Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 63108 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2023, 19:05:07 »
Waarom ik Jurre op dit moment niet invul in de pool: hij wordt bij de test 0 keer genoemd, maar krijgt voor de rest toch een vrij verdachte edit. Niet te veel, maar net genoeg dat je hem als mollenjager enorm gaat verdenken.
Van Daniel, Ranomi en Anke hebben we de verdenkingen niet gezien, dus misschien is hij toch genoemd, maar weten wij het niet.

Offline hoi33

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2023, 19:48:32 »
Mij viel de ketting van Jurre op tijdens zijn eerste biechten. Deze heeft witte kralen met enkele willekeurige gele ertussen... Een mogelijke hint heb ik er nog niet van weten te maken haha

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2023, 19:55:28 »
Klopt dit? Ik herinner me wel dat Rik in het begin moeite had met het opzetten van een pokerface.  :)

Had Rik volgens een bepaalde Everon-verdenker vorig jaar nog steeds een beetje last van. Als ik het me goed herinner.

Van Daniel, Ranomi en Anke hebben we de verdenkingen niet gezien, dus misschien is hij toch genoemd, maar weten wij het niet.

Ja, ik bedoelde dat Jurre een Mol-edit krijgt, maar dat ik het iets te opzichtig vind. Ik zoek snel (te) veel overal achter. De combinatie van zogenaamd 0 verdenkingen tegen zich en een net iets te verdachte edit voor een Mol zou m.i. op een dwaalspoor kunnen wijzen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 23:30:04 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2023, 20:33:05 »
Ik vond het ook verdacht dat hij inbrak op het voorstel van Sarah om per duo de vragen af te lopen en hierop de antwoorden te geven: "Ja maar jongens, mag ik even inbreken. Sommige vragen zijn gigantisch moeilijk daar gaan we gewoon niet uitkomen". .

Dit inbreken was zeer verdacht. Het voorstel van Sarah (die sowieso slim bezig was!) kwam nadat iedereen door elkaar sprak. Het was een uitstekend voorstel van Sarah om door samen te werken iedereen uit de kist te krijgen.

Er waren verschillende soorten vragen, sommige waren specifiek voor één persoon maar er waren ook vragen bij waarbij er gezamenlijk antwoord gegeven moest worden. Dat gezamenlijk kun je verschillend interpreteren per duo of voor alle duo's maar voor de juiste antwoorden moesten de duo's onderling samenwerken lijkt me. Door in te breken bij de vraag "Op hoeveel vierkante meter wonen jullie bij elkaar opgeteld" verbrak Jurre de samenwerking. Door vervolgens zo snel mogelijk te vertrekken bleven meerdere vragen onbeantwoord.

Voorbeeld van vragen die gezamenlijk beantwoord moesten worden:
Welk antwoord is het vaakst gegeven op de vraag: Hoeveel onderbroeken heb je ongeveer?
Op hoeveel vierkante meter wonen jullie bij elkaar opgeteld?
Wat is jullie favoriete dans?
Waar kijken de meesten van jullie als eerste naar bij een man of vrouw?
Hoeveel schoenen hebben jullie gezamenlijk?




Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2023, 21:32:31 »
Zal vast niets te betekenen hebben. Maar het nummer poker face van Lady Gaga, zij staat bekend als voorvechter van de lhbtq community. Jurre doet (of deed dit in ieder geval) veel voor de Pride. Moest elke keer dat het woord poker face voorbij kwam daardoor toch even aan Jurre denken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2023, 00:22:17 »
Ik denk niet dat hij een pokerface heeft. Bij hét telefoontje zag het er voor mij uit dat hij zoooo graag de mol wilde zijn en flink ging over-acteren nadat hij hoorde dat hij het niet werd. En dat-ie vervolgens deed alsof hij dan toch de mol was.

Aan de andere kant: hij kwam daardoor zo lacherig/niet-serieus over op de rest dat je de neiging krijgt om hem af te schrijven. Zou dus ook een goede dekmantel zijn voor een mol.

Soort omgekeerde psychologie ofzo.  ;) In combinatie met het vals zingen vind ik Jurre toch wel erg verdacht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2023, 23:40:01 »
Jurre staat bij mij hoog op de lijst. Dat hij de chaos weer terugbrengt nadat Sarah de vragen 1 voor 1 wil doornemen vond ik heel erg mols. Maar hij stond als goede zanger bekend en dan falen bij de dirigent is wel gewaagd, misschien iets te?

