Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 63109 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2023, 19:02:52 »
Dat dacht ik eerst ook, maar het is de stem van een van de zangers. Als je goed luistert hoor je die harde stem telkens in het zelfde deel van het lied.

Hmmm... m'n gehoor is niet meer zo goed, maar ik heb het nog eens beluisterd en denk echt duidelijk Jurres stem te horen ...en hard ook. De laatste 1 a 2 seconden sowieso. Misschien dat ze de stemmen in elkaar over laten gaan?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 19:15:14 door Amethyst »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2023, 19:29:24 »
Nee hoor, je hoort dezelfde zware stem ook nog als Jurre eruit is gehaald. Van de andere kandidaten hoor je de stem trouwens ook niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2023, 11:54:41 »
Terwijl anderen verdenkingen op zichzelf laten welgevallen, want als kandidaat vind je het prima als je verdacht wordt, gaat Jurre meteen in de verdediging. Zijn houding is over het algemeen nonchalant, het ligt meestal aan de anderen, hij doet alles goed. Vaak een pokerface. En hij probeert de aandacht te leggen op verdacht gedrag van anderen.
Dat lijkt een beetje op het gedrag van Everon die het ook niet kon hebben als hij ergens van verdacht werd en nogal eens de aandacht op foute acties van anderen legde.
Kijken of dit zich voortzet bij Jurre.

Toen Ranomi met de vis kwam aanzetten voor de afbeelding met de vogel, kregen we een 'wat is dít nou weer'- voice over van Jurre, maar we zagen hem in de uitzending niet protesteren.

Bij de rebus zat hij laag, je zag hem bij de lever opstaan om de t te kunnen zien. Daarna ging hij weer zitten en bij superman zag hij dus ook de letters niet eronder.
Was dit een strategie voor als de rebus serieus opgelost had moeten worden? Verwarring zaaien en achteraf zeggen dat hij te laag zat voor de letters.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 12:03:53 door Run »

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2023, 22:21:12 »

Maar zat Fraukje niet oa op Jurre?
Ik zit geloof ik in twee tunnels..

Welkom bij Wie is de Mol?. Het verleden heeft al vaak genoeg bewezen dat er ontzettend gesjoemeld wordt met biechten om de Mol uit de wind te houden. Conclusies op biechten kun je eigenlijk niet trekken, behalve als iemand echt all-in gaat, dan kan de regie niet anders.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2023, 10:18:52 »
Terwijl anderen verdenkingen op zichzelf laten welgevallen, want als kandidaat vind je het prima als je verdacht wordt, gaat Jurre meteen in de verdediging.

Klopt op zich, maar instinctief zullen de meeste mensen bij een valse beschuldiging of valse verdenking in de verf siding springen. Ervaring van bordspellen en WIDM leert mij dat erg de verdediging springen doorgaans verdenkingen alleen maar verder voedt (en dat zie je ook hier gebeuren). Het is vaak beter het een beetje van je te laten afglijden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2023, 11:29:29 »
Terwijl anderen verdenkingen op zichzelf laten welgevallen, want als kandidaat vind je het prima als je verdacht wordt, gaat Jurre meteen in de verdediging.
Dacht ik ook eerst, maar is het misschien niet een beetje te verdacht als je in zo'n duidelijk geval niet in de verdediging schiet. Als je geen goede argumenten hebt zou je geneigd kunnen zijn om niet in de verdediging te schieten omdat je dat toch gaat verliezen. Maar die goede argumenten zijn er hier wel. Jurre heeft immers met de anderen overlegd bij het maken van de foto's.

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2023, 13:05:31 »
Maar hij liet ze niet meekijken met wat hij fotografeerde.
Overigens kon hij ook weer niet te malle dingen verzenden om niet verdacht te worden door de zoekers.
Ik vind de rol van fotograaf hier wel een uitstekende molspositie. Hij hield de macht.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #47 Gepost op: 18-01-2023, 14:15:09 »
Dat hele gedoe met verticaal of gekanteld foto's maken zet o.a. Jurre wat mij betreft teveel in de spotlight. Iedereen heeft genoeg ervaringen met foto's maken die niet goed rechtop staan. Shots genoeg te zien waar ze ook niet moeilijk deden met de foto's gekanteld bekijken.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2023, 15:20:10 »
De kijker thuis vind zijn uitleg blijkbaar prima, hij staat zo’n beetje onderaan met Sander. Ik vind het de beste molpositie, hij hoefde ook niets te doen met al die verkeerde foto’s die gestuurd werden door de andere groep, anders had hij nog wat kunnen klooien maar was nu niet nodig.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #49 Gepost op: 18-01-2023, 17:48:45 »
De kijker thuis vind zijn uitleg blijkbaar prima, hij staat zo’n beetje onderaan met Sander. Ik vind het de beste molpositie, hij hoefde ook niets te doen met al die verkeerde foto’s die gestuurd werden door de andere groep, anders had hij nog wat kunnen klooien maar was nu niet nodig.
Jurre besliste niet alleen over de foto's. Hij betrok er de anderen bij voordat hij afdrukte, dus ik vraag me af of hij in deze opdracht ze beste molpositie had en wat hij dan nog had kunnen klooien.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #50 Gepost op: 18-01-2023, 17:51:27 »
Jurre besliste niet alleen over de foto's. Hij betrok er de anderen bij voordat hij afdrukte, dus ik vraag me af of hij in deze opdracht ze beste molpositie had en wat hij dan nog had kunnen klooien.
Je weet niet of hij meerdere foto’s nam, eentje gekanteld, eentje rechtop en dat ie dan de gekantelde verstuurde. Je kan best veel mollen in die positie.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 17:59:20 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #51 Gepost op: 18-01-2023, 18:11:54 »
Jurre besliste niet alleen over de foto's. Hij betrok er de anderen bij voordat hij afdrukte, dus ik vraag me af of hij in deze opdracht ze beste molpositie had en wat hij dan nog had kunnen klooien.

