Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 64595 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #400 Gepost op: 21-02-2023, 12:52:03 »
Het ligt er natuurlijk dik op dat Jurre de mol zou moeten zijn. Maar toch wil ik er niet aan, er zijn steeds van die momenten waarop ik denk, dat had anders gekund.
Bvb het moment aan het huisje tijdens de roadtripp. Nabil zegt daar: "Iedereen zit op Daniël". Daarmee doelt hij op hun groepje want bij het andere team zitten noch Anke noch Soy op Daniël. Jurre zegt daarop: "Ik nog wel het minst van al", terwijl hij gewoon vol op Daniël gaat.
Waarom zegt hij als mol dan niet, "Ja, dat klopt, Daniël is hem" of "Ik heb bijna de hele test op hem ingevuld".
Nee, hij wil zijn mol niet prijsgeven om meer kans te hebben om in de finale te geraken.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #401 Gepost op: 21-02-2023, 13:18:43 »
Ik denk dat hij vooral wil doen alsof hij spreid. Of doen alsof hij niet wil laten blijken op wie hij echt zit, wat een kandidaat ook zou doen. Hij speelt de perfecte en ultieme zelfzuchtige kandidaat. En effectief blijkbaar.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #402 Gepost op: 21-02-2023, 15:48:12 »
Het ligt er natuurlijk dik op dat Jurre de mol zou moeten zijn. Maar toch wil ik er niet aan, er zijn steeds van die momenten waarop ik denk, dat had anders gekund.
Bvb het moment aan het huisje tijdens de roadtripp. Nabil zegt daar: "Iedereen zit op Daniël". Daarmee doelt hij op hun groepje want bij het andere team zitten noch Anke noch Soy op Daniël. Jurre zegt daarop: "Ik nog wel het minst van al", terwijl hij gewoon vol op Daniël gaat.
Waarom zegt hij als mol dan niet, "Ja, dat klopt, Daniël is hem" of "Ik heb bijna de hele test op hem ingevuld".
Nee, hij wil zijn mol niet prijsgeven om meer kans te hebben om in de finale te geraken.

Zo is het gesprek niet gegaan. Het was  gewoon een random gesprek over verdenkingen en het was Ranomi  die over Daniel begon:

Ranomi : Maar goed, we zitten allemaal op Daniel?
Jurre:Ja? Ik zit dus iets minder op Daniel.
Op Soy?
Jurre: Soy? Soy is gevaarlijk,
Nabil:Soy is echt een gevaarlijke rakker. Gevaarlijk, jongen.
Jurre:En verdenken jullie Anke?
Nee... Niet echt,
Niet echt, of zo. Maar niemand verdenkt Anke en dat vind ik dan ook wel weer.Dat is wel een beetje spannend.

Overigens zat Jurre op dat moment volgens de testbiechten niet vol op Daniel, hij spreidde nog en bij de testbiecht van aflevering 5 (dus nog vóór dit gesprek)zegt Jurre:" Soy is iets gestegen. Jurre heeft zichzelf gereset na 5.2. Hij zegt dat ook Soy niet te vertrouwen is. Hij doelt hiermee op de kistjes opdracht. Het is allemaal wel netjes chronologisch gemonteerd  ;D

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #403 Gepost op: 21-02-2023, 17:21:00 »
Ik heb even de ketting van Jurre uitgeteld om te kijken of daar misschien een hint in zit, maar ik kom er niet uit.

Geteld vanaf de dubbel geel, het aantal tussen geel :
Dubbel 8 5 2 4 9 8 2 9 3 4sluiting1 9 3 9

Dubbel zou ook 0 kunnen zijn, waardoor je bijna een telefoonnummer krijgt, maar te veel cijfers hebt. Het zou mooi symbolisch zijn met deze serie, maar helaas.

Verbinden aan aflevering titels of coordinaten kom ik ook niet uit.. Iemand anders een idee?


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #404 Gepost op: 21-02-2023, 20:01:48 »
Dat seizoen vond ik echt niet leuk. Maar dat kwam omdat het er echt zoooo dik bovenop lag met alles. En ik haar ook totaal niet likeable over vond komen doordat ze juist expres beetje irritant deed denk ik.

Dat heb ik met Jurre dus totaal niet.

Dat is voor mij precies tegenovergesteld. Komt ook omdat ik Milouska niet in de smiezen had maar Roderick. Plus blijft het voor mij een speciaal seizoen door Fre. En ik de act van check check dubbelcheck met de groep als excuus om opzettelijk te mollen meer van hetzelfde vind bij Jurre.

