Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Stoelendans?  (gelezen 12377 keer)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2023, 00:55:43 »
Soms is het pech dat de mol zo verdacht wordt omdat de rest gewoon niet zo verdacht is. Voor mijn gevoel is dat dit seizoen zo, met Jurre. Komt ook doordat ze veel doordachte spelers casten. Er zijn weinig spelers die emotioneler spelen (op basis van gevoel & een beetje als een kip zonder kop, bijv. in seizoen 13). Het is allemaal wat recht toe recht aan. Als je dan uit de lijn loopt, valt het sneller op.

Mijn idee:
Anke is het niet vanwege de kofferverdeling (afl. 4)
Daniël is het niet vanwege het slechte acteerwerk na het gekozen te hebben voor een verkeerd ei (afl. 6) (een mol kan écht véél beter spelen)
Ranomi is het niet want doet geen moeite om groepsprocessen te beïnvloeden, staat er maar wat bij(alle afleveringen). Een mol kan juist manipuleren en anderen fouten laten maken.
Soy niet vanwege wat D*N hierboven al zei, je wil als mol links aan de tafel zitten (afl. 4 - 5)

Blijft Jurre over, ik kan het echt niet meer anders zien

Het verbaast met heel erg dat de verdenkingen in NL zo verdeeld zijn! Jurre op 1, maar ligt allemaal rond de 20%.

edit: de tactiek-change van Jurre tussen afl 5 en 6 is ook alleen verklaarbaar als hij de mol is. In afl. 5 zegt hij nog dat geld hem niet boeit en kosten wat het kost een joker wil, in afl. 6 houdt hij opeens in (for no reason).
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 01:00:32 door JP1999 »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2023, 01:50:32 »
Ik had nog een beetje de hoop op Nabil. Voor mijn gevoel vanaf vrij in het begin kon het Nabil of Jurre zijn. Vanaf vorige aflevering leek het al steeds meer Jurre en nu moet het bijna wel Jurre zijn. Al hoop ik nog steeds op een twist dat het stiekem toch Anke is.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2023, 01:52:51 »
Nabil viel van de plank. Jurre was al aan de overkant, bij het kistje. Achter Nabil stond Ranomi. Als Nabil niet gevallen was, dan was Ranomi wel gevallen. Proef niet gelukt. Ranomi had nog een moloptie, Jurre had die verspeeld.
Jurre speelt dit kandidaats.

Ranomi komt met een mogelijke puzzel oplossing. Heren met hun kop onder de grond. Wat doet Ranomi ondertussen met de inhoud van het juiste ei?

Deze opdracht speelt Ranomi effe 2.500 weg. Planken/Kop in het zand en een koffer. Schiet geen pijl raak.

O wat zijn de heren hoffelijk. Je krijgt een koffer, je krijgt een joker. En dat allemaal voor de krokodillentranen van een spelletjesmeisje vorige week.

In het team van Ranomi schoten ze om  de beurt met pijlen. Zodra er een opmerking komt om drie achter elkaar te schieten zegt Ranomi dat er geen tijd voor is. Bij het andere team zagen we dat dat wel goed ging.

Inkoppertje toch?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 02:03:05 door foxhunter »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2023, 08:20:14 »
En Soy ook veel te goed met pijl en boog schieten voor een mol. Schiet dan alleen een paar lege eieren eraf.
Dat zou je denken, maar er is nog een mogelijkheid. Stel hij is de mol, dan heeft hij na die toss met Daniel als enige in zijn groepje een kist. Dan wil je in elk geval dat nog iemand een kist pakt, anders zit je straks misschien in je eentje als mol bij de eliminatie   :-\\. Dus spoort Soy met het geld aan om nog meer kisten te kopen.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2023, 08:26:05 »
Mocht dit in ander topic horen sorry en voel je vrij om t te verplaatsen.

Ik bedacht me net hoe gek het is dat ze roadtrippen in huurauto’s met GP op t nummerbord.
GP staat voor Gauteng Province (kleinste provincie in Za wel met Johannesburg en Pretoria erin)
Terwijl de kandidaten voor zover wij weten alleen nog in de Western Capec(wc-nummerbord) zijn geweest.

En er kan natuurlijk op Johannesburg gevlogen zijn om daarna verder te rijden richting Kaapstad.
Maar dat is wel een rit van pak hem beet 12 uur. Lijkt me niet zo logisch..
En als ze dan in 1e aflevering zogenaamd niet weten waar ze zijn.
Of er zijn enkele crew leden die wel vanaf Johannesburg zo gereden zijn die voor deze aflevering hun huurauto moesten uitlenen aan de kandidaten.
Maar dan nog is het vreemd als er geen extra auto nodig was. Ze zijn ook gefilmd..
Er was ook een nummerbord vraag in de test.
Wellicht was die 2-ledig 1 je kon t juiste aanklikken in welke auto de mol zat.
2 zelfs als je dat niet deed heb je gezien dat beide er GP op hadden staan.
Hint naar Geluk?

