Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18665 keer)

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2023, 21:30:43 »
Voorbij het kistje lopen, vind ik niet mols.
De camera stond vlak bij het kistje, en de kandidaten zijn gewend om niet in de camera te kijken tijdens een spel. En als je dus niet naar de camera kijkt, zie je het kistje ook niet....
Mzahk hr cd lnk !

Offline maramica

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2023, 22:46:38 »
De t-shirts van Nabil


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2023, 22:55:31 »
Mijn nummer 1 mol  ::jaja::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2023, 00:37:05 »
Sinds gisteren plots in beeld. Dat 'ie zomaar even kwam met dat liedje in de auto was raar (minuut 5.41 - 6.02). En die mime-actie ('blind') na de 'Molafspraak' in opdracht 2 kwam ook redelijk gemaakt over. Plus nog eens de jokers zomaar in de groep laten gooien door Sander.

Offline Eftuk

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2023, 15:51:51 »
Dat Nabil bij de opdracht ‘Het schip ingaan’ een kistje voorbij loopt is inderdaad niet per se mols, echter wat het vreemd maakt is dat als je naar het filmpje kijkt, dan zie je rond minuut 8:35 dat hij bij het voorbij lopen zegt: “kistje, kistje kistje”, en als hij er net voorbij is zegt hij: ”niet gezien”.
Dat vind ik net een beetje te toevallig voor een kandidaat die niet weet dat hij net een kistje voorbij gelopen is.

Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2023, 16:01:03 »
De kandidaten zijn ook constant bezig elkaar uit te testen. Dus lopen ook expres langs zo'n kistje om te kijken of z'n medespeler er ook langs loopt. Het spel is 1 grote mindfuck :-) En daardoor lastig om voor ons kijker te zien wie de echte mol is.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2023, 16:37:46 »
Geboren en getogen in Waalwijk.
Gespeeld bij RKC Waalwijk.

Clubkleuren GEEL en BLAUW

Zien we toevallig veel GEEL en BLAUW in de afleveringen terug?


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2023, 17:20:53 »
Een badeend is geel, het water waarin hij zwemt is blauw  ;)

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2023, 22:58:14 »
Gulden middenweg: Nabil in blauwe kist verwijst naar geel hesje.
Toonaangevend: de blauwe helm en de gele citroen
Propvol: Nabil wil de gele postbus op de foto (wordt propvol) en Nabil vindt de blauwe doek ‘een belangrijk detail’
Fabriek: zelf blauwe helm, Annick gele helm, Soy witte helm
Bij het voorstellen van de kandidaten heeft Nabil heeft een rode achtergrond, samen met geel en groen de primaire kleuren.

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2023, 23:41:37 »
Deze aflevering zie ik weer een connectie tussen klokken en Nabil.

Aflevering 1 exact 12:00 bij gele krat en Nabil in het blauwe krat, hint naar geel hesje. Nabil zit bij in het theater op stoel 12. 
Aflevering 2 exact 15:00 uur als Nabil kist 3 voorstelt.
Aflevering 3: Nabil is Object Manager van de klok (15:00 uur), komt is als eerste bij de klok en gaat als laatste weg (of Annick, net niet te zien). Klikt later weer als eerste de klok aan
Misschien heeft Nabil het woord klokkenmaker verzonnen voor Gelytydigheidsafrigter.
In de leader zit een klokgevel.

Nabil’s eerste programma heet Tijdmachine (naar vroeger, vast ook over speelgoed), zijn tweede Monopoly (hierin onderzoekt hij geld, praat over Monopoliemannetje in de fabriek), zijn derde programma heet Absurd.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #50 Gepost op: 25-01-2023, 11:15:17 »
Afgezien van wat er hier over Nabil is gezegd, valt er best nog wel wat over hem te zeggen.

Theater: Nabil geeft foute antwoorden Bad Romance en Beatles. Bad Beat is een pokerterm. Nabil was kampioen human beatbox en zat in een box. Als mol is hij stout, haalt geld uit de pot. Nabil gaf ook de toon aan, de 4e toon was de bes (b met mol, b is het molteken).
Vandaar trouwens dat Nabil uit zijn slof schoot, de ananas moest weg want de 4e toon bes was een citroen en geen ananas. De ananas stond trouwens al aan de kant voor hem op tafel dus onduidelijk tegen wie hij uit de slof schoot. Tegen niemand dus, hij wilde de link naar de citroen.

