Auteur Topic: [Aflevering 1] - Verbinding  (gelezen 11638 keer)

Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2023, 14:58:00 »
Ik vind het ook geen probleem dat de productie een beetje jokt over dat de mol het dan ook voor het eerst hoort. Niemand die daar achterkomt. En jongens, dit is Wie Is De Mol, weten jullie nog wel ? :-) Jurre stuurt later ook wat veel aan, ik vrees dat ik in een tunnel ga zitten  :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2023, 14:58:32 »
Zelfs al choked een mol, dan zegt het niks... kan ook een kandidaat zijn die choked. Of net doet dat hij/zij de mol is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2023, 15:07:20 »
Dan Moet een kandidaat dus direct , te midden van iedereen, die tegenwoordigheid van geest hebben om instant zijn teleurstelling ( aanname dat hij/zij de mol wilde zijn) niet enkel te verbergen maar zijn reactie te faken om nepmol gedrag te vertonen .

Ik blijf het een mooi gegeven vinden dat ze dit er zo in hebben gestoken ( mits ze echt nog geen keuze hadden doorgegeven ) en dat ze een risico durven nemen met een mol waarin zij dus vertrouwen hebben . 

Zelf zou ik de mol dus of als een vd eerste of als allerlaatste laten gaan . Als eerste weten de anderen nog niet wat er exact gebeuren gaat en is de concentratie op het moment zelf bij de groep mogelijk wat minder .   Als laatste heb je al een aantal reacties kunnen zien en kun je daarop inspelen .

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2023, 16:34:57 »
Rik heeft in een interview op Radio 2 aangegeven dat de Mol echt pas daar bekend werd en dat hij ook wel een beetje zweterige handen had. Het is zowel in het belang van een kandidaat als in het belang van de Mol om het gezicht in de plooi te houden. Als kandidaat wil je verdacht zijn en als Mol niet. Verder kan je elke emotie wel koppelen aan wat je hoort: je kan zowel opgelucht zijn dat je kandidaat bent als dat je de Mol mag zijn. Geldt ook voor teleurgesteld en euforisch. De meesten hielden het overigens best strak.

Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2023, 17:03:45 »
Op zich maakt het ook niet uit. Als de molwens groot is wil je je teleurstelling verbergen, als de molwens groot is je euforie. Dat maakt het ook leuk om naar te kijken, al die pokerfaces. We zullen dit in de finale terugzien.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2023, 17:56:51 »
Ik vind het persoonlijk wel leuk dat Sarah terug in het spel kan komen net als Tim toendertijd ook in Zuid-Afrika kon. Het zou interessant zijn als er meer dingen van dat seizoen zouden terugkeren.

Ook ben ik het eens met dat de bekendmaking van de mol via de telefoon plaatsvond in het bijzijn van de groep. Welke reactie je ook maakt, het kan in principe van alles betekenen.

Al met al een hele leuke eerste aflevering!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2023, 20:07:45 »
Elke kandidaat wordt heel duidelijk door Everon geinstrueerd dat hij nu gaat horen of hij de Mol is of niet en dat hij zijn pokerface op moet zetten. Zowel een kandidaat als Mol moeten hierbij niet laten blijken of ze kandidaat dan wel Mol zijn. Wat is het probleem? Ik vind dat dit allemaal wat te groot wordt gemaakt door de makers.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2023, 21:33:23 »
Vond het een heel goed begin met opbouwen van de spanning. Idd hadden de inleidende verhaaltjes van Everon wel iets minder gemogen maar het was interessant om te zien hoe de kandidaten reageerden, of niet, op de telefoontjes. Goed decor, lege ruimte, slechts een telefoon en op dat moment nog onbekende medespelers.
Ben benieuwd hoe het gaat met het verdiende geld. Krijgen we nog MOLgeld in het spel en een penningmeester? Zou dat graag wel weer zien omdat het vaak tot discussies leidde en een mogelijkheid bood om geld te verdonkeremanen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2023, 13:00:09 »
Toch een lichtjes teleurstellende eerste aflevering. Dat van die telefoon was veel te langdradig en slaapverwekkend in een programma waar je normaal elke seconde wilt opletten. Opdracht 1 was goed. Opdracht 2 ook zeer degelijk, buiten de rommelige montage.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2023, 15:35:43 »
Ok, wie zoekt uit of je een stemvervormer weer kan ont-vervormen?  ;D



Beetje mee aan het spelen geweest maar krijg er niet echt wat overtuigends uit. Gaat het meest richting
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met wat ik probeer, maar is voor mij te onduidelijk om er conclusies aan te hangen. Ik laat dit varen. Enige misschien dat het meer een mannen dan een vrouwen stem lijkt.... Maar ja niets is wat het lijkt hé.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #90 Gepost op: 11-01-2023, 12:00:39 »
De mol is daadwerkelijk pas aan de telefoon op de hoogte gesteld dat ie de mol is. Dat heeft Rik zo vaak in interviews benadrukt, nog voordat de eerste aflevering op tv was. En niet als gelogen verklaring om een vraag te ontwijken, maar uit zichzelf vertellend. Hij heeft het zelfs over dat (wat?) er iets bedacht was voor als het helemaal mis was gegaan.


