Auteur Topic: Aflevering 10: Finale  (gelezen 16960 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #40 Gepost op: 5-03-2022, 22:05:58 »
In Moltalk komt nog het een en ander langs.

Kan iemand het noteren voordat ze straks weer niks op de website zetten  ::rofl::.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #41 Gepost op: 5-03-2022, 22:07:56 »
Ik heb niets gezien waarvan ik dacht... Dat hadden we kúnnen zien. Geen enkele molactie in de serie zelf, zo te zien. Magere opdrachten. Al met al een zeer matig seizoen, wat mij betreft.

Mee eens. Ben wel blij dat ik het een leuke kandidatengroep vond.
No Milk today???

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2022, 22:08:13 »
Vraag voor de chat: wat voegde het live-karakter van de finale nou in hemelsnaam toe? Noem drie voordelen. Twee dan. Oké, ééntje maar...
Woosie down?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2022, 22:08:42 »
Ik heb niets gezien waarvan ik dacht... Dat hadden we kúnnen zien. Geen enkele molactie in de serie zelf, zo te zien. Magere opdrachten. Al met al een zeer matig seizoen, wat mij betreft.
Daar denk ik anders over
- portokanaal
- sleutelrol bij de jetski’s
- de boef fotograferen bij de Millies en Mollies.
- vertrouwen winnen om gekozen te worden bij de pleidoois
- Weinig geld binnen halen in het huis de laatste aflevering
- Foto wegwerken bij binnenkamers

Ik zat vol op Fresia, maar ben wel heel verbaasd dat mensen zijn negatief zijn over Everon.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2022, 22:09:50 »
Vraag voor de chat: wat voegde het live-karakter van de finale nou in hemelsnaam toe? Noem drie voordelen. Twee dan. Oké, ééntje maar...

Ik ben het niet snel eens met je, maar ook dit vond ik weer een finale waarin de mol amper zijn molacties kan laten zien. En dan op het eind nog even hier zijn allemaal molacties waar we totaal geen verduidelijking bij geven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2022, 22:10:49 »
Ja mee eens. Everon is volgens mij echt een uitstekende mol geweest, maar we zien te weinig
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2022, 22:16:53 »
Leuk dat Everon zoveel plezier had in zijn rol. Hij was erg goed voorbereid, leuk om weer iets van die voorbereiding te zien. Ik snap niet zo goed waarom hij moest leren boogschieten eerlijk gezegd. Die voorbereiding vind ik ook wel jammer. Veel opdrachten kon Everon zo saboteren dat de groep buitenspel stond. Denk aan die container, maar ook die step opdracht. De kandidaten hadden gewoonweg geen kans. Ik blijf ook moeite hebben met het emotionele spel dat Everon heeft gespeeld. Dat je bewust op die manier je medekandidaten bespeelt vind ik lastig.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #47 Gepost op: 5-03-2022, 22:22:01 »
Leuk dat Everon zoveel plezier had in zijn rol. Hij was erg goed voorbereid, leuk om weer iets van die voorbereiding te zien. Ik snap niet zo goed waarom hij moest leren boogschieten eerlijk gezegd. Die voorbereiding vind ik ook wel jammer. Veel opdrachten kon Everon zo saboteren dat de groep buitenspel stond. Denk aan die container, maar ook die step opdracht. De kandidaten hadden gewoonweg geen kans. Ik blijf ook moeite hebben met het emotionele spel dat Everon heeft gespeeld. Dat je bewust op die manier je medekandidaten bespeelt vind ik lastig.

Dat laatste vind ik juist echt prijzenswaardig, maar wat het boogschieten betreft ben ik het met je eens. Het was om hem te leren missen(?) maar tijdens de opdracht zelf deden zijn medekandidaten het zó goed dat hij niet meer durfde te saboteren. Heel mal. Het deed me denken aan het seizoen met Milouska, die we in een terugblik zagen sleutelen aan een auto - 'Als je weet hoe een auto in elkaar zit kun je hem ook onklaar maken' - ter voorbereiding op het racecircuit van Salta. Tijdens die opdracht werd echter helemaal geen auto onklaar gemaakt, en de opdracht werd bovendien gewoon gehaald.
Woosie down?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2022, 22:24:06 »
Ik ben het niet snel eens met je, maar ook dit vond ik weer een finale waarin de mol amper zijn molacties kan laten zien. En dan op het eind nog even hier zijn allemaal molacties waar we totaal geen verduidelijking bij geven.
Moltalk maakt het dubbel en dwars goed.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2022, 22:30:35 »
Citaat
Daar denk ik anders over
- portokanaal
- sleutelrol bij de jetski’s
- de boef fotograferen bij de Millies en Mollies.
- vertrouwen winnen om gekozen te worden bij de pleidoois
- Weinig geld binnen halen in het huis de laatste aflevering
- Foto wegwerken bij binnenkamers

Ja. Dat zien we achteraf, maar niks in de afleveringen zelf eigenlijk. Ik respecteer je mening, maar voor mij is widm meer: kijk eens wat we allemaal kunnen weglaten in de montage.

Sommige hints (kleden) zie ik zelfs na uitleg amper.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2022, 22:33:50 »
Het ligt niet zo zeer aan Everon maar meer aan wat ze laten zien.
Ik vond hem een super leuke mol, maar dat komt misschien ook omdat ik goed zat. Hij leek er erg veel plezier in te hebben (was ook in alle biechten uit de afleveringen wel te zien).
Ook altijd leuk om te zien dat een mol fysiek geld heeft weggewerkt. Oa wel met hulp van Kim, maar dan nog.

