Auteur Topic: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?  (gelezen 19451 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #60 Gepost op: 12-03-2023, 10:04:07 »
Jurre komt voor mij in het rijtje tussen goede en hele goede mollen. Waarom? Omdat hij gewoon een aantal hele stevige molacties heeft gedaan en gewoon niet verdacht werd. Als alleen de winnaar vraag 20 op jou zet, je anderen betrokken maakt voor jouw duidelijke acties, dan ben je gewoon een (hele) goede mol  ::ok:: Dat hij door de kijker thuis en molloten zo verdacht werd, tja.. dat is ook een stukje montage, dat moet niet afdoen aan zijn prestatie in de groep.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #61 Gepost op: 12-03-2023, 10:24:13 »
George, Milouska, Jan
Deborah, Kees, Dennis, Jurre
Merel, Klaas, Everon, Rob, Renee
Elise, Yvon, Kim, Thomas, Inge, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet
Nico, Jon, Anne-Marie

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen. ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #62 Gepost op: 12-03-2023, 10:50:24 »
Ik zie dat Everon bij de meeste van jullie al weer een of twee categorieën lager ingedeeld wordt dan vorig jaar. Het heeft ook weinig zin om nu vast te stellen waar Jurre thuishoort in de mollen ranglijst. Eerst even alles laten bezinken.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #63 Gepost op: 12-03-2023, 10:57:46 »
Ik heb Everon een jaar laten bezinken maar hem toch op dezelfde hoogte gehouden. Ik denk dat ik Jurre volgend jaar ook op dezelfde hoogte houd want zo onverdacht blijven voor de groep terwijl je wel enorme bedragen uit de pot speelt is gewoon Dennis-niveau, dat blijft voor de eeuwigheid.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bela03

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2023, 14:10:21 »
Over Jurre:
Ik vond Jurre een goede mol, geen geweldige mol. Aan de ene kant is het feit dat hij voor de kijker makkelijk te raden was totaal niet zijn schuld. Aan de andere kant vond ik dat de opdrachten over het algemeen niet echt aanmoedigen tot super gewaagde molacties. Het feit dat hij bij zijn enige echt gewaagde molacties (het woord van Ranomi) de volledige verdenking van Daniël op zich kreeg vind ik ook wat lastig.
Jurre was heel goed in het beïnvloeden van de groep, en heeft het absoluut meer dan keurig gedaan als mol, maar komt bij mij niet in de top 5.

 ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
George, Dennis, Jan

 ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
Thomas, Kees, Milouska

 ::ok:: ::ok:: ::ok::
Jon, Klaas, Deborah, Patrick, Jeroen, Rob, Jurre

 ::ok:: ::ok::
Nico, Margriet, Kim, Inge, Yvon, Everon

 ::ok::
Suzan, Renee, Anne-Marie

Elise kan ik me echt totaal niet meer herinneren.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2023, 14:19:20 »
Een mol heeft 2 taken:
- Opdrachten laten mislukken
- Niet ontdekt worden

In beide is hij behoorlijk goed geslaagd. Veel actieve molacties en slechts door 1 persoon ontdekt.

Voor deze ranking telt voor mij ook mee hoe leuk iemand gemold heeften daarbij vond ik Jurre net iets minder.

4 sterren om het zo maar uit de drukken. Top 7
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2023, 14:30:19 »
Een Kim Lian of Fresia als mol had ik in fantastische mol geplaatst omdat ik hun in your face manier van spelen wel kan waarderen. Everon genoot van zijn als mol en het bootjes varen is nice. Maar vaak werd hij ook door de groep buitenspel gezet. En met een Sahil/Fresia/KL in de groep maakt dat het er niet makkelijker op.

Ik schreef dit vorig jaar. En het is om die reden dat ik Jurre beter ga waarderen. Als je net zoals Milouska en Dennis Weening slechts door 1 kandidaat wordt verdacht en tegelijkertijd ala Kees Tol of Jan brutaal bezig blijft met mollen kom je hoger op de lijst naar mijn voorkeur. Ik zet Jurre tussen Jan en Kees in. Van een soortgelijke manier van mollen een soortgelijk kaliber.

Milouska
George, Dennis, Jan, Jurre en Kees
Yvon/Rob, Thomas, Klaas, Elise, Jeroen
Deborah, Nico, Susan, Patrick, Merel en Everon
Jon, Kim, Inge, Anne-Marie, Margriet, Renée

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen*. ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2023, 18:16:23 »
Elise kan ik me echt totaal niet meer herinneren.

