Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan  (gelezen 9041 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2023, 00:29:37 »
Ja dat zag ik ook! Als je al rijk en beroemd bent zoals Sander dan speel je toch eerlijker, ook omdat je fair wil overkomen voor jouw grote publiek. De arrivees hebben die poen niet nodig. Dus ik denk niet dat dit nu zo'n groot verschil maakt.
Ik denk dat het gemiddelde inkomen van een omroepmedewerker zwaar overschat wordt. Die zijn lang niet allemaal "binnen" hoor.
Het is gewoon speltactiek (om te overleven) om te gaan voor troeven in plaats van geld. Beter een pot van 10.000 winnen dan een pot van 15.000 mislopen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2023, 00:47:38 »
Het klinkt leuk, 3 jokers voor €2000. Koopje toch. Maarrr, stel dat je de test het slechtst heb gemaakt. Als degene die de test als één na slechtst heeft gemaakt ook in het groepje van 3 zit die een joker heeft gekregen, dan kan die ene joker je niet redden!
Als de Mol bij jouw spreiding zit dan heb je die joker waarschijnlijk niet nodig. Zit hij er niet bij dan is zo'n joker waarschijnlijk uitstel van executie, pardon, eliminatie.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 00:54:28 door MartinJ »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2023, 08:48:17 »
Zit hij er niet bij dan is zo'n joker waarschijnlijk uitstel van executie, pardon, eliminatie.
Uitstel misschien... Maar elke nieuwe aflevering die je er in zit levert ook weer nieuwe informatie op die jou in de mogelijk juiste richting kunnen sturen... Dus in dat opzicht is een jokertje zeker handig!
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2023, 09:03:02 »
Bij de uitleg van Rik stond Annick te praten met Nabil en Anke schakelde heel snel: 'damesteam'. En hier was de opdracht al bijna gelopen. Want dames team berekend voor de rest alleen maar mannenteams. Als ze op tijd het ijs en de kistjes vinden, dan voer je de mannen nog wat woorden bij, zodat ze het woord zeker raden. In deze fase van het spel en het zijn de eerste jokers zal een mannenteam voor jokers gaan.

Nabil had mogelijk een actieve rol in het team van twee met het kaartje, maar dat zou een stuk zekerder zijn geweest als ze als eerste ijs hadden gevonden en hun eigen kistje hadden gezien. Nu is het heel onwaarschijnlijk dat Nabil actief invloed had.

Ook Daniël had net als Jurre daarna het woord schip al laten vallen. Een mol zou dat niet doen, niet nodig.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2023, 10:31:01 »
In deze fase van het spel en het zijn de eerste jokers zal een mannenteam voor jokers gaan.


Euh... ??? 
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2023, 11:04:29 »
Euh... ???
Dus jij kent een mannenteam dat hier en nu wel voor het geld zou gaan? Ik zal je helpen: Sander en de rest mag je zelf invullen. Overigens ook een Laetitia of een Welmoed zouden gewoon voor jokers gaan, maar die wilde ik even niet in een post noemen met een mannenteam, anders komt er daar weer een opmerking over.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #86 Gepost op: 24-01-2023, 11:07:35 »
Dus jij kent een mannenteam dat hier en nu wel voor het geld zou gaan? Ik zal je helpen: Sander en de rest mag je zelf invullen. Overigens ook een Laetitia of een Welmoed zouden gewoon voor jokers gaan, maar die wilde ik even niet in een post noemen met een mannenteam, anders komt er daar weer een opmerking over.