Bij de props liggen voor de olifantenfoto het reclamebord en de slagtanden al klaar als Nabil zegt dat er iets mist, zonder het woord postbus te gebruiken, dat laat hij invullen door anderen. De slagtanden worden niet meegenomen op de foto. Hier kan titel Propvol naar verwijzen, met de postbus erbij is het te vol geworden.
In de biecht zegt hij met nadruk de jaren 10 en postbax. Dennis Bax zingt het WK 2010 lied Para papa Zuid-Afrika. In de leader na Nabil zie je parapenters.

Beďnvloeding
Nabil stuurt Ranomi in de kist om snel in te vullen zodat de kist op slot blijft. Nabil heeft volgens mij Soy het idee gegeven om zich af te laten schieten. Nabil hint naar kistje 3 en iedereen gaat met hem mee. Vindt speelgoedfolders lekker ruiken, alsof ze daar speciale inkt voor nodig hebben, maar mag later wel op speelgoed tekeergaan.

Alles wat Nabil zegt met enige nadruk is te linken aan iets wat hij nodig heeft om mij een verband te laten zien (ja, tunnel). Out of the box denken, hmm, geel hesje, box is geel. Bewegen hand naar mond in groepsfoto, en hint naar monopoliemannetje met snorbeweging. Postbax verkeerd uitspreken en hint naar jaren 10. Ook is denk de L van ‘levert’ bij de rebus te linken aan de O in zijn hand en de M in beeld bij de uitleg van Rick. Bij het maken van de foto heeft Nabil de O al opgeborgen, maar even later heeft hij de O al weer in de hand met iets eronder, zal toch niet een uitgescheurde M en L zijn? Bij de props heb ik hem niet veel zien doen, dus tijd zat om te scheuren. Ik ben benieuwd of hij Soy en Annick bij de fabriek uitgekozen heeft vanwege de kleur van hun helmen. Geel, blauw en wit maakt ook weer groen.

Verborgen hints klokken
Klokken. Aflevering 1 exact 12:00 bij gele en groene krat. Nabil zit bij de voorstelling op stoel 12.  Aflevering 2 exact 3 uur als Nabil kist 3 voorstelt.

De kandidaten stellen zich aan je voor:
Nabil zegt: teleurgesteld als ik het niet ben (Mol of iemand die gevaar niet ziet aankomen?). Ook een kleine hapering en verspreking (ik ga me een sukkel noemen als ik gewoon bevriend bent .. bevriend ben met de mol). Na opdracht 1 opgenomen, want Nabil heeft al een idee wie de mol is. Bij de executie is hij dat al weer vergeten en kiest hij iedereen van wie hij het niet verwacht.

1 VERBINDING mol in middelpunt
1.1 Wie wordt de mol? ‘Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe mol’, Nabil was laatste. Stond bij standbeeld van Delville WOOD (stokje)
1.2 gulden middenweg Nabil in het midden (gele hesje + blauwe logo maakt groene logo)
1.3 toonaangevend Nabil gaf toon aan, de 4e toon is de bes (b met mol, b is het molteken).
2 KUNSTGREEP mol pakt attributen
2.1 Stalen zenuwen. Door lopen en jezelf af laten schieten
2.2 Propvol. Bij de foto van olifanten vond Nabil dat er nog wat bij moest, maar hij is te vol




Ik verdacht eerst Nabil wel een beetje, maar na jouw berichten eigenlijk steeds minder. Ik lees heel veel aannames, die niet echt ergens op gebaseerd zijn. En de hints zijn echt lastig uit te leggen in de finale. Ik denk dat Nabil toch echt een kandidaat is…
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #51 Gepost op: 25-01-2023, 16:22:13 »
Ik verdacht eerst Nabil wel een beetje, maar na jouw berichten eigenlijk steeds minder. Ik lees heel veel aannames, die niet echt ergens op gebaseerd zijn. En de hints zijn echt lastig uit te leggen in de finale. Ik denk dat Nabil toch echt een kandidaat is…
Ben het met je eens dat veel op aannames berust, komt door de tunnel waar ik in zit. Blijft altijd mogelijk dat hij als mol wil overkomen, maar ik denk dat het de mol is.