Dat is jammer. Elise was precies 20 jaar geleden de Mol, was een erg leuk mens en deed het uitstekend als Mol.    ::ok::

PS: de website van Elise: https://liesjedoet.nl
« Laatst bewerkt op: 12-03-2023, 18:21:17 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bela03

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2023, 19:14:53 »
Dat is jammer. Elise was precies 20 jaar geleden de Mol, was een erg leuk mens en deed het uitstekend als Mol.    ::ok::

PS: de website van Elise: https://liesjedoet.nl

Dankjewel voor de link!
Ik kon nog niet lopen op het moment dat dat seizoen werd uitgezonden op tv en heb hem maar 1malig ooit bij iemand op een geleende dvd gezien :\'(
Vandaar dat ik me erg weinig van dat seizoen in zijn geheel kan herinneren  ???

Verder nog wel een correctie op wat ik zei over Jurre; wat betreft opdrachten had hij met Daniël, Anke en Ranomi uiteraard wel een sterker team om zich heen dan voorgaande mollen die veel hulp kregen van hun medekandidaten (van Ruben tot Jochem). Dat hij dan toch onder de radar wist te blijven spreekt wel enorm voor hem ::ok::

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2023, 21:38:17 »
Jurre mag op de beste mollen. Ooit lijst van mij. Wat Daniel ook zegt: Wij thuis hebben de luxe om terug te kijken, te observeren van een afstand, etc.

Maar dat je zo weinig door de groep verdacht wordt, en driekwart met goedkeuring doet is geweldig en brilliant! Hoe vaak hij ook keihard stuurt! En dan nog alleen Daniel op jou!

Vind het ook een geweldige gast op zich, zo gelachen!

Je kunt sinds aflevering 2 op hem gezeten hebben, en toch is er bij de meeste mensen om me heen, ook bij mij, altijd nog een knagende gevoel geweest. Want het had allemaal nog kandidaten gedrag kunnen zijn! 2/3 van Nederland zat op Ranomi en Daniel, 2 mensen die weigerden nep te mollen!

We gaan hier nog vaak over discussiëren met z'n allen denk ik!
Maar wat een top seizoen was dit weer zeg!! ❤️❤️❤️

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2023, 22:00:31 »
Ik denk dat ik hem, zo vlak na het seizoen, hoger acht dan tijdens de afleveringen. Ik heb dat wel vaker bij mollen, dat ik ze achteraf meer waardeer. Ik denk dat Jurre het gewoon heel goed heeft gedaan. Op heel veel plekken gemold, in de allereerste opdracht meebewegen en de juiste moltactiek kiezen, de fout nooit alleen maken, de kandidaat zijn die voor zichzelf kiest, en daarmee wegkomen. En maar door 1 kandidaat worden verdacht.

Ik vind het heel lastig om het zo te ranken als jullie doen, maar de vergelijking met Kees Tol snap ik heel goed.

Het grappige is dat mijn moeder - liefhebber van het programma vanaf 1999, maar geen molloot zoals wij hier - zich nog steeds George herinnert. Dus dat is haar oppermol. Voor mij is dat meer dan mijn halve leven geleden, dus lastig inschatten. Jurre is denk ik geen George, maar zit zeker in de hogere regionen. In elk geval zou ik hem boven Everon, Renée en Rob plaatsen, maar ik denk onder Jan Versteegh, omdat Jan mij echt misleid heeft en Jurre niet (maar dat komt ook door zijn medekandidaten en de montage).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2023, 23:13:24 »
Jurre vind ik een goede, gedurfde mol. Onverdacht in de groep en veel geld uit de pot.  ::ok::
Bij het ranken kijk ik hoe iemand molt en of ik het plezierig vind om naar te kijken (beetje persoonlijke voorkeur dus). In tegenstelling tot bv Jan, vond ik Jurre niet altijd fijn met de medekandidaten. Vandaar dat ik Jan iets hoger heb staan. Maar Jurre hoort wat mij betreft zeker tot een van de betere mollen!

Niet alle seizoenen heb ik helemaal gevolgd en soms ga ik na verloop van tijd weer anders over mollen denken. Zo heb ik Renée nu een plaats omhoog gezet. Ze was voor mij niet de beste mol, maar wat ik tof vind is dat ze zich niet liet ophemelen en eerlijk was. Dat kan ik eigenlijk ook waarderen.