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2023, 13:26:51 »
Bij de opdracht toonaangevend:

In de opdrachten waar ze koorleden konden wegspelen komt het getal 5 veel terug. 5 kandidaten spelen dit, 5 titels raden, 5 ontbrekende woorden raden, 5 fragmenten op volgorde zetten, 5, 10 en 15 sec toonhoogte aanhouden. Alleen bij de vingerdrums zie ik de 5 niet terug. Even nagedacht wat de 5 dan kan betekenen. Enige waar ik, tot nu toe op kom, is  Jurre Geluk... 2 keer 5 letters.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2023, 16:08:03 »


Als je de 5 “verbindt “ aan de 5 op de telefoon met draaischijf zou het kunnen wijzen op Froukje  ::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2023, 09:48:20 »
Jurre was erg goed bezig bij de opdracht met de balletjes, als hij de mol is, logisch, want Sarah kon geld uit de pot halen bij ten minste 1500 euro. wellicht probeerde hij rond dat bedrag uit te komen, dus ook niet te veel verdienen wat zijn trage start verklaart. Sarah moest trouwens eerst bij de 50% komen anders zou er helemaal niets van het geld af gaan, dus daar moest de mol op wachten.
Jurre hield de telefoon op speciale manier vast waardoor de foto’s op zijn kant werden afgebeeld op of zijn kop. Dat kan gebeuren met van bovenaf foto’s nemen, maar kleine moeite om ze eerst goed te zetten voordat je ze verstuurt.
Voor de muurschildering van de olifant, leggen ze grote slagtanden neer, maar die verschijnen niet op de foto die Jurre maakt.
Op een gegeven moment zegt hij: 'ik ga op zoek naar een zwaard' en verdwijnt. Terwijl het handiger is om meer dingen tegelijkertijd te zoeken.

Ook wel apart dat hij zich laat afschieten door de drone terwijl hij die al lang van tevoren zag aankomen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 14:47:19 door Run »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2023, 14:56:33 »
Eens met Run. Ik zie in Jurre wel een mol. Snel uit de kist in afl 1.. Het niet goed zingen kan alleen betekenen dat hij dat expres deed. Hij kan zingen dus in mijn ogen had ie moeten slagen. Hij komt makkelijk met dingen weg. Het zou mij niks verbazen als hij die foto’s wel degelijk expres verkeerd heeft verstuurd. Hij molt en is niet zo op de voorgrond als de aanwezige Daniël en Sony. Ik krijg in ieder geval een molvibe bij hem, ook hoe enthousiast hij die balletjes erin gooide steeds. Kijk mij het eens goed doen.

Het lijkt er ook op dat Jurre de foto van de man met duif naar de andere groep terugstuurt ( hij had het toestel in handen)en hem als hij binnenkomt ook heel blij aan zijn groepje laat zien van deze foto is goed. Terwijl de foto weliswaar  goed was had de andere groep al eerder een verkeerde foto verstuurd. Ik heb het idee dat hij subtiel verwarring zaait en tegelijkertijd ook heel enthousiast doet. En hoopt dat de verdenkingen meer op het zoekgroepje komen te liggen. Hij zegt dan wel dat er steeds iemand bij was als hij foto’s verstuurde, maar het is niet zo moeilijk om ongezien een foto te draaien voor je hem verstuurt.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 17:28:47 door Lonneke*L »

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2023, 22:23:26 »
Ik vermoed dat in de biecht van Jurre een stukje audio weggeknipt. Tijdens zijn biecht over het invullen van de test geeft hij aan dat hij Daniël verdenkt, waarna de animatie volgt dat Jurre Danïel invult als antwoord. Na de 'click' noemt hij de naam van Annick.

Het fragment gaat als volgt:
"Na ieder dagdeel maak ik een soort van rijtje voor mijzelf van wie verdenk ik wel en wie verdenk ik niet en het verandert echt de hele tijd. Er zitten nu wel een paar mensen aan kop. Wie ik wel verdenken zijn Daniël... [Jurre klikt op 'Man' als antwoord op vraag 1] ... en Annick.

Ik vind het een vreemde passage. Waarom zeg je dat er 'een aantal mensen' aan kop gaan om vervolgens maar twee mensen te noemen? Ik vermoed dat Jurre de naam van de Mol ook heeft genoemd en dat de montage dit eruit wilde knippen. Dit kan gemakkelijk door deze click er tussen te doen. Hierdoor valt het niet op dat de audio in tweeën is geknipt.

Mijn conclusie: Jurre gaat het ver schoppen in het spel en zit nu al aardig in de goede richting. Wat denken jullie? Het fragment begint op 53:01 in aflevering 2.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2023, 23:23:32 »
Jurre was erg goed bezig bij de opdracht met de balletjes, als hij de mol is, logisch, want Sarah kon geld uit de pot halen bij ten minste 1500 euro.

