Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Stoelendans?  (gelezen 12299 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2023, 15:06:24 »
Ze moesten op zoek naar de struisvogel die precies 3x voorkwam. Er waren totaal 3x6=18 verschillende plaatjes.

Het ene team zocht welk plaatje in een gat 3x voorkwam. In ieder gat bleek dat struisvogel 1 te zijn.

Het andere team leek de opdracht dacht ik wel goed te begrijpen en leek tot de conclusie te komen dat struisvogel 1 precies 1x voorkwam in ieder gat.

In had het idee dat het precies dezelfde locatie was en dat het goede antwoord dus ook hetzelfde zou zijn (want waarom moeite doen om het anders op te zetten).

Ik begrijp daarom niet waarom groep 2 hetzelfde plaatje precies 1x in een gat ziet terwijl groep 1 die 3x in ieder gat ziet.

Wat kan is dat ze een struisvogel hadden die precies 1x voorkwam per gat maar dat dat niet optie 1 was dus dat de vertaalslag niet goed gemaakt is. Is wel uit te vogelen met terug kijken denk ik!

Volgens mij klopte de aanpak van Ranomi wel: als we een struisvogel al 4x zien dan valt die af. Of als er eentje maar 1x voorkomt etc.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #41 Gepost op: 12-02-2023, 15:17:28 »

Bij kop in het zand leek het alsof Anke niet vies wou worden en niet onder de grond keek.

Anke had haar haar los dus als zij voorover in zo'n gat was gegaan met haar hoofd, had ze waarschijnlijk toch niets kunnen zien  ;)

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #42 Gepost op: 12-02-2023, 15:31:03 »
Het viel me op dat de struisvogelplaat in een van de gaten (ik vermoed die van Daniel) gespiegeld is. (rond 26:50 in de app)

In alle andere shots zijn de platen alleen 180 graden gedraaid en niet gespiegeld.

De struisvogel die op de gespiegelde plaat staat heeft een heel merkwaardig rechterbeen. Het lijkt op een naar achteren gericht mensenbeen met hak.

Hint naar Anke de fashionista?


« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 15:49:14 door Vladimir Vlemmix »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #43 Gepost op: 12-02-2023, 16:20:19 »
En Anke doet ook niks bij de struisvogelgaten. Niet mollen, niet meehelpen. Ze lijkt een kandidaat die observeert en de mol zoekt.

Daar is geen geld verdient, dus ik zie het probleem hier niet echt.

Offline El Mollo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #44 Gepost op: 12-02-2023, 18:46:26 »
Volgens mij gingen beide groepen op zoek naar de struisvogel die het meeste voorkwam. Nabil zegt dat ook duidelijk in een biecht, dus het tweede groepje ging daar sowieso naar op zoek. Maar ze moesten op zoek naar de struisvogel die drie keer voorkwam.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #45 Gepost op: 12-02-2023, 19:15:37 »
Volgens mij zijn de meesten op dit forum er wel over eens dat Jurre de mol is. We zien ook veel acties in beeld, waarbij hij duidelijk de opdracht niet goed uitvoert/ervoor zorgt dat er geld uit de pot gaat.
Ook staat hij altijd wel op de juiste plek, en gaat het binnen zijn groepje altijd mis.

Wat vinden we ervan dat het vanaf aflevering 3 of 4 al zo duidelijk was? Ik ben zelf blij dat we wat meer zien, en we zien ook dat anderen wél veel geld verdienen en onmolse dingen doen. Maar ik wist het na afl 4 voor 99% zeker, en nu 100%: het is Jurre.

Stel dat hij het is, wat vinden jullie ervan dat het zo duidelijk is? Ik ben wel klaar met speuren eigenlijk, dat is jammer.

