Auteur Topic: [Kandidaat] Annick Boer  (gelezen 11895 keer)

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2023, 23:46:10 »
Dat is exact wat ik opschreef bij het herbeluisteren dat in de manier van praten ik de intonatie van Annick meen te herkennen .
Vergelijk dat vervormde stuk maar eens met haar mollicitatie...en die van de andere kandidaten. En ja, ik probeer een tunnelvisie te voorkomen, maar ik spring er toch maar in.  ;D

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2023, 23:48:46 »
Dat is exact wat ik opschreef bij het herbeluisteren dat in de manier van praten ik de intonatie van Annick meen te herkennen .

Gelijk zo verdacht na de eerste aflevering in Nederland is vaak geen goed teken om de mol te zijn. Ik vond haar ook verdacht in de edit, maar ik verdenk haar eigenlijk helemaal niet.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2023, 23:49:50 »
Vergelijk dat vervormde stuk maar eens met haar mollicitatie...en die van de andere kandidaten. En ja, ik probeer een tunnelvisie te voorkomen, maar ik spring er toch maar in.  ;D
Om gelijk maar door te tunnelen: de titel van het tweede spel was 'Toonaangevend'. Nou, dat was die 12 seconden durende lange 'A' van haar zeker.... ::rofl::
Ik blijf hier lekker zitten... ;D

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2023, 23:51:30 »
Gelijk zo verdacht na de eerste aflevering in Nederland is vaak geen goed teken om de mol te zijn. Ik vond haar ook verdacht in de edit, maar ik verdenk haar eigenlijk helemaal niet.
Dat hou ik ook zeker in mijn achterhoofd. Alleen ga ik dit keer af op wat ik heb gehoord.  ::jaja::

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2023, 00:18:22 »
De A van... Annick  ::tandpastasmiley::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2023, 01:32:19 »
Ik vind haar in de aflevering niet zo verdacht ,maar dat stemgeluid viel me wel op . Ik verwacht dat je wel beter kan vervormen met apparatuur en dat het dus toevallig op haar intonatie leek en dat zij dus waarschijnlijk niet de mol is. ( want zouden de makers het er dan zo laten inzitten ? ( maar ja ook met handschriften hebben ze dat al ooit gedaan )

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2023, 10:19:56 »
Ik vind haar in de aflevering niet zo verdacht
Nou, er waren genoeg molacties te zien (verkeerd antwoord op aantal vierkante meters en natuurlijk de A). Dat kan ook een moltactiek zijn: zo overdrijven dat niemand je meer verdenkt omdat het een kandidaat zou zijn die zich verdacht wil maken. Zou wat zijn, dat het dit keer gewoon degene is die volop in beeld aan het mollen is.  >:D

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2023, 13:40:24 »
Zal ik eens wat molse acties noemen?

Opdracht 1.1
Als mol weet je heus wel dat je een zaal binnenloopt, waar je te horen krijgt dat je de mol bent. Je moet immers geen fout maken, dus is een voorbereiding cruciaal.
Annick komt niet echt verrast binnenlopen. De anderen doen dat echt véél meer; zeker een Soy, Nabil (weet niet eens van stippen op de grond) of Jurre. Ze praten voluit in hun verbazende emotie.
Annick komt voorbereid en gespannen over. Ze praat juist niet vrij-uit, maar een beetje mee. Ze veegt haar zweethanden aan haar jurk af en staat in een gesloten houding. Ze bemoeit zich wel met het spel door Jurre naar de telefoon te dirigeren. Dat wordt ook haar stijl: anderen dirigeren. Ook een verward persoon zijn. Ze geeft aan hartkloppingen te hebben. Zou een ingestuurde zin kunnen zijn.
Verder houdt ze een (omgekeerd) M-teken voor haar gezicht.

Opdracht 1.2
Het logo van de kist van Annick en Soy is zwart. Een mol is zwart. Het lukt Annick en Soy niet om de kist te openen. Annick staat veel bij de telefoon en verzorgt de verbinding met de anderen. Ze lost eerst een vraag verkeerd op door te delen i.p.v. op te tellen. Dan geeft een verkeerd antwoord door (leeftijd van 15 jaar uit huis, blijkt verkeringstijd te zijn). Ze sturen ook drie verkeerde antwoorden in. Ook blijft hun locatie onbekend, zodat de eindlocatie moeilijk te vinden is.

