen beide chatrooms wisselen door bovenaan op de juiste chatroom te klikken. De room waarin je nu bent is wit gemarkeerd. Als je door ons wordt benaderd dat je je vraag mag stellen, verschijnt op diezelfde plek een extra tab met een privégesprek - hou dat dus in de gaten!


Voor meer vragen over de chat, kun je HIER terecht.

Andere tips:
-> Probeer van tevoren even of je in de chat kan komen, zo zie je ook hoe onze chat eruit ziet.
-> Kom alvast een kwartier eerder de chat in en deel je hype met mede-molloten
-> Veel mensen zullen tijdens de chat joinen en weggaan. Om de notificaties hiervan te verbergen klik je op het icoontje linksboven-> Options-> vink aan hide JOINS/PARTS/QUITS
Spoiler: screenshots (klik om te tonen/verbergen)
-> Kan je er niet live bij zijn? Laat je vraag dan in dit topic achter. Mogelijk wordt je vraag dan namens jou door één van de crewleden gesteld.

Veel plezier allen! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 22:55:33 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #1 Gepost op: 4-03-2022, 23:47:41 »
Als ik een bescheiden tip mag geven: laat de chatmoderator in het begin een vriendelijk woord van dank aan Rik uiten, mede namens alle deelnemers. Dan kunnen de mensen die vragen indienen zich onthouden van het gebruikelijke "Wow, Rik, wat ge-wel-dig dat je dit doet en bedankt voor jullie heldenwerk" en dergelijke zoete frasen, vergezeld van al die juichsmiley's. Dat is allemaal heel sympathiek, maar het neemt enorm veel tijd in beslag en het maakt ook het chatlog achteraf tot een karwei om door te worstelen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 01:22:29 door Michmol »
Woosie down?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2022, 07:06:06 »
Als ik een bescheiden tip mag geven:
Helemaal mee eens.  ::ok::  Het haalt het tempo er enorm uit en ik vind het niet nodig dat iedereen dit individueel doet.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2022, 09:24:48 »
Hier sluit ik me bij aan. Ben benieuwd of iedereen zich daar ook aan houdt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2022, 09:29:00 »
Dat laatste is het een beetje. Het is nu net zo leuk dat iedereen persoonlijk even kan chatten. Ik zet altijd mijn vraag vast klaar inclusief kort bedankje zodat ik dit in een keer kan plakken. Rik kan meteen op de vraag reageren dus alleen bij teruglezen kost het ietsje meer tijd, niet tijdens de chat zelf. Dat lijkt me nou niet zo'n probleem.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2022, 09:42:13 »
Ik zet altijd mijn vraag vast klaar inclusief kort bedankje zodat ik dit in een keer kan plakken.
Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven dat iedereen individueel gaat bedanken, maar dat is inderdaad niet het belangrijkste punt. Als iedereen één bericht klaar heeft staan onder "ctrl-v" met zijn/haar vraag inclusief eventueel bedankje in hetzelfde bericht is het niet zo'n probleem.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2022, 10:12:07 »
Het hoeft ook zeker niet zo'n bedankje maar net even een opmerking maken voor je je vraag stelt maakt het net iets persoonlijker en veel mensen vinden dat leuk. "Hoi Rik, ik moest erg lachen toen je zus en zo deed. Mijn vraag is: moet de Mol de test echt maken?" is gewoon net iets aardiger dan: "Moet de Mol de test echt maken?" En hoeft geen extra tijd te kosten.