Als Jurre het is (ik hoop van niet) zou de productie hem en zijn acties,  dan zo in beeld brengen? Ik geloof dat hij het meeste van allen in beeld is. Kan het eigenlijk niet geloven

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #46 Gepost op: 12-02-2023, 20:27:54 »
Ze moesten op zoek naar de struisvogel die precies 3x voorkwam. Er waren totaal 3x6=18 verschillende plaatjes.
Het woordje 'precies' komt niet voor in de opdracht van Rik. Volgens mij moet de struisvogel in alle 3 de gaten voorkomen. De kans is sowieso klein dat er zowel een struisvogel bij zit die precies 1 keer voorkomt in alle gaten en er ook nog een andere struisvogel is die bijvoorbeeld 2 keer voorkomt in één gat en 1 keer in de andere gaten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #47 Gepost op: 12-02-2023, 22:26:37 »
Dat zou je denken, maar er is nog een mogelijkheid. Stel hij is de mol, dan heeft hij na die toss met Daniel als enige in zijn groepje een kist. Dan wil je in elk geval dat nog iemand een kist pakt, anders zit je straks misschien in je eentje als mol bij de eliminatie   :-\\. Dus spoort Soy met het geld aan om nog meer kisten te kopen.
Dat is onnodig. In het andere team kochten ze ook kisten zonder geld te hebben verdiend. Soy hier zwaar kandidaats met zo goed schieten. Is echt niet makkelijk.

Offline Femmmmmm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #48 Gepost op: 12-02-2023, 23:45:29 »
Mocht dit in ander topic horen sorry en voel je vrij om t te verplaatsen.

Ik bedacht me net hoe gek het is dat ze roadtrippen in huurauto’s met GP op t nummerbord.
GP staat voor Gauteng Province (kleinste provincie in Za wel met Johannesburg en Pretoria erin)
Terwijl de kandidaten voor zover wij weten alleen nog in de Western Capec(wc-nummerbord) zijn geweest.

En er kan natuurlijk op Johannesburg gevlogen zijn om daarna verder te rijden richting Kaapstad.
Maar dat is wel een rit van pak hem beet 12 uur. Lijkt me niet zo logisch..
En als ze dan in 1e aflevering zogenaamd niet weten waar ze zijn.
Of er zijn enkele crew leden die wel vanaf Johannesburg zo gereden zijn die voor deze aflevering hun huurauto moesten uitlenen aan de kandidaten.
Maar dan nog is het vreemd als er geen extra auto nodig was. Ze zijn ook gefilmd..
Er was ook een nummerbord vraag in de test.
Wellicht was die 2-ledig 1 je kon t juiste aanklikken in welke auto de mol zat.
2 zelfs als je dat niet deed heb je gezien dat beide er GP op hadden staan.
Hint naar Geluk?

Bijna elke huurauto heeft een gp nummerbord in Zuid Afrika🤗

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2023, 12:32:27 »
Het probleem van die struisvogel opdracht was, hoe vlieg je hem aan.
Dit soort puzzels los je meestal op door alle mogelijke oplossingen te controleren totdat je er een hebt gevonden die voldoet. Hier heb je met je hoofd in de grond die oplossing niet bij de hand. En je kan ook moeilijk een heel plaatje exact in je geheugen prenten.
Dus is er volgens mij maar één methode.
Kijk waarin de 5 struisvogels van de oplossing verschillen, want dat maakt de oplossing uniek. Ik zie maar 3 verschillen (zie foto): het kraagje, de enkele vleugel i.p.v. 2, de voorpoot. Nummer 1 en 2 zijn hetzelfde dus die zou je meteen kunnen afstrepen als oplossing.
Kijk naar het unieke kenmerk van nummer 3. Dat is de enkele vleugel. Kijk of er een struisvogel in elk gat voorkomt met dit kenmerk. Is dit niet het geval dan valt 3 af en ga je verder met het uniek kenmerk van 4. Vind je wel één of meerdere struisvogels met die enkele vleugel controleer dan de andere kenmerken van die struisvogel (kraagje en voorpoot). Kun je deze oplossing niet elimineren, probeer dan of je 4 of 5 op die manier kan elimineren. Mocht je nog steeds meerdere oplossingen over houden dan moet je nog meer controleren, maar ik vermoed dat dit niet nodig zal zijn geweest.
Grappig in dit verband dat beide teams met oplossing 1 komen. Niet zo vreemd want deze hebben de 3 kenmerken die het meeste voorkomen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2023, 12:36:30 »
2 verschilt van 1 door een kapje dat ontbreekt op de borst. Ze zijn alle 5 verschillend hoor.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2023, 12:39:27 »
[...]
Volgens mij klopte de aanpak van Ranomi wel: als we een struisvogel al 4x zien dan valt die af. Of als er eentje maar 1x voorkomt etc.