Opdracht 1.3
De mol wil het liefst zoveel mogelijk slechte zangers bij het koor krijgen. Annick stuurt duidelijk erop aan om Soy daar niet te laten komen, zodat hij niet gaat zingen. Hij is immers een goede zanger. Dat zou een mol doen om hem niet een groot geldbedrag op hem te zetten en geld binnen te krijgen.
Daniël neemt sterk de leiding, maar je ziet dat Annick er steeds probeert tussen te komen.
Annick zingt de noot A (de A van Annick) niet 15 seconden. Ze zegt "kak, 12 seconden", maar of dat echt 12 seconden waren weten we niet eens. De groep verbaast zich wel. Ze zingt niet eens met vaste stem. Heel apart!
Ze doet een goede zet bij de glazen, waar ze met een blokje tonen uitkrijgen. Maar de tijd is al bijna op. Een mol zou dat doen, om toch als een kandidaat over te komen.

Eliminatie
Annick zit aan de zijkant en valt zo minder op.
De mol krijgt bijna nooit het scherm te zien. Dan moet je heel goed acteren. Annick krijgt ook haar scherm niet te zien.

Inderdaad is ze veel verdacht. Ik vermoed dat ze steeds minder hoog komt te staan in de ranking, omdat ze dit gedrag blijft doen. Iedereen denkt dat ze gewoon zo is. Ze is al neergezet als "Annick Paniek". We gaan dus nog heel wat zien...
Daniël heeft haar op het vizier. En die gast ziet het wel hoor! Als hij haar vaker meeneemt, dan blijf ik in deze tunnelvisie...
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 17:04:28 door ThaStayFan »

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2023, 13:53:53 »
Zal ik eens wat molse acties noemen?
Mooie samenvatting ThaStayFan.  ::bravo:: Die van 15 was ik alweer vergeten.

Ik zou het wel wat vinden als ze echt de Mol blijkt te zijn.  :)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2023, 14:05:43 »
Zal ik eens wat molse acties noemen?

Opdracht 1.1
Als mol weet je heus wel dat je een zaal binnenloopt, waar je te horen krijgt dat je de mol bent. Je moet immers geen fout maken, dus is een voorbereiding cruciaal.

Annick komt niet echt verrast binnenlopen. De anderen doen dat echt véél meer; zeker een Soy, Nabil (weet niet eens van stippen op de grond) of Jurre. Ze praten voluit in hun verbazende emotie.
Volgens mij wist niemand bij het binnenlopen van de zaal welke rol ze door Everon toebedeeld zouden krijgen, ook Annick niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2023, 16:58:40 »
Ik hield een lijstje bij van kandidaten die veel pratend in beeld waren, Annick was daar niet bij, oftewel ze wordt in de luwte gehouden. Sarah was het meeste in beeld, komt overeen met eerdere seizoenen waarin de afvaller vaak aan het woord was in zijn/laatste aflevering.
Bij de eliminatie houdt Rik een verhaaltje en als hij 'mol' zegt, is Annick in beeld.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 17:02:10 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2023, 17:00:29 »
Vergelijk dat vervormde stuk maar eens met haar mollicitatie...en die van de andere kandidaten. En ja, ik probeer een tunnelvisie te voorkomen, maar ik spring er toch maar in.  ;D
Maar stel, je bent de mol, en je hebt geen monotone stem, en je moet een geheim bericht inspreken zonder herkend te worden, dan ga je waarschijnlijk ook zoveel mogelijk monotoon praten.



Haar gedrag is wel consequent met haar molicitatie. Maar ze werd erg verdacht neergezet in de edit met opzichtige fouten. Niet des Mols voor een eerste aflevering.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 17:04:47 door Theovv »

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2023, 17:59:38 »
Haar gedrag is wel consequent met haar felicitatie. Maar ze werd erg verdacht neergezet in de edit met opzichtige fouten. Niet des Mols voor een eerste aflevering.

