Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 93318 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2023, 14:16:12 »
Hm, ik zie dat mijn eerste gedachte Jurre hier de minste stemmen heeft... Ik zelf ben nu ook geneigd te switchen naar Sander, puur omdat dat mijn wensmol is. Mag ook wel eens toch? Voor aflevering 1 is toch het devies: open blik, dus ik denk dat het wel kan ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2023, 14:23:00 »
Het knipwerk is goed te zien bij Soy. Zie hoe de spullen liggen  op zijn tafel ( in combinatie met het glas water) in de verschillende shots.  De indruk die ik nu van  Soy heb is dat er zolang hij in het spel zit twijfel zal zijn of hij kandidaat is of mol.  Zowel tijdens het spel bij de kandidaten als bij de kijkers thuis. Zo wordt hij m.i. wel neergezet bij de mollicitatie en in het molboekje.  Misschien zit hij lang in het spel en wordt de twijfel nu al gevoed.
Ik begrijp je redenering niet helemaal, waarom zou Soy niet de mol zijn?

Ah mooi, de 1e molbiecht! ;D Leuk zo'n zin die voor tweeërlei uitleg vatbaar is. Volgens de mensen van Trust Nobody werd de Mol trouwens een paar weken voor vertrek in Nederland gekozen. Zie de promo's met Everon, die de nieuwe Mol (zogenaamd?) belt als alle kandidaten bij elkaar staan.
Dit is wel bij veel verschillende kandidaten al aan de orde gekomen, in een voorstelfilmpjes, allerlei soorten opdrachten waar ze zin in zeggen te hebben.

Waarom geloof je door die uitspraak in het artikel dat het wel echt is en eerst niet? Natuurlijk zullen de makers (altijd blijven) doen alsof de Mol echt onvoorbereid is en door dat telefoontje gekozen wordt, maar of dat de waarheid is? Een pokerface houden moet de Mol sowieso in die situatie. Onvoorbereid of niet.
Rik zegt wel heel letterlijk dat het zo is gegaan.

Citaat op Nu.nl: "Normaal gesproken worden kandidaten thuis gebeld en horen ze daar of ze Mol of kandidaat zijn. Nu hebben we ze, zonder dat ze dat van tevoren wisten, bij elkaar gebracht in een zaal", vertel Van de Westelaken. "Voor ons als makers is dat natuurlijk ook een enorm risico. Wij wisten van tevoren helemaal niet of degene die we als mol hadden gekozen, daar meteen op de juiste manier op zou reageren. Vraag me ook maar niet hoe we het hadden opgelost als het niet goed was gegaan, haha"

Lijkt me dus geen leugen, dan zou hij dat niet zelf zo specifiek naar voren brengen. Het is niet een reactie op iets, dat ze een verklaring moeten verzinnen.

Kijk, het is altijd beter de volledige tekst te lezen. Toch vind ik de laatste zin onnodig voor een mol. De tekst uit het artikel uit de varagids idem dito. Hij doet zich kandidaats voor maar maakt zich vervolgens weer verdacht.

Ik schrijf nog niemand af maar Sander als mol zie ik toch minder.

Opvallend bij de landelijke verdenkingen in de app: De percentages veranderen niet sinds het begin terwijl er toch meer ingevuld zou moeten zijn zo vlak voor de start van het programma. De  kandidaten die het meest verdacht worden komen overeen met de kandidaten die in de video's en promo de meest verdachte edit kregen. Voorgaande jaren bleek dat daar de mol niet bijzat, die bungelde in het begin onderaan de lijst.....
Misschien is dat wel zijn molalibi, dat ie onverschillig is en alles relativeert, alsof het allemaal niet zoveel voorstelt en hij niet zo fanatiek bezig is.


Als ik nu een mol zou moeten kiezen, dan zeg ik Soy, maar eigenlijk kan je er nog helemaal niks van zeggen. Uitdaging is om niet te snel mensen af te schrijven, dat heb ik vorige jaren vaak gedaan omdat mensen echt hele rare dingen deden voor een mol, zoals onnodig geld binnenhalen, maar dat bleek dan toch een mol te zijn. Mol zijn is al lastig genoeg, en een perfecte mol bestaat niet, dus een open blik houden is belangrijk. Maarja, voor het spelletje in de app moet je nou eenmaal gaan strepen. Dat is meer het spel "wie is niet de mol" door de spelopzet.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2023, 14:53:28 »
Hm, ik zie dat mijn eerste gedachte Jurre hier de minste stemmen heeft... Ik zelf ben nu ook geneigd te switchen naar Sander, puur omdat dat mijn wensmol is. Mag ook wel eens toch? Voor aflevering 1 is toch het devies: open blik, dus ik denk dat het wel kan ::hypocriet::

En dat Jurre in de landelijke verdenkingen tweede staat (zie trailer) doet mij denk ik toch ook maar switchen.

