Auteur Topic: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)  (gelezen 27072 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #220 Gepost op: 3-02-2023, 21:08:44 »
Als Nabil de mol is, verspreekt hij hier zich vreselijk. Zo'n blunder maken als mol? Kan, maar als extra beeld naar buiten brengen, ik weet 't niet. Als hij als kandidaat een onhandige opmerking wil maken om Annick 'postuum' een beetje te troosten kan ik mij dat beter voorstellen.
Daniel zijn zucht na Nabil's opmerking 'iemand van ons hd een rood scherm', zijn verhaspeling, èn zijn 'goedpratende' opmerking 'we wisten dat dit zou gebeuren he?' doet iemand die rood had is mijn idee.
Dat troosten valt of staat met de volgende vraag. Als Annick een koffer met geld had gehad, dan was dat bedrag uit de pot gegaan. Ik vraag mij dus af of Annick dat geld OOK mee naar huis mogen nemen. En dan natuurlijk niet het molgeld maar echte euri.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #221 Gepost op: 3-02-2023, 21:25:36 »
Dat is nooit voorgekomen en zal ook niet in de widm statuten staan of komen. een afvaller valt af. Soms moet er na een finale nog het een en ander aan bedragen worden verrekend, maar een afvaller heeft nooit geld gekregen. Als filosofische vraag wel aardig, maar dat was niet mijn insteek. Nabil had wroeging omdat hij ten koste van Annick zijn vege lijf had gered.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #222 Gepost op: 4-02-2023, 00:53:42 »
Anke reageert met "had je een rood scherm?". We bespreken het trouwens hier al: https://www.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72567.msg2499278#msg2499278
Bedankt voor de verwijzing. Lastig om te begrijpen waar ik iets moet plaatsen, het gaat over de koffers en het staat in het extra filmpje.

Ik schreef bij de koffers:
>>Dit is grappig, in het extra filmpje zegt Nabil ‘ik had Annick mijn koffer moeten geven, had ik in ieder geval de 0’. En inderdaad, dan was €2500 zeker het spel uitgegaan, misschien is dat morgen nog lastig. Niemand schijnt het te horen. <<

De opmerking van Anke 'had je een rood scherm?' is juist waar ik op doel, ze reageren wel maar ze horen hem niet. Want Nabil zegt hier dat hij de mol is, die heeft geen rood scherm en wil wel dat de afvaller met het hoogste bedrag weggaat. En hij zelf wil juist geen €0, maar ook een hoog bedrag om weg te spelen.

In ieder geval ben ik het eens met Joost2 en Squirleon. Daniel had een rood scherm, voorheen in control in nu de draad kwijt. Anke is niet scherp, het gaat niet over een rood scherm, maar het gaat erom dat de mol dan 2500 aan de afvaller had willen geven. Mocemole heeft gelijk, Nabil heeft lef om dit te zeggen. Met Rozz75 #204 ben ik ook het eens. Met Mollem #216 ben ik het oneens, Nabil maakt geen blunder, hij komt juist in zijn rol en begint te dollen, bewust en voorbereid. Zo’n zin krijg je er niet zomaar uit. Ik moest terugspoelen om te kijken wat hij nu precies heeft gezegd, dus de kandidaten kunnen hooguit in verwarring luisteren wat hij nu weer zegt. En daarom heb ik het idee dat niemand echt begrepen heeft wat hij hier zegt. Hooguit de oogjes van Daniel die denken, wat zeg je nu? Maar dat het gestotter van Daniel indiceert dat hij het rode scherm had, daar ben ik het dan weer wel mee eens.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #223 Gepost op: 4-02-2023, 12:10:18 »
Nabil geeft in zijn introductievideo aan dat hij van plan is om ‘he-le-maal niemand’ te vertrouwen, mede om te voorkómen dat hij bevriend raakt met de Mol. In het spel is daarvan maar weinig terug te zien. Hij vertrouwt erop dat Jurre, Soy en Daniël op het schip de jokers, waar Sander en hij in eerste instantie aanspraak op konden maken, niet zullen inzetten en voor 2000 euro zullen kiezen. In de vooruitblik van afl. 5 horen we Nabil tegen Ranomi zeggen: ‘Ik vertrouw jou, hè?’ Nabil bouwt ook een goede band op met Sander, en Annick geeft Nabil in haar afvallersdagboek ‘Nabs’ als koosnaampje.

Jurre lijkt de omgekeerde weg te bewandelen. Vooraf had hij zich voorgenomen om beste vrienden te worden met iedereen. Al in afl. 1 meldt Daniël echter dat Jurre zich niet open opstelt in het spel en niet wil zeggen wat bepaalde kistvragen waren. Dit leidt tot enig cynisme bij Daniël: ‘Leuk spel zo!’ Jurre valt niet buiten de boot in de groep, lijkt me, maar volgens mij heeft hij lang niet van iedereen ‘informatiekots’ verzameld.

