Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 93389 keer)

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 30-01-2023, 14:11:47 »
Jurre is mijn mol. Ik kan het niet meer anders zien.
Ik geef Nabil nog een kleine kans voor als ik het mis heb.
En ik denk/hoop dat ze samen de finale halen (Nabil zit op Jurre)

Zag ik nou dat Jurre op dit forum het meest wordt verdacht maar dat hij ook bovenaan het lijstje staat wie er die volgende keer afvalt?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #441 Gepost op: 30-01-2023, 14:16:59 »
Ja dat klopt, het forum denkt dat Jurre gaat afvallen. Daar zijn wel wat redenen voor zoals zijn vage testbiecht en het feit dat Froukje er op hem uitvloog. Dat is wel heel lastig te rijmen met het feit dat we in de laatste exclusieve beelden zien dat Soy en Jurre al die tijd al in dezelfde kamer liggen en Soy hem helemaal vertrouwt met de gedachte dat Soy het rode scherm had afgelopen keer, dus als hij niks op Jurre inzette en Froukje juist wel, hoe kan Jurre dan nog de mol zijn ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #442 Gepost op: 30-01-2023, 15:20:44 »
Ja dat klopt, het forum denkt dat Jurre gaat afvallen. Daar zijn wel wat redenen voor zoals zijn vage testbiecht en het feit dat Froukje er op hem uitvloog. Dat is wel heel lastig te rijmen met het feit dat we in de laatste exclusieve beelden zien dat Soy en Jurre al die tijd al in dezelfde kamer liggen en Soy hem helemaal vertrouwt met de gedachte dat Soy het rode scherm had afgelopen keer, dus als hij niks op Jurre inzette en Froukje juist wel, hoe kan Jurre dan nog de mol zijn ??? ::)

Ik begreep dat dit een nieuwe kamerverdeling was. Soy heeft eerder met Daniel op de kamer geslapen en wil nu met Jurre. Ranomi en Anke deelden eerder een kamer. Anke ging nu met Annick samen en Ranomi alleen. Dit gebeurde uiteraard vóór de exit van Annick.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #443 Gepost op: 30-01-2023, 15:23:32 »
Nou ja, Jurre zegt dat hij altijd goed slaapt met Soy dus dat is vaak gebeurd. Ik neem wel aan dat hij gewoon slapen op de slaapkamer bedoelt?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #444 Gepost op: 30-01-2023, 23:30:18 »
Soy is de mol.
Ranomi de winnares.
Nabil had het rode scherm
Daniël en Nabil kunnen m.i. de spanning van het molschap niet aan.


« Laatst bewerkt op: 1-02-2023, 11:31:46 door foxhunter »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #445 Gepost op: 31-01-2023, 11:32:27 »
Ik blijf bij Nabil…

Deze foto is absoluut geen bewijs maar hij is wel de enige die lacht als de badeendopdracht is mislukt.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 11:35:52 door Lonneke*L »

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #446 Gepost op: 31-01-2023, 14:35:00 »
Ja dat klopt, het forum denkt dat Jurre gaat afvallen. Daar zijn wel wat redenen voor zoals zijn vage testbiecht en het feit dat Froukje er op hem uitvloog.

Maar met die testbiechten wordt enorm gesjoemeld. En misschien noemde Froukje hem na afloop van aflevering 1 bijvoorbeeld, toen ze er nog niet uitvloog. Alleen op basis van 1 testbiecht Jurre afstrepen lijkt mij gevaarlijk. Er is heel veel te zeggen voor Jurre als mol.

Idd interessant dat Soy hem vertrouwd, ben benieuwd voor hoe lang :-)

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #447 Gepost op: 31-01-2023, 16:15:51 »
Ik zat eerst op Jurre maar ik moet zeggen dat ik het nu waarschijnlijker vind dat Daniel het is gebaseerd op de opdracht ´Padvinder´ uit de afgelopen aflevering en dat screenshot waarin te zien is dat hij meer dan 2 enveloppen bij zich heeft (ik heb het zelf nog even terug gekeken, daar lijkt het toch echt op als je de aflevering stopzet op het juiste moment). Ook viel mij op dat Daniel bijna 5 minuten in het doolhof is geweest tijdens het terugkijken, terwijl we daar nauwelijks wat van zien in de aflevering (minder dan 2 minuten hiervan komt in beeld). Hoe waarschijnlijk is het dat hij als degene die als eerste naar binnen ging maar 2 enveloppen heeft gevonden in zo veel tijd? Nabil vond er 4 binnen 5 minuten en ging als tweede naar binnen... Daniel wilde ook graag als eerste het doolhof in gaan en dat is de perfecte positie voor de mol om enveloppen te verdoezelen. Er lijken er ook 3 verdoezeld te zijn, aangezien Rik later tegen de kandidaten zegt dat er 13 enveloppen zijn gevonden terwijl er maar 10 in beeld gevonden zijn. Al met al vind ik dit zeer sterke aanwijzingen dat Daniel de mol is.

