Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 50262 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2023, 14:04:39 »
Daarna komt hij weer alleen in beeld, maar nu staat hij opeens voor een compleet grijze muur.
Hij staat op exact dezelfde plek. Alleen is hier meer ingezoomd en het shot is van een ander standpunt. Heel duidelijk te zien dat de ramen van het gebouw zijn naast het gebouw met de gekleurde schildering.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2023, 14:36:23 »
Het stukje hiervoor dat we de zoekers in beeld krijgen is volgens mij veel eerder verdacht (tijdstip 36:33). Hieronder zie je de plek waar Daniel zegt: "Soy, kom. Dit is het echt niet". Hij loopt vooruit. Laat nu net op deze plek 2 van de uiteindelijk te fotograferen schilderingen zichtbaar zijn. Ze lopen hier de Yew Street in zuidelijke richting in. De plek waar ze de verkeerde foto van de man met duif maken is precies de andere kant op. Ze zouden hierna een rondje hebben moeten lopen want als je terug loopt loop je de Kremer Rd van de andere kant in.

Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2023, 18:13:47 »
Hij zou op basis van de hacking hints een hele goeie mol zijn

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2023, 21:53:19 »
Voor nu blijf ik ook maar even bij Daniël, ondanks dat Anke of Sander een meer logische mol-keuze is (vind ik dan  ;) ).

De digitale aanwijzingen laten mij ook niet los.
Plus: Daniël is (mede-)verantwoordelijk misschien voor 250 euro bij de foto's, maar zou best de groep op een dwaalspoor gezet kunnen hebben, wat o.a. MartinJ oppert. En een beetje geld in de pot in ruil voor 'minder verdacht worden' (en later een grote slag kunnen slaan) kan best handig zijn als je de mol bent.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2023, 12:59:43 »
Daniël heeft als enige sportschoenen aan bij de groepsopstelling na de opdracht 2.1
Toch kon hij met de werkschoenen goed uit de voeten.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2023, 23:55:51 »
Ik begin dat met die schoenen steeds vreemder te vinden. Hij loopt altijd op wit-oranje schoenen, behalve die opdracht. Daar heeft hij wit-blauwe schoenen aan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2023, 16:26:55 »
Vond Daniël nou hét kistje met de aanwijzing dat je geld kon inleveren in ruil voor 3 jokers?
In dat geval is dat een min-mol-punt voor Nabil die dat kistje voorbij liep (en ook voor Sander, maar we weten dus al dat hij de mol niet meer kan zijn).

Het kistje was bestemd voor het duo Nabil-Sander; als mol wil je dat deze wordt gevonden. Dik molpunt voor Daniël hier. Ik stap een beetje dieper deze tunnel in.  ;D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 16:28:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2023, 17:39:09 »
Eens even kijken naar de hints uit het molboekje en de afleveringen:

Rubber Ducky:



Pokerface:



telefoon:



Kortom alles lijkt op de één of andere manier naar hacking te verwijzen.

En wie draagt er een "black hat" en een hoody?

Misschien is het iets te opvallend, net als de maskerhint van vorig jaar....


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2023, 19:42:42 »
Daniël is een overfanatieke bijna hyperactieve kandidaat. Zoals hij springend de jokers in ontvangst neemt, als een jonge hond door het schip heenrent of op die quad rondrent. Je kan je bijna niet voorstellen dat de mol zó overactief en blij is, maar dit kan natuurlijk ook een prima dekmantel zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2023, 19:52:45 »
Inderdaad. Toch is het zo over the top dat het weer echt lijkt en niet gespeeld, al klinkt dat misschien gek. Maar neem nou het vinden van de oersimpele oplossing "schip" waar ie helemaal niet in zijn eentje op komt en de manier waarop ie met de eer gaat strijken en alsof het een briljante vondst was. Zoiets lijkt me moeilijk te spelen, zo is ie volgens mij gewoon, aangezien dit gedrag consequent is.

(Een beetje vol van zichzelf. Denk ook aan hoe ie Anke claimde terwijl zij misschien helemaal geen verkering met hem wilde.)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 19:56:18 door Heinz »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2023, 00:24:51 »
Daniël is een overfanatieke bijna hyperactieve kandidaat. Zoals hij springend de jokers in ontvangst neemt, als een jonge hond door het schip heenrent of op die quad rondrent. Je kan je bijna niet voorstellen dat de mol zó overactief en blij is, maar dit kan natuurlijk ook een prima dekmantel zijn.

Precies, het doet me denken aan Jan Versteegh.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2023, 00:43:08 »
Precies, het doet me denken aan Jan Versteegh.

Daar moest ik ook aan denken. Of misschien (gezien het bondje met Anke) een combinatie tussen Jeroen en Jan.  ;D
Echt zeer verdacht, vind ik.

Ik houd echt nog wel rekening met het scenario dat iemand anders de mol is, maar begrijp eigenlijk niet waarom Daniël door veel mensen is weggestreept als mol. Ik zet hem voor nu maar op 1.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2023, 03:08:50 »
maar begrijp eigenlijk niet waarom Daniël door veel mensen is weggestreept als mol.

Dat heeft alles te maken met vorig jaar. Toen hebben we de maskerhint gehad waarmee de makers met een hele duidelijke hint Kim-Lian aanwezen als mol. Later hebben ze aangegeven dat dit allemaal puur toeval was maar er is niemand te vinden die dat geloofd. Kortom, overduidelijke hints die door de makers aan het spel zijn toegevoegd, zijn op zijn minst zeer onbetrouwbaar.

