Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31377 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Kandidaat] Anke de Jong
« Gepost op: 21-12-2022, 17:27:12 »
Anke


Praat mee over het doen en laten van Anke de Jong
Lees hier de bio van Anke en een paar opvallende quotes van haar uit het programma.

« Laatst bewerkt op: 21-12-2022, 18:08:25 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2023, 18:50:33 »
Waarom denkt niemand aan Anke?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2023, 18:53:41 »
Omdat de eerste aflevering nog niet geweest is.

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2023, 18:55:03 »
 ::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 18:58:51 »
Ik heb Anke als schot voor de boeg. (omdat niemand aan haar denkt, hele goede eigenschap voor een mol ;D)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2023, 19:12:30 »
Waarom denkt niemand aan Anke?
Omdat ik geen hoogte van haar krijg. En als ze de mol is, een lieve onzichtbare mol, dan is ze nog wel even verborgen. Ook ergens gelezen dat ze altijd wel een drempeltje over moet in een nieuwe omgeving. Dat helpt ook niet. Maar als we de mol maar niet kunnen vinden, zal het hier wel vol lopen.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2023, 20:09:09 »
Schot voor de boeg Mol.  ::bravo::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2023, 23:42:57 »
Toen Anke als eerste binnen kwam en als eerste de telefoon pakte toen ie overging, was mijn eerste gedachte; zij is het dus niet.

Totdat ik na ging denken over de veiligste volgorde van kandidaten aan wie de regie wil vertellen dat diegene de mol is. Na Anke gaat de groep goed opletten hoe iedereen reageert, dat wordt zelfs ook gezegd. Veel meer kans dat de mol zichzelf gelijk zal verraden. Bij Anke als eerste ging dat prima. Ze heeft achtereenvolgens 'ja, oke, ja, duidelijk, ja, ja heel duidelijk, oke heel duidelijk' gezegd. En niemand van de groep wist al wat daar door Everon verteld werd.

Als de mol echt nog niet weet dat hij of zij de mol is, dan is het vanuit de regie gezien het slimst de mol als eerste naar binnen te laten gaan. Anke loopt ook als enige naar de telefoon om 'm te checken en gaat vervolgens ook het meest dichtbij staan. Wat denk ik ook logisch is al weet ik niet precies waarom. Ze staat vervolgens samen met Jurre op de minste afstand van de rinkelende telefoon. Jurre steekt zijn vinger op, Froukje zet als fanatiekeling een stap maar is veel verder weg, Anke (ook fanatiek) pakt als eerste de telefoon. Een droomscenario denk ik als je zulke linke soep bedenkt om de mol ten overstaan van de hele groep bekend te maken.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2023, 23:56:02 »
Goed gevonden!
Is best iets voor te zeggen.
Ik neem haar mee in mijn verdenkingen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2023, 23:58:26 »
Ik vind Anke verdacht tot nu toe:

Telefoontje: ze legt de focus op uitleggen wat ze te horen krijgt van Everton, lijkt me een goede manier om te blijven praten zonder iets te verraden.

Opdracht 1: Ontsnapt uit de kist, nadat de opdracht al snel duidelijk is dankzij Sarah en Jurre. Voorkomt hiermee dat andere groepen informatie krijgen en kunnen ontsnappen. Zorgt mede voor €500 in de pot maar haalt er veel meer uit.

Opdracht 2: Geeft aan vals te zingen en verbaasd te zijn dat ze er niet uitgepikt is geworden. Zou best wel eens echt zo kunnen zijn. Mislukte molactie buiten haar schuld en ze lacht er oprecht om in mijn ogen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2023, 00:07:39 »
Ze stond -voor ons, misschien ook voor de rest- daar helemaal links ook best goed in de schaduw zodat we haar mimiek niet goed konden zien. Misschien moet ik ook maar eens iets meer op haar gaan letten...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2023, 08:12:56 »
Toen Anke als eerste binnen kwam en als eerste de telefoon pakte toen ie overging, was mijn eerste gedachte; zij is het dus niet.