Ja prachtige molstreek hè, anderen erbij betrekken (die amper keken en al snel ‘ja prima hoor’ riepen) zodat je de geweldige samenwerkende kandidaat lijkt. Ondertussen foto’s makend vanaf vreemde posities.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #52 Gepost op: 18-01-2023, 21:59:56 »
Het kantelen gebeurt vaak als je foto's verstuurt. Kwestie van even aanpassen door de ontvanger. Ik denk dat de verzamelaars van de props net zoveel kans hadden om te mollen. De reden dat de meeste tekeningen niet werden gevonden lag volgens mij niet zozeer aan de foto's die ze kregen, maar aan gemol van Soy en Anke.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #53 Gepost op: 18-01-2023, 22:44:52 »
Het kantelen gebeurt vaak als je foto's verstuurt. Kwestie van even aanpassen door de ontvanger. Ik denk dat de verzamelaars van de props net zoveel kans hadden om te mollen. De reden dat de meeste tekeningen niet werden gevonden lag volgens mij niet zozeer aan de foto's die ze kregen, maar aan gemol van Soy en Anke.
Het is dus net met welke bril je het wilt bekijken  ;D

Wat Jurre doet kan hij bewust hebben gedaan als hij de mol is, maar het kan ook per ongeluk zijn gedaan als hij kandidaat is.
Omdat de productie zoveel aandacht geeft aan het feit dat hij steeds anderen erbij roept (komt kandidaats over) maakt dat dit bij mij toch overkomt als mols gedrag. Ik schrijf hem nog niet af (maar dat geldt voor meerdere kandidaten).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2023, 13:06:17 »
Heb het volgende al bij 2.1 propvol gepost.
Als je de muurschildering OLIFANT in spiegelbeeld zou zetten, zou je van de slurf een J kunnen maken. Van de voorpoten een M, van de buik een O en van de achterpoot een L.
Omgekeerd J MOL.

Het zal wel niets te betekenen hebben, maar ik vond meteen dat er iets met die olifant aan de hand was. (Heb ik wel vaker hoor)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2023, 16:57:16 »
Ik blijf bij mijn eerste gevoel wat ik had na opdracht 2.2 om voor Jurre te gaan als mol, n.l. dat hij iedereen erbij riep voor akkoord bij het versturen van de props-foto's. Hij verdedigde zich ook in de nabespreking tegenover de groep fotozoekers door te zeggen dat hij bij het versturen iedereen om akkoord vroeg.

Verder vind ik zijn opmerking (opdracht 1.2) om het oefenen van de koorteksten te onderbreken met de opmerking dat diverse coupletten verschillend waren nogal gekunsteld overkomen: i.i.g. verdacht.

Met de meeste hier genoemde observaties ben ik het ook eens: hij ligt goed in de groep en lijkt graag te willen laten zien dat hij zijn best doet.

Verder vind ik z'n reacties hier en daar ook wat secundair ogen als er geld wordt verdiend b.v.

Kort samengevat mogelijke verdachte acties:

1.1 Gulden Middenweg: Gaf aan dat veel vragen "heel moeilijk waren". Om de anderen het moeilijker te maken uit hun kist te komen?
1.2 Toonaangevend: Ontdekt door de dirigent en verstoorde het oefenen.
2.1 Stalen zenuwen: Deed z'n best om kokers met balletjes te vullen, maar pas laat in de opdracht.
2.2 Propvol: Zaaide verwarring met de oriëntatie (staan/liggend) van de foto's.

EDIT:

Ook dat Jurre zegt "Can somebody switch(!) .. turn on the light." (opdr. 1.1) blijf ik vreemd vinden. Dat leek op voorkennis van de lichtschakelaar op de kist.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 19:52:04 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2023, 19:56:48 »
Ook dat Jurre zegt "Can somebody switch(!) .. turn on the light." (opdr. 1.1) blijf ik vreemd vinden. Dat leek op voorkennis van de lichtschakelaar op de kist.

Ik vind Jurre ook verdacht maar dit zie ik niet als verspreking. Switch on the light lijkt me een normale uitdrukking. Niks om van te schrikken.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2023, 22:36:24 »
Ik vind Jurre ook verdacht maar dit zie ik niet als verspreking. Switch on the light lijkt me een normale uitdrukking. Niks om van te schrikken.

O, mijn uitroepteken had eigenlijk achter "turn" moeten staan. Ik vond het vreemd dat hij "switch" naar "turn" verbeterde. Alsof hij toch schrok van het woord "switch". Maar goed, dit is niet doorslaggevend waarom ik voor hem koos.

Ik vond hem daarnet in aflevering 3 ook weer mooi meemuizen met Daniël en Soy voor de jokers i.p.v. de 2000 euro. Even afwachten of de anderen ook voor jokers wilden gaan en dan triomfantelijk in de vreugde meedoen en zeggen "Ja kom, dat is het spel..."
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2023, 22:41:49 »
Ja, maar hij leek wel als eerste met "schip" te komen. (Al was dat wel zo makkelijk dat het antwoord vroeg of laat gevonden zou worden en leverde het uiteindelijk niks op.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2023, 22:42:42 »
Jurre en Annick vinden 'model' = de mol. Opvallend woord omdat het bijna goed was, 'beroemdheid' was de juiste betekenis.
Jurre vond het niet zo'n goed idee om boven op het dek te gaan kijken. Maar helaas, ze gingen toch kijken en ja daar lag het ijs.
Jurre zegt 'schip' als eerste.


« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 22:45:52 door Run »