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2023, 15:04:47 »
Iedereen een goed 2023 !, ik zeg het maar even in elk topic dat ik bezoek vandaag  ;D

wensmol, schot voor de boeg, het is gokken. Sander of Sarah, omdat het kan ;-)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2023, 15:21:22 »
Ik ga even gewoon op onderbuik gevoel af, maar denk ook echt dat het een goede en leuke mol zou kunnen zijn:

Jurre

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2023, 16:44:16 »
Ik begrijp je redenering niet helemaal, waarom zou Soy niet de mol zijn?

We bespraken op dat moment de mollicitaties hier op het forum en het viel op dat er geknipt en geplakt was. Daarmee kun je een beeld van iemand neerzetten. Het beeld toen was dat Soy verdacht uit de verf kwam, overigens mede  door zijn eigen presentatie. Dat beeld werd later nog eens bevestigd door de promo's die we zagen. Het resultaat is dan ook dat hij al weken hoofdverdachte is in de app. Meestal is dat niet de mol, wellicht een kandidaat die het ver schopt in de serie. Ik vermoed wel Soy een kandidaat is die vanaf het begin gaat opvallen en verdacht wordt.


Misschien is dat wel zijn molalibi, dat ie onverschillig is en alles relativeert, alsof het allemaal niet zoveel voorstelt en hij niet zo fanatiek bezig is.


Als ik nu een mol zou moeten kiezen, dan zeg ik Soy, maar eigenlijk kan je er nog helemaal niks van zeggen. Uitdaging is om niet te snel mensen af te schrijven, dat heb ik vorige jaren vaak gedaan omdat mensen echt hele rare dingen deden voor een mol, zoals onnodig geld binnenhalen, maar dat bleek dan toch een mol te zijn. Mol zijn is al lastig genoeg, en een perfecte mol bestaat niet, dus een open blik houden is belangrijk. Maarja, voor het spelletje in de app moet je nou eenmaal gaan strepen. Dat is meer het spel "wie is niet de mol" door de spelopzet.

Ja klopt, Sander staat op mijn lijstje juist omdat hij zo opvalt tussen de stoere mannentaal van de anderen.( De mol zijn lijkt hem het leukste wat er is maar ach meedoen is al leuk..... en als eerste afvallen is niet leuk maar ach, er zijn ergere dingen....) Hij zegt echter ook dat hij een open boek is en meteen antwoord geeft op een vraag en dat zie ik terug in de interviews. Toch een minpuntje.

Ik schrijf nog niemand af en omdat ik de eerste afleveringen onbevangen wil kijken voordat ik een mol ga kiezen heb ik de app alweer verwijderd van mijn telefoon. Ik merkte dat het teveel gaat om geen punten te verliezen en de punten strategisch in te zetten als je bijvoorbeeld weet dat een kandidaat niet afvalt. Ik wil me niet meer bezig houden op wie ik mijn punten moet inzetten. Een aantal jaren geleden ben ik gestopt met de pool en dat bevalt me prima




« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 16:45:56 door Marimol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2023, 17:12:16 »
Schot voor de boeg dan maar: Jurre

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2023, 17:34:41 »
nav de filmpjes krijg ik bij niemand een molvibe, maar omdat ik 1 iemand eruit wil pikken ga ik voor Sander ;D

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2023, 17:38:06 »
Froukje als schot voor de boeg.
Op basis van ogentaal en het aanraken van haar oor in haar introductiefilmpje.
Wat me opvalt is dat ze vaak naar rechts en rechtsboven kijkt, terwijl ze in haar Insta filmpjes naar links kijkt …

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2023, 17:40:13 »
Iedereen een goed 2023 !, ik zeg het maar even in elk topic dat ik bezoek vandaag  ;D

wensmol, schot voor de boeg, het is gokken. Sander of Sarah, omdat het kan ;-)

Ben het om onverklaarbare gronden volledig met je eens. Denk ook Sarah of Sander, maar op Sarah gestemd omdat mijn 'gevoel' zegt dat de mol dit jaar weer een vrouw is.  ::jaja::

Maar dat gevoel kan morgen weer geheel anders zijn!

En oh ja, ook van mij iedereen nog de beste wensen voor 2023 en weer een mooi bolseizoen!
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2023, 17:40:52 »
Gevoelsmatig toch wat minder uitgesproken verdachten dan in eerdere jaren - lijken meer mensen mee te zitten.

Zoals in het topic gaat mijn gevoel wat betreft Sander een beetje heen en weer. Nabil was zonder mollicitaties en ook maar iets te lezen wel meteen één van de eersten die ik opschreef - in ieder geval is het iemand die kan improviseren. Jurre kan ik ook wel voor me zien, maar ik heb even een bevestiging nodig van hoe hij in dit programma is. Nu ik me wat meer in hem heb verdiept, zit er meer achter dan ik eerst eigenlijk dacht te weten door zijn tv-werk.
Ik had graag wat meer overtuigd willen zijn van de vrouwelijke deelnemers... Ga mezelf alvast tegenspreken met ander topic dat ik Froukje er misschien toch maar bij zet. Annick krijg ik nog geen hoogte van omdat ik haar alleen maar in uitgesproken rollen ken - van die mollicitatie sprak dan weer niet echt enthousiasme.

