Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18608 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #100 Gepost op: 6-02-2023, 12:39:31 »
Goeie theorie @JeaNinja. Klinkt aannemelijk. Als Nabil daadwerkelijk de Mol is, dan heeft Jurre het bij die opdracht echt slecht gedaan. In dat geval is hij een kandidaat die vreselijk veel heeft lopen nepmollen, ontzettend veel geld uit de pot heeft gespeeld en dan is hij naar ik vrees binnenkort exit. Ik ben dan wel benieuwd naar wat Nabil volgens jou nog meer aan mollenstreken heeft uitgehaald.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #101 Gepost op: 6-02-2023, 13:18:12 »
Hij zit niet met 2 personen in de auto en ook niet als enige met meerdere personen op de foto.
En als dat wel was dan nog snap ik niet wat dan de achterliggende gedachte van die zin uitspreken moet zijn?
Als er ergens een hint in zit dan moet het wel naar of de mol wijzen of naar een kandidaat.
Bij ‘Portretten #108’ heb ik gepost over Nabil. Ik begrijp steeds minder wat je waar moet posten.
Komt erop neer dat de 1e opdracht (soldaat verwijzen scheef) verwijst naar een schilderij met een soldaat die wijst naar Nabil als hij de sleutel pakt. En Nabil wijst naar het schilderij met Daniel met een vreemde A, waarbij je de pootjes misschien los moet knippen en minder recht zetten om een andere letter te krijgen. Aangezien Nabil lang wijst vind ik een N.
Opdracht 2 code 745 heeft vast ook een betekenis (Verschijning #108 schijnt niet te kloppen). En bij opdracht 3 kijkt Nabil naar zijn broertje in de auto (Portretten #102).

En weer uitspraken van Nabil die verwijzen naar wat er komt (zeg de 1e opdracht nog eens / alleen ‘en mijn broertje’ duidelijk lezen / ‘hee, kijk dan, Ranomi en .. uh Daniel’ bij lang wijzen naar schilderij). Kan iemand horen of Nabil bij de allereerste tekst zegt ‘daarmee help ik jullie’?
 Ik begin te denken dat Nabil Katie is, 5 letters, 3 letters verschillend en 3 kamers.

Edit.
Nagedacht over de kamernummers, ik kom op een vergezochte theorie, alleen voor in de Nabil tunnel.

Bij het wijzen naar het schilderij heeft Nabil de sleutel van kamer 15 in zijn hand.
Uitgaande van letterposities krijg ik:
Kamer 15 (foto Daniel met A) = O
Kamer 11 (code jurk 745 ‘de G’) = G
Kamer 18 (schilderij met auto) = R
Broertje en zusje moeten naar elkaar kijken, vanuit kamernummer 11 en 18 doe ik +5 en -5 en dan kom ik op G+5=L en R-5=M, samen met kamer 15=O de letters MOL. Toevallig ;D
Ok, niet sterk, want ik tel de 1 telt niet mee bij de +5 en -5. Maar Katie zei ‘de soldaat … boven aan de trap’ en die soldaat is denk ik Nabil, dus ik denk dat ik de 1 van ‘eerste’ verdieping mag negeren.
Als je de vette A op de foto van Daniel gaat knippen en schuiven kom je eigenlijk eerder op hoofdletter H uit. En H+5=N.

Edit 2.
Dit stukje was ik vergeten te plakken.
Nabil zit toch wel in de auto met een klein kind, Nabil vooruit, het kind achteruit. Waarom hij het doet? Elke mol maakt toch tussen neus en lippen door opmerkingen waardoor de kandidaten de mol kunnen ontdekken?



« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 14:26:05 door Crapuleke »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #102 Gepost op: 6-02-2023, 14:23:17 »
Ik heb een mogelijke moltactiek voor Nabil ontdekt. Wat nou als mol Nabil bij het verdelen van de kandidaten voor de koffers zelf de twee "eerlijke" kandidaten (Ranomi en Daniël) heeft gehouden en Soy de twee kandidaten die waarschijnlijk voor de jokers zouden kiezen (Jurre en Anke)?
Hij overtuigt vervolgens Soy om alle enveloppen eerlijk te vullen, dus niets om te draaien. Hij maakt hem op de één of andere manier wijs dat die kandidaten zo eerlijk voor het geld zouden kiezen, of dat Soy ze wel zal kunnen overtuigen. Zo gezegd, zo gedaan. Dus alle bedragen zitten in de goede enveloppen.

Dat Ranomi ook echt voor het geld gaat is een redelijk zekerheidje, dus daar moet even een stokje voor gestoken worden. Op het moment dat Nabil alleen rondloopt in dat huis is hier gemold.