Nu valt dat lastig te editten. Dus dat het zo duidelijk is voor ons als kijker terwijl alleen Daniel 100% op Jurre zit is wel knap. Dan weet Jurre off camera zich zo te manifesteren in de groep dat ie ala Dennis Weening weinig kwalijk wordt genomen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #405 Gepost op: 21-02-2023, 20:21:51 »
Nou ja. Ik moet het misschien anders formuleren. Het seizoen an sich was op zich prima. Ook met die aparte opdracht van de Tango. Ik zat ook niet op Miljouska. Volgens mij op Ro of Fre.  Ik vond dat Miljouska echt niet kon want lag er te dik bovenop dus ik riep toen juist nee dat doen ze niet. Alleen toen dus toch Miljouska en natuurlijk het overlijden van Frederique (wat mijn favo actrice was als kind) zorgde ervoor dat ik dat seizoen niet perse het leukste seizoen vond.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #406 Gepost op: 22-02-2023, 12:04:22 »
Ik denk niet dat hij een pokerface heeft. Bij hét telefoontje zag het er voor mij uit dat hij zoooo graag de mol wilde zijn en flink ging over-acteren nadat hij hoorde dat hij het niet werd. En dat-ie vervolgens deed alsof hij dan toch de mol was.

Aan de andere kant: hij kwam daardoor zo lacherig/niet-serieus over op de rest dat je de neiging krijgt om hem af te schrijven. Zou dus ook een goede dekmantel zijn voor een mol.

Soort omgekeerde psychologie ofzo.  ;) In combinatie met het vals zingen vind ik Jurre toch wel erg verdacht.


Dit was mijn 1e reactie in het Jurre-topic. Ik vond hem heel verdacht, maar (in tegenstelling tot veel anderen hier  ::ok::) deed ik daar niks mee.  ::rofl::

En eigenlijk heb ik nog steeds hetzelfde bij Jurre: ik vind hem nog steeds erg verdacht, hij doet alles wat een mol zou moeten doen, komt daar ook goed mee weg voor de andere kandidaten en hij weet veel geld weg te spelen. En nog steeds (voor de kijker dan): vrij duidelijk allemaal.

Maar nog steeds twijfel ik (eigenwijs als ik ben  ;D) tussen Jurre en Daniël; vooral omdat ze allebei een dubieuze rol leken te spelen bij het schip, morse doorgeven en het doolhof. In afl. 3 en 4 was voor mij Daniël overduidelijk de mol, maar die haalt  - in tegenstelling tot Jurre - toch af en toe geld binnen. Ik zit al een tijdje in die tunnel, maar die is allesbehalve comfortabel nu.

Ook zit ik mij al 7 afleveringen af te vragen: het kan toch niet zó duidelijk zijn dat Jurre het is of is dit toch een knap staaltje van omgekeerde psychologie? Ik blijf nog even bij Daniël, misschien tegen beter weten in. Als Jurre de mol is: hulde voor zijn strategie!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #407 Gepost op: 22-02-2023, 13:35:10 »
We hebben die strategie wel toegepast de eerste afleveringen, namelijk op Soy, die deed zulke obvious molachtige dingen dat we allemaal wisten hier -in tegenstelling tot de app-verdenkingen- dat Soy daardoor de mol niet kon zijn, zo overduidelijk in beeld gebracht.
Het rare is, er zijn nauwelijks hints (kooropdracht 'little bit of Luck' is er misschien 1), er zijn nul spoilers en geen uit te pluizen puzzels tijdens opdrachten die we met veel analyse richting de mol kunnen uitleggen, en toch krijgen we het, passief kijkend naar de uitzendingen, toch redelijk makkelijk -naar onze maatstaven- in de schoot geworpen.
En daardoor denkt de ervaren molloot 'dit kan toch niet?' en denkt Rick 'hahaha'  ::zwaai::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #408 Gepost op: 22-02-2023, 14:14:02 »
Zou het echt????

Ik hoop zo dat we toch nog een paar brutale molstreken te zien krijgen in de finale. Maakt mij niet uit door wie.
Ik ben niet zo weg van een MOL die zegt;" Kom allemaal maar kijken of ik het echt goed doe zo" en  "Moet ik die envelop wel openmaken?"  Terwijl de flap al open is.
"Jullie hebben mij verkeerd gestuurd in het kistendoolhof" Dat soort dingen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #409 Gepost op: 22-02-2023, 14:17:46 »
Ik had dat met Renee ook, het was voor mij toen zo duidelijk, dat ik er aan ging twijfelen. Dus dat ga ik nu niet doen. Jurre is het gewoon.

En mocht het toch een ander zijn, dan ben ik verrast. En erg benieuwd.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #410 Gepost op: 22-02-2023, 14:31:19 »
Zou het echt????