Of misschien een keer anders dan anders? Vorig seizoen vond ik het lastig om Everon er als Mol uit te vissen. Sterker nog, ik verdacht hem het minste.  ::oink::
Mijn gevoel (ja, da's niet objectief, ik weet het ::rofl::) kwam erop neer, dat het seizoen zodanig gemonteerd was, dat je wel via fora zoals deze, moet proberen om te achterhalen wie de Mol is. Persoonlijk (ja, weet ik, ook niet objectief ::tandpastasmiley::) ben ik wel voorstander van een seizoen waarin de molacties gewoon vol in beeld komen. En dat iedereen dan dénkt: 'Ja, maar dat is too obvious'. Het 'hidden in plain sight' effect. Too good to be true. You know.  ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2023, 18:02:46 »
Of misschien een keer anders dan anders? Vorig seizoen vond ik het lastig om Everon er als Mol uit te vissen. Sterker nog, ik verdacht hem het minste.  ::oink::
Mijn gevoel (ja, da's niet objectief, ik weet het ::rofl::) kwam erop neer, dat het seizoen zodanig gemonteerd was, dat je wel via fora zoals deze, moet proberen om te achterhalen wie de Mol is. Persoonlijk (ja, weet ik, ook niet objectief ::tandpastasmiley::) ben ik wel voorstander van een seizoen waarin de molacties gewoon vol in beeld komen. En dat iedereen dan dénkt: 'Ja, maar dat is too obvious'. Het 'hidden in plain sight' effect. Too good to be true. You know.  ;)
Ik denk zeker wel dat de makers daarin varieren. Everon bleef inderdaad het hele seizoen vrij onverdacht in beeld. Maar volgens mij zijn er ook wel mollen geweest die eerst uit de wind werden gehouden, maar richting het eind toch wat verdachter neer werden gezet. Alleen meteen in het begin al, dat is wel gewaagd. Maar zeker niet onmogelijk.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2023, 18:07:47 »
Maar stel, je bent de mol, en je hebt geen monotone stem, en je moet een geheim bericht inspreken zonder herkend te worden, dan ga je waarschijnlijk ook zoveel mogelijk monotoon praten.
Ach, weet je, ik ben al best wel een aantal jaren fan van Annick. Best vaak op tv gezien met leuke rollen. Dat heb je soms, dat je iemands stem (daardoor) meteen herkend uit duizenden. Althans, da's inmiddels mijn tunnel geworden...  ::rofl:: We'll see, als ze het wél is, dan schrijf ik hier op 11 maart 2023: 'Zie je wel?!'  >:D

En als ze er eerder uitvliegt..... ::oink:: ::schaam::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2023, 18:47:13 »
We'll see, als ze het wél is, dan schrijf ik hier op 11 maart 2023: 'Zie je wel?!'  >:D
En dat zou zeker een applausje waard zijn!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2023, 19:14:09 »
Cabaretiers hebben er wel een handje van zichzelf verdacht te willen maken als tactiek, zie Thomas van Luyn. Ik vind haar gedrag wat overdreven.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2023, 22:05:22 »
Wie is de grootste mol? De regie natuurlijk. LET OP! DIT IS PAS MOLLEN!!!

Er is door de regie geknoeid met de toon A zingen door Annick.
Het lijkt langer dan het is, want het fragment is in 3 stukken geknipt. En er is behoorlijk wat overlapping. Je ziet in het eerste en tweede fragment Daniël twee keer op dezelfde manier achterlangs Ranomi gaan.

Als je het als één fragment optelt dan kom ik zelfs op:
fragment 1 = 6.5 sec. (tot de trilling in haar stem)
fragment 2 = 0.0 sec. (dit is een complete overlapping, te zien aan de bewegingen van de kandidaten)
fragment 3 = 2.5 sec. (vanaf de trilling in haar stem tot het einde)
Dan kom ik op 9 seconden en speel je gewoon maar 1 kandidaat bij het koor i.p.v. 3 kandidaten!
 
Volgens mij liegt ze door te zeggen dat het 12 seconden is. Ze noemt gewoon het aantal opgenomen seconden, maar niet het aantal seconden dat ze de A aanhoudt. Slim bedacht! Je ziet trouwens niet eens dat ze de opneemknop indrukt... wel dat ze het afrondt...

De regie heeft zeker hier geprobeerd het langer te laten lijken, dan het is. Misschien om de mol minder opvallend te laten zijn???

Misschien slaat dit wel op de afleveringstitel VERBINDING. Door alles te verbinden kom je op de mol.

« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 22:08:27 door ThaStayFan »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2023, 22:40:54 »
Nee, ik heb nog eens gekeken, je kunt niet aan het fragment zien hoe lang ze werkelijk heeft opgenomen. Ze zegt 12 seconden.

Daarnaast is nog niet genoemd dat ze de plastic muziekinstrumenten ontdekte die achter hen stonden. Vervolgens probeert ze verwarring te scheppen met een ananas want Nabil zegt geërgerd: 'haal die ananas weg!'
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 11:00:24 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Annick Boer
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2023, 12:49:19 »
Ik vond haar by far het meest verdacht deze aflevering. Het kan een tactiek van de mol worden, of het kan montage zijn die haar in de picture wil zetten. Aflevering 1 is er altijd wel een kandidaat die niet de mol is en toch veel fout doet, en daar maakt de productie natuurlijk handig gebruik van.