Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 63581 keer)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2023, 19:56:38 »
Nabil en Sander gaan naar de Lower Engine Room, zij gaan letterlijk ‘het schip in’.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2023, 21:53:43 »
Nabil en Sander gaan naar de Lower Engine Room, zij gaan letterlijk ‘het schip in’.
allen gaan het schip in behalve diegenen die een joker vinden

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2023, 23:42:15 »
3 SPELBREKER. Geld in zicht, want codewoord gevonden, maar door jokers gaat dat niet door

3.1 Om leiding. Nog geen idee.

3.2 Per definitie. Criminele activiteiten bij een woord met een criminele connotatie.
De Jukebox heette oorspronkelijk een automatische fonograaf. De bijnaam Jukebox die het kreeg had een link naar bordeel/wild cafe/juke joint en de muntjes die erin moesten deden denken aan gokken en criminele activiteiten. Er moest een reclamecampagne aan te pas komen met alleen maar nette mensen voor Wurlitzer om de beeldvorming aan te passen. Glen Miller gebruikte de term Jukebox voor het eerst in een interview in 1939, Wurlitzer gebruikte de term pas in 1972 voor het eerst in een reclame. En juist bij deze vraag steelt Nabil (denk ik) een blokje.

3.3 het schip ingaan. Letterlijk 'het schip in' naar de Lower Engine Room. De andere locaties zijn allemaal main deck of hoger, dus allemaal OP het schip). Hiervoor moet Nabil wel gestuurd hebben wie waar ging zoeken.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2023, 23:54:33 »
Wat bij 3.1 opviel: Aan het eind de discussie van de kandidaten (is ergens uitgeschreven). Wie namen de leiding in deze opdracht? Daniel en Anke. wie spreekt daarvoor en direct erna? Ofwel om de leiding? Nabil.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2023, 10:47:13 »
Nabil is bij de start als eerste bij de klok en bij terugkomst weer als eerste bij de klok. In het begin blijft Nabil lang bij de klok prutsen, hoe lang kan je er over doen om een klok aan te zetten? Hij slaat er zelfs even op. Staat er samen met Annick als laatste nog, een executie vraag was ‘vertrok de mol als laatste?’. Nabil is de OM (object manager) van de klok, Om leiding. In aflevering 1 en 2 zie ik ook al een verband tussen Nabil en klokken.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2023, 12:29:18 »
Ik vind het wel weer eens tijd worden voor een muzikale hint.

"Room 13" is te horen bij het vinden van de "Gymnasium" kamer op het schip. Bij het getal 13 gaat er meteen een alarmbelletje af: M van mol... Dus is er misschien een link tussen gymnasium/gym/fitness en de mol?  Ik denk dan het eerst aan Ranomi...



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2023, 13:15:51 »
Ik vind het wel weer eens tijd worden voor een muzikale hint.

"Room 13" is te horen bij het vinden van de "Gymnasium" kamer op het schip. Bij het getal 13 gaat er meteen een alarmbelletje af: M van mol... Dus is er misschien een link tussen gymnasium/gym/fitness en de mol?  Ik denk dan het eerst aan Ranomi...
Soy was heel enthousiast over de aanwezigheid van een gym op het schip en hij is er ook geweest. 'Wat grappig dat ze hier een gym hebben".
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 13:30:11 door foxhunter »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2023, 13:44:11 »
Ik zat nog te denken over de titel. En zou spelbreker niet kunnen slaan op het feit dat Jurre ineens een heel ander spel erbij haalt tijdens de woordenboekopdracht. Namelijk Lingo, en het nog eens aandikt door groen te noemen... i.e. de kleur van de mol.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2023, 16:18:54 »
Soi Mol . Gele S, gele M op zijn zijkant en de kleine letters in wit. Alleen de i moet eigenlijk een y zijn.

edit: Soi Mol. Soi is Frans voor zelf. Zelf Mol.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 10:33:13 door foxhunter »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2023, 22:38:25 »
Well, als je hem omdraait staat er 51...