Als Soy en Nabil mogen zeggen wie het eerste zijn kistje open maakt, kiest Nabil heel resoluut Daniël. Als Daniël geld pakt is dat niet zo erg, dan lijkt Nabil kandidaats. Zo niet, ook prima (vandaar het gebrek aan overtuiging van Nabil's kant). Maar vervolgens zien die andere twee dat de enveloppen niet gewisseld zijn. Dan is het een gegeven dat ze allebei de joker envelop pakken. Nabil blijft zo volledig buiten schot in een situatie die hij zelf heeft gecreëerd.

Ik denk dat ik voorlopig nog even in deze tunnel blijf.  :)

Ik vraag me af of deze tactiek de mol niet teveel afhankelijk maakt van de anderen. En Nabil zei wel degelijk dat Soy bij Anke de omgekeerde psychologie moest toepassen.

Deze tactiek past hij ook toe door op het schip de jokers door anderen te laten openen. Is het voor een mol niet beter om hier zelf de  envelop met jokers te openen en Sander hiervan te overtuigen? ( hij doet daar geen poging toe) Dan weet je zeker dat het geld niet in de pot komt. Nu ben je afhankelijk wat de anderen doen.

Zelfde met bij het doolhof de 450 euro aan het begin leggen..wil je als mol niet zelf het geld verspelen? Jurre verspeelt het nu , maar voor hetzelfde geld had de kandidaat na hem de 450 euro binnengebracht.

Het voordeel is wel dat je zelf buiten schot blijft..

Molstrategie of kandidatenstrategie? Ik vrees dat mijn Nabiltunnel wankelt. Deze molstrategie is niet onmogelijk, maar wel risicovol.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 20:06:42 door Lonneke*L »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #103 Gepost op: 6-02-2023, 14:37:59 »
Nabil was puur op basis van onderbuik mijn mol vanaf aflevering 1, nam me voor me verder niet van de weg te laten brengen door montage en uitzendingen maar ik merk inmiddels toch dat ik bij hem naar 'maar...'-en moet zoeken om mezelf te (her)overtuigen dat ie echt nog wel de mol kan zijn terwijl ik bij Jurre zeg maar het omgekeerd heb ('het zou in theorie met heeel veel omwegen ook nog kandidaats kunnen zijn...').
Hoop nog steeds een beetje op Nabil omdat ik dan mijn intuitie kan vertrouwen maar 't wordt wel met de week moeizamer

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #104 Gepost op: 6-02-2023, 18:14:43 »
Klopt helemaal (@Mvnl en @Lonneke), sommige acties zijn ook in mijn ogen wat zwakjes. Uit ervaring weet ik dat ik nog al eens van de juiste mol afstap, omdat ik teveel verwacht dat de mol een clean streak heeft. Dan ben ik zelfs teleurgesteld in de werkelijke molacties. Dat patroon probeer ik nu te doorbreken, haha   ::tandpastasmiley::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ergens halverwege denk ik altijd dat niemand de mol kan zijn. Dat is nu ongeveer, haha. Toch ben ik weer terug bij Nabil aangekomen.

Ik zal even een lijstje maken van wat mij tot nu toe is opgevallen vanuit de Nabil tunnel (@Tunnelgraver):

Aflevering 1:
Nabil stuurt er op aan dat de vragen zo snel mogelijk fout in worden gevuld in de kist. Die staat al op de eindlocatie, dus ze mogen hier koste wat kost niet uit komen. Hier gebeuren ook een hoop vreemde dingen. Ik denk eigenlijk dat Ranomi hem hier al in de smiezen krijgt.
Bij de muziekopdracht probeert Nabil de verkeerde nummers te noemen. Wordt gecorrigeerd door Daniël. Gaat heel hard zijn best doen op het afvallersdeuntje als de tijd al om is. Deze dingen zij allemaal al genoemd volgens mij.

Aflevering 2:
Ik denk dat de mol binnen wilde zitten bij de rebus om hier te kunnen sturen. Maar ik denk eigenlijk dat de mol bij deze opdracht weinig heeft hoeven doen en dat dat deel een beetje in het water is gevallen. Genoeg mollende kandidaten. Dat gebeurt ook vaak genoeg.
Bij de tweede opdracht valt me op dat Nabil het bordje verkeerd vasthoudt met zijn handschoen, zodat hij geen stroomschok kan krijgen. Zo kan hij lekker tempo maken. Als mol maakt het niet uit als hij vals speelt. Als dan blijkt dat Sarah het niet meer gaat halen, laat hij zich afschieten en probeert anderen te overtuigen dat ook te doen.