Ik denk dat als je de mol al kan ontdekken dat je patronen moet gaan herkennen die de makers gebruiken om ons op het verkeerde spoor te brengen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2023, 08:03:48 »
Daniël heeft opdracht 1.2 goed gedaan, daar viel veel geld te winnen.
Maar dat heeft hij misschien uitgebuit in opdracht 3.3. Dat vind ik te laat.
Mijn geduld met Daniël is op. Hij gaat het niet meer zijn.

Edit: 2/2/2023: weer terug, zag zijn molacties toen ik dit schreef nog niet.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 11:36:56 door foxhunter »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2023, 19:34:43 »
Ik denk dat als je de mol al kan ontdekken dat je patronen moet gaan herkennen die de makers gebruiken om ons op het verkeerde spoor te brengen.

Zou kunnen. Ik ben blij dat ik de 'maskerhint' uiteindelijk kon loslaten. Maar ik blijf het dit jaar lastig vinden; ben eigenlijk nog van niemand overtuigd.

Daniël heeft opdracht 1.2 goed gedaan, daar viel veel geld te winnen.
Maar dat heeft hij misschien uitgebuit in opdracht 3.3. Dat vind ik te laat.
Mijn geduld met Daniël is op. Hij gaat het niet meer zijn.

Begrijpelijk punt. Ik wacht toch even de komende aflevering af, maar het zou kunnen dat ik daarna wissel. Vraag is alleen: naar wie?
Bij iedereen bespeur ik molse en onmolse zaken. En opdracht 3.1 is sowieso mislukt voor de mol. Ik houd me voor nu aan Daniël vast, door zijn fanatieke gedrag om het kistje van Nabil/Sander te vinden. Dat was raar. Maar als Daniël de mol is, dan heeft de montage veel van zijn gedrag weggelaten, zo lijkt het.  ??? Ik ben er nog niet uit.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #75 Gepost op: 26-01-2023, 14:37:26 »
Daniël heeft opdracht 1.2 goed gedaan, daar viel veel geld te winnen.
Maar dat heeft hij misschien uitgebuit in opdracht 3.3. Dat vind ik te laat.
Mijn geduld met Daniël is op. Hij gaat het niet meer zijn.

Zelfs een van de hardste en sterkste tunnelaars van dit forum geeft het op. Dat zegt wel genoeg over het duidelijke niet-molschap van Daniel.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #76 Gepost op: 26-01-2023, 16:41:41 »
Zelfs een van de hardste en sterkste tunnelaars van dit forum geeft het op. Dat zegt wel genoeg over het duidelijke niet-molschap van Daniel.
We gaan het zien. Ik ben juist elke week een beetje meer overtuigd van het molschap van Daniël en zeer benieuwd naar volgende week.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #77 Gepost op: 26-01-2023, 20:50:55 »
Ik ben hier ook nog hoor. Wel met grote twijfels, maar punt is dat ik het bij de anderen ook niet zie.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #78 Gepost op: 26-01-2023, 21:14:57 »
Ik ben hier ook nog hoor. Wel met grote twijfels, maar punt is dat ik het bij de anderen ook niet zie.  ;D
Iets zegt mij dat het hier vanzelf steeds drukker wordt. En hoe leuk is het dan om te kunnen zeggen 'ik wist het vanaf de eerste dag'. Ik heb deze keer nog geen twijfels gehad tijdens mijn tunnelvisie. Had ik eerder wel in verkeerde tunnels.
Ik vind de hack hints zo overtuigend.
De bekendmaking, opdrachten waarbij we moesten decoderen en van binnenuit openbreken, het rubber ducky aan de sleutel. Zelfde bij aflevering 1. De roze achtergrond van Daniël (hint naar de roze gekleurde gehackte brug). De positie die hij inneemt tijdens de spellen. Hij zorgt dat de rebus gespeeld wordt. De kunstwerken uit de serie digitalisation. Met de versie met de binaire getallen in de leader. Zijn invloed op het vinden van het kistje en vervolgens de keuze voor jokers in de vorige aflevering. Zijn overtuigende fanatieke kandidaat rol, waardoor hij minder verdacht wordt zowel in het spel als in Nederland (geholpen door de montage waarbij we vooral zien hoe goed hij bezig is).
We weten dat hij de portos uitzette in afl 1 dankzij Froukje. We zien dat hij de enige goede foto instuurt van de kunstwerken. Maar we zien ook heel veel niet. Bij het liedjes raden zijn de fragmenten gewisseld. En zo zijn er meer voorbeelden van verdachte acties. We zien hem weinig onder stroom bij de metalen balletjes, hij werkt wel zogenaamd heel hard mee en bepaalt welke koker het eerst vol gaat.
En niet te vergeten: vrijwel elke foto in het molboekje is overtuigend te linken aan een hackersterm.
Ik vind het echt overtuigend.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #79 Gepost op: 26-01-2023, 22:17:45 »
Eens met de aanwijzingen.  ::ok::
Ik kan dan niet zeggen dat ik hem al vanaf afl. 1 verdenk. Sterker nog: ik had hem weggestreept.  ;D Maar hij is bij mij toch weer in beeld gekomen na de foto-opdracht (al leek hij toen wel zijn best te doen) en het feit dat het geld digitaal is geworden (ook een aanwijzing?).
Het zit me vooral niet lekker dat iedereen Daniël ziet als fanatieke kandidaat, terwijl van de rest genoeg verdachts te zien is. Zoiets hebben we in 2018 ook gehad, denk ik dan.  ;)
En dan 3.3. Heel verdacht dat hij het kistje van Nabil/Sander wilde openmaken; ik blijf erbij dat dit toch de kaart moet zijn met de cruciale aanwijzing over de jokers. Als mol wil je dat die kaart wordt gevonden, lijkt mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)