Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 26176 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #160 Gepost op: 22-01-2023, 22:40:16 »
carpEt diem?
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #161 Gepost op: 23-01-2023, 00:22:03 »
En dat was de laatste!

Carpet Diem - Tapijt moest uitgelegd worden over de straat, iets wat ook bij premieres wel eens gebeurd (Rode loper) voor elke strekkende meter kregen ze geld.
Aanwijzingen - De kandidaten hoorde muziek door hun koptelefoon en moesten dit uiten middels bewegingen. Hier mocht geen geluid bij te pas komen, ofwel de muziek stond verder ook uit.

En een laatste bijkomstigheid:
Sinds de start van de opdrachtstitels zijn er 6 seizonen geweest waarbij dit sindsdien gebeurde. (7 als je '23 meetelt)
Hierdoor heb ik 3 opdrachten van elk van die seizoenen gepakt. Als je dit wist werd de zoektocht naar de missende titels ook een stukje makkelijker.

Rest enkel nog het antwoord... (Kom er maar in hoor!  ;D )
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #162 Gepost op: 23-01-2023, 00:54:20 »
Finale vrijstelling
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #163 Gepost op: 24-01-2023, 15:26:21 »
Ik heb binnenkort een leuke puzzel, maar misschien eerst een paar kortere vragen tussendoor. Ik gok dat jij bent, wouterv :)
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #164 Gepost op: 24-01-2023, 15:31:36 »
opnieuw wat is het verband:

1)Daphne Bunskoek-Art Rooijakkers - Arjen Lubach

2)  Kees Tol- Deborah - Jon Van Eerd (het is niet oud-mollen)

3) rijschoolopdracht (S10) - helikopterlasershootopdracht (S13) - Gastenlijst (jubileum) (Het is iets specifieks)

4) S1-S2-S3-S10-S12-S13-S17-S18-S19
klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #165 Gepost op: 24-01-2023, 15:38:44 »
Hmm bij #1 moet ik denken aan dat de kandidaten een joker weggaven of kregen: Susan aan Daphne, Patrick aan Art, maar Arjen kreeg geen joker van Kim toch? Hij gaf er alleen een aan Frits in ruil voor informatie op wie hij ging zitten met de test.

De andere drie schieten me zo niet te binnen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #166 Gepost op: 24-01-2023, 15:49:36 »
1. Geen van de namen eindigt met een R.
2. Geen van hen is cassière in een supermarkt.
3. De kandidaten droegen allemaal schoenen.
4. Het is de gehele familie van de zangeres.

... Ik heb echt géén idee.  :o

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #167 Gepost op: 24-01-2023, 16:09:33 »
1) Ze hebben alle drie geprobeerd de Mol verdacht te maken als tactiek om mensen bij de 'echte' Mol weg te halen?

2) Ze waren alle drie onvoorbereid? Kees had vaak geen voorkennis over de opdrachten (bv. wie de Mol was bij weerwolven), Deborah had geen voorganger om voorbeeld aan te nemen, Jon werd pas in Noord-Ierland als Mol benoemd.

3)  ???

4) Er vond een executie plaats aan het begin van een aflevering? Ik gok maar wat.
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #168 Gepost op: 24-01-2023, 18:35:37 »
1) Ze hebben alle drie geprobeerd de Mol verdacht te maken als tactiek om mensen bij de 'echte' Mol weg te halen?

2) Ze waren alle drie onvoorbereid? Kees had vaak geen voorkennis over de opdrachten (bv. wie de Mol was bij weerwolven), Deborah had geen voorganger om voorbeeld aan te nemen, Jon werd pas in Noord-Ierland als Mol benoemd.

3)  ???

4) Er vond een executie plaats aan het begin van een aflevering? Ik gok maar wat.

1 is goed, maar ik heb ergens een fout gemaakt

Art maakte Patrick verdacht na de theateropdracht en Arjen had een heel plan met Kim.  Daphne gaf aan tegen Jan-Willem dat ze op Susan had gestemd bij haar eerste rode scherm (was niet zo). Dit is echter niet verdacht maken maar eerder onverdacht maken, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

2) Er zijn nog 2 mollen die in dit lijstje thuis horen, maar die namen geef ik nog niet. Dat zou het te gemakkelijk maken.

3) er is iets met de afloop van deze opdrachten, iets heel specifieks.