Aflevering 3:
Nabil probeert een paar keer op te splitsen bij de quads, maar krijgt hier de kans niet voor vanwege Daniël. Opdracht slaagt vervolgens.
Bij de woordquiz wil de mol volgens mij zoveel mogelijk foute antwoorden laten geven door de anderen, maar zelf buiten schot blijven en niet als beste team eindigen. Dat valt teveel op. Volgens mij wordt zijn team hier tweede. Prima score.
Op het schip wordt het vreemd. Hij kiest ervoor om het briefje open te gooien. In de hoop de fanatieke kandidaten naar de jokers te laten graaien? Hij weet als mol later of er geld is gepakt. Kan later nog van pas komen (kwam het ook, en hij maakt er zeer gretig gebruik van).
Later bedacht ik me ook nog dat hij als mol in het duo met Sander niet voor die jokers had kunnen gaan. Ten eerste had Sander dat niet gewild. Ten tweede had Nabil wel echt enorm in de kijker gestaan met drie jokers, 2000 euro niet in de pot en Sander naar huis. Dan waren alle pijlen op hem gericht. Alternatief was 2000 in de pot en dat wil hij natuurlijk ook niet. Dus dan toch weer een logische derde optie om kandidaten op pad te sturen naar die jokers.

Aflevering 4:
In het doolhof gaat Nabil keurig als tweede. Daniël wilde graag eerste, tweede nog een prima positie om van alles te saboteren. Extra mols vind ik dat hij niet af gaat en terug in de control room gaat staan. Kan hij de rest van de kandidaten nog lekker de verkeerde kant op sturen. Bijvoorbeeld Jurre met die vier bonnen die hij nog helemaal niet verdiend had. Risico, misschien. Maar als je ziet dat maar twee kandidaten uiteindelijk de uitgang halen, lijkt me dat een berekende gok. Hij had er misschien al een aantal verduisterd en er voor de vorm nog een paar bij de ingang gelegd. Het geld is pas verdiend als het binnen is, en het had nog een lange weg te gaan door dat doolhof.
Bij de eend is hij de coach van de groep en moedigt hij iedereen aan om zo snel mogelijk boven te komen. Met een hoop kabaal en tumult. Lijkt op dat moment heel kandidaats. Maar het heeft een doel voor de mol. Dat ze maar zo laat mogelijk het vliegtuigje zien. Dan roept hij nog even het verkeerde telefoonnummer... Ruis, ruis en nog eens ruis.
Dan komen we aan bij op(k)offeren, waarbij Nabil de hoogste koffer in handen krijgt en hier stilletjes mee in zijn handen blijft zitten. Op dat moment onmols, maar met oog op wat er daarna komt niet bepaald. Hij is ook de enige die een poging doet om Annick een andere koffer te geven dan de 0. Mislukt, maar het mocht ook niet teveel opvallen.

Heel overtuigend? Dat niet. Ik heb zelf ook mijn twijfels, haha! Maar ik vind momenteel geen van de andere kandidaten meer overtuigend, behalve bij Jurre waar het er weer veel te dik bovenop ligt... Misschien kan hier iemand mij de tunnel uit helpen  ;)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 18:27:29 door JeaNinja »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #105 Gepost op: 6-02-2023, 18:39:20 »
Vind t opzich best een net lijstje!
Die Bad Romance bij de muziekopdracht vond ik ook opvallend al zou het in theorie kunnen dat ie daar wilde testen wie hem (niet) verbeterde.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #106 Gepost op: 6-02-2023, 19:30:54 »
@jeaNinja, ja, mooi lijstje.
Ik vond het verdachtste moment van Nabil het moment op het schip dat hij weet dat Sander voor het geld wil gaan.
Sander wil het in de groep smijten en Nabil vindt dat ok. Hij had ook kunnen zeggen dat dat geen goed idee was, want dat er altijd mensen voor jokers zouden gaan. Misschien heeft hij dat ook wel geprobeerd, we zien natuurlijk niet alles.
Als kandidaat ga je dan gewoon met Sander naar Rik en kies je geld, niemand jokers.
Maar als je als mol met iemand zit die absoluut voor het geld wil gaan, smijt je dat in de groep, en bij voorkeur laat je dan een ander team gaan, zodat die, hopelijk, de jokers pakken.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #107 Gepost op: 6-02-2023, 19:35:06 »
Als kandidaat ga je dan gewoon met Sander naar Rik en kies je geld, niemand jokers.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Bijkomend voordeel is dat de rest van de groep dan niet weet dat er ook de keuze voor jokers was dus je bent minder onverdacht.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #108 Gepost op: 6-02-2023, 19:46:02 »
Maar als je als mol met iemand zit die absoluut voor het geld wil gaan, smijt je dat in de groep, en bij voorkeur laat je dan een ander team gaan, zodat die, hopelijk, de jokers pakken.

