Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego  (gelezen 17025 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Gepost op: 4-02-2023, 18:28:35 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 21:42:35 door Pac »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 4-02-2023, 20:46:54 »
Anke geeft best duidelijke beschrijving qua kleding ::ok::. Jurre aan de andere kant...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #2 Gepost op: 4-02-2023, 20:52:47 »
Originele opdracht! Leuk!  ::bravo::

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2023, 20:54:04 »
Zeer leuke opdracht! Heerlijk chaotisch ook

Offline RixtS

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1:
« Reactie #4 Gepost op: 4-02-2023, 21:42:05 »
Geen informatie vanuit de kerk naar buiten toe. Anke volgens mij verantwoordelijk voor de meeste goede stoelen. Jurre weer heel opzichtig. Genoeg om Anke, ook na vorige week, af te strepen.

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #5 Gepost op: 4-02-2023, 21:48:57 »
Hadden ze in de kerk aan de hand van die kaart op de ezel niet gewoon de juiste stoelen kunnen vinden? Stoel op de kaart vergelijken met de echte stoel die de mensen bij zich hadden.

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #6 Gepost op: 4-02-2023, 21:52:40 »
Dat vroeg ik mij ook af! Heb niet goed gezien of de afgebeelde stoelen overeenkomen met de meegebrachte stoelen, maar er had ook gekozen kunnen worden voor een en hetzelfde symbool voor een stoel op de kaart…

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #7 Gepost op: 4-02-2023, 21:55:04 »
Met de verdeling van die stoelen hadden ze heel veel meer dan 700 euro kunnen verdienen. Daar is flink gemold. Mol stond binnen in de kerk. Maar dat zijn tevens mijn 2 mol-kandidaten.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #8 Gepost op: 4-02-2023, 21:56:13 »
Er gebeurde veel opvallends in deze opdracht:
- Jurre geeft geen goede informatie door, terwijl Ankes informatie steeds klopt
- Daniël en Ranomi geven sommige mensen hele gekke plekken (een jong persoon op de plek van de oudste zetten, of een vrouw op de plek van een man?)
- Ranomi denkt goed na over die dame die te laat komt

Hadden ze in de kerk aan de hand van die kaart op de ezel niet gewoon de juiste stoelen kunnen vinden? Stoel op de kaart vergelijken met de echte stoel die de mensen bij zich hadden.
Dat bedacht ik ook. Zou wel heel gaaf zijn als ze de buitengroep buiten spel hadden kunnen zetten en de puzzel helemaal zelf op hadden kunnen lossen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2023, 22:15:48 »
De samenwerking tussen Daniël en Jurre vertoont de nodige scheurtjes.  Als beiden er nog een tijdje inblijven en hun ego's gaan de overhand krijgen, gaat dat geld kosten.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2023, 22:21:55 »
Zou de mol zomaar deze hele opdracht uit gaan zitten, vroeg ik me af?

Met andere woorden, zou Nabil/Soy als mol het er voor over hebben een hele opdracht te skippen om die 4750 euro weg te kunnen spelen? Dan hebben we dus naar een opdracht met vier kandidaten zitten kijken.

Ik weet niet in hoeverre ik dat geloof. En of we dus Nabil en Soy af kunnen strepen. Zo in de war  ???  ::rofl::

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2023, 22:26:08 »
Met de manier waarop het verdelen van de koffers afgelopen aflevering ging is de enige persoon die vol stuurde op een lagere koffer Ranomi. Die heeft door haar gedrag als enige zeker kunnen zijn van een lagere koffer en heeft op geen moment gestuurd op een hogere koffer en daarmee de zekerheid dat ze aan deze opdracht deel mocht nemen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2023, 22:26:32 »
Zou de mol zomaar deze hele opdracht uit gaan zitten, vroeg ik me af?

Met andere woorden, zou Nabil/Soy als mol het er voor over hebben een hele opdracht te skippen om die 4750 euro weg te kunnen spelen? Dan hebben we dus naar een opdracht met vier kandidaten zitten kijken.

Ik weet niet in hoeverre ik dat geloof. En of we dus Nabil en Soy af kunnen strepen. Zo in de war  ???  ::rofl::
Ja, Soy en Nabil onwaarschijnlijk als mol.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2023, 22:32:26 »
Met de manier waarop het verdelen van de koffers afgelopen aflevering ging is de enige persoon die vol stuurde op een lagere koffer Ranomi. Die heeft door haar gedrag als enige zeker kunnen zijn van een lagere koffer en heeft op geen moment gestuurd op een hogere koffer en daarmee de zekerheid dat ze aan deze opdracht deel mocht nemen.

Anke uiteindelijk met verdelen ook. Maar ik heb t gevoel dat met t koffers verdelen zeker zo veel geld weggespeeld had kunnen worden als met ‘ik wil volgende aflevering wat mensen op verkeerde stoelen zetten’ (maar degenen met kistjes hadden wel meer invloed dan soy en Nabil, dus uhm ja..)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2023, 22:36:46 »
Citaat
Met de manier waarop het verdelen van de koffers afgelopen aflevering ging is de enige persoon die vol stuurde op een lagere koffer Ranomi. Die heeft door haar gedrag als enige zeker kunnen zijn van een lagere koffer en heeft op geen moment gestuurd op een hogere koffer en daarmee de zekerheid dat ze aan deze opdracht deel mocht nemen.

Hoe dan? Als het rode scherm bij de bovenste drie zat, was iedereen (met uitzondering van de Mol) in gevaar.

In de verdeling van Anke zie ik niet zoveel. 4750 of 4250 te verspelen, maar een afvaller met 0 weg.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2023, 22:47:36 »
Als in Ranomi als Mol, wist ze haar plek in deze opdracht te verzekeren vanwege geen hoog bedrag. Anke ook.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2023, 22:51:43 »
Ranomi niet, want Anke verdeelde. En die gaf 0 aan een afvaller, wat voor een Mol ook niet logisch is.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2023, 23:13:46 »
De opdracht was origineel en luchtig, maar in feite ondoenlijk met al die mensen die min of meer tegelijk door die straat liepen.
Woosie down?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2023, 23:20:13 »
Met de manier waarop het verdelen van de koffers afgelopen aflevering ging is de enige persoon die vol stuurde op een lagere koffer Ranomi. Die heeft door haar gedrag als enige zeker kunnen zijn van een lagere koffer en heeft op geen moment gestuurd op een hogere koffer en daarmee de zekerheid dat ze aan deze opdracht deel mocht nemen.

Ja indd, goed gezien! Ik vond Ranomi vandaag ook ineens verdachter, totdat ze het kistje niet kreeg door de eigen verkeerde eigenschap te noemen. Als mol zou haar dat niet gebeurt zijn lijkt me en ze baalde ook oprecht.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2023, 23:30:00 »
Ranomi was ook degene die als enige geld verdiende in het doolhof vorige week. En die 500 is leuk, maar ook met 2500 kon je eruit. Verdacht dat er vanuit de kerk niet naar buiten gecommuniceerd wordt wat ze willen weten, maar Daniël had de porto.