Is dit niet simpelweg gewoon een andere gast van het hotel of een medewerker daar?
Dat kan, alhoewel een medewerker niet zo zit in een lobby denk ik. Maar het kan ook iets betekenen qua aanwijzing. Het is zo'n geënsceneerde setting, dat ik raar zou vinden als daar ineens nog random iemand zit. Maar uitsluiten kan ik het ook niet, dus misschien is het niks.

Plus qua afstand en tijd is dat niet te plannen zonder dat het de groep opvalt dat persoon weg is.
Of het te ver weg is voor de mol om onopgemerkt te zitten weten we niet, we hebben geen info wanneer dit is opgenomen, hoe ver dit weg is van de groep etc. Kijk maar eens de molacties van vorige seizoenen terug, hoeveel een mol allemaal kan doen terwijl het de groep niet opvalt dat ie weg is. Even op het strand een zooi stepjes ingraven bijvoorbeeld. Genoeg momenten dat de kandidaten druk zijn met biechten opnemen etc.


Maar goed, het zou wel veel weggeven al over wie de mol waarschijnlijk niet meer is, gezien het een man lijkt te zijn, dus het zal waarschijnlijk wel toeval zijn

« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 12:06:32 door Theovv »

Offline Jumbojet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #91 Gepost op: 11-01-2023, 15:33:33 »
Beetje mee aan het spelen geweest maar krijg er niet echt wat overtuigends uit. Gaat het meest richting
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met wat ik probeer, maar is voor mij te onduidelijk om er conclusies aan te hangen. Ik laat dit varen. Enige misschien dat het meer een mannen dan een vrouwen stem lijkt.... Maar ja niets is wat het lijkt hé.

Ik heb geen apparatuur hiervoor.
Maar ik heb goed geluisterd naar het accent van deze stem. Mocht dit de mol zijn dan kom ik het dichtst in de buurt van bovengenoemde spoiler.
Let op het woord komen (accent) en het accent van deze persoon in de mollicitatie. Op basis hiervan heb ik nu voorlopig mijn keuze gemaakt. Ook tav de testvraag in app.

Offline Jumbojet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #92 Gepost op: 11-01-2023, 15:36:52 »
Beetje mee aan het spelen geweest maar krijg er niet echt wat overtuigends uit. Gaat het meest richting
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met wat ik probeer, maar is voor mij te onduidelijk om er conclusies aan te hangen. Ik laat dit varen. Enige misschien dat het meer een mannen dan een vrouwen stem lijkt.... Maar ja niets is wat het lijkt hé.

Sorry afdoende leert men. Totaal geen ervaring hiermee.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: Dit had het moeten zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2023, 17:23:49 »
Niet spoilery..... als Heinz niet ingrijpt zit je wel goed  :-* 8) ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #94 Gepost op: 13-01-2023, 17:46:02 »
Sorry afdoende leert men. Totaal geen ervaring hiermee.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: Dit had het moeten zijn.
Helemaal eens! Heb het geluidsfragment ook aandacht beluisterd en vergeleken met alle voorstelfilmpjes. Ik ga niet 100% in een tunnel, maar vind het wel behoorlijk op accent en intonatie van deze kandidaat lijken en niet op de anderen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #95 Gepost op: 13-01-2023, 19:07:49 »
Die instructie van de mol voor Sarah, daar dacht ik aan Peter R de Vries. Of het nou aan zijn programma’s lag met afgespeelde geluidsfragmenten of aan zijn eigen Amsterdams accent, geen idee.
Als je die instructie nog een keer hoort dan kun je niet meer niet aan Peter R. denken.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 19:48:57 door foxhunter »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #96 Gepost op: 13-01-2023, 21:57:48 »
Mooie twist met de telefoon. Ik vond het niet langdradig. Op basis van de Micro-expressies van teleurstelling heb ik de eerste kandidaten al met potlood doorgestreept.
Graven, graven, graven...

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #97 Gepost op: 14-01-2023, 14:03:01 »
Verbinding... Rik maakt verbinding met de mol door hem aan te raken bij het uitreiken van de enveloppen waar het geldbedrag op staat.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2023, 14:06:39 »
Nabil was de laatste van de groep die VERBINDING had met Everon aan de de telefoon.

Daarna is Everon voor iedereen te horen via de speakers en zegt: " Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe Mol."


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2023, 22:29:46 »
Nabil is de laatste. De camera zoomt niet in, eerder uit. Ik denk in lichaamstaal toch iets ongemakkelijks bij hem te zien. Dat maakt dat ik vanaf dat moment op Nabil zit (tunnelvisie)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"