Auteur Topic: [Aflevering 4] - Weglopen  (gelezen 9700 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2023, 00:19:42 »
Ik ben al blij verrast dat de pot nu nog geen snoekduik heeft gemaakt. Om weer een vergelijking te maken (net als vorige week) staat de teller (net als vorige week) op 13. Waarvan 8 in de laatste 10 jaar zijn.

Een andere statestiekje dan. De pot is het vaakst geplunderd in afl. 4, maar liefst in 6 seizoenen kwam dit voor.
Ik heb daarnaast naar afl. 5 gekeken, en het is vaker dat de pot niet gigantisch hoog klimt, maar ook niet zozeer inkrimpt op dat moment. Dus er zal waarschijnlijk een (flinke) verdienopdracht bijzitten om het leed van het verloren geld gelijk te verzachten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2023, 00:22:50 »
Leuke gelaagde aflevering!  ::ok::

Ook fijn: dat de voortgang van de badeend visueel werd gemaakt.  ::ok::  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2023, 01:16:02 »
Verbeteringen mogen toegejuicht worden: mooie aflevering!
Leuke opdrachten (..) en ben al blij met iets van animaties infographics, dus ga zo door in een stijgende lijn  ::joehoe::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2023, 10:09:18 »
Een van de beste afleveringen ooit. Proficiat  Rick.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2023, 10:24:35 »
Een van de beste afleveringen ooit. Proficiat  Rick.
Dit gevoel overheerste bij mij ook direct na de aflevering. Een paar dagen later vind ik dat nog steeds  ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2023, 11:31:39 »
Heerlijke aflevering weer! 3 mooie opdrachten wat mij betreft.

Misschien ben ik de enige hier, maar ik vond het niet zo heel erg dat Annick exit ging... Er is op dit moment niemand aan wie ik me erger, maar met Annick had ik het minste!
Ich bin ein Bärliner!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2023, 11:38:45 »
Heerlijke aflevering weer! 3 mooie opdrachten wat mij betreft.

Misschien ben ik de enige hier, maar ik vond het niet zo heel erg dat Annick exit ging... Er is op dit moment niemand aan wie ik me erger, maar met Annick had ik het minste!
Ik heb wel goed gelachen met Annick in "Niet de mol". Ze wist heel goed dat ze er maar wat achteraan bengelde en dat ze overdreven alles als mols zag.
Bij de opdracht met de eend was het de groep die voorstelde dat zij maar bij Daniel moest blijven want dat een fysieke proef niets voor haar was. In de montage leek het alsof ze er zelf voor koos omdat ze Daniel verdacht vond, maar dat was dus niet zo.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2023, 14:00:48 »
Nee, als ze de mol was kon ze nog altijd de 0 koffer zelf nemen, dan ging er altijd geld uit de pot.
Wel een beetje vreemd dat Annick er zo de nadruk op legt dat ze nagenoeg op 1 persoon heeft ingezet en nu zeker is dat ze goed zit. De ene vraag die we bij haar dan zien is "waar is de mol geboren?" en zij die vraag op Daniël invult.
Omdat ze niet wist waar die anderen vandaan kwamen en Daniel ook wel op haar lijstje had. Gezien de vorige afleveringen zit ze vol op Ranomi.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2023, 16:28:31 »
Een van de beste afleveringen ooit. Proficiat  Rick.
Eens, vooral die koffertjes opdracht. Voer voor eindeloze discussies. Deze opdracht is min of meer een combinatie van 3 opdrachten uit de Belgische versie en dat gaf ook veel stof tot discussies:

Seizoen 5 - 2017 Zuid-Afrika, Aflevering 3
Na de test krijgen de kandidaten te horen dat de afvaller 'zijn vel kan redden'.
Kandidaten krijgen één voor één een 3D bril op waardoor zij als enige hun rood of groen scherm kunnen zien, terwijl de andere kandidaten toekijken.
Ze moeten er vervolgens achter proberen te komen wie het rode scherm had. Wijzen ze de juiste kandidaat aan, dan verdienen ze €3000 en gaat die kandidaat naar huis. Zo niet dan verdienen ze niets en gaat de kandidaat met de één na slechtste test naar huis.