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2023, 08:41:43 »
Ik hoop echt dat de mol geld uit t ei heeft gehaald terwijl de andere 2 met hun hoofd in de grond zaten.
Wat dat betreft vind ik Ranomi dan weer mogelijk verdacht met 'ojaaaa we hebben elkaar niet gecontroleerd' (en vervolgens hele samenvatting van wat ze zojuist gedaan hebben) alsof ze probeert het op een andere manier te verklaren. (Maar dit kan natuurlijk ook als overtuigde kandidate)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2023, 09:31:54 »
Dat was niet nodig, beide teams gingen opzoek naar de struisvogel die het meeste voorkwam. De opdracht was om op zoek te gaan naar de struisvogel die drie keer voorkwam.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2023, 09:54:39 »
Aan de ene kant goed dat ze dingen laten zien zoals ze echt gebeuren en niet dan maar gaan knippen en plakken en knippen en plakken etc. om Jurre er onverdacht uit te laten komen (mocht het echt kloppen natuurlijk, want niets is wat het lijkt). Aan de andere kant denk ik dat de speurtocht vooral makkelijker is wanneer er opdrachten zijn waarbij je echt goed kan strepen. Zoals bijvoorbeeld de positie van Nabil & Soy na de koffertjes. Die wil je als mol gewoon absoluut niet hebben, dus daarbij kan je met redelijke zekerheid zeggen dat die twee niet de mol zijn. Dat maakt de opties wel beperkt en dus de speurtocht ook.
Niet helemaal eens om om die reden Soy (en Nabil) af te strepen. Iedere kandidaat pleitte dat hij groen had en dus een hoog bedrag wilde. Is toch super verdacht dat als je dan een hoog bedrag krijgt van Anke je die terug gaat geven? Maar ik heb Soy wel afgestreept doordat:
- hij bij de zingopdracht veel geld binnenhaalde (had hij makkelijk kunnen verpesten)
- bij de quads momenten alleen was en dus even had kunnen drukken.
- veel te goed schoot met pijl en boog
- op basis van wie verdenkt wie waarschijnlijk rood had (Daniël noemde toen ook Soy)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2023, 10:11:25 »
In de podcast benoemt Rik dat ze hebben gewerkt met lege eieren. Die zijn veel minder sterk dan volle eieren, geen wonder dat ze zo snel breken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2023, 10:13:09 »
Ik hoop echt dat de mol geld uit t ei heeft gehaald terwijl de andere 2 met hun hoofd in de grond zaten.
Wat dat betreft vind ik Ranomi dan weer mogelijk verdacht met 'ojaaaa we hebben elkaar niet gecontroleerd' (en vervolgens hele samenvatting van wat ze zojuist gedaan hebben) alsof ze probeert het op een andere manier te verklaren. (Maar dit kan natuurlijk ook als overtuigde kandidate)

Dat lijkt me niet. Ze kijken telkens weer even boven de grond dus je hebt geen idee hoeveel tijd je hebt en het geld uit het ei halen duurde best nog wel ff. Dus veelste groot risico lijkt mij. Waar ze beide de fout in gingen is dat ze keken welke struisvogel het vaakst voorkwam. Maar volgens mij moesten ze de struisvogel zoeken die 3x voorkwam. Niet die het meest voorkwam.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2023, 10:20:27 »
Ik vraag me wel oprecht af of Jurre = de Mol zo obvious in beeld gebracht is?

- Bijv bij de kistjes kun je dit niet anders monteren.
- In het doolhof wordt juist de suggestie gewekt dat Soy hem een doodlopend stuk in stuurt.
- op de boot bij de keuze voor jokers nam hij niet het voortouw.
- bij de badeend pushte hij juist om niet buiten de tijd aan te komen. Het openen van het vraagteken is verdacht. Zeker met zijn snelheid, maar ook kandidaats te verklaren.
- bij de roze kerk hadden ze misschien wel minder verdacht kunnen monteren, maar mogelijk heeft hij daar nog meer gedaan dan we zagen (moment dat hij deels alleen was dus potentieel leuk materiaal voor afl 10)

Kortom ik zie ik hem een speler die openlijk voor eigen gewin gaat in combinatie met kneuzig gedrag. De grootste molacties kunnen ze bijna niet buiten de montage houden volgens mij.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2023, 10:23:17 »
Mee eens. Hij is dan een aanwezige mol maar die hebben we wel meer gezien door de jaren heen. Ook die verdacht in beeld kwamen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2023, 10:40:47 »
Mee eens. Hij is dan een aanwezige mol maar die hebben we wel meer gezien door de jaren heen. Ook die verdacht in beeld kwamen.

