Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 62294 keer)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2023, 21:17:08 »
Ik had bij de stoelen in muziek opdracht al zitten  kijken omdat de nummers daar vrij prominent in beeld komen.

Begin    Soy komt als eerste binnen maar gaat op een stoel zitten die duidelijk in beeld nummer 15 is. Dat betekent dat Ranomi op 14 zit, jurre op 13,Daniël op 12 en Frouke op 11. 
Op de tweede rij zien we links van het hoofd van soy een nummer 17 en dat zou betekenen dat Anke op 15 zit ( er lijkt een stoel tussen dat nummer. 17 en de stoel van Anke te zitten ).Sander 14, Sarah 13, nabil 12 en Annick 11

Echter kun je ook stellen dat in de begin opstelling Ranomi plaatsneemt achter het cijfer 13

Als de muziekuitvoering begint zit Daniël op 15: nabil op 14, Annick op 13, Froukje op 12 en Ranomi op stoel 11.
We zien echter wel meermaals een shot van Froukje met boven haar in beeld stoel nummer 13

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2023, 22:23:05 »
Nog even een (vergezochte) uitbreiding van de badeendjes hint die naar Ranomi zou kunnen wijzen.  Ze woont in ons dorp waalre en daar worden voor de jaarlijkse dorps quiz altijd badeendjes verstopt . Lijkt me te ingewikkeld on dit als echte hint te gebruiken maar wel een grappig detail

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2023, 00:16:49 »
Los van dat dit om meerdere redenen een raar scherm is (zie hieronder), valt me vooral de tijd van de berichten op. Dat is 14:01. Zou dat kunnen verwijzen naar de naam van de Mol?

14e letter = N
1e letter = A

Nabil Aoulad Ayad?

Wat verder gek is, maar waarschijnlijk geen hint:
- Er wordt 'goedemorgen' gezegd, maar het is dus al 14.00 geweest. Lijkt erop dat de opdracht later startte dan aanvankelijk het plan was?
- Er wordt vanuit de kist 'OPDRACHT:' gestuurd?
- Je ziet blauwe vinkjes bij beide berichten, óók het bericht van Rik. Normaal zie je dit alleen bij je eigen berichten.

Je kan ook het 14e woord pakken en het 1e woord uit de tekst. Dat zijn jullie en goedemorgen. Die woorden beginnen met JG. Jurre Geluk?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2023, 12:20:33 »
Ik heb zitten zoeken of er iemand iets gedaan heeft met de stemvervormer van de mol die Sarah belt in het afvallershotel. Ik heb geen fragment gevonden waarbij de stemvervorming ongedaan is gemaakt, maar in dit filmpje wordt de stem in ieder geval iets harder/duidelijker:

https://youtu.be/oMtzpjVYkmU?t=359

Ik heb dat fragment heel vaak afgespeeld en vergeleken met de voorstelvideos van de kandidaten:

https://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws-item/de-kandidaten-van-wie-is-de-mol-stellen-zich-aan-je-voor/

Als je let op bepaalde klanken (bijvoorbeeld de O in komen, de R in terug) en de intonatie/klemtoon, dan vind ik het echt enorm veel op Sander lijken. Ik had sowieso al een Rotterdamse vibe bij dit fragment van de Mol en zag later dat Sander ook uit Rotterdam komt. Maar het is meer dan alleen dat, ook de soms afwijkende intonatie, die Sander ook heeft. Ik ben niet 100% zeker, maar ik vind het toch behoorlijk gelijkend, veel meer dan bij de andere kandidaten.

Wat vinden jullie?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 12:22:42 door Theovv »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2023, 13:08:43 »
Moest zelf in eerst instantie aan Sarah zelf denken. ::rofl:: 

Ik vond het inderdaad ook wel een beetje Rotterdams klinken. Dat komt denk ik omdat de R wat langer is "uurrr" in plaats van "uur". En er is ook een wat langere aanloop met de e heeft: "terug" in plaats van "trug". Maar goed, dat kan natuurlijk ook allemaal door de vervorming zelf komen.