Natuurlijk zitten er ook altijd net iets brutalere molloten tussen die nog even een paar extra vragen willen stellen en opmerkingen willen maken, maar ach, Molcrazy grijpt dan wel in en zoiets moet toch ook kunnen? :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2022, 10:17:15 »
Vind ik juist de charme ervan :D Superleuk dat Rik het weer doet ::bravo::

Als je er maandag niet bij kunt zijn, dan kun je hier ook alvast je vraag neerzetten. De leukste pikken we er dan met de actieve leden nog tussenuit :)

(Heb je vragen aan de Mol of aan kandidaten dan kun je ze voor vanavond nog in dit topic plaatsen ;))
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2022, 10:35:00 »
Ik zer mijn vraag ook altijd klaar. Maar ik dacht dat het om de leesbaarheid van de chat zélf ging.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2022, 10:47:34 »
Wat ontzettend te gek trouwens dat jullie dit weer voor elkaar hebben gekregen!  ::ok::  ::respect::

Vind ik juist de charme ervan :D Superleuk dat Rik het weer doet ::bravo::

Als je er maandag niet bij kunt zijn, dan kun je hier ook alvast je vraag neerzetten. De leukste pikken we er dan met de actieve leden nog tussenuit :)

(Heb je vragen aan de Mol of aan kandidaten dan kun je ze voor vanavond nog in dit topic plaatsen ;))

Komt er geen apart Topic "vragenvuur" ? of was dat er nooit, ben ik weer in de war...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2022, 13:47:41 »
Ik heb best veel vragen aan Rik, superleuk dat er weer een chat gedaan wordt!

Hebben jullie tijdens de opnames nog iets gemerkt van het feit dat de kandidaten al bekend waren (en ook de locatie al vrij snel gevonden was)? (Bijv. meer herkenning op straat, extra voorzorgsmaatregelen etc.)

Hebben jullie nog overwogen om de afvallers nog een rol te geven in het spel? (als figuranten / tegenspelers, zoals geopperd werd tijdens de supermarktopdracht)

Hoe hebben jullie gezorgd dat de deelnemers niet op de hoogte zouden komen van de maskerhint? (Of die hint klopt, horen we vanavond, maar potentieel had die ook het spelverloop kunnen beïnvloeden)

Waarom zijn er dit seizoen 11 deelnemers geselecteerd?

Welke opdracht bleek het lastigste te regelen dit jaar? (Ik houd van die achter de schermen anekdotes zoals die eerst in de podcast zaten.)

Van welke opdracht heb je zelf het meeste genoten?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2022, 13:51:27 »
Het hoeft ook zeker niet zo'n bedankje maar net even een opmerking maken voor je je vraag stelt maakt het net iets persoonlijker en veel mensen vinden dat leuk. "Hoi Rik, ik moest erg lachen toen je zus en zo deed. Mijn vraag is: moet de Mol de test echt maken?" is gewoon net iets aardiger dan: "Moet de Mol de test echt maken?" En hoeft geen extra tijd te kosten.

Natuurlijk zitten er ook altijd net iets brutalere molloten tussen die nog even een paar extra vragen willen stellen en opmerkingen willen maken, maar ach, Molcrazy grijpt dan wel in en zoiets moet toch ook kunnen? :)

Allicht is het allemaal heel goed en aardig bedoeld, en daar wil ik ook niets aan af doen (hoewel al die adoratie mij persoonlijk af en toe een tikkeltje overdreven aandoet). Maar ik heb de chat met Rick McCullough (n.a.v. het bonusseizoen uit het najaar van 2020) nog eens nagekeken, en dan zie je dat in dat log maar liefst 46 keer het woord 'dank' (of 'bedankt' etc.) voorkomt, terwijl dat hele bestand - inclusief de nicks - slechts 2803 woorden telt. Als je alle 'franje' van begroeten, bedanken en complimenteren weghaalt en de kale vragen en antwoorden laat staan, hou je zo'n 2300 woorden over. Dat betekent dat bijna 20% van de tijd en ruimte opgesoupeerd wordt door enthousiaste juichkreten. Of dat veel of weinig moet iedereen zelf maar bepalen.  ;)
Woosie down?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2022, 14:02:14 »
Hoi Rik,
Ik heb een vraag over de afvallers in het afvallershotel: Hadden zij daar een programma of moesten zij zich zelf daar vermaken? En had jij daar nog contact met ze?