Ik hoop zo dat we toch nog een paar brutale molstreken te zien krijgen in de finale. Maakt mij niet uit door wie.
Ik ben niet zo weg van een MOL die zegt;" Kom allemaal maar kijken of ik het echt goed doe zo" en  "Moet ik die envelop wel openmaken?"  Terwijl de flap al open is.
"Jullie hebben mij verkeerd gestuurd in het kistendoolhof" Dat soort dingen.

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik denk dat Jurre een goede mol is (als hij het is), maar qua gedrag/reacties krijg ik dan weer meer mol-vibes bij Daniël.
En ja, er is een kans dat Rick denkt: 'hahaha'. ;D Maar als Jurre het is, dan zijn heel veel mensen (waar ik mezelf niet onder schaar, want ik blijf stug doortunnelen op Daniël) hem al heel vroeg op het spoor; ook de kijkers buiten dit forum. Dat lijkt mij iets te makkelijk: toch wel. Maar ik twijfel enorm hoor.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #411 Gepost op: 22-02-2023, 17:15:30 »
Ja, dat snap ik wel. Daniël heeft iets geheimzinnigs. Jurre heeft dat totaal niet. Daarom is het leuk dat die twee op elkaar zitten en in de finale komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #412 Gepost op: 22-02-2023, 18:04:01 »
En ik de act van check check dubbelcheck met de groep als excuus om opzettelijk te mollen meer van hetzelfde vind bij Jurre.

Ik vind vooral dat hele defensieve 'MAAR HET WAS NIET MIJN FOUT!! Toch jongens? Toch toch??' een beetje vervelend. Wil je nou een sticker omdat je anderen mee hebt gesleept in je eigen fouten?

Overigens vond ik Milouschka in het spel juist heel sympathiek en de rest dusdanig onsympathiek tegenover haar dat ik geloof ik nog nooit zo aan de kant van de mol heb gestaan als dat seizoen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #413 Gepost op: 22-02-2023, 18:54:50 »
Ja, dat snap ik wel. Daniël heeft iets geheimzinnigs. Jurre heeft dat totaal niet. Daarom is het leuk dat die twee op elkaar zitten en in de finale komen.

Ja, een van beide moet het toch zijn. Totaal verschillende types inderdaad.
Als een van hen een rood scherm krijgt, moeten we gaan tunnelen op Soy of Ranomi denk ik.


Overigens vond ik Milouschka in het spel juist heel sympathiek en de rest dusdanig onsympathiek tegenover haar dat ik geloof ik nog nooit zo aan de kant van de mol heb gestaan als dat seizoen.

Eens hoor. Er was wel iets geks met de groep toen; niet echt aardig ofzo. Beetje gek sfeertje. Wel weer fantastisch dat het toch een soort van revanche werd voor de mol.  ;D
Jurre lijkt mij wel meer open dan Milouschka en lijkt de groep te bespelen. Maar wie weet is er toch nog een mol dit jaar die lekker stiekem te werk gaat.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #414 Gepost op: 22-02-2023, 21:32:51 »

Maar wie weet is er toch nog een mol dit jaar die lekker stiekem te werk gaat.  ;)

I hope so ::jaja::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #415 Gepost op: 23-02-2023, 00:06:19 »
Kan iemand híer iets mee? Rik had 5 stiften in zijn hand. De 3 kandidaten die niet op deze uitsnede staan, hebben al een stift.

We zien Daniël als 4e een stift pakken, maar Jurre pakt als laatste de stift met de bruine (zwart, volgens sommigen) kleur. Die lag, gezien vanuit de kijker, als 4e van links.

Is het een "psychologisch iets", dat mensen een aantrekkelijke kleur pakken, en de lelijke laten liggen?

En nog iets: waarom staat Rik daar met zijn linkerhand op een onnatuurlijke wijze op zijn rug?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #416 Gepost op: 23-02-2023, 00:08:43 »
Geeft Rik hier een seintje aan de productie?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #417 Gepost op: 23-02-2023, 00:19:41 »
Een Nabiltje, bedoel je?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #418 Gepost op: 23-02-2023, 00:52:35 »
Ha ha, ja inderdaad!    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #419 Gepost op: 23-02-2023, 09:06:39 »
Jurre wil gewoon het liefst de bruine stift want die is "poepbruin". We weten allemaal dat de mol op zijn hoofd is gepoept (boekje: Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft).

En ik denk inderdaad dat mensen graag een aantrekkelijke kleur nemen. Jurre hoefde alleen maar te wachten en vervolgens zijn poepbruin opmerking te maken  8)
Ma how, zeg!