Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Stoelendans?  (gelezen 12374 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 6] - Opdracht 1: Stoelendans?
« Gepost op: 11-02-2023, 19:14:00 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 08:15:29 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2023, 21:16:16 »
Het lijkt me nu wel duidelijk dat Anke de mol niet is. In eerste instantie wil ze geen kist meenemen voor €500, maar haar groepsgenoten beslissen dat ze wel willen.

En ze vindt het ei waar geld in zit, terwijl anderen daar overheen keken. Had ook niet gehoeven. Waarschijnlijk waren ze er toch wel achter gekomen als ze het nog staande ei checkten en er zat niks in, maar toch. Erg onmols weer.


Gepost bij “opdracht 2”, maar de aflevering was 1 grote opdracht:

Jurre wou duidelijk geen kist meenemen. Het is natuurlijk erg oneerlijk als de mol bij de 4 met kist/eliminatiestoel zit. Dat maakt de kans om af te vallen voor een kandidaat 33%, ipv 25%. (Zelfs nog oneerlijker als maar 2 mensen een kist meenamen. Of alleen de mol en verder niemand)
Ik denk dat de mol geen kist moest meenemen
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 21:37:29 door _Malle_Molloot »
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2023, 21:20:19 »
Jurre wou duidelijk geen kist meenemen. Het is natuurlijk erg oneerlijk als de mol bij de 4 met kist/eliminatiestoel zit. Dat maakt de kans om af te vallen voor een kandidaat 33%, ipv 25%.
Ik denk dat de mol geen kist moest meenemen.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2023, 21:24:28 »
Ik denk dat de mol geen kist moest meenemen.
Dat bedacht ik me ook al. En Daniël speelde steen papier schaar voor de eerste kist. Jurre stuurde duidelijk op geen kist.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2023, 21:35:18 »
Mee eens dat het er heel hard op lijkt dat jurre voorkennis heeft en geen kist mee wil nemen

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2023, 21:36:03 »
Ja dit viel mij ook gelijk op.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2023, 21:55:08 »
En Jurre wist ook meteen dat Ranomi, die als eerste uit de grot naar boven kwam, dus door was, terwijl Daniel nog vroeg of ze door was. Ze had net zo goed de afvaller kunnen zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2023, 21:57:17 »
Het lijkt me nu wel duidelijk dat Anke de mol niet is. In eerste instantie wil ze geen kist meenemen voor €500, maar haar groepsgenoten beslissen dat ze wel willen.

En ze vindt het ei waar geld in zit, terwijl anderen daar overheen keken. Had ook niet gehoeven. Waarschijnlijk waren ze er toch wel achter gekomen als ze het nog staande ei checkten en er zat niks in, maar toch. Erg onmols weer.


Gepost bij “opdracht 2”, maar de aflevering was 1 grote opdracht:

Jurre wou duidelijk geen kist meenemen. Het is natuurlijk erg oneerlijk als de mol bij de 4 met kist/eliminatiestoel zit. Dat maakt de kans om af te vallen voor een kandidaat 33%, ipv 25%. (Zelfs nog oneerlijker als maar 2 mensen een kist meenamen. Of alleen de mol en verder niemand)
Ik denk dat de mol geen kist moest meenemen
Helemaal eens. Anke is het niet.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2023, 21:57:25 »
Ja, eens, Anke onmols, Jurre Mols.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #9 Gepost op: 11-02-2023, 22:00:28 »
En Soy ook veel te goed met pijl en boog schieten voor een mol. Schiet dan alleen een paar lege eieren eraf.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2023, 22:02:20 »
Ja en vergeet ook niet het lopen op de eieren. Anke (of Daniël of Soy) had daar heel simpel haar/zijn evenwicht kunnen verliezen. Heel onmols.

Bij het eieren schieten heeft Anke geen fluit gedaan, behalve het goede ei oppakken. Alle 3 waren ze daar onmols (heel goed vangen en schieten).

Mol moet toch wel Jurre of Ranomi zijn obv deze afleveringZ Jurre dus :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2023, 22:06:14 »
Ja en vergeet ook niet het lopen op de eieren. Anke (of Daniël of Soy) had daar heel simpel haar/zijn evenwicht kunnen verliezen. Heel onmols.

Bij het eieren schieten heeft Anke geen fluit gedaan, behalve het goede ei oppakken. Alle 3 waren ze daar onmols (heel goed vangen en schieten).

Mol moet toch wel Jurre of Ranomi zijn obv deze afleveringZ Jurre dus :)
En Anke doet ook niks bij de struisvogelgaten. Niet mollen, niet meehelpen. Ze lijkt een kandidaat die observeert en de mol zoekt.


Daniel ook kandidaats door steeds pijlen te blijven vangen waardoor er veel meer geschoten kan worden.