Seizoen 6 - 2018 Mexico, Aflevering 3 opdracht 3
De groepspot is verdeeld over 8 koffers. Twee koffers met €0 en één koffer met resp. 6000, 3000,  2000, 1500, 1000 en 700 euro. Na de test moeten ze elk een koffer meenemen in het vliegtuig naar de volgende aflevering. Als ze het volledige bedrag meenemen verdienen ze €3000 voor de pot. De Mol is verteld wie de afvaller is.
Voor de verdeling van de koffers krijgen ze te horen dat het voor iedereen van belang kan zijn om een koffer met geld te hebben want dan zouden ze de uitslag van de eliminatie nog kunnen beïnvloeden. Ook krijgen ze te horen dat de afvaller op de vraag "heeft de Mol kinderen", neen heeft geantwoord.
Nadat de koffers zijn verdeeld krijgt iedereen een aanbod om pasvragen (=jokers) te kopen met de inhoud van hun koffer, tegen €500 per pasvraag. (1 kandidaat kocht 1 pasvraag en 2 kandidaten elk 2 (waaronder de Mol)).

Seizoen 8 - 2020 Griekenland, Aflevering 5
Na de test met slechts 15 van de 20 vragen krijgt elke kandidaat zijn scherm te zien bij een nachtelijk kampvuur. Voor elke kandidaat staat er een vuurpijl. Als die wordt afgeschoten geeft die de kleur van het scherm. Er zijn dus 5 groene vuurpijlen en 1 rode. Ze krijgen 3 kansen om de rode pijl af te schieten. Als dat lukt krijgen ze €2000 en moet die kandidaat naar huis. Als ze 3 groene pijlen afschieten krijgen ze niets en moeten ze de resterende 5 vragen ter plekke invullen en wordt de testscore opnieuw berekend. De originele afvaller zou zo dus in het spel kunnen blijven, omdat hij door het rode scherm meer informatie heeft. Ze krijgen 5 minuten per ronde. (ze schieten 3 groene pijlen af).

Ik heb een vermoeden dat we gaan zien dat Daniel, Soy en Nabil volgende week (ook) jokers kunnen kopen met de inhoud van hun koffer en dus alleen de rest hiervan in de groepspot komt. Zoals in seizoen 6 bij De Mol. En ook dat de Mol bij de Koffereliminatie opdracht wist wie het rode scherm had.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 16:35:36 door MartinJ »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2023, 16:40:14 »
Het is speelgeld zei Rik. Misschien gaan ze pokeren of zo. Inzet geld, te winnen jokers en vrijstellingen. Zoiets.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2023, 16:44:46 »
Ik heb een vermoeden dat we gaan zien dat Daniel, Soy en Nabil volgende week (ook) jokers kunnen kopen met de inhoud van hun koffer en dus alleen de rest hiervan in de groepspot komt. Zoals in seizoen 6 bij De Mol. En ook dat de Mol bij de Koffereliminatie opdracht wist wie het rode scherm had.
Ik krijg het bruine vermoeden dat we zaterdag nog steeds niet horen wie nu het rode scherm had :-\\

Buiten dat ben ik het met jullie eens dat er jokers en vrijstellingen gekocht kunnen worden maar dan wel de andere groep. Immers hebben deze 2 al dik voordeel gehad. Zou wel dubbelop zijn. En Daniel noem je maar zit niet bij het groepje dat Rik meeneemt. Die heeft Anke lekker voor zichzelf gehouden ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2023, 17:57:34 »
Het zou inderdaad niet eerlijk zijn als alleen de drie met het hoogste geldbedrag  (notabene de drie die ook in aflevering 3 jokers gekocht hebben) nu weer jokers zouden kunnen kopen. Misschien inderdaad een pokerspel of het afkopen van de eliminatie zodat iedereen een ronde verder is. een groepsvrijstelling kopen o.i.d.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2023, 18:36:39 »
Dat klopt niet echt. Alleen Daniel en Soy hebben jokers gekozen, niet Nabil. Daarbij zijn het ook alleen de 2 hoogste bedragen die mee moeten met Rik, alleen Nabil en Soy. Blijft dus alleen Soy over die voor jokers is gegaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2023, 18:46:03 »
Buiten dat neemt Rik alleen Soy en Nabil apart, niet alle 3.