En ze zouden natuurlijk ook een totaal andere stem gebruikt kunnen hebben, of Een AI stem ofzo... Maar ja dat zou toch een beetje flauw zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2023, 13:18:11 »
Moest zelf in eerst instantie aan Sarah zelf denken. ::rofl:: 

Ik vond het inderdaad ook wel een beetje Rotterdams klinken. Dat komt denk ik omdat de R wat langer is "uurrr" in plaats van "uur". En er is ook een wat langere aanloop met de e heeft: "terug" in plaats van "trug". Maar goed, dat kan natuurlijk ook allemaal door de vervorming zelf komen.

En ze zouden natuurlijk ook een totaal andere stem gebruikt kunnen hebben, of Een AI stem ofzo... Maar ja dat zou toch een beetje flauw zijn.
Ik vind dit een beetje vergelijkbaar met het handschrift van de mol, en dat was nog makkelijker terug te herleiden naar de mol (als je wist dat je ernaar moest zoeken), dus ik denk wel dat dit echt de stem van de mol is.

En de stem past niet echt bij de andere kandidaten qua uitspraak en intonatie.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2023, 15:07:07 »
Ik weet niet precies van die Tim op youtube aan het fragment heeft gedaan, maar in mijn oren kan het ook net zo goed Jurre zijn. Of Daniel. Of Sarah.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2023, 21:56:41 »
Ik weet niet precies van die Tim op youtube aan het fragment heeft gedaan, maar in mijn oren kan het ook net zo goed Jurre zijn. Of Daniel. Of Sarah.
Die hebben allemaal een heel andere uitspraak en intonatie.

Als je constant opnieuw dat fragmentje afspeelt en dan weer een voorstelfilmpje en dan weer het fragmentje gaan de subtiele overeenkomsten en verschillen heel erg opvallen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 21:58:26 door Theovv »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2023, 07:53:14 »
Badeend —> Florentijn Hofman
Gulden middenweg. Gulden —> vroeger Florijn, symbool ƒ

Zijn er nog meer eFFen?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 08:19:34 door foxhunter »

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2023, 09:58:27 »

Ik heb dat fragment heel vaak afgespeeld en vergeleken met de voorstelvideos van de kandidaten.

Nou, toen ik het fragment zaterdag tijdens de uitzending voor het eerst hoorde, hoorde ik meteen dat het Annick was. Zonder daar nog verder, beter en langer naar te luisteren. Duidelijker kan haast niet.

Kijk maar eens sketches terug van Kanniewaarzijn, waar ze veel typetjes speelde.

Of om het over een andere boeg te gooien: een aantal andere kandidaten hoorde ik er in elk geval niet in terug

En ik geloof niet dat de redactie nog meer filters op dit fragment losgelaten heeft, want anders kun je alles wel gaan verbloemen met techniek.   ::tandpastasmiley::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2023, 12:10:59 »
Ik zag nog iets opvallends tijdens de binnenkomst voor Het telefoontje van Everon:

Om en om komen de kandidaten door de rechterdeur en linkerdeur binnen.
Sarah verbreekt dat patroon, door als negende direct na Ranomi ook uit de linkerdeur te komen. Daarna sluit Sander de rij weer op rechts.

Misschien is het niet meer relevant vanwege het rode scherm, maar toch een tikje opvallend.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 12:19:38 door annebeestje »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2023, 16:47:19 »
Ik heb zitten zoeken of er iemand iets gedaan heeft met de stemvervormer van de mol die Sarah belt in het afvallershotel. Ik heb geen fragment gevonden waarbij de stemvervorming ongedaan is gemaakt, maar in dit filmpje wordt de stem in ieder geval iets harder/duidelijker:

https://youtu.be/oMtzpjVYkmU?t=359


Presentatortje (WIDM TV) heeft er nog een keer mee zitten stoeien en denkt nu dat het Rik zou kunnen zijn  ::rofl::

https://www.youtube.com/watch?v=cjg4v14WE7I

^ vanaf 5:50

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2023, 16:50:20 »
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de productie wel drie keer nadenkt voordat ze weer de stem van de Mol vervormen, wetende wat er in S20 met de stem van Rob is gedaan. Anderzijds vind ik ook dat we het de makers wel écht onmogelijk gaan maken als we de Mol op dit soort manieren willen ontmaskeren.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2023, 21:03:54 »
 ::ok:: Ook de volgorde van de kandidaten in de app. Gave hint!
Zowel op de website als in aflevering 1 heeft de ouderwetse telefoon met draaischijf een prominente rol:



In het centrum van de draaischijf staat 'DE MOL'. De letters D en E staan op de draaischijf onder het cijfer 3. De kandidaten staan in de telefoonkamer in een halve cirkel. Vergelijk de positie van de kandidaten met de nummers op de draaischijf. Dan staat Daniël op nummer 3. DE = 3 = Daniël = Mol?



Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2023, 21:15:11 »
Nou, toen ik het fragment zaterdag tijdens de uitzending voor het eerst hoorde, hoorde ik meteen dat het Annick was. Zonder daar nog verder, beter en langer naar te luisteren. Duidelijker kan haast niet.

Kijk maar eens sketches terug van Kanniewaarzijn, waar ze veel typetjes speelde.

Of om het over een andere boeg te gooien: een aantal andere kandidaten hoorde ik er in elk geval niet in terug

En ik geloof niet dat de redactie nog meer filters op dit fragment losgelaten heeft, want anders kun je alles wel gaan verbloemen met techniek.   ::tandpastasmiley::

Annick heeft naar mijn mening niet zo n O en R qua uitspraak. De inspreker klinkt meer Rotterdams.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat de productie wel drie keer nadenkt voordat ze weer de stem van de Mol vervormen, wetende wat er in S20 met de stem van Rob is gedaan. Anderzijds vind ik ook dat we het de makers wel écht onmogelijk gaan maken als we de Mol op dit soort manieren willen ontmaskeren.

Handschrift is veel makkelijker terug te herleiden naar de mol dan een vervormde stem, dus ik denk dat het wel meevalt. Als een bericht van de mol niet door de mol wordt ingesproken slaat het programma nergens meer op.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 21:18:24 door Theovv »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2023, 22:52:18 »
De inspreker klinkt meer Rotterdams.

Het is naar mijn mening wel duidelijk een “rollende R” en geen “keel R”. Een Rotterdams accent is dan wel mogelijk. Ik vind het fragment persoonlijk ook veel weghebben van Sander’s uitspraak, maar kan hem verder nog niet zo goed plaatsen als mol zijnde.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2023, 00:17:45 »
::ok:: Ook de volgorde van de kandidaten in de app. Gave hint!

In de app staat het gewoon op alfabetische volgorde?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2023, 00:35:23 »
Ik moet het de makers nageven dat ze het lef hebbem om (althans kennelijk) de stem van de mol te gebruiken. Daar valt, zoals uit bovenstaande discussie blijkt, echt wel iets uit te halen. In het laatste Vlaamse seizoen kon ik op basis daarvan één kandidaat - die een heel specifiek vocabulaire had - afschrijven als mol. Ik meende overigens het enigszins lijzige timbre van Annick te herkennen, maar ik geef mijn mening graag voor een betere.
Woosie down?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2023, 12:01:15 »
Ik moet het de makers nageven dat ze het lef hebbem om (althans kennelijk) de stem van de mol te gebruiken. Daar valt, zoals uit bovenstaande discussie blijkt, echt wel iets uit te halen. In het laatste Vlaamse seizoen kon ik op basis daarvan één kandidaat - die een heel specifiek vocabulaire had - afschrijven als mol. Ik meende overigens het enigszins lijzige timbre van Annick te herkennen, maar ik geef mijn mening graag voor een betere.
In de YT-video van WIDM tv van gisteren wordt gesuggereerd dat het de stem van Rik is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2023, 13:31:43 »
Verbinding --> de kist van Sander en Anke staat bij het oude stadhuis. Verbinding tussen opdracht 1.1 en 1.2

/via BN1984 op het andere forum