Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64348 keer)

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #300 Gepost op: 11-02-2023, 11:58:32 »
Het kan ook een omschrijving zijn die Anke heeft gedaan, om Jurre verdacht te maken, als zij niet op Jurre zit. Dus als kandidaat om en andere kandidaat uit te schakelen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #301 Gepost op: 11-02-2023, 12:07:06 »
In dat geval wordt het de komende tijd een bloedbad in de Soy-, Nabil- en Anke-tunnels.
Geeft helemaal niks hoor, dan heb ik mij gewoon voor de zoveelste keer door de makers laten foppen, heb ik weer een hoop geleerd en heb ik alleen maar meer respect voor de mol.

Ik blijf gewoon op zoek naar verborgen hints.
Bij de titel Een(d)zame hoogte staat de d tussen haken. Doet de ‘d’ niet mee? Kan het dan ‘badeen’ zijn? ‘Bad one’, met een link naar het shirt One in a million?

Franklin Brown ‘'K was stomverbaasd toen je me belde’
TLC single ‘What about your friends’. Lyrics ‘Or just who I let trust me’
Bad Romance, lyrics ‘I don’t wanna be friends’
Strawberry field van de Beatles was een weeshuis.

Ik ga geen vrienden maken, zegt Nabil in zijn introductiefilmpje en er gaat een nummer over een weeshuis. Hij kiest Ranomi om hem te vertrouwen en wist niet dat hij gebeld zou worden. Allemaal wel heel toevallig.



Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #302 Gepost op: 11-02-2023, 12:10:01 »
Bij de titel Een(d)zame hoogte staat de d tussen haken. Doet de ‘d’ niet mee? Kan het dan ‘badeen’ zijn? ‘Bad one’, met een link naar het shirt One in a million?



Franklin Brown ‘'K was stomverbaasd toen je me belde’

TLC single ‘What about your friends’, lyrics ‘Or just who I let trust me’ 

Bad Romance, lyrics ‘I don’t wanna be friends’

Strawberry field van de Beatles was een weeshuis. 



Ik ga geen vrienden maken, zegt Nabil in zijn introductiefilmpje en er gaat een nummer over een weeshuis. Hij kiest Ranomi om hem te vertrouwen en wist niet dat hij gebeld zou worden. Allemaal wel heel toevallig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #303 Gepost op: 11-02-2023, 14:11:03 »
Ik vind die hint "geel s, witte broek" erg interessant, waarmee Jurre zichzelf lijkt te omschrijven bij de opdracht met de mensen die naar de kerk gaan. Die omschrijving doet hij blijkbaar bij de persoon Marly, want daar staan de opmerkingen bij.

Als dit een aanwijzing naar Jurre zou zien die zichzelf als mol aanwijst, zou er iets met de naam "Marly" moeten zijn wat met mol te linken is.

De betekenis van Marly is "prettig hout". Nou zijn jokers natuurlijk van hout, en prettig om te hebben, prettig hout. Maar dat heeft dan weer weinig met de mol te maken, maar meer met de kandidaten, dus daar komt niet echt uits uit.
Op een joker staat toch het mollogo?

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #304 Gepost op: 11-02-2023, 16:41:20 »
De officiële definitie van een portret is een afbeelding van een mens waar meestal een deel van het bovenlichaam op staat, maar m.n. gericht op het gezicht.

In die zin zou Portretten kunnen slaan op het feit dat Jurre en Anke als enige samen in een kamer hangen van het spookhotel als echt portret, dus dat maakt samen twee portretten. De overige kandidaten hangen in een kamer met ten hoogste één echt portret (enkelvoud dus). Ranomi staat bijvoorbeeld afgebeeld voor de een klas waarop meer te zien is dan op een echt portret.

Zou kunnen wijzen op Jurre of Anke als mol.

(Vanuit mijn Jurre-tunnel gezien is het dus Jurre.  ::vergroot::)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 16:43:21 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #305 Gepost op: 11-02-2023, 17:36:20 »
in de opdracht Altaar Ego wordt gewerkt met een bord met daarop plaatjes van stoelen en omschrijvingen.
Het lijkt of die stoelen random verdeeld zijn maar dat is niet zo.

Op de eerste horizontale rij staan de 5 basisstoelen.
Vervolgens komen deze alle 5 terug op de volgende regels, maar dan in een andere volgorde.

Als je nu de verticale kolommen gaat bekijken en per kolom de stoelen afstreept die dubbel zijn, dan hou je er 6 over.

Nu kun je deze 6 stoelen verbinden met een lijn, beginnend bij de eerste die je tegenkomt in leesvolgorde.

We zien dan een N verschijnen.
Nabil mol?