Als je al rekening moet houden met wie je noemt om 'een opmerking' te voorkomen, is dat misschien een aanwijzing dat de oorspronkelijke stelling niet al te overtuigend was.  ;)
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2023, 11:33:24 »
Jij kan dus ook geen team samenstellen van drie mannen die voor het geld zouden gaan?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2023, 11:34:56 »
Ik kan geen team samenstellen van drie personen die voor het geld zouden gaan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2023, 11:40:32 »
Als Jurre de mol is, en dat denk ik, gaat hij echt wel na met wie hij een team vormt, voor het woordenspel koos hij Annick omdat die makkelijk te overtroeven is bij suggesties van zijn kant.
Op het schip stuurde hij aan op wie naar Rik gingen, en dan is het vrij logisch dat hij een paar 'strebers' kiest, Soy weet ik niet of dat een streber is, maar Daniel zeker wel. Strebers zijn niet altijd mannen, maar stel hij had Daniel en zichzelf, en dan een vrouw erbij dan is de kans groter dat die vrouw een discussie wil voeren. Met drie mannen heb je dat niet zo snel, die willen niet moeilijk doen onder elkaar, die willen stoer zijn. Bovendien had Annick al een joker, als mol wil je dan liever kandidaten zonder joker op zak. Anke zou waarschijnlijk een discussie willen, Ranomi zou misschien voor het geld gegaan zijn omdat ze zeker is van haar mol (werd gesuggereerd bij de eliminatie). Nabil en Sander had hij al uitgesloten omdat die zomaar hun jokers in de groep gooiden.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 11:48:52 door Run »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2023, 11:42:34 »
Jij kan dus ook geen team samenstellen van drie mannen die voor het geld zouden gaan?

Gesteld dat ik in de positie was om een team samen te stellen dat voor het geld zou gaan, dan zou ik kijken naar de persoonlijkheden van de afzonderlijke kandidaten en hun eerdere gedrag in het spel. De inhoud van hun onderbroek zou in dit specifieke geval voor mij toch iets minder relevant zijn (tenzij ze daar geld of jokers in hadden verstopt).
Woosie down?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2023, 11:51:26 »
Als Jurre de mol is, en dat denk ik, gaat hij echt wel na met wie hij een team vormt, voor het woordenspel koos hij Annick omdat die makkelijk te overtroeven is bij suggesties van zijn kant.
Op het schip stuurde hij aan op wie naar Rik gingen, en dan is het vrij logisch dat hij een paar 'strebers' kiest, Soy weet ik niet of dat een streber is, maar Daniel zeker wel. Strebers zijn niet altijd mannen, maar stel hij had Daniel en zichzelf, en dan een vrouw erbij dan is de kans groter dat die vrouw een discussie wil voeren. Met drie mannen heb je dat niet zo snel, die willen niet moeilijk doen onder elkaar, die willen stoer zijn. Bovendien had Annick al een joker, als mol wil je dan liever kandidaten zonder joker op zak. Anke zou waarschijnlijk een discussie willen, Ranomi zou misschien voor het geld gegaan zijn omdat ze zeker is van haar mol (werd gesuggereerd bij de eliminatie).

Ja. Zonder al te veel nadruk op m/v-streberigheid, ben ik het eens dat de mol dit ideaal zou vinden hoewel de kans dat welk ander trio ook unaniem voor jokers zou gaan misschien net zo groot is. Ik ben denk ik op basis van de aflevering met deze opdracht en Om Leiding geneigd de Jurre-tunnel op te zoeken

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2023, 12:13:03 »
Op het schip stuurde hij aan op wie naar Rik gingen
Wat deed Jurre dan? Soy wees Daniël aan als oplosser van de puzzel met 'heeft hij bedacht' tijdens het voorlezen van de oplossingen. Op de vraag van Anke: Wie gaat het zeggen? gilt Nabil dat het Daniël moet zijn. Maar Jurre zie ik niks doen.

Persoonlijk vind ik de vraag van Anke heel mooi getimed. Er is net vastgesteld dat Daniël de held is en dan vragen: 'Wie gaat het zeggen?'  Het antwoord op dat moment uit vele kelen is Daniël, een van de fellere kandidaten die voor jokers gaat.