Voor de ruimte heb ik de rest van je bericht weggehaald. Mooie analyse! Enige probleem: de mol is niet ingelicht, dus de crew heeft geen invloed op het gedrag van de mol voordat deze bekend is gemaakt. Dus geen garantie dat Anke daar gaat staan, geen garantie dat zij als eerste opneemt. Wel heeft Anke de meeste tijd gekregen om te wennen aan de groep, wat voor een mol fijn is.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2023, 17:57:17 »
Toen Anke als eerste binnen kwam en als eerste de telefoon pakte toen ie overging, was mijn eerste gedachte; zij is het dus niet.

Totdat ik na ging denken over de veiligste volgorde van kandidaten aan wie de regie wil vertellen dat diegene de mol is. Na Anke gaat de groep goed opletten hoe iedereen reageert, dat wordt zelfs ook gezegd. Veel meer kans dat de mol zichzelf gelijk zal verraden. Bij Anke als eerste ging dat prima. Ze heeft achtereenvolgens 'ja, oke, ja, duidelijk, ja, ja heel duidelijk, oke heel duidelijk' gezegd. En niemand van de groep wist al wat daar door Everon verteld werd.

Als de mol echt nog niet weet dat hij of zij de mol is, dan is het vanuit de regie gezien het slimst de mol als eerste naar binnen te laten gaan. Anke loopt ook als enige naar de telefoon om 'm te checken en gaat vervolgens ook het meest dichtbij staan. Wat denk ik ook logisch is al weet ik niet precies waarom. Ze staat vervolgens samen met Jurre op de minste afstand van de rinkelende telefoon. Jurre steekt zijn vinger op, Froukje zet als fanatiekeling een stap maar is veel verder weg, Anke (ook fanatiek) pakt als eerste de telefoon. Een droomscenario denk ik als je zulke linke soep bedenkt om de mol ten overstaan van de hele groep bekend te maken.
Maar Anke weet daar toch nog niet dat ze de mol is? Dus ook niet dat ze als eerste naar de telefoon moet om de rest nog niet zo scherp op haar te laten letten. De invloed van de regie is hierin heel erg beperkt. Gaat de eerste vooraan de halve cirkel staan? Gaat 1 van de twee voorste ook als eerste naar de rinkelende telefoon? Inderdaad, als dat gebeurt, is het een fijn scenario voor de regie, maar ik zie er geen aanwijzing in, omdat het amper te sturen is. Je hebt als regie veel meer sturing door een goede acteur te kiezen, die zn gezicht in de plooi kan houden, en dat is Anke juist niet.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2023, 20:24:29 »
Dat is precies wat ik probeer te zeggen. Alle tien kandidaten weten het nog niet. Je weet als regie ook niet hoe ze zullen reageren. Ik heb geen psychologie gestudeerd maar iets zegt me dat dan het slimste is om de gekozen mol als eerste naar binnen te laten gaan. Die heeft wat tijd om rond te kijken, het nieuwsgierigst te worden en strategisch te gaan staan. Dat is wat je als regie wil. Want ook de grootste kans dat de gekozen mol als eerste de telefoon pakt. Tijdens dat eerste gesprek met Everon weet de groep nog niet wanneer er precies gezegd wordt of je kandidaat of mol bent. Na Jurre is dat helemaal duidelijk, die zegt ook nog doodleuk 'ik ben er klaar voor' en wacht dan in spanning af (en de hele groep let op).

Ik heb Anke verder nog niet kunnen betrappen op iets mols maar ik hou haar hierom wel in de gaten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2023, 11:34:47 »

Opdracht 2: Geeft aan vals te zingen en verbaasd te zijn dat ze er niet uitgepikt is geworden. Zou best wel eens echt zo kunnen zijn. Mislukte molactie buiten haar schuld en ze lacht er oprecht om in mijn ogen.