Volgens mij klopte de strategie juist niet omdat ze struisvogels wegstreepten die weinig voorkwamen, terwijl dat juist de vogels waren die ze wel moesten onthouden om te weten welke 3 keer voorkomt.
"Welke struisvogel komt 3 keer voor" hoeft volgens mij ook niet te zeggen in elk gat 1 keer, kan in 1 gat twee keer zijn en in een gat 0 keer, om het moeilijk te maken.

edit. Martin je was me net voor, en mocemole, dat detail bij 2 is echt geniepig klein, daar hebben ze ook vast overheen gekeken

Juiste strategie was geweest denk ik alle drie alle gaten in.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 12:42:16 door Mollem »

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2023, 12:53:06 »
Volgens mij klopte de strategie juist niet omdat ze struisvogels wegstreepten die weinig voorkwamen, terwijl dat juist de vogels waren die ze wel moesten onthouden om te weten welke 3 keer voorkomt.
"Welke struisvogel komt 3 keer voor" hoeft volgens mij ook niet te zeggen in elk gat 1 keer, kan in 1 gat twee keer zijn en in een gat 0 keer, om het moeilijk te maken.

edit. Martin je was me net voor, en mocemole, dat detail bij 2 is echt geniepig klein, daar hebben ze ook vast overheen gekeken

Juiste strategie was geweest denk ik alle drie alle gaten in.
Beste strategie is gestructureerd zoeken. En dat is dan tevens de beste plek voor de mol, omdat je een optie kunt weglaten en dus vanzelf een verkeerd resultaat krijgt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2023, 12:54:17 »
2 verschilt van 1 door een kapje dat ontbreekt op de borst. Ze zijn alle 5 verschillend hoor.
Je moet dus heel goed kijken. Maar dat doet niets af aan de juiste aanpak. Zelfs als de struisvogel ook meerdere keren mocht voorkomen in hetzelfde gat om tot 3 te komen kun je nog steeds dezelfde strategie gebruiken. Zoek juist naar de struisvogels met het afwijkende kenmerk. Grappig is dat nummer 1 de enige struisvogel is die in geen enkel kenmerk uniek is. Dit is dus de "standaard" struisvogel. Die zal dus ook wel vaak voorkomen en vandaar dat ze deze gevonden hebben.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #54 Gepost op: 13-02-2023, 13:09:28 »
De 4 verschillen met het originele plaatje 1

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2023, 13:20:41 »
Jurre en Ranomi zijn beide verdacht hier. Ranomi stelt een foute strategie voor. Ze wil de vogels met de dubbele kraagjes meteen wegstrepen omdat die meer dan 3 keer voorkomen. Jurre gaat daar wel heel gewillig in mee...  ::)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2023, 13:40:02 »
De beelden suggereren dat Jurre en Ranomi vlak langs het geldei schieten. Maar er zijn maar twee eieren in beeld. Bij Ranomi scheert volgens een close-up de pijl zelfs rakelings langs het linkerei.





« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 13:42:24 door Molest »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2023, 14:40:23 »
De 4 verschillen met het originele plaatje 1

Wat het ingewikkeld maakt is alle variatie onder de grond in de gaten, dat waren er een stuk meer, poot omgedraaid, hoofd omgedraaid, geen snavel, etc.

Offline DynaXiz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #58 Gepost op: 13-02-2023, 14:56:36 »
De nummers bij de plaatjes op de foto kloppen niet met de nummers bij de plaatjes op de eieren. Daniel pakt ei 1 en Ranomi pakt ei 1, kijken niet of het plaatje klopt.

Hier dacht ik ook gelijk aan. Beide teams waren er 100% van overtuigd dat het nummer 1 moest zijn. Maar correspondeerde nummer 1 op het ei wel het plaatje van struisvogel nummer 1?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #59 Gepost op: 13-02-2023, 15:44:50 »
De plaatjes en eieren verschillen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 15:49:59 door foxhunter »