Vaak accentueert Nabil woorden met opzet, daardoor ga ik zoeken.
Kan natuurlijk toeval zijn:
-   ‘Out of the box’ denken, ik denk dat de box geel is, terwijl hij in een blauwe box zit
-   Blauwe doek is een belangrijk detail / gele postbus moet er nog bij
-   Zegt echt ‘Postbax’ en Dennis Bax zingt Para papa Zuid-Afrika, na Nabil komen parapenters in de leader
-   Uitleg blind date was wel heel erg snel en niet-naturel
-   Gele citroen (bes/mol) en blauwe helm, zeggen dat ananas weg moet
-   De T-shirts vallen leuk samen met de opdrachten

Mogelijke beďnvloeding, de gesprekken zijn in ieder geval niet voor het eerst gevoerd
-   Laten afschieten bij de fabriek
-   De jokerbrief openbaar maken in het schip

Onlogisch voor een kandidaat (behalve Sander)
-   ‘We gaan voor het geld, maar we dachten we zeggen dit eerlijk’.
-   Zorgen dat de meest kans-berekende speler de jokerbrief meekrijgt

Nabil heeft geen ruggengraat, waait met alle winden mee. Zoekt denk ik zijn kansen en weet wanneer hij zijn verlies moet nemen.

Verborgen hints lopen vaak dood. Ik ben benieuwd hoever het zal gaan met de kleuren en de klokken. De primaire kleuren vallen samen bij Nabil (rode achtergrond foto), geel + blauw maken het groene mol logo. En ja, dat kan een geintje van de regie zijn.

Ik ben het gewend dat mijn tunnels een aantal keer per seizoen instorten. Dit keer blijf ik bij mijn eerste mol, dat had ik vorig jaar bij Everon ook moeten doen. Ik ga er pas uit als Soy of Nabil naar huis gaat  :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #52 Gepost op: 25-01-2023, 23:13:26 »
Dat Nabil bij de opdracht ‘Het schip ingaan’ een kistje voorbij loopt is inderdaad niet per se mols, echter wat het vreemd maakt is dat als je naar het filmpje kijkt, dan zie je rond minuut 8:35 dat hij bij het voorbij lopen zegt: “kistje, kistje kistje”, en als hij er net voorbij is zegt hij: ”niet gezien”.
Dat vind ik net een beetje te toevallig voor een kandidaat die niet weet dat hij net een kistje voorbij gelopen is.
Op het moment dat hij het kistje voorbij loopt zegt hij; " Kistje, kistje, niet gezien" terwijl hij in die richting kijkt.

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2023, 21:31:44 »
Toch weer een link naar een klok. Nabil is de Gelyktydigheidsafrichter van de klok aan het begin van de quad opdracht. De klok gelijkzetten/africhten. Africhten is onder andere temmen en Nabil temt de klok, hij slaat er zelfs op. Meteen weer een uitleg voor de titel Per definitie. Nabil heeft vast Klokkenmaker verzonnen en Ranomi heeft het gekozen.
Opdracht 1 was deze aflevering niet gelukt, maar in opdracht 2 en 3 heeft hij het goed gedaan.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2023, 20:35:49 »
Het viel mij op dat Nabil bij de test zei dat Annick hem zwart probeerde te maken. Maar eerder zien we dat Annick tegen Soy zegt dat ze Nabil vertrouwt
Waarop Soy zegt dat Nabil steeds tegen hem zei Annick is de mol, Annick is de mol. Iemand liegt hier. Het klopt in ieder geval niet. Ik heb overigens nergens iets van die zwartmakingen in de afleveringen gezien.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2023, 21:59:40 »
Misschien Soy die hier stookt? Dat zie je ook in het stukje als hij met Annick praat. Al denk ik dat het gewoon pesten is ;-)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2023, 15:08:47 »
15.00 uur (klok)
15 minuten

Nabil Aoulad Ayad
15 letters

Gele eendjes
Eendje ....Eentje....Eén is A

Iedere aflevering 'voorspelt' en zegt Nabil wat er in de volgende aflevering komt.

Man met geel hesje en bouwhelm
Props
Quads
Vliegtuig

Everon zegt nadat Nabil als laatste aan de telefoon is geweest: Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe Mol


Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2023, 15:59:25 »
Man met geel hesje en bouwhelm
geel hesje en (blauwe) pet...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2023, 18:41:32 »

Everon zegt nadat Nabil als laatste aan de telefoon is geweest: Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe Mol

Dit zou misschien wel een hint kunnen zijn. Niemand, voor zover ik weet, heeft dit gepost.

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2023, 19:03:08 »
Dit zou misschien wel een hint kunnen zijn. Niemand, voor zover ik weet, heeft dit gepost.
Jawel hoor, bij het draadje over de titels op pagina 6. Ik weet nooit zo goed wat je waar moet zetten en wanneer het op spammen begint te lijken.