Of als we de Kerkdeur en het Altaar erbij betrekken: ANK

Of Deur en Altaar: DAN

« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 23:03:11 door missmolly »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #306 Gepost op: 11-02-2023, 23:27:43 »
Wel bijzonder dat Marly het middelpunt is en dat juist daar geels en witte broek bijgeschreven stond. De kleding van Jurre.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #307 Gepost op: 12-02-2023, 01:29:43 »
Lijdensweg?

Nabil zegt tegen Jurre: als jij het bent, ben je echt the best.

Nabil zit totaal niet op Jurre (spreekt dat soort van naar hem uit in de auto), is daarmee de roadtrip een lijdensweg voor hem omdat hij in de auto zit met de mol die hij niet verdenkt?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #308 Gepost op: 12-02-2023, 07:16:16 »
Ik was al op zoek naar iets met geel/wit. Omdat Jurre de hele aflevering een vrij opbellende ketting met gele en witte kralen/parel-achtige frutsels om heeft. Ik zal eens kijken of er een patroon zit in het feit dat er geen “normaal” patroon in die ketting zit. Morse? Iets anders te herleiden? Hij lijkt ook steeds prominenter in beeld te komen; die ketting.

Heeft niks met een broek te maken, dat dan weer niet.  ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #309 Gepost op: 12-02-2023, 12:17:58 »
Telkens heeft de vierde persoon rood. De vierde letter van het alfabet is een D. De mol Daniël?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #310 Gepost op: 12-02-2023, 12:25:01 »
Op een joker staat toch het mollogo?
True, dat zou de hint wel weer rond maken. Ik vind hem zelf niet heel sterk, maar dat heb ik ook vaak bij de officiele hints ::rofl:: Dan denk ik, is dit het? op het forum zijn veel mooiere hints bedacht ;D

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #311 Gepost op: 12-02-2023, 15:43:01 »
In aflevering 6 heb ik 2 keer een molteken van Anke gezien: tijdens de test met haar vingers en bij kop in het zand met haar benen en armen

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #312 Gepost op: 12-02-2023, 15:47:48 »
Telkens heeft de vierde persoon rood. De vierde letter van het alfabet is een D. De mol Daniël?
Ja of Anke (4 letters). Maar Annick kreeg als eerste een rood scherm, dus die theorie gaat niet echt op.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #313 Gepost op: 13-02-2023, 09:59:19 »
Wat vooraf ging nog even verzameld. Wie had welke letter, welke kleur etc met dank aan @Amethyst, @Drenziboy, Enigma TV
En een puzzeltje achtergelaten, voor het geval ze het toch niet kunnen laten er een hint in te stoppen.

Iemand een zwarte T gezien in een laboratorium? Of T29?

Qua Postuur zou ik zeggen : Daniël. Functie: bewaker, past ook wel bij hem. En die geur A. Grapje? Maar de stem als de kist wordt opengemaakt is vrouwelijk.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 12:02:44 door foxhunter »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #314 Gepost op: 13-02-2023, 11:25:34 »
wel opvallend, elke kist heeft nu 1 afvaller + 1 speler nog in het spel.
Als daar iets van een afvallershint in zit zou het logischerwijze 2 kanten op kunnen gaan, of we beginnen weer van voor af aan, of we gaan het rijtje terug.
In het eerste geval : Jurre, Daniël, Anke verliest, Soy wint, Ranomi mol.

Maar ik denk dat de meesten hier meer voelen voor rijtje weer terug:
Ranomi, Soy, Anke verliest, Daniël wint, Jurre mol.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #315 Gepost op: 13-02-2023, 11:28:08 »
Als daar iets van een afvallershint in zit
Daar kan toch geen afvallershint inzitten?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #316 Gepost op: 13-02-2023, 11:30:57 »
Waarom niet? Toen de kandidaten bekend werden gemaakt waren de opnames allang geweest hoor.
edit:
Oeps, ik zie nu pas dat het precies overeenkomt met de kisten zoals in de eerste opdracht. Toeval dan.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 11:36:33 door tureluurs »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #317 Gepost op: 13-02-2023, 11:43:21 »
Die bewaker heeft wel het postuur van Daniël en als functie: bewaker. En geur A? Grapje?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #318 Gepost op: 13-02-2023, 11:52:56 »
Waarom niet? Toen de kandidaten bekend werden gemaakt waren de opnames allang geweest hoor.
edit:
Oeps, ik zie nu pas dat het precies overeenkomt met de kisten zoals in de eerste opdracht. Toeval dan.
Oh, sorry, ik dacht inderdaad dat je de indeling van de kisten in aflevering 1 bedoelde.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #319 Gepost op: 13-02-2023, 12:03:12 »
Áls er een hint zit in de kisten (wat ik niet echt denk), dan lijkt een van deze mij nog het meest waarschijnlijk:

• Wie Is De Mol 023. Jurre zat in de 'Wie'-kist. Wie? Jurre! 'Jurre Is De Mol 023'.
• Ranomi zat in de 'Mol'-kist. Om obvious reasons.