Het afkopen van de eliminatie zodat iedereen een ronde verder is lijkt me direct na 5 minuten in de nieuwe aflevering uitgesloten. Dan zit er geen spice meer aan. Ze kopen dus gewoon jokers of individuele vrijstellingen, en met ze bedoel ik dan de andere groep die met Nabil en Soy gaat 'spelen'.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2023, 19:39:43 »
Dat klopt niet echt. Alleen Daniel en Soy hebben jokers gekozen, niet Nabil. Daarbij zijn het ook alleen de 2 hoogste bedragen die mee moeten met Rik, alleen Nabil en Soy. Blijft dus alleen Soy over die voor jokers is gegaan.

Ja, je hebt gelijk, iets te snel gereageerd ::schaam::
Maar ik hoop toch niet dat er weer jokers gekocht kunnen worden. We zullen zien wat er met het speelgeld bedoeld wordt.
Rik zei overigens:"Dat is vanaf nu jullie speelgeld". Dat "vanaf nu" is een ruim begrip.....

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #75 Gepost op: 1-02-2023, 11:52:13 »
Dat zou wel jammer zijn, als een van de twee de mol is, en met dit 'speelgeld' zich zogenaamd afleveringen verder kan 'inkopen' ten koste van de pot. Het zal waarschijnlijk / hopelijk zo niet lopen....

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #76 Gepost op: 1-02-2023, 13:05:56 »
Er wordt nu zomaar vanuit gegaan dat de pot geplunderd wordt maar "speelgeld" is òòk een ruim begrip. Misschien kunnen ze wel geld verdienen door bijv. te voorspellen of het de groep lukt om een volgende opdracht te laten slagen of niet. Misschien kunnen ze een  bedrag inzetten dat verdubbeld wordt bij een juiste voorspelling en uiteraard uit de pot gaat als ze het fout hebben. Wat durfen ze in te zetten en waar zit de mol?

Een beetje zoals mol Klaas in de allereerste opdracht van zijn seizoen. Klaas  bracht zo 1000 euro in de pot.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #77 Gepost op: 1-02-2023, 13:33:30 »
Zoiets verwacht ik ook eerder dan dat het bedrag verloren gaat. Als er jokers in het spel komen is het een ander verhaal. En het kan best zijn dat de Mol graag een hoog bedrag wilde zodat ie er de macht over heeft in de komende opdracht. (Maar een voordeel voor Anke als Mol om het aan bepaalde personen te geven zie ik nog niet.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #78 Gepost op: 1-02-2023, 15:25:29 »
een voordeel voor Anke als Mol om het aan bepaalde personen te geven zie ik nog niet
Tja dat zal toch wel moeten wil zij de mol zijn, anders is er in de gehele koffertjesopdracht niet gemold ondanks de macht die ze pakt en het haar gegunde vertrouwen. Dit zullen we na 5 minuten in de uitzending al weten :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #79 Gepost op: 2-02-2023, 09:32:47 »
Er wordt nu zomaar vanuit gegaan dat de pot geplunderd wordt maar "speelgeld" is òòk een ruim begrip. Misschien kunnen ze wel geld verdienen door bijv. te voorspellen of het de groep lukt om een volgende opdracht te laten slagen of niet. Misschien kunnen ze een  bedrag inzetten dat verdubbeld wordt bij een juiste voorspelling en uiteraard uit de pot gaat als ze het fout hebben. Wat durfen ze in te zetten en waar zit de mol?
Dat idee had ik ook meteen toen ik de vooruitblik voor de volgende aflevering zag. Dat die 2 koffertjes zeg maar het mogelijk te winnen (of misschien ook te verliezen) geldbedrag is. In de vooruitblik bleek volgens mij namelijk nergens uit dat er dingen 'gekocht' konden worden...
Ich bin ein Bärliner!