Wat wel verdacht is is dat Jurre schip roept en Daniël met de eer laat strijken dat hij het gevonden heeft. Daniël had binnen het woord schip al genoemd (zou het met dit schip te maken hebben), maar besefte nog niet dat dit het juiste antwoord is. Jurre leek dat daar wel te beseffen (of zich in te houden) en plante het woord schip terwijl ze buiten stonden als mogelijke oplossing.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 12:21:38 door foxhunter »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2023, 12:17:25 »
Ik denk dat je als mol prima als eerste de oplossing kan roepen omdat het gewoon een heel makkelijk te raden codewoord is. Het is eigenlijk onmogelijk het niet te raden binnen een halve minuut als je er met zijn allen over staat na te denken. Ook omdat ze op een schip waren, dan weet je: kan niet missen. Maar dan zou de mol het wel voluit roepen, en niet zachtjes zeggen zodat een ander er mee kan pronken.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #94 Gepost op: 24-01-2023, 12:41:32 »
. De inhoud van hun onderbroek zou in dit specifieke geval voor mij toch iets minder relevant zijn (tenzij ze daar geld of jokers in hadden verstopt).

 ::rofl:: ::rofl:: ::ok::

Ik vond Soy echt geconflicteerd kijken in dat stuk. Hij wordt meegenomen in de euforie, maar lijkt wroeging te hebben. Hij is natuurlijk een acteur, maar toch maakt dit stukje voor mij dat er een potlood streepje door hem heen gaat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #95 Gepost op: 24-01-2023, 13:08:22 »
Ik kan geen team samenstellen van drie personen die voor het geld zouden gaan.

Dick Jol, Sander en verder kom ik niet. Blijft gewoon dat geld of joker zowel voor kandidaten als de mol geen enkel dilemma vormt. De mol ziet geen geld in de pot komen, de kandidaten zien hun kansen toenemen de test en eliminatie te overleven. Andere motivatie, hetzelfde resultaat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #96 Gepost op: 24-01-2023, 13:58:28 »
Een opdracht die zo gemakkelijk was dat hij toch wel gehaald zou worden. En voor jokers kiezen ze altijd, zeker met twee.

De mol moest hier niets doen. Compenseert dan weer opdracht 1 waar het bijna onmogelijk was om te mollen. Maar dan heb ik liever iets tussen die twee in...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #97 Gepost op: 24-01-2023, 18:12:58 »
Rik heeft het in zijn introductiepraatje over een codewoord, hints, locaties en ijsblokjes. Hij zegt niets over sleutels of kistjes, laat staan wat erin zit (enveloppen).

Jurre zegt, nog voor Daniel het eerste kistje open heeft en ze weten wat erin zit: 'Laat ik die bij me houden, en doe jij de sleutels'.

Hoe weet Jurre dat er iets in dat kistje zit dat hij bij zich kan houden? En dan ook nog 'die', als 'die envelop'. In plaats van 'dat', wat meer voor de hand ligt. Tenzij dit een montagedingetje is, vind ik het net als in opdracht 1 in afl. 1 weer verdacht veel lijken op voorkennis van Jurre. Viel me al op tijdens de uitzending.

Het kàn wel een montagetrucje zijn trouwens, als het kistje al open was en Jurre dit in werkelijkheid pas een paar seconden later zei. Dat valt niet te zien in de beelden, maar hij gebaart wel alvast van 'geef maar hier die inhoud'.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2023, 19:00:41 »
Rik houdt zijn korte uitlegpraatje puur voor de kijker.
De kandidaten krijgen een uitgebreide uitleg over de opdracht

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2023, 19:00:56 »
De mol moest hier niets doen.
Ik denk dat ook. Laten die drie die -2000 veroorzaken maar lekker de rambam krijgen want dan heb jij straks het dure koffertje van -2250 de volgende dag.

Dus wel zorgen voor wat extra voeding zodat het codewoord geraden werd maar dat was als gezegd wel erg makkelijk. En nu zaterdag gaan oogsten......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)