Jurre daarentegen is maar 1:43 in dat doolhof geweest op een plek waarvan Nabil later opmerkt dat daar geen enveloppen meer waren en Nabil was voor hem aan de beurt. Jurre zegt al voordat hij het doolhof ingaat dat hij binnen 1 minuut bij de uitgang wil zijn en door te zeggen zo snel mogelijk te willen zijn maakt hij het slechts moeilijker voor hemzelf als hij de mol is om enveloppen onopgemerkt te verdoezelen. Ik zou het heel knap vinden als hij 3 enveloppen heeft weten te verdoezelen binnen deze korte tijd op een plek waar waarschijnlijk niet eens enveloppen meer hingen, aangezien hij slechts aan het begin van het doolhof was waar zijn voorgangers Nabil en Daniel al waren geweest. Het was ook niet verdacht dat hij afging want hij kon geen kant meer op op dat moment zonder gepakt te worden. Al met al pleit deze opdracht sterk tegen het mol zijn van Jurre naar mijn mening.

Ik moet zeggen dat ik eerst totaal niet op Daniel zat overigens, ik zag hem als een erg fanatieke kandidaat en had hem al afgestreept met een dikke penstreep. Maar bij een opdracht zoals deze waarbij de mol alleen is wordt er vaak flink gemold heeft de geschiedenis uitgewezen en dat Rik zegt dat er 13 enveloppen in plaats van 10 zijn gepakt bevestigt naar mijn mening dat dit ook is gebeurd. Bizar hoe een opdracht zo veel kan veranderen. Ook vind ik het opvallend dat hij zo´n kandidaatse edit krijgt en onderaan staat bij de verdenkingen in de landelijke statistieken. Dit terwijl me nu ik dingen ben gaan terugkijken is opgevallen dat hij onder de kandidaten helemaal niet zo onverdacht lijkt te zijn. Daarnaast is het enige bondje dat is uitgelicht in de afleveringen Anke - Daniel en de geschiedenis leert ons ook dat vaak een bondje waarin de mol zit wordt uitgelicht op tv.

Ik las verder dat sommige mensen het gedrag van Anke in het doolhof ook verdacht vonden, maar naar mijn mening zou een mol nooit degene die afvalt met 0 euro naar huis gestuurd hebben als deze de regie zou hebben wat Anke wel deed tijdens Koffereliminatie. Dat terwijl de hele groep haar de regie toevertrouwde en ze zich het dus best veroorloven kon om iets verdachts te doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #448 Gepost op: 31-01-2023, 17:14:40 »
Ik ben het wel met je eens dat Daniel veel molser was dan Jurre in het doolhof. Maar dat was iedereen eigenlijk. Nabil was supermols door zijn 450 te laten verdwijnen door Jurre. En Anke was supermols door te verdwijnen in het zwarte vlak. Ik vermoed dat zij de rest van de pakbonnen heeft verdonkeremaand zodat voor Soy niks meer over was helemaal op het eind. En wat aangaande de koffertjesopdracht, tja, die loopt nog...... 8) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #449 Gepost op: 31-01-2023, 18:00:50 »
Ik ben het wel met je eens dat Daniel veel molser was dan Jurre in het doolhof. Maar dat was iedereen eigenlijk. Nabil was supermols door zijn 450 te laten verdwijnen door Jurre. En Anke was supermols door te verdwijnen in het zwarte vlak. Ik vermoed dat zij de rest van de pakbonnen heeft verdonkeremaand zodat voor Soy niks meer over was helemaal op het eind. En wat aangaande de koffertjesopdracht, tja, die loopt nog...... 8) ;D

Hmm ja wat ik wel tegen Anke vind pleiten bij die opdracht is dat ze relatief laat het doolhof ingaat en ook geen initiatief neemt om eerder erin te gaan.
Naar mijn mening is het verder juist onmols dat Nabil de controle uit handen geeft door de enveloppen naar de ingang te brengen. Als hij de mol is heeft hij geluk gehad dat Jurre het voor hem verknalde. Waarom zou hij dan bovendien zo veel enveloppen (4) voor Jurre achterlaten? Daar bovenop zou hij ook nog eens 3 enveloppen verduisterd moeten hebben als mol aangezien er 3 enveloppen buiten beeld zijn gepakt. Er waren er in totaal 15 in het doolhof. Dus kandidaat Daniel vindt maar 2 enveloppen terwijl hij als eerste het doolhof ingaat, terwijl mol Nabil ondertussen bijna de helft van alle enveloppen vindt terwijl Daniel en Nabil ongeveer even lang in dat doolhof waren? Dit lijkt mij persoonlijk wat minder waarschijnlijk, zelfs als je ervan uitgaat dat de mol voorkennis heeft.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #450 Gepost op: 31-01-2023, 18:11:29 »
Daniel was natuurlijk het meest verdacht in deze opdracht (als eerste gaan, mogelijk geknoei met de portofoon) maar anderzijds is het twijfelachtig of de mol als eerste wil gaan omdat dit de meest voor de hand liggende positie is.

