Allereerst: Ik heb genoten van het seizoen!
Top:
- Leuke en goede mol, Albanië is prachtig, mooie kandidatengroep!
- De voorlaatste aflevering staat vaak in het teken van verdenkingen; aflevering 9 vind ik dit jaar heel goed gedaan. Met mooie en spannende opdrachten, geen lange toespraken en mooi toewerken naar de ontknoping
- Finale: met publiek vind ik altijd spannend, omdat sommige kijkers best aanwezig kunnen zijn, maar hier was een goede balans. Er was tijd voor de mol, de verhalen van de finalisten en de mollenacties.
- Fijn dat moltalk nog inging op opdrachten en mollenacties die nog niet besproken waren.
- Mooie balans in de opdrachten: haalbaar, weinig 'alles of niks' waardoor de mol ook echt moet werken.
- Weinig bondjes-gesprekken
- Fijn voor de afvallers, denk ik, dat er een afvallershotel was. Dat geeft hen de mogelijkheid om nog even af te kicken.
- Niet de mol: mooie toevoeging!
- De livestream werkte heel goed, als kijker ben je meteen betrokken, nog voor de 1e aflevering te zien was.
- Leuk om te zien, vind ik, is dat Rik er als presentator ook veel plezier aan lijkt te beleven. Fijne interactie ook met de kandidaten (zoals het 'Neeeee, Jaaaaaa, Neeeee, Jaaaaaa'-moment met Fresia
). Mooie balans tussen afstand en betrokkenheid.
Tips:
- Als ik de film van Max zo bekijk, hebben kandidaten tijdens het spel toegang tot socials. Hila werd zelfs gewaarschuwd voor Kim? Om beďnvloeding door het spel van buitenaf te voorkomen, zou dat eigenlijk niet moeten. Mocht het voor BN'ers te lastig zijn om offline te blijven, dan toch dit spel overwegen met niet-BN'ers? (waar kan ik mij dan aanmelden?
)
- Vanuit het verhaal van Everon begrijp ik toch dat een tapijtverkoper toch niet zo blij was; dat is niet altijd te voorkomen natuurlijk. Ik denk dat het belangrijk is om opdrachten met inwoners toch goed uit te pluizen; is iedereen daar oké mee? (dat zal ook wel gedaan zijn achter de schermen, maar op mij als kijker komt dat niet overal zo over)
- Het gemaskerde bal; wat zou het tof zijn geweest als we beelden zagen van de mol die zich in Albanië onthult.
- Iets teveel jokers en vrijstellingen naar mijn smaak. Hila kon volgens mij weinig anders dan een deel van de pot offeren voor de zwarte vrijstelling; de kans was anders groot dat ze eruit zou liggen.
- Misschien ligt dat meer aan mij, maar de focus op 'de laagste pot' vind ik minder. Een mol moet voor mij mollen: dat hangt voor mij niet af van de hoogte van de pot. Soms is een lage pot om de aard van de opdrachten of om ontwikkelingen buiten de mol om, niet haalbaar.
- Ja, dit roep ik bij De Mol vooral, maar opdrachten met dieren vind ik tricky. Vakmanscha(a)p vind ik persoonlijk wat minder geslaagd. Voor de schapen niet zo heel fijn, maar ook als kijker is er niet zoveel uit te halen omdat er (logischerwijs) chaos ontstaat.
Nou, dat was het wel zo'n beetje.
Bedankt allemaal, het was een mooie serie, vond ik!