Zetten we maar even in op Sander als Mol, Nabil winnaar, Froukje finalist, Anke net voor de finale eruit, dan terugtellend Soy, Ranomi, Daniël, Jurre, Sarah, Annick.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #91 Gepost op: 7-01-2023, 17:43:57 »
We bespraken op dat moment de mollicitaties hier op het forum en het viel op dat er geknipt en geplakt was. Daarmee kun je een beeld van iemand neerzetten. Het beeld toen was dat Soy verdacht uit de verf kwam, overigens mede  door zijn eigen presentatie. Dat beeld werd later nog eens bevestigd door de promo's die we zagen. Het resultaat is dan ook dat hij al weken hoofdverdachte is in de app. Meestal is dat niet de mol, wellicht een kandidaat die het ver schopt in de serie. Ik vermoed wel Soy een kandidaat is die vanaf het begin gaat opvallen en verdacht wordt.

Ja klopt, Sander staat op mijn lijstje juist omdat hij zo opvalt tussen de stoere mannentaal van de anderen.( De mol zijn lijkt hem het leukste wat er is maar ach meedoen is al leuk..... en als eerste afvallen is niet leuk maar ach, er zijn ergere dingen....) Hij zegt echter ook dat hij een open boek is en meteen antwoord geeft op een vraag en dat zie ik terug in de interviews. Toch een minpuntje.

Ik schrijf nog niemand af en omdat ik de eerste afleveringen onbevangen wil kijken voordat ik een mol ga kiezen heb ik de app alweer verwijderd van mijn telefoon. Ik merkte dat het teveel gaat om geen punten te verliezen en de punten strategisch in te zetten als je bijvoorbeeld weet dat een kandidaat niet afvalt. Ik wil me niet meer bezig houden op wie ik mijn punten moet inzetten. Een aantal jaren geleden ben ik gestopt met de pool en dat bevalt me prima
Ah, op die manier. Ja, ik ben het met je eens dat Soy wel een beetje mysterieus overkomt, en dat maakt hem verdacht, wat juist weer onmols is.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #92 Gepost op: 7-01-2023, 18:33:24 »
Froukje als schot voor de boeg.
Op basis van ogentaal en het aanraken van haar oor in haar introductiefilmpje.
Wat me opvalt is dat ze vaak naar rechts en rechtsboven kijkt, terwijl ze in haar Insta filmpjes naar links kijkt …
Veel filmpjes op insta zijn in spiegelbeeld. Zie bijvoorbeeld ook haar filmpjes in de auto (stuur zit dan links in de auto als je van de voorkant kijkt, in werkelijkheid zit het stuur rechts). Heb zelf geen studie gemaakt van hoe ze in die filmpjes keek, dus geen idee of ze daar nu links of rechts keek  :-X

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #93 Gepost op: 7-01-2023, 18:43:26 »
Nog een dag om te switchen ;D
En, ga je nog een last minute switch doen? ::) ;D ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #94 Gepost op: 7-01-2023, 18:50:01 »
Ik ga nu voor Nabil. Toch een kans van 1 op 10😉. Heb twee cabaretprogramma’s van hem gezien, erg leuk. En hij kan goed liegen. Ik denk dat hij het wel zou kunnen. Blijft altijd lastig een schot voor de boeg…….

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #95 Gepost op: 7-01-2023, 19:05:53 »
En, ga je nog een last minute switch doen? ::) ;D ::jaja::

::rofl:: laat me. Ik ben de enige schizo forummer die er voor uitkomt. Is ook iets waard, toch? Acceptatie is de 1e stap. Maar nee, ik was gisteren natuurlijk al geswitcht. Vraag het de poolmeister  ::rofl::

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #96 Gepost op: 7-01-2023, 19:26:02 »
::rofl:: laat me. Ik ben de enige schizo forummer die er voor uitkomt. Is ook iets waard, toch? Acceptatie is de 1e stap. Maar nee, ik was gisteren natuurlijk al geswitcht. Vraag het de poolmeister  ::rofl::
Gewoon 10 keer switchen. Kun je aan het eind in ieder geval zeggen dat je het aan het begin goed had  ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #97 Gepost op: 7-01-2023, 19:31:15 »
Offf.... we hopen dat de productie steeds van mol switcht (zie Belgie), dan hebben we het ook altijd goed  ::rofl:: 8) ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #98 Gepost op: 7-01-2023, 19:42:14 »
Veel filmpjes op insta zijn in spiegelbeeld.

Dat wist ik niet, maar geverifieerd en je hebt helemaal gelijk.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #99 Gepost op: 7-01-2023, 20:03:42 »
De resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 1:

Edit: Er kan weer gestemd worden. Ook op Sarah omdat ze nog niet definitief het spel uit is. ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 21:42:18 door Heinz »