Dit zegt niets over een eventueel Molschap, maar de route die Nabil aflegt, lijkt me voor een Mol wel prettiger om goed te kunnen mollen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #224 Gepost op: 4-02-2023, 12:12:41 »
Jurre: 'Het is misschien het meest comfortabele dat zíj eruit moet (Annick) want zij zei van het is een spel', Ranomi meteen: 'Zullen we wat drinken?'

Stel Ranomi zit vanaf afl 1 op Jurre en wint, dat zou wat zijn, dan streeft ze Daniel voorbij.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze Jurre gewoon irritant ventje vindt en op een andere mol zit. Herinner me eerdere seizoenen waarin kandidaten zeiden: 'ik vond hem irritant maar ik had hem helemaal niet als mol in het vizier!'  :D
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 12:21:33 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #225 Gepost op: 4-02-2023, 15:27:18 »
Ik snap Nabils verwarring trouwens wel, die was er op het forum hier ook. Maar een goed voorbereide Mol weet wel beter. Uiteraard kan het daarom juist ook slim dubbelspel zijn van de Mol die zich als kandidaat voordoet.
Ja, dat had ik ook met dat 2 keer kijken naar t scherm. Heel kandidaats (de mol weet dat ie geen rood krijgt), of juist heel slim geacteerd als mol om kandidaats te kijken. Ik heb ooit de mol van het Renaissance-seizoen afgestreept omdat hij zich kandidaats versprak op de radio, en dat bleek ook geacteerd.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 16:57:43 door Theovv »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #226 Gepost op: 4-02-2023, 16:27:28 »
Soms moet er na een finale nog het een en ander aan bedragen worden verrekend, maar een afvaller heeft nooit geld gekregen.


Echt wel! Astrid kreeg tijdens seizoen 4 (Canada, 2003) het aanbod vrijwillig het spel te verlaten in ruil voor geld. Ze nam 7.000 euro mee naar huis en zorgde er zo voor dat de test en executie niet doorging.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #227 Gepost op: 4-02-2023, 16:44:01 »
Nabil geeft in zijn introductievideo aan dat hij van plan is om ‘he-le-maal niemand’ te vertrouwen, mede om te voorkómen dat hij bevriend raakt met de Mol. In het spel is daarvan maar weinig terug te zien.
Dat was mij ook opgevallen.
Ik kan het introductiefilmpje niet meer vinden. Maar is dat het filmpje waarin hij zegt “teleurgesteld als ik het niet ben”, waarbij niet duidelijk is of hij bedoelt ‘niet de mol ben’ of ‘iemand die gevaar niet ziet aankomen’?
En waar hij hapert en/of zich verspreekt bij “ik ga me een sukkel noemen als ik gewoon bevriend bent .. bevriend ben met de mol” als in “ik ga je een sukkel noemen als je gewoon bevriend bent met de mol”? Dat filmpje deed me juist denken aan Nabil is de mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #228 Gepost op: 4-02-2023, 17:24:41 »
'Ik bent' is geen Nederlands, dus daar kun je niets mee...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #229 Gepost op: 4-02-2023, 17:26:36 »
Het is wel Afrikaans dus daar ga je al  8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #230 Gepost op: 4-02-2023, 17:48:40 »
 ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #231 Gepost op: 4-02-2023, 17:56:42 »
Dat is niet waar. In het zuid-Afrikaans wordt 'ik ben' gewoon 'ek is'.

Maar we weten al langer dat jij vaak een loopje met de feiten neemt.  :-*
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #232 Gepost op: 4-02-2023, 18:13:03 »
Moenie kla nie, Tunnelgraver!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #234 Gepost op: 7-02-2023, 18:05:05 »
Hmmm, Jurre probeert Anke richting Daniel te krijgen en Soy richting Ranomi, maar dat ze bij hem in de auto zitten kan erop wijzen - ook gezien recente akkefietjes - dat zij nu vol op Jurre zitten. Interessant!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #235 Gepost op: 7-02-2023, 21:48:55 »
Nabil omschrijft hier een opdracht uit de Belgische Mol. Duiken door een grot. Zijn grootste angst. Voorkennis? ???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #236 Gepost op: 9-02-2023, 09:19:51 »
Nabil omschrijft hier een opdracht uit de Belgische Mol. Duiken door een grot. Zijn grootste angst. Voorkennis? ???
Is toch achterafkennis?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #237 Gepost op: 10-02-2023, 07:06:40 »
Is toch achterafkennis?

Inderdaad  ::rofl::

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #239 Gepost op: 14-02-2023, 20:41:32 »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...