In Moltalk is nog erg veel besproken!! Mogen ze van mij elk jaar wel doen! En neem bijvoorbeeld het hint van het kleed waar EH op stond. Is mij niet opgevallen en ik heb dit ook nergens voorbij zien komen. Altijd leuk als er zoiets tussen zit.

Ik hoop nog wel dat we ergens de beelden te zien krijgen van de ontmaskering in Albanie
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 22:36:17 door mollien »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2022, 22:34:37 »
Ja. Dat zien we achteraf, maar niks in de afleveringen zelf eigenlijk. Ik respecteer je mening, maar voor mij is widm meer: kijk eens wat we allemaal kunnen weglaten in de montage.

Sommige hints (kleden) zie ik zelfs na uitleg amper.

5 van de 6 punten hebben we toch te zien gekregen in de afleveringen? Alleen dat weinig geld binnenbrengen (geld wegmoffelen) in dat huis in de laatste aflevering was niet te zien. De rest allemaal wel. Punt is alleen dat veel andere kandidaten veel verdachter in beeld kwamen. Kim de hele tijd al en Fresia in de laatste afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 22:36:52 door Nemi »

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2022, 22:35:27 »
Ik vind Everon een fantastische mol.Zat zelf vol op Fresia.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2022, 22:35:46 »
Erg leuk dat Everon het is! Ik zou echt gebaald hebben als het Kim was, dan was het namelijk volledig in scčne gezet met de tarot etc! Wel jammer dat ze niets over die toevalligheden en het goud hebben gezegd. 
Everon heeft ervan genoten, en achteraf had ik meer moeten vertrouwen op mijn gevoel dat hij vaak ‘nep’ reageerde. Bij vakbondje reageerde hij zo overdreven dat ik hem begon te wantrouwen, maar toch teveel focus op Fresia (toch weer die wensmol gevolgd). Wel een sneu moment toen Thomas weg liep en Everon in een deuk lag, maarja ook gedurfd, hij is nu eenmaal een mol.
En nu Op naar de mol België, dat kan ik echt iedereen aanraden!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2022, 22:35:56 »
Het ligt niet zo zeer aan Everon maar meer aan wat ze laten zien.
Als dat het commentaar is, snap ik dat. Maar ik denk dat we het dit jaar moeten zien dat Moltalk die rol invult. En dat is wat mij betreft prima!

Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2022, 22:36:14 »
Toegegeven, toch een goede mol (ondanks mijn eerdere kritiek). Hier en daar echt gewaagde acties.

Alleen heel, heel, heel erg jammer dat hij de credits krijgt voor de laagste pot ooit, terwijl hij echt gewoon geluk heeft met die -5000.

Niet mee eens. Dat was heel hard werken de tijd ervoor om door de kandidaten  sympathiek gevonden te worden. Dat heeft hij herl goed gedaan!!!!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2022, 22:36:37 »
Leuk dat Everon zoveel plezier had in zijn rol. Hij was erg goed voorbereid, leuk om weer iets van die voorbereiding te zien. Ik snap niet zo goed waarom hij moest leren boogschieten eerlijk gezegd. Die voorbereiding vind ik ook wel jammer. Veel opdrachten kon Everon zo saboteren dat de groep buitenspel stond. Denk aan die container, maar ook die step opdracht. De kandidaten hadden gewoonweg geen kans. Ik blijf ook moeite hebben met het emotionele spel dat Everon heeft gespeeld. Dat je bewust op die manier je medekandidaten bespeelt vind ik lastig.

Dat bespelen kostte de groep 5000 euro en haalde alle terechte verdenkingen weer even weg. Ik vind hem daarom juist een geweldige mol! Het vertrouwen zo hard winnen in aflevering 1 was een brilliante actie.

Eindelijk zo'n Huftihuis/veiling/etc. opdracht die de mol ECHT zelf heeft verdiend!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 22:38:17 door garfreek »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2022, 22:38:29 »
5 van de 6 punten hebben we toch te zien gekregen in de afleveringen? Alleen dat weinig geld binnenbrengen (geld wegmoffelen) in dat huis in de laatste aflevering was niet te zien. De rest allemaal wel. Punt is alleen dat veel andere kandidaten veel verdachter in beeld kwamen. Kim de hele tijd al en Fresia in de laatste afleveringen.
Ja mijn opsomming was juist bedoeld als wat er al werd vermoed.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2022, 22:38:57 »
Als dat het commentaar is, snap ik dat. Maar ik denk dat we het dit jaar moeten zien dat Moltalk die rol invult. En dat is wat mij betreft prima!

dit was richting de mensen die vinden dat we het niet hadden kunnen weten en die Everon geen goede mol vinden!
Dat ligt aan wat de makers in de aflevering stoppen en niet perse aan of Everon een goede mol was of niet, zo bedoel ik. Ik zat zelf ook (vanaf t begin) al vol op Everon dus ik ben super blij!

En ik vond de aanvulling van Moltalk ook fantastisch!! Zeker voor herhaling vatbaar

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2022, 22:40:30 »
Ja mijn opsomming was juist bedoeld als wat er al werd vermoed.

Ja, precies. Als je die punten in de afleveringen hebt gemist, dan heb je niet goed opgelet. (Ik dus blijkbaar ook niet bij de opdracht in dat huis met alarmen haha).