Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan  (gelezen 9140 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2023, 19:27:45 »
Rik houdt zijn korte uitlegpraatje puur voor de kijker.
De kandidaten krijgen een uitgebreide uitleg over de opdracht
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ze wisten niet wat er in de ijsblokken zat, de locatiebriefjes en sleutels. Anke: 'Wat zijn het? Wat is het, wat is het?'. Vond ik trouwens ook een beetje verdacht van Anke, dat ze zich zo snel corrigeerde van meervoud naar enkelvoud. :)

Maar het zou inderdaad kunnen dat ze instructie hebben gekregen om de hints uit de kistjes bij zich te houden. Niemand liet de enveloppen liggen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2023, 22:28:53 »
Ja, maar je hebt het laatste woord van de dames niet. Eigenlijk zijn er 9 woorden.
Indien het laatste woord van de dames een D bevat kan je ook Daniël Mol maken.

Nu denk ik dat er geen 3e woord was hoor, aangezien je 8 woorden voor 8 kandidaten hebt.  >:D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2023, 22:59:51 »
Nu denk ik dat er geen 3e woord was hoor, aangezien je 8 woorden voor 8 kandidaten hebt.  >:D
Nee hoor, het team van 2 had 4 enveloppen: 3 woorden en de twist. De teams van 3 hadden 3 sleutels, dus 3 enveloppen. Het vrouwenteam moest nog een kistje vinden in de keuken als ik het wel heb, maar zijn teruggefloten omdat ze het codewoord al hadden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2023, 23:04:00 »
Nu denk ik dat er geen 3e woord was hoor, aangezien je 8 woorden voor 8 kandidaten hebt.  >:D

De dames hadden twee woorden en vroegen toen waar de keuken was voor het laatste kistje. Soy rent nog achter ze aan (het schip weer in..) om het laatste woord te vragen. Jurre loopt daar ook al bij. Blijft Onduidelijk wat het woord is, want ze gaan over naar het laatste shot in de gang. Daar hoor je ze nog een aantal woorden herhalen maar ook daar zit het laatste woord niet bij. Dit lijkt dus bewust weggelaten?

Overigens is Soy hier ook verdacht hoe hij reageert als ze toch even twijfelen over het woord schip. Hij grijpt in en zegt ‘we weten toch dat het schip is’. Als Daniël ‘schipperen’ zegt zie je een flauw lachje bij Soy (toch gelukt lijkt hij te denken).
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 23:06:44 door Rozz75 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2023, 12:12:19 »
Overigens is Soy hier ook verdacht hoe hij reageert als ze toch even twijfelen over het woord schip. Hij grijpt in en zegt ‘we weten toch dat het schip is’. Als Daniël ‘schipperen’ zegt zie je een flauw lachje bij Soy (toch gelukt lijkt hij te denken).
Flauw lachje van: 'We hebben het!'

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2023, 15:20:56 »
Neh dat is niet wat ik zie, ook in combinatie met z’n vertraagde overdreven lach als Daniël helemaal happy springt erna en hoe hij tijdens het oplossen zich eerst wat afzijdig houdt maar wel ineens bemoeit als ze dreigen van het woord schip af te stappen ;-)
Heb soy nooit verdacht, maar dit in combinatie met de O die hij met z’n hand maakt als ze naar Rik lopen, vind ik toch niet logisch.
Ik ga m even beter de gaten houden, maar Jurre blijft m’n nr 1 (al vanaf dag 1).  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Toevoeging nog: speel het stukje maar eens vertraagd af en let alleen op soy ;-)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 15:22:47 door Rozz75 »

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2023, 15:40:20 »
Neh dat is niet wat ik zie, ook in combinatie met z’n vertraagde overdreven lach als Daniël helemaal happy springt erna en hoe hij tijdens het oplossen zich eerst wat afzijdig houdt maar wel ineens bemoeit als ze dreigen van het woord schip af te stappen ;-)
Heb soy nooit verdacht, maar dit in combinatie met de O die hij met z’n hand maakt als ze naar Rik lopen, vind ik toch niet logisch.
Ik ga m even beter de gaten houden, maar Jurre blijft m’n nr 1 (al vanaf dag 1).  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Toevoeging nog: speel het stukje maar eens vertraagd af en let alleen op soy ;-)

Had Soy  ook afgestreept omdat ze hem na Jezus toch niet alweer een hoofdrol zouden geven. Maar idd zit meneer wel erg toneel te spelen. Het zal toch niet waar zijn? :-) De altijd gecaste good guy een bad guyrol geven? (Everon zei het op een rare manier in de tegenwoordige tijd geloof ik)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2023, 19:18:19 »
Citaat
het team van 2 had 4 enveloppen: 3 woorden en de twist. De teams van 3 hadden 3 sleutels, dus 3 enveloppen. Het vrouwenteam moest nog een kistje vinden in de keuken als ik het wel heb, maar zijn teruggefloten omdat ze het codewoord al hadden.

Dus de kleinste groep vindt het meeste? En brengt de twist in? Ik hink op twee gedachten. Met vier woorden minder is het woord minder gemakkelijk te raden. Zonder de twist valt de opdracht ook een beetje in het water. Veel woorden is dan onmols, maar de twist maakt het weer mols. Ik neig dan toch naar een strakke molactie van Nabil. Woorden vinden (goede kandidaat), de jokers opgeven (niet zo'n slimme kandidaat) om vervolgens hebberds uit een andere groep het geld te laten verspelen (goede molactie).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2023, 21:16:32 »
Ik ben het een beetje met de consensus oneens en vindt het nog steeds mols om de opdracht te saboteren (dwz zorgen dat het vinden van het goede antwoord lastiger wordt) en onmols om de opdracht te helpen (dwz zorgen dat het vinden van het goede antwoord makkelijker wordt). Natuurlijk was de kans groot dat de kandidaten op het eind voor jokers zouden gaan, maar zeker was dat niet. Als je als mol de opdracht helpt, accepteer je dus de kans dat jouw gedrag geld in de pot brengt dat er anders niet was geweest.