Maar het was toch Sander die het in de groep smeet?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #109 Gepost op: 6-02-2023, 19:53:31 »
Maar het was toch Sander die het in de groep smeet?
In een kort beeld hebben Nabil en Sander het erover op de trap, één van hen zegt het in de groep te willen smijten en de andere bevestigt.

Om heel eerlijk te zijn is dat voor mij het enige moment dat ik Nabil verdacht vond. Er zijn nog momenten, maar die tellen ook voor andere kandidaten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #110 Gepost op: 6-02-2023, 21:22:04 »
Wat had dat duimpje omhoog achter de rug van Anke en Soy te betekenen? Ze stonden met 3 voor de spiegel.

Ik kreeg het aangereikt, want ik had het zelf helemaal niet opgemerkt. Maar als je het eenmaal hebt gezien, kun je niet meer om die opgestoken duim heen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #111 Gepost op: 6-02-2023, 21:27:14 »
Wat had dat duimpje omhoog achter de rug van Anke en Soy te betekenen? Ze stonden met 3 voor de spiegel.

Ik kreeg het aangereikt, want ik had het zelf helemaal niet opgemerkt. Maar als je het eenmaal hebt gezien, kun je niet meer om die opgestoken duim heen.

Op welk moment/ tijdstip is dat? Was mij nog niet opgevallen. Of misschien kun je een fotootje plaatsen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #112 Gepost op: 6-02-2023, 21:58:18 »
Via de app kom ik op 34.28.

Ik heb geprobeerd het stil te zetten op dat moment, maar kijk het fragment een paar keer, dan zie je dat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #113 Gepost op: 6-02-2023, 22:00:22 »
Ik zoek er verder niks achter

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #114 Gepost op: 6-02-2023, 22:08:28 »
De theorie hierachter is, dat Nabil een seintje aan de regie geeft, op dát moment begint de gespiegelde tekst te verschijnen.

Het gaat dus om de samenhang.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #115 Gepost op: 6-02-2023, 22:21:56 »
Ja en omdat t in de edit zit zoek ik er niks meer achter dan n willekeurige handbeweging

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #116 Gepost op: 6-02-2023, 22:23:55 »
Ik vind dat duimpje ook erg opvallend, maar ik merk ook dat ik nog niet goed weet wat ik daarmee moet... Lijkt ook een gek gebaar om te maken als kandidaat? Geen idee. Even stunten dat hij de mol is misschien?

Maar hoe vaker ik deze opdracht opnieuw kijk, hoe meer ik inderdaad ook voorkennis zie bij Nabil. Het schilderij met de sleutel erachter waar hij net iets te lang aan rammelt en net iets te vroeg roept "hé wat is dit". En dan bij het schilderij van Soy gaan omschrijven wat voor kamer het is op het schilderij, en dat hij met het woord "bank" komt, wat een belangrijk detail blijkt te zijn... Het is toch op z'n minst erg opvallend te noemen.

Maar misschien is het wishful thinking. Deze tunnel heeft mij in z'n greep.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #117 Gepost op: 6-02-2023, 22:29:33 »
Als ze een seinende mol naar de regie in beeld brengen op deze manier is het programma echt afgezakt naar t absolute dieptepunt. Het viel namelijk nogal op.
Dat is hoe ik t zie iig

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #118 Gepost op: 6-02-2023, 22:46:30 »
Er valt mij nog een ding op bij de opdracht in het kasteel. Bij het schilderij van elke kandidaat werd het bordje "Ik ben..." in beeld gebracht. Je kunt het bij iedereen lezen... behalve bij Nabil. Daarop wordt opeens erg ingezoomd op het schilderij, maar het bordje eronder is niet te lezen. Is dit uit de edit gehouden?

Daarnaast lijkt hij telkens haast te hebben bij zijn eigen schilderij. Ze staan ook al erg lang naar die van Soy te kijken als ze die van Nabil eindelijk zien. Ze hebben hem nog maar net gevonden, en snel het knopje moet om van Nabil en hup met Soy snel die kamer uit. Waarom opeens zo'n haast?

Als ze de schilderijen gaan halen loopt Nabil voorop en graait zo snel mogelijk zijn eigen schilderij van de muur.

Viel hier iets te verbergen...?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 22:48:38 door JeaNinja »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #119 Gepost op: 6-02-2023, 22:47:04 »
Het kan dus een montagefout zijn geweest. Net zoals ze per ongeluk voortijdig een afvaller prijs gaven, in seizoen 11 en 18 is dat gebeurd.