Poll

Een virtuele pot in plaats van fysieke biljetten onder de hoede van een penningmeester.

Top!
Flop...

Auteur Topic: Virtueel of fysiek geld  (gelezen 4104 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2023, 04:21:18 »
Naar aanleiding van de discussie in het 'veranderingen'-topic is het wellicht interessant om de stemming onder de molloten te peilen.
Ik stem net voor het eerst, ik verwachtte een 80% score tegen een virtuele pot maar niets is minder waar ::oink::

Ik vind het voor een keertje wel leuk, zoals dat nu 2000 euro zoek is wat maar bij de helft van de groep bekend is, maar volgend jaar gewoon weer fysieke biljetten onder de hoede van een penningmeester zonder verder enige rol.

Ik vond dat gehannes altijd wel leuk, je kunt tijdens opdrachten ook lekker geld wegfrommelen als mol, dan kloppen de totalen weer niet en krijg je daar weer drama over..... het is echt een deel van het spel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2023, 10:34:33 »
Nu de mogelijkheid bestaat om te liegen of er geld is verdiend in dit niet direct gecontroleerd kan worden, vind ik dit dus wel erg leuk.  ;D

Dit dus.

Ik heb overigens niet gestemd.
Flop zeggen kan je in mijn optiek niet. Dat kan je pas achteraf eventueel concluderen. Goed dat ze het (voorlopig? - wellicht komt het geld alsnog nu) eens uitproberen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2023, 11:36:03 »
Uit de laatste aflevering blijkt dat de de kandidaten NIET zijn ingelicht over het verdwijnen van het fysieke geld. Dit leidt tot onduidelijkheid en onrust bij de kandidaten. Dat doet mij vermoeden dat er toch iets is met dat geld. Als het immers een algemene verandering was geweest, hadden ze de kandidaten wel ingelicht en was het geen ding geworden (net als het bij de Belgische edities geen ding is dat er geen fysieke pot is).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2023, 12:04:17 »
Een paar dingen kun je op een rijtje zetten, nu.

Er komt fysiek geld. Althans, er komt een spel waarbij dit mogelijk deel gaat uitmaken van het seizoen.

Maar daarmee is nog niet gezegd, dát het erin komt. En als het gebeurt, gaat het dan om het hele bedrag dat tot nu toe verdiend is?

Soy gaat gelijk krijgen: er komt gedonder van.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2023, 12:33:55 »
Wie zegt dat er fysiek geld komt?  Er komen koffertjes die geld bedragen vertegenwoordigen, maar in wat zijn die anders dan de enveloppen bij het koor?

Ik ben nog niet overtuigd dat er fysiek geld komt,   Maar sinds de boot van gisteren is het wel zo dat ik wat anders ben gaan denken over het aspect van een fysieke groepspot,

Als je als kandidaat of mol zegt ik koos voor geld ipv een joker, terwijl je dat dus niet hebt gedaan. Hoe wil iemand anders dat zonder de aanwezigheid van fysiek geld ooit kunnen vaststellen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2023, 12:59:40 »
Als je als kandidaat of mol zegt ik koos voor geld ipv een joker, terwijl je dat dus niet hebt gedaan. Hoe wil iemand anders dat zonder de aanwezigheid van fysiek geld ooit kunnen vaststellen?
Het zou niet de eerste keer zijn dat Rik bij de test en eliminatie zegt dat er jokers in het spel zijn gekomen. Hij zou nu bijvoorbeeld kunnen zeggen dat 'een aantal jokers' in het spel zijn gekomen. De goede verstaander weet dan wel dat hij hiermee niet alleen de 2 jokers bedoelt die zijn gewonnen met de Per Definitie opdracht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #46 Gepost op: 25-01-2023, 21:44:57 »
Aan het begin van aflevering 3 zie je Kaapstad bij oranjerode ondergaande zon. Op een flat staat Luno. Dit is een crypto currency bedrijf.
Daarna zie je bij het ochtendgloren Daniël op het balkon ontbijten.
De gemiddelde hacker zal ook wel eens een nachtje doorhalen, het lijkt of Daniël de hele nacht aan het hacken is geweest.
Met Luno erbij kan je dat hacken aan digitaal geld linken. Het lijkt erop dat het digitale geld ook niet veilig gaat zijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #47 Gepost op: 25-01-2023, 22:52:08 »
Zo te zien mogen ze allemaal avonds hun telefoon hebben. Mooi voor Daniël, kan hij iedereen hacken ::rofl:: ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #48 Gepost op: 25-01-2023, 22:58:09 »
Ik zie tot mijn milde amusement dat de formulering van mijn stelling door sommigen wel heel letterlijk wordt genomen. Het fijn rijmende "Top of Flop" verwijst naar een gewezen Tv-programma uit de jaren zestig (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Top_of_Flop) en betekent natuurlijk helemaal niet "kapotvetgaaf" versus "het allerslechtste wat WIDM ooit heeft gedaan" (dat laatste was namelijk de keuze voor Art als presentette  :P). "Top" dient in deze context simpelweg geïnterpreteerd te worden als: "Daar sta ik overwegend positief tegenover" en "Flop" als "Dat had van mij niet per se gehoeven".

Hopelijk trekt deze bijsluiter enkele genuanceerde weifelaars over de streep.  ;)
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2023, 09:13:33 »
 Komt de toeter van Herman dan ook weer terug?   ;)

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2023, 19:00:35 »
Ik zie tot mijn milde amusement dat de formulering van mijn stelling door sommigen wel heel letterlijk wordt genomen. Het fijn rijmende "Top of Flop" verwijst naar een gewezen Tv-programma uit de jaren zestig (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Top_of_Flop) en betekent natuurlijk helemaal niet "kapotvetgaaf" versus "het allerslechtste wat WIDM ooit heeft gedaan" (dat laatste was namelijk de keuze voor Art als presentette  :P). "Top" dient in deze context simpelweg geïnterpreteerd te worden als: "Daar sta ik overwegend positief tegenover" en "Flop" als "Dat had van mij niet per se gehoeven".

Hopelijk trekt deze bijsluiter enkele genuanceerde weifelaars over de streep.  ;)

Ik snapte 'm, maar het kan me nog steeds geen fluit uitmaken :p

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2023, 15:30:27 »
Er lijkt nu mogelijk alsnog fysiek geld te komen, best of both worlds? ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2023, 14:13:48 »
Aan het begin van aflevering 3 zie je Kaapstad bij oranjerode ondergaande zon. Op een flat staat Luno. Dit is een crypto currency bedrijf.
Daarna zie je bij het ochtendgloren Daniël op het balkon ontbijten.
De gemiddelde hacker zal ook wel eens een nachtje doorhalen, het lijkt of Daniël de hele nacht aan het hacken is geweest.
Met Luno erbij kan je dat hacken aan digitaal geld linken. Het lijkt erop dat het digitale geld ook niet veilig gaat zijn.
Dit is waarschijnlijker de opmaat naar het grapje van Jurre en Nabil die Daniël in ootje nemen met een geheim en Het is net een molletje.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2023, 14:54:10 »
Binnenkort de komst van de Molcoin..?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Virtueel of fysiek geld
« Reactie #54 Gepost op: 29-01-2023, 12:27:20 »
Gelukkig toch cash geld!    ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!