Daar staat tegenover dat dit misschien een goede kans is om wat goodwill te kweken omdat de kans dat dat zich vertaalt in geld mogelijk kleiner dan normaal is. Dat zwakt de molsheid en onmolsheid af, maar slaat de balans niet de andere kant op. Kans op geld creëren betekent nog steeds onmols.

Jurre dus erg onmols met het eerst noemen van ‘schip’, net als Soy en Daniël die helpen de link te leggen. Goed, ze krijgen vervolgens wel het vertrouwen om naar het eindpunt te gaan, maar dat was toen nog niet zeker en het was ook nog niet zeker dat de andere twee (als 1 van hen de mol is) mee zouden gaan in een suggestie voor jokers te gaan.

Nabil mols dat het hem lang duurt een kistje te vinden en onmols om dat van de jokers eerlijk te vertellen, omdat hij daarmee de groep een kans geeft de minst jokerbeluste groep naar voren te schuiven en die groep te laten zweren voor het geld te gaan. (Gebeurde niet, maar als mol loop je wel een risico als je dat vertelt.)

De drie dames mols omdat ze het het minst goed deden. De montage geeft de schuld even aan Annick, maar ik vind dat niet zo duidelijk en reken het ze voor nu even alle drie even zwaar aan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2023, 21:53:14 »
Citaat
Nabil mols dat het hem lang duurt een kistje te vinden en onmols om dat van de jokers eerlijk te vertellen, omdat hij daarmee de groep een kans geeft de minst jokerbeluste groep naar voren te schuiven en die groep te laten zweren voor het geld te gaan. (Gebeurde niet, maar als mol loop je wel een risico als je dat vertelt.)

Onmols dat Nabil vier antwoorden vindt. En Mols om dan toch de twist in te brengen en weg te geven. Een kandidaat wil dat in eigen hand houden, lijkt me. Een kandidaat had toch door de meeste woorden te vinden kunnen betogen, dat juist zij recht hadden om naar Rik te gaan? Nergens zie ik, dat Nabil een poging doet. Hij vindt de meeste antwoorden, heeft de twist in handen en geeft alles weg.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2023, 22:20:13 »
Onmols dat Nabil vier antwoorden vindt. En Mols om dan toch de twist in te brengen en weg te geven. Een kandidaat wil dat in eigen hand houden, lijkt me. Een kandidaat had toch door de meeste woorden te vinden kunnen betogen, dat juist zij recht hadden om naar Rik te gaan? Nergens zie ik, dat Nabil een poging doet. Hij vindt de meeste antwoorden, heeft de twist in handen en geeft alles weg.

4 antwoorden? Ze hadden allemaal 3 antwoorden voor zover ik weet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2023, 23:06:52 »
Daniêl: emergency generator is denk ik ergens achterin. Waar komen ze uit? Met Soy voorop komen ze in de stuurhut uit.  Een paar etages hoger. Dat heeft tijd gekost, want Sander roept dat zij alle enveloppen al hebben.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2023, 23:42:53 »
Nee hoor, het team van 2 had 4 enveloppen: 3 woorden en de twist. De teams van 3 hadden 3 sleutels, dus 3 enveloppen. Het vrouwenteam moest nog een kistje vinden in de keuken als ik het wel heb, maar zijn teruggefloten omdat ze het codewoord al hadden.
Ik dacht te zien dat het team van 2, Sander en Nabil, 3 enveloppen vond. In één envelop zaten 2 velletjes. Zoiets zei Sander volgens mij.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #113 Gepost op: 26-01-2023, 07:12:23 »
Ik dacht te zien dat het team van 2, Sander en Nabil, 3 enveloppen vond. In één envelop zaten 2 velletjes. Zoiets zei Sander volgens mij.
Ja, zo is het volgens mij ook gegaan.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #114 Gepost op: 26-01-2023, 11:35:58 »
Ik denk dat de mol hier niet in het groepje dat naar Rik gaat wil zitten, veel te opvallend. Zeker in combinatie met de koffertjes van volgende week, waar vertrouwen een rol speelt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2023, 14:33:42 »
De mol wil enkel dat niet Sander naar Rik gaat alsook idealiter niet zelf naar Rik gaan. Dan komen we toch weer bij de dames uit.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #116 Gepost op: 26-01-2023, 18:34:10 »
Citaat
De mol wil enkel dat niet Sander naar Rik gaat alsook idealiter niet zelf naar Rik gaan. Dan komen we toch weer bij de dames uit.

Of bij Nabil.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2023, 12:09:28 »
Of bij Nabil.

Inderdaad, of Nabil, goede aanvullingen. Samen hebben we de opdracht op twee berichten tijd even geanaliseerd.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2023, 12:47:12 »
De mol wil enkel dat niet Sander naar Rik gaat alsook idealiter niet zelf naar Rik gaan. Dan komen we toch weer bij de dames uit.
Dat gaat alleen op als jij denkt dat Nabil de MOL is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #119 Gepost op: 5-02-2023, 23:03:17 »
Heeft lang staan hakken op het ijs en steeds Annick de schuld gegeven. Ze wilde gewoon niet opschieten.
De derde aanwijzing van het damesteam is nooit gevonden.
Ranomi deelt als enige geen kennis met de rest.
Toont belangstelling voor het jokersbriefje, dat maakt het briefje interessant. De drie heren weten niet hoe  snel ze weg moeten zijn.