Groeten van gig.
...maar soms even niet :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2022, 14:31:34 »
Ik neem een voorschotje en ga alvast juichen.  ::bravo:: Wat tof dat het dit jaar weer kan, dank!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2022, 15:01:07 »
Hoi Rik,
Ik heb een vraag over de afvallers in het afvallershotel: Hadden zij daar een programma of moesten zij zich zelf daar vermaken? En had jij daar nog contact met ze?

Groeten van gig.

Goede vraag. Wat ik hier nog aan zou willen toevoegen. Hoe is gezorgd dat de kandidaten in het afvallershotel niet "ontdekt" zouden worden door toeristen. Was dit een extra risico ten opzichte van andere jaren? Of hebben de makers het gevoel dat het een voor een terugreizen en in Nederland onder de radar blijven moeilijker is?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2022, 15:41:06 »
Allicht is het allemaal heel goed en aardig bedoeld, en daar wil ik ook niets aan af doen (hoewel al die adoratie mij persoonlijk af en toe een tikkeltje overdreven aandoet). Maar ik heb de chat met Rick McCullough (n.a.v. het bonusseizoen uit het najaar van 2020) nog eens nagekeken, en dan zie je dat in dat log maar liefst 46 keer het woord 'dank' (of 'bedankt' etc.) voorkomt, terwijl dat hele bestand - inclusief de nicks - slechts 2803 woorden telt. Als je alle 'franje' van begroeten, bedanken en complimenteren weghaalt en de kale vragen en antwoorden laat staan, hou je zo'n 2300 woorden over. Dat betekent dat bijna 20% van de tijd en ruimte opgesoupeerd wordt door enthousiaste juichkreten. Of dat veel of weinig moet iedereen zelf maar bepalen.  ;)
De reacties in dit topic beslaan tot nu toe 595 woorden (inclusief die in dit bericht). Het bericht dat ik hier van je quote alleen al is 131 woorden, oftewel 22% van de hele discussie in dit topic :P

Ik zou zeggen leven en laten leven :)
...óf niet!

Offline gamehelp16

  • Forumlid
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2022, 16:38:47 »
Thank you mods for organizing the chat! I have several questions for Rik, also sorry for using English since I don't speak Dutch.

1. How many of the crews that travel on site know who the mole is from the beginning? Has there ever been a case where for example a cameraman initially didn't know who the mole was but accidentally caught the mole doing a mole action so he discovered who the mole was from that moment?
2. For challenges that involve locals such as the carpet challenge this season, how do you make sure that the locals (such as the shopkeepers or locals who are taking pics during the carpet challenge) don't leak information about the new season (such as the location, candidates, etc.)? I'm especially curious about the locals taking pics during the carpet challenge since if they upload those pics on social media wouldn't there be a high chance of the candidates being leaked early?
3. Sometimes we see shots of 2 candidates in a pact having a "secret" conversation away from other candidates, how is the recording of this conversation arranged? Do the candidates tell the crews "hey we're going to do a secret conversation, please record us?" haha answered by @Grabmill below, thank you!

Thank you!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 16:58:10 door gamehelp16 »
Ik spreek (almost) geen Nederlands!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2022, 16:43:15 »
@gamehelp16
Question 3 was answered a few seasons ago by the makers: they just ask the players that if they want to have a conversation like this, that they inform the crew, so it can be filmed

Offline gamehelp16

  • Forumlid
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2022, 16:57:17 »
@gamehelp16
Question 3 was answered a few seasons ago by the makers: they just ask the players that if they want to have a conversation like this, that they inform the crew, so it can be filmed

Ah I didn't know that, thank you!
Ik spreek (almost) geen Nederlands!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Rik: maandag 7 maart om 20:00 uur
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2022, 17:18:06 »
Leuk  ::bravo::

Ik ga proberen erbij te zijn. Al heb ik zelf geen vragen...
Maar wel altijd een mooie afsluiting.  ::love::