Annick is 51 jaar
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 25-01-2023, 08:51:12 »
Verbinding. Soy was al verbonden met Soyuist met de vorige mol en is hier ook verbonden met de grond van Zuid-Afrika.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 10:09:46 door foxhunter »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2023, 10:18:38 »
Verbinding. Soy was al verbonden met Soyuist met de vorige mol en is hier ook verbonden met de grond van Zuid-Afrika.

Verkeerde topic?  :P

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2023, 10:33:50 »
Hoezo?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2023, 11:18:09 »
Ik zat nog te denken over de titel. En zou spelbreker niet kunnen slaan op het feit dat Jurre ineens een heel ander spel erbij haalt tijdens de woordenboekopdracht. Namelijk Lingo, en het nog eens aandikt door groen te noemen... i.e. de kleur van de mol.
Deze vind ik wel heel sterk. Nog voordat ik dat "groen, groen" hoorde kreeg ik ook al Lingo vibes. Niet voor niets dat de ondertiteling zei "(gerammel als vroeger in Lingo)".

Offline Jeldav23

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2023, 13:55:13 »
Ik heb een hint ontdekt naar de mol
Als je molafspraak intoetst op Google translate van (Afrikaans naar Nederlands) krijg je het woord Mol datum wie heeft een verkeerde geboorte datum in het mol boekje staan? Annick (22-30-1971)  Annick de mol zijn van het 23e seizoen?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 25-01-2023, 13:59:13 »
Google translate.... net zo onbetrouwbaar als de Mol...
Ik neem trouwens aan dat dit topic door een moderator met het hints topic wordt gemerged.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 25-01-2023, 14:00:13 »
klopt

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2023, 21:17:52 »
Deze vind ik wel heel sterk. Nog voordat ik dat "groen, groen" hoorde kreeg ik ook al Lingo vibes. Niet voor niets dat de ondertiteling zei "(gerammel als vroeger in Lingo)".

Ehhmm help me even, waar was dit stukje te horen? Bij welke opdracht? Heb het volledig gemist (zelfs met terugkijken blijkbaar  ::schaam::)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2023, 22:26:32 »
Tijdens per definitie, video in opdrachttopic. rond 6:10
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline VonBraun

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2023, 00:15:22 »
Goedenavond,

Toch ook maar eens een post. Ik meen een hint te hebben gezien waar ik aanvankelijk niets mee heb gedaan, maar nu Sander eruit ligt zou'ie naar 1 iemand specifiek leiden.

In de app stond kort voor de start van het seizoen: "Vanaf zondag 7 januari elke zaterdag...". Ging uiteraard om de zaterdag, en de zaterdag was inderdaad wél 7 januari. Oftewel waar zaterdag moest staan staat zondag en het leek mij heel vreemd dat dit per ongelijk gaat. Ten eerste wordt wie is de mol volgens mij al langere tijd op de zaterdag uitgezonden dus is een copy-paste fout van vorig jaar onlogisch. Ten tweede valt de fout meteen op door de tegenstelling tussen zaterdag en zondag met slechts 3 woorden ertussen. Dit heeft ook bijvoorbeeld zo in de Veronica gids gestaan. Zie bijgevoegde snip (helaas destijds geen screenshot gemaakt van de app, deze van de Veronica gids kon ik via google nog vinden).

Wat kunnen we hiermee? De aandacht wordt gelegd op "7 januari - zondag". Hiermee kan een jaartal aangeduid worden. De jaartallen waarin 7 januari op een zondag viel zijn te zien in bijgevoegd tabelletje (vanaf 1934).

Uiteraard valt dan het eerste te denken aan de geboortejaren van de deelnemers, die hebben ze immers allemaal. Ook tabelletje bijgevoegd waarin te zien is dat Sander en Ranomi in een jaar geboren zijn waarin 7 januari op een zondag viel. Gezien Sander eruit ligt zou dan Ranomi volgens deze hint dus de mol zijn.

Benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie er misschien iets anders inzien (vond het in ieder geval opmerkelijk dat niemand anders de fout/hint lijkt te hebben opgemerkt).


« Laatst bewerkt op: 27-01-2023, 00:33:53 door VonBraun »