Ranomi of Jurre de mol

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2023, 22:09:35 »
Ik vind Ranomi steeds heel kandidaats in haar emoties. Eerst bij de roze kerk, toen ze geen kistje had, en nu toen ze als eerste door was met een groen scherm. Als dat geacteerd is, heeft ze een mooie nieuwe carričre in het vooruitzicht.

Dus alleen Jurre blijft over wat mij betreft.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #13 Gepost op: 11-02-2023, 22:26:23 »
Volgens mij zijn de meesten op dit forum er wel over eens dat Jurre de mol is. We zien ook veel acties in beeld, waarbij hij duidelijk de opdracht niet goed uitvoert/ervoor zorgt dat er geld uit de pot gaat.
Ook staat hij altijd wel op de juiste plek, en gaat het binnen zijn groepje altijd mis.

Wat vinden we ervan dat het vanaf aflevering 3 of 4 al zo duidelijk was? Ik ben zelf blij dat we wat meer zien, en we zien ook dat anderen wél veel geld verdienen en onmolse dingen doen. Maar ik wist het na afl 4 voor 99% zeker, en nu 100%: het is Jurre.

Stel dat hij het is, wat vinden jullie ervan dat het zo duidelijk is? Ik ben wel klaar met speuren eigenlijk, dat is jammer.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #14 Gepost op: 11-02-2023, 22:29:08 »
Ja maar hij wordt niet super verdacht door zijn medekandidaten. Ondanks de acties. Dat is toch wel knap?

Soy en Nabil zaten in ieder geval niet op hem. En Ranomi gaat ook nog niet all in en noemt andere namen (maar mogelijk waren ze niet eerlijk in dat gesprek omdat Jurre daar ook bij was).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #15 Gepost op: 11-02-2023, 22:31:49 »
Volgens mij zijn de meesten op dit forum er wel over eens dat Jurre de mol is. We zien ook veel acties in beeld, waarbij hij duidelijk de opdracht niet goed uitvoert/ervoor zorgt dat er geld uit de pot gaat.
Ook staat hij altijd wel op de juiste plek, en gaat het binnen zijn groepje altijd mis.

Wat vinden we ervan dat het vanaf aflevering 3 of 4 al zo duidelijk was? Ik ben zelf blij dat we wat meer zien, en we zien ook dat anderen wél veel geld verdienen en onmolse dingen doen. Maar ik wist het na afl 4 voor 99% zeker, en nu 100%: het is Jurre.

Stel dat hij het is, wat vinden jullie ervan dat het zo duidelijk is? Ik ben wel klaar met speuren eigenlijk, dat is jammer.
Dan wordt het nog spannend wie de winnaar wordt.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #16 Gepost op: 11-02-2023, 22:35:28 »
Als mol ben je natuurlijk ook afhankelijk van je medekandidaten en de opdrachten. Er zitten naar mijn mening dit jaar veel kandidaten in die heel serieus bezig zijn en derhalve geen alternatief zijn. Jurre ligt er naar mijn mening mede zo dik bovenop om dat ik de anderen om een of meerdere redenen heb kunnen strepen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #17 Gepost op: 11-02-2023, 23:19:49 »
- Soy die bijna alle eieren er af schiet (inclusief het ei met het geld)
- Anke die niet eens een poging doet om te schieten en zo wat pijlen te verspelen
- Daniel die veel pijlen vangt (en ziet dat Soy goed aan het schieten is), blijft veel pijlen vangen

Als de mol in dit groepje zit, vraag ik mij wel af wat die dan aan het doen was.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #18 Gepost op: 11-02-2023, 23:37:10 »
. Jurre ligt er naar mijn mening mede zo dik bovenop om dat ik de anderen om een of meerdere redenen heb kunnen strepen.

Ja absoluut, dat kon dit jaar heel goed. Wel fijn dat er ook eens kandidaten zijn die inderdaad niet alleen maar nepmollen.

En zoals iemand anders al zei: Jurre wordt niet veel verdacht. Alleen Daniel zit al een tijdje op hem en lijkt nu volledig om Jurre te zitten.
Nabil zei in de auto dat hij Jurre complimenten zou geven als hij de mol is. Misschien had Nabil daar iets meer door dat Jurre verdacht was, maar zat hij al te ver in zijn (Ranomi?) tunnel.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Roadtrip
« Reactie #19 Gepost op: 12-02-2023, 00:00:59 »
Aan de ene kant goed dat ze dingen laten zien zoals ze echt gebeuren en niet dan maar gaan knippen en plakken en knippen en plakken etc. om Jurre er onverdacht uit te laten komen (mocht het echt kloppen natuurlijk, want niets is wat het lijkt). Aan de andere kant denk ik dat de speurtocht vooral makkelijker is wanneer er opdrachten zijn waarbij je echt goed kan strepen. Zoals bijvoorbeeld de positie van Nabil & Soy na de koffertjes. Die wil je als mol gewoon absoluut niet hebben, dus daarbij kan je met redelijke zekerheid zeggen dat die twee niet de mol zijn. Dat maakt de opties wel beperkt en dus de speurtocht ook.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human