4) kijk naar een bepaald soort afvaller, dat moet helpen de link te leggen.
klaar voor de strijd

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #169 Gepost op: 24-01-2023, 18:39:17 »
3. De mol werd afgeschoten/buitenspel gezet?
4. Afvaller kreeg de kans om weer terug in het spel te komen?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #170 Gepost op: 24-01-2023, 18:58:52 »
3: De kandidaten dachten dat er geld verdiend was, maar dat was niet zo? Arjen dacht dat hij niet twee keer over hetzelfde stuk gereden had, bij de gastenlijst dachten ze dat ze wel mochten sjoemelen met de namen. Dan dachten de kandidaten ook dat ze de vrijstelling van Daniël hadden afgepakt?
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2023, 19:14:36 »
3: De kandidaten dachten dat er geld verdiend was, maar dat was niet zo? Arjen dacht dat hij niet twee keer over hetzelfde stuk gereden had, bij de gastenlijst dachten ze dat ze wel mochten sjoemelen met de namen. Dan dachten de kandidaten ook dat ze de vrijstelling van Daniël hadden afgepakt?

Reken ik goed, in mijn hoofd zat dat er gedacht werd dat de opdracht geslaagd was maar door er
basisregel te overtreden het toch niet gelukt was. Maar de redenering is goed
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2023, 21:55:05 »
Ik heb binnenkort een leuke puzzel, maar misschien eerst een paar kortere vragen tussendoor. Ik gok dat jij bent, wouterv :)

Ik heb er niks meer voor te zeggen, maar ik ben het er wel mee eens, hij kwam met de meeste antwoorden, plus jullie hadden de volledig ingevulde puzzel nog te goed:


Misschien ook een open sollicitatie naar de terugkeer van totalle puzzelpaniek?  ;)
___________________

Dan voor de nieuwe vraag:

2. Heeft dit niet iets met executies te maken waarbij een kandidaat die fout zat doorglipt, nadat het scherm van de mol werd getoond?
Deborah's scherm werd bij de laatste executie getoond hier was een vrijstelling voor Robin die dus op de verkeerde mol zat en eigenlijk naar huis had gemoeten.
Kees Tol werd door Tania uitgekozen om het scherm te laten tonen, waarbij er niemand afviel, maar zij eigenlijk af had moeten vallen.
Jon van Eerd- ?

Zou dan de andere mol die in het rijtje hoort Renée zijn. En het trein-schandaal?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 21:59:58 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2023, 21:56:26 »
Niets met executies deze keer, renee is ook niet de naam die erbij hoort

Maar ik zal al 1 naam geven: Inge ipenburg
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 21:58:21 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #174 Gepost op: 24-01-2023, 22:03:56 »
Heeft het te maken met dat de mol door hints ontmaskerd was hier (case-hint, handen die molteken maakte van Inge, etc,) en is de andere mol Klaas? Ik heb het seizoen met Deborah niet meer scherp, dus ik gok maar wat ;)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #175 Gepost op: 24-01-2023, 22:18:52 »
Ik ben een jonkie, dus ik durf er niet zoveel over te zeggen, maar ik dacht dat er pas een forum was vanaf seizoen 3(?)

(Ofwel, toen ik 4 was...)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #176 Gepost op: 24-01-2023, 23:26:39 »
Heeft het te maken met dat de mol door hints ontmaskerd was hier (case-hint, handen die molteken maakte van Inge, etc,) en is de andere mol Klaas? Ik heb het seizoen met Deborah niet meer scherp, dus ik gok maar wat ;)

Klopt helemaal, Klaas was de laatste naam (en zou gemakkelijk geweest zijn).
Deze mollen hadden allemaal een 100% sluitende hint

Kees= de kerkhint
Inge = handgebaren
Klaas= Klooster
Jon= mol.nu (niet gevonden, maar was wel heel sluitend geweest)
Deborah= de afvallers zeiden toen op wie ze zaten. Hierdoor kon je herleiden wie het niet was. Bij de finale bleef enkel Deborah over als mogelijke mol
klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #177 Gepost op: 25-01-2023, 10:31:28 »
Ik heb de lijsten kandidaten en afvallers erbij gepakt, maar het vinden van een overeenkomst is best lastig… Misschien een kleine hint?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #178 Gepost op: 25-01-2023, 16:25:44 »
Ik heb de lijsten kandidaten en afvallers erbij gepakt, maar het vinden van een overeenkomst is best lastig… Misschien een kleine hint?

Kijk naar de mol van elk seizoen en de afvallersvolgorde
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #179 Gepost op: 25-01-2023, 16:31:49 »
De mol en de eerste afvaller delen hetzelfde geslacht, maar dan klopt S2 niet...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?