Jurre heeft samen met Sander en Anke 20 minuten naar een brancard gezocht en dus weinig balletjes naar boven kunnen brengen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2023, 10:03:36 »
Ik geloof er niks van dat ze 20 minuten gezocht hebben.  ::ohno::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2023, 12:31:25 »
Ik geloof er niks van dat ze 20 minuten gezocht hebben.  ::ohno::
Hij heeft een plekje opgezocht en twintig minuten contact gehouden met redactie om te zien wat de aanpak van Sarah was, hoe snel ze ging etc.  ::vergroot::

Nog even over die foto's, als hij de mol is, weet hij van een muurschildering van een liggende man. Hij wilde wel heel graag steeds voorwerpen van bovenaf fotograferen, zoals die pop. Daarbij ging hij op een stoel staan. Waarom niet gewoon hurkend een foto vóór het object gemaakt? Dan kun je ook beter afstand nemen, bij de foto van de olifant hadden de slagtanden er dan wel op gekund, van bovenaf lukt dat niet omdat je er te kort op staat.
Door de pop liggend te fotograferen, is de kans groot dat de kandidaten naar een liggend persoon gaan zoeken.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 12:45:20 door Run »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2023, 13:07:55 »
Ik geloof er niks van dat ze 20 minuten gezocht hebben.  ::ohno::

Soy is diegene die dit vertelde

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2023, 13:59:24 »
Ik geloof er niks van dat ze 20 minuten gezocht hebben.  ::ohno::

Nee, ik ook niet.
Er is hier weer lekker door elkaar gehusseld in de montagekamer ::rofl::

Het gedoe over de brancards en het team dat 2 brancards heeft is volgens mij in het begin van de opdracht geweest maar komt op 3 momenten terug in de aflevering. Zo lijkt het dat het allemaal erg lang heeft geduurd maar het zijn volgens mij gewoon verknipte beelden die uitgesmeerd zijn.

Het viel mij ook op dat Jurre op 4 momenten balletjes in de  bakjes gooit.
De eerste keer samen met zijn team ( als hij een gevulde brancard overpakt van Soy) maar dan zien we geen beelden van de bakjes. We kunnen dus niet zien op welk moment hij daar is.  (Er is een ingemonteerd shot van de eerste 100 euro bij Froukje en Daniel)
De tweede keer samen met Soy en Nabil. Hoe kan dit?  Op het moment dat we het team Soy, Nabil en Annick naar boven zien gaan lopen er meerdere mensen op de trappen. Als Nabil en Soy de balletjes in de bak gooien zien we een shot van Annick en links in beeld zien we Anke staan. Soy en Nabil gooien balletjes in het tweede bakje. maar Jurre en Anke zijn daar ook nog. Ik vermoed dat ze elkaar daar tegen zijn gekomen en dat Jurre nog even helpt maar zelf de eerste bak gevuld heeft. Als dat zo is dan had dat team ook al veel eerder een brancard.
De derde keer op 5 minuten voor afloop van de opdracht samen met zijn team.
De vierde keer in de laatste seconden samen met Anke.

Het was ook al iemand opgevallen dat dezelfde  dronebeelden terugkwamen. Door de montage is het ook niet duidelijk wie precies wat in welk bakje gooit.  ::rofl::

@ Gadoesja, het was Jurre die dat in een biecht zei
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 14:04:57 door Marimol »

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2023, 14:37:24 »
Ik vind het een vreemde passage. Waarom zeg je dat er 'een aantal mensen' aan kop gaan om vervolgens maar twee mensen te noemen? Ik vermoed dat Jurre de naam van de Mol ook heeft genoemd en dat de montage dit eruit wilde knippen. Dit kan gemakkelijk door deze click er tussen te doen. Hierdoor valt het niet op dat de audio in tweeën is geknipt.

Mijn conclusie: Jurre gaat het ver schoppen in het spel en zit nu al aardig in de goede richting. Wat denken jullie? Het fragment begint op 53:01 in aflevering 2.

Ik zie Jurre steeds met Sander. Dus of Jurre heeft Sander in de smiezen of andersom.
Maar zat Fraukje niet oa op Jurre?
Ik zit geloof ik in twee tunnels..

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2023, 17:21:08 »
Valt op dat ze Jurres geluid ineens veel harder zetten als-ie achter de dirigent loopt in opdr 1.2.

Was misschien nodig om dat shot smoel te geven, maar je zet iemand dan wel verdachter neer. Zo vals zong Jurre daar trouwens niet. Beter dan gemiddeld.


Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2023, 18:48:58 »
Valt op dat ze Jurres geluid ineens veel harder zetten als-ie achter de dirigent loopt in opdr 1.2.

Was misschien nodig om dat shot smoel te geven, maar je zet iemand dan wel verdachter neer. Zo vals zong Jurre daar trouwens niet. Beter dan gemiddeld.
Dat dacht ik eerst ook, maar het is de stem van een van de zangers. Als je goed luistert hoor je die harde stem telkens in het zelfde deel van het lied.