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #451 Gepost op: 31-01-2023, 20:42:54 »
Het kan zijn dat Nabil de enveloppen achterliet om Jurre uit te testen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #452 Gepost op: 31-01-2023, 21:10:22 »
Na het zien van het filmpje “wie heeft het rode scherm gezien?” switch ik van Jurre naar Nabil.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #453 Gepost op: 31-01-2023, 21:12:58 »
Na het zien van het filmpje “wie heeft het rode scherm gezien?” switch ik van Jurre naar Nabil.

Je denkt dat Nabil daar een act opvoert? (De regels verkeerd begrijpen.)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #454 Gepost op: 31-01-2023, 21:38:36 »
Je denkt dat Nabil daar een act opvoert? (De regels verkeerd begrijpen.)

Hij doet alsof hij de regels verkeerd begrijpt, maar hij hint in realiteit naar de mol-taktiek (*) die hij slechts half ten uitvoer heeft kunnen brengen.
Lastige situatie voor de mol na de demarche van Ranomi (koffer van 500 euro): er moeten twee dure koffers verhuizen, 1 naar de afvaller (Soy, daar ga ik wel vanuit) en 1 naar Annick. Geen sinecure.
De eerste “forceert” hij door Anke te sturen (“ik hoop dat je dan zelf een lage koffer neemt”). Op dat moment heeft Ranomi haar 500 euro al gekozen en doordat Anke Jurre en Annick het meeste verdacht van het rode scherm, trapt Anke in de val en geeft ze haar dure koffer aan “rood scherm” Soy. Deel 1 van het plan gelukt.
Deel 2 - zijn dure koffer aan Annick geven - lukt echter niet, maar hij doet wel de poging: “Annick, dan heb jij nul euro? Ben je daar okee mee?”. Voorzet gegeven maar Annick kopt klaarblijkelijk niet binnen.

(*) Beste Mol taktiek in deze proef is - zoals ik elders al zei - om eerst een dure koffer te nemen en die naargelang het verloop bij de juiste persoon (Soy of Anke) te brengen.


En Jurre? Die kijkt naar mijn gevoel als een kandidaat richting Nabil in dit filmpje.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2023, 17:36:37 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #455 Gepost op: 31-01-2023, 21:53:35 »
Dat Nabil bij Annick informeert wat zij heeft en of zij OK is met 0 euro is inderdaad wel interessant. Goed opgemerkt. Maar jouw scenario voelt mij toch een beetje als te mooi om waar te zijn aan. Want natuurlijk zou het mooi zijn als Mol Nabil zich nog even van de domme houdt door de regels zogenaamd niet te begrijpen maar het is ook wel een risico om zo de aandacht nog eens op je vestigen. Ik ben toch eerder geneigd hier een kandidaat in te zien die het echt verkeerd begrepen heeft.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #456 Gepost op: 31-01-2023, 22:11:31 »
Eens dat het een risico is dat ie dat (plan) uitspreekt.
Maar Nabil doet wel exact wat ik hier van de mol verwacht.
Inspelen op situaties en sturen om de koffers bij de juiste personen te krijgen.

« Laatst bewerkt op: 1-02-2023, 07:41:23 door Molekule »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #457 Gepost op: 1-02-2023, 00:01:10 »
Hmm ja wat ik wel tegen Anke vind pleiten bij die opdracht is dat ze relatief laat het doolhof ingaat en ook geen initiatief neemt om eerder erin te gaan.
Ze pakt weldegelijk initiatief. Maar net als bijv. op het oefenschip is het iedere keer de testosteron die doorslaat. De groep zegt telkens dat de mannen nu eenmaal beter in alles zijn en eerste keus moeten zijn. Beetje gek eigenlijk met zo'n sportvrouw als Ranomi er ook bij, maar goed, het gebeurt wel. En als je dan ziet dat Anke het initiatief neemt om dan van de vrouwen als eerste te gaan had ze toch niet zo'n slechte positie. Dat waren Annick, Ranomi en Soy. Er waren nog genoeg pakbonnen over om mee te klooien, zeker in dat rechter gedeelte want de 3 mannen hiervoor haalden de uitgang helemaal niet dus waren daar nog niet geweest (Jurre kwam niet eens verder dan het eerste vak bijv.), maar zij haalde het wel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #458 Gepost op: 1-02-2023, 12:10:04 »
Naar mn beginmol teruggestapt.
Jurre

Ik geloof niet dat een mol de afvaller 0 euro geeft. Ongeacht wat er nog gaat gebeuren in de vlg afl

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #459 Gepost op: 1-02-2023, 14:30:48 »
Ik ben helemaal in de war. Waar is een maskerhint als je er een nodig hebt? :P