Eens. En het kan niet anders dat hij opvalt als de kandidaten zo eerlijk spelen.
Hij doet het goed, dat hij door de andere kandidaten niet zo verdacht wordt (als dat klopt)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2023, 10:46:06 »
Hij wordt door mede kandidaten bijna niet verdacht. Maar door kijkers ook niet. Iedereen roept ja maar hij is zo opvallend maar pas laatste paar afleveringen wordt op hem gestemd.
Ik had hem in het begin ook niet als mol, mede omdat hij op social media reageerde op de bekendmaking en gewoon heel sociaal en aardig over komt.  Denk dat iedereen dat een beetje bij hem heeft. Ach Jurre het gaat mis. Kan gebeuren joh. We weten dat jij je best hebt gedaan, je bent zo lief.


Overigens bij de tweede keer kisten bij groep Soy zat er op de kist van Soy nu een extra envelop? Zag er anders uit dan de andere kisten?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 11:12:57 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2023, 12:51:34 »
Bij de opdracht op eieren lopen is Jurre als eerste bij de kistjes. Als het aan hem lag werd hier 1000 euro verdiend.   

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2023, 13:12:29 »
Bij de opdracht op eieren lopen is Jurre als eerste bij de kistjes. Als het aan hem lag werd hier 1000 euro verdiend.   
Ja, dit was mij ook opgevallen inderdaad. Hier in ieder geval geen (poging tot) molactie.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2023, 13:18:22 »
De nummers bij de plaatjes op de foto kloppen niet met de nummers bij de plaatjes op de eieren. Daniel pakt ei 1 en Ranomi pakt ei 1, kijken niet of het plaatje klopt.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #37 Gepost op: 12-02-2023, 13:27:45 »
Mocht dit in ander topic horen sorry en voel je vrij om t te verplaatsen.

Ik bedacht me net hoe gek het is dat ze roadtrippen in huurauto’s met GP op t nummerbord.
GP staat voor Gauteng Province (kleinste provincie in Za wel met Johannesburg en Pretoria erin)
Terwijl de kandidaten voor zover wij weten alleen nog in de Western Capec(wc-nummerbord) zijn geweest.

En er kan natuurlijk op Johannesburg gevlogen zijn om daarna verder te rijden richting Kaapstad.
Maar dat is wel een rit van pak hem beet 12 uur. Lijkt me niet zo logisch..
En als ze dan in 1e aflevering zogenaamd niet weten waar ze zijn.
Of er zijn enkele crew leden die wel vanaf Johannesburg zo gereden zijn die voor deze aflevering hun huurauto moesten uitlenen aan de kandidaten.
Maar dan nog is het vreemd als er geen extra auto nodig was. Ze zijn ook gefilmd..
Er was ook een nummerbord vraag in de test.
Wellicht was die 2-ledig 1 je kon t juiste aanklikken in welke auto de mol zat.
2 zelfs als je dat niet deed heb je gezien dat beide er GP op hadden staan.
Hint naar Geluk?

Bij veel grotere autoverhuurbedrijven kun je ervoor kiezen de auto bij het ene vliegveld  op te halen en bij het andere vliegveld weer in te leveren. Ik zou het daarom niet zo gek vinden als ze op vliegveld Kaapstad auto’s meekrijgen met een nummerbord uit de regio Johannesburg. Of misschien zit het hoofdkantoor van de verhuurbedrijf wel in die regio.

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #38 Gepost op: 12-02-2023, 14:58:56 »
Er wordt door het programma gezegd dat het 1 opdracht is. Maar je kan hem opsplitsen in meerdere onderdelen( op eieren lopen/ei schieten/kop in het zand/ kistjes)
Op eieren lopen leek niet moeilijk omdat het niet erg was dat de eieren kapot gingen.
Bij kop in het zand leek het alsof Anke niet vies wou worden en niet onder de grond keek. Echt goed begrijpen deed ik deze opdracht niet. Werd naar mijn idee niet goed uitgelegd. Ik dacht dat bij alle 3 de gaten onder de grond 1 plaatje 3 keer voor kwam en dan moest dat plaatje op het bord gezocht worden. Maar de teams speelden het anders leek het. Het leek op een spel uit een vakantie doeboek van kinderen.
Op de kistjes stond ben je zeker van je zaak? Als je zeker van je mol bent zou je dus geen kistje nodig hebben. En dan zou ik denken er zit iets in om je te helpen. Maar als je zeker bent van je zaak(mol) dan kan je ook met een gerust hart de test maken. Je denkt immers zeker te weten wie de mol is. Dus je kan wel een kistje pakken.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #39 Gepost op: 12-02-2023, 15:00:06 »
Het is toch super opvallend hoe Daniël probeerde die ene ei met het geld erin "weg te schoppen"?