Dit zou een prachtig terugblik-moment kunnen zijn in afl. 10.  ::rofl::
Ook de andere momenten die zijn genoemd, zijn opvallend.  ::ok:: Ik zit nog niet helemaal in deze tunnel, maar Anke is zeker iemand om in de gaten te houden, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2023, 12:54:30 »
Ik ga Anke goed in de gaten houden. Vanaf het begin molvibes en daarna is ze wat kalm gebleven en ook uit de montage gehouden. Dat zijn altijd alarmbellen die afgaan in de eerste aflevering.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2023, 14:51:30 »
Ik kan Anke alleen maar beter in de gaten houden want in de eerste aflevering was er niet zoveel Anke om in de gaten te houden . En dat is zeker verdacht

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2023, 00:42:19 »
Dat is precies wat ik probeer te zeggen. Alle tien kandidaten weten het nog niet. Je weet als regie ook niet hoe ze zullen reageren. Ik heb geen psychologie gestudeerd maar iets zegt me dat dan het slimste is om de gekozen mol als eerste naar binnen te laten gaan. Die heeft wat tijd om rond te kijken, het nieuwsgierigst te worden en strategisch te gaan staan. Dat is wat je als regie wil. Want ook de grootste kans dat de gekozen mol als eerste de telefoon pakt. Tijdens dat eerste gesprek met Everon weet de groep nog niet wanneer er precies gezegd wordt of je kandidaat of mol bent. Na Jurre is dat helemaal duidelijk, die zegt ook nog doodleuk 'ik ben er klaar voor' en wacht dan in spanning af (en de hele groep let op).

Ik heb Anke verder nog niet kunnen betrappen op iets mols maar ik hou haar hierom wel in de gaten.

Ik ben het hier hartgrondig mee eens. Ook buiten het feit dat de eerste naar binnen het meest de tijd heeft om rond te kijken, nieuwsgierig te worden en strategisch te gaan staan, denk ik dat als je mensen compleet willekeurig in een kamer stopt, de eerste die naar binnen mocht, altijd ook automatisch een soort "leider"-functie krijgt toegewezen, zowel door zichzelf als door de omstanders. Laat ik het zo zeggen: als je als redactie specifiek iemand wilt hebben die als eerste de telefoon gaat pakken, dan is je beste gok gewoon by far om die persoon als eerste de ruimte in te sturen.

Of je wilt dat dat dan ook de mol is die als eerste de telefoon pakt of niet, dat is een tweede. Mijn persoonlijke conclusie was dat je dat juist liever niet bij de mol wilt, want het kan ook fijn zijn voor de deelnemers om zich een beetje te kunnen voorbereiden: als ik straks hoor dat ik de mol hoor, in deze absurde situatie, hoe ga ik dan reageren? Wil ik een poker face, wil ik het weglachen, etc. Wat past bij de molstrategie die ik voor mezelf wil gaan hanteren als ik de mol ben. Anke heeft zich in die zin nog minder kunnen voorbereiden dan de andere deelnemers.

Dat gezegd hebbende, @molLin jouw theorie zie ik dan ook wel weer. Zuur, had ik net iemand licht gepotloodstreept... mag die weer uitgegumd worden  ::rofl::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2023, 20:49:41 »
Onmols van Anke om zo verbaasd te reageren toen ze niet ontdekt werd door de dirigent. Als mol wil je ontdekt worden door de dirigent en ga je niet laten zien dat je verbaasd bent dat het niet gelukt is. Dan ben je een mol die prijs geeft dat haar molactie mislukt is. Als mol zou je in de rol van kandidaat springen en doe je alsof t gewoon logisch is. Als kandidaat laat je juist wel die verbazing zien, blij dat je onverwacht toch geld binnenhaalt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2023, 21:40:00 »
Ik tunnel inmiddels al een klein beetje op Anke en heb haar in de verdachten-poll op 1 gezet.
Juist om haar reactie op de dirigent. Ik heb de indruk dat ze keihard haar best heeft gedaan om vals te zingen. En dat ze er eigenlijk van schrok dat hij haar niet opmerkte.

Als je echt moeite hebt met zingen, dan kun je toch alleen maar blij zijn dat het toch is gelukt? Op een of andere manier komt de reactie van Anke voor mij niet over als een blije kandidaat. Het leek een beetje alsof ze het gênant vond. Toch een mollenactie die is mislukt denk ik (buiten de schuld van de mol om), vermoed ik.

Maar ja: niks is wat het lijkt natuurlijk.  ;)
Voor nu: mega-verdacht voor mij.

Ik kan Anke alleen maar beter in de gaten houden want in de eerste aflevering was er niet zoveel Anke om in de gaten te houden . En dat is zeker verdacht

Ja, dat vind ik een goed punt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)