Topmollen  ::bravo::
1. Milouska
2. George
3. Dennis
4. Jan
5. Jurre

Hele goede mollen  ::tandpastasmiley::
6. Everon
7. Jeroen Merel
8. Thomas
9. Merel Rob

Goede mollen  ::ok::
10. Rob Inge
11. Klaas
12. Inge Jeroen
13. Margriet Yvon
14. Yvon Margriet
15. Jon Susan

Oké mollen :)
16. Renée Jon
17. Nico
18. Susan Renée
19. Annemarie

Edit half jaartje later: toch nog even geschoven met sommige namen.  ;D Top 16 t/m 19 ligt wat mij betreft wel dicht bij elkaar.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2023, 01:17:05 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2023, 23:14:21 »
George, Milouska

Jan, Deborah, Dennis, Jurre, Merel

Kees, Everon, Thomas

Klaas, Rob, Renee, Elise, Yvon, Kim, Inge, Jeroen, Patrick, Susan

Margriet, Nico, Jon, Anne-Marie

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #73 Gepost op: 13-03-2023, 00:24:13 »
Ik vind dat je de verschillende seizoenen gewoon niet met elkaar mag vergelijken. Het zijn echt totaal andere programma's.  ::hypocriet::
Woosie down?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #74 Gepost op: 13-03-2023, 10:12:24 »
Hij heeft het best goed gedaan, maar het in your face molgedrag maakte het vrij snel duidelijk. (alleen niet bij medekandidaten).
Het "express dom doen" beetje alla Renee, en Annick al was die geen mol :P. Hierdoor wel halverwege een beetje de interesse verloren. Waardoor ik hem iets lager plaats als een paar anderen.

Het vergelijken van mollen is sowieso lastig. Ik lees 2 taken, hier.
- Zo min mogelijk geld in de pot
- niet herkend worden

Dit is natuurlijk niet alleen van de mol afhankelijk. De opdrachten zijn steeds verschillend, maar ook de kandidatengroep is steeds verschillend.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #75 Gepost op: 13-03-2023, 11:00:45 »
Ik vind Jurre de slechtste mol ooit omdat hij er niet tegen kon als hij verdacht werd gemaakt - waardoor je hem er meteen uitpikt want een kandidaat wil juist best verdacht zijn. Narcistische mol, niet sympathiek. Al in het begin begon hij Daniel zwart te maken, vond ik héél zwak. Geen wonder dat Daniel vanaf het begin op hem zat. Als Jurre gewoon had gespeeld dat hij het niet erg vond om verdacht te zijn, hij is immers kandidaat? had hij Daniel nog aan het twijfelen kunnen krijgen, maar dat deed ie niet en Daniel werd alleen maar bevestigd dat hij goed zat. Ik had Jurre na aflevering 2 door en ben nog nooit zo zeker van mijn mol geweest. Ik hoop van harte dat het allemaal een rol was en dat hij in het echt heel lief is.
De beste mol? Jan, durfde ook veel maar bleef plezierig in de omgang, met veel humor. Het was pijnlijk dat ik hem wél doorhad in het Kiev-momentje maar daarna helemaal schrapte tot allerlaatste moment. Beste vrouwelijke mollen: Suzan en Yvon.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 12:06:31 door Run »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #76 Gepost op: 13-03-2023, 11:42:31 »
Op laatste plek 100% Patrick ik kan dit seizoen nog steeds niet normaal terugkijken, want ik irriteer constant aan hem en was ook nog een slechte mol.

Beste mol allertijden blijft naar mijn mening toch Dennis.  ::tandpastasmiley::

Online Luc

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #77 Gepost op: 13-03-2023, 15:29:14 »
Übermol:
1. George

Uitstekende mollen:
2. Dennis
3. Kees
4. Milouska
5. Thomas
6. Elise

Prima mollen:
7. Rob
8. Jan
9. Jurre
10. Everon
11. Merel
12. Susan

Goede mollen:
13. Margriet
14. Deborah
15. Jon
16. Klaas
17. Yvon
18. Jeroen
19. Patrick

Leuk geprobeerd:
20. Renee
21. Kim
22. Inge
23. Nico
24. Anne-Marie

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #78 Gepost op: 13-03-2023, 15:59:19 »
George  ::jaja::

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2023, 17:18:52 »
Mijn favoriete mollen zijn Kees, Milouska, Jan, Dennis, George. Everon vond ik ook erg sterk maar was niet zo magisch onverdacht als de andere mollen.

Minste mollen toch wel Renée & Thomas. Renée omdat molacties ontbraken, Thomas omdat het allemaal oersaai was