Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test  (gelezen 16865 keer)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2023, 21:59:18 »
Leuke opdracht, gaat ook wat reuring geven volgende week, omdat iedereen ook informatie van elkaar heeft gezien.
Lijkt me ook voor de mol best spannend

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2023, 22:00:33 »
Jurre wilde bijna vraag 20 op zichzelf invullen, maar bedacht zich net op tijd, meende ik te zien. Hij ging voor het midden maar snel naar één boven hem. Timestamp: 47:53, iemand die dit ook opgevallen is?

Dit dacht ik ook te zien ja. Maar ik zit wel in een hele diepe jurretunnel. Dus ik weet niet of ik het goed zag.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 22:04:13 door Feodora »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2023, 22:00:38 »
Jurre wilde bijna vraag 20 op zichzelf invullen, maar bedacht zich net op tijd, meende ik te zien. Hij ging voor het midden maar snel naar één boven hem. Timestamp: 47:53, iemand die dit ook opgevallen is?
Ja dat dacht ik dus ook... leek ook soort van verdoezeld momentje.  ::vergroot:: nog eens terugkijken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2023, 22:01:41 »
Ik vind dat typisch iets voor de terugblik aflevering, waarin we zien dat De Mol zijn eigen naam wil aanvinken ::jaja::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2023, 22:01:47 »
Jep viel me ook een beetje op idd. Hij tekent vervolgens Daniel af.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #25 Gepost op: 18-02-2023, 22:03:14 »
Ik vind dat typisch iets voor de terugblik aflevering, waarin we zien dat De Mol zijn eigen naam wil aanvinken ::jaja::
::jaja:: precies dat ja.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2023, 22:13:39 »
Na deze test is het bondje Daniël Anke verbroken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2023, 22:20:57 »
Ik vermoed dat Soy nog wel eens kan gaan switchen van mol na al deze info.
Ik dacht eigenlijk dat ie nu als volgende na Anke af zou vallen. Maar zou idd ook nog een mannen finale kunnen worden.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #28 Gepost op: 18-02-2023, 22:25:57 »
Een ding is zeker wat mij betreft: Jurre en Daniël halen de finale.
En dat Daniël 'ineens' al een paar weken tunnelt op Jurre, vind ik niet zo gek. Daniël weet als mol dat Jurre hem, als enige zo lijkt, op dit moment echt in het vizier heeft. Dus Jurre komt ver. Dat is dan de beste verdachte om als mol vol voor te gaan in deze fase van het spel, dat kun je veilig in een biecht vertellen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #29 Gepost op: 18-02-2023, 22:33:20 »
Haha ja wat Danielle zegt. Maar dan net andersom. Jurre als mol Daniel als winnaar. Hoe graag ik hem in het begin ook als mol had gewild. Daniel heeft bijna in zijn uppie heel die pot gespekt volgens mij. 🤣
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2023, 22:45:12 »
Ik snap echt niet dat mensen gewoon vroegtijdig stoppen. Die ene extra vraag beantwoorden kan zoveel belangrijker zijn dan de extra tijd die je over de test doet. Ik zou gerust gewoon een uur lang in dat doolhof blijven dwalen. Al helemaal als je alle antwoorden van de anderen dan kan zien. Als je weet wat de afvaller heeft ingevuld, dan heb je echt hele waardevolle info in handen.
Helemaal mee eens. Snel zijn in de test is hooguit een halve joker waard, een voordeel van de twijfel.

Bizar dan ook dat kandidaten duizenden euro's opgeven voor één joker, terwijl ze nu voor een tijdvoorsprongetje makkelijk zichzelf twee min-jokers geven.

Wat xania zegt, dat er een maximumtijd zou zijn, zou wel een logische regel zijn om de vaart in het spel te houden. Dan zou je met iedereen die er na 30 minuten nog in zit een race moeten houden naar de eliminatiestoelen. Maar dat leek er niet op?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 22:53:14 door Pac »
...óf niet!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #31 Gepost op: 18-02-2023, 22:47:29 »
Gave test zo. Alleen, zouden de kandidaten nu Ranomi afschrijven omdat Anke is afgevallen? Dat vind ik dan wat oneerlijk naar Ranomi toe. Ik zou het denk ik leuker hebben gevonden als de kandidaten onderling niet van elkaar zouden weten welke kleur stift ze hadden. Dan hebben ze toch veel info maar moeten ze toch wat meer puzzelen welke persoon wie verdenkt.

Op die manier kan de mol ook alles op zichzelf invullen, zou ook wel gaaf zijn :)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 23:35:45 door annebeth »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2023, 22:51:10 »
De elimninatie was tegen zonsondergang, het heeft even geduurd voor de analoge antwoorden in de computer zaten, een tijdslimiet lijkt mij echt aannemelijk, en een kandidaat in tijdsdruk slaat denk ik makkelijk een onvindbare vraag over in een doolhof.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2023, 23:05:34 »
Opvallend is wel dat er geen enkel shot in beeld is waarin te zien is dat Jurre iets heeft ingevuld (zijn kleur was zwart). Je ziet hem soms wel iets invullen, maar dan is niet duidelijk te zien dat hij daadwerkelijk iets aankruist. Zou hij expres het langst erover gedaan hebben om vervolgens als mol lekker veel antwoorden stiekem op zichzelf in te vullen?  ::rofl::

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2023, 23:07:22 »
Gave test zo. Alleen, zouden de kandidaten nu Ranomi afschrijven omdat Anke is afgevallen? Dat vind ik dan wat oneerlijk naar Ranomi toe. Ik zou het denk ik leuker hebben gevonden als de kandidaten onderling niet van elkaar zouden weten welke kleur stift ze hadden. Dan heb je toch veel info maar moet je toch wat meer puzzelen welke persoon wie verdenkt.

Op die manier kan de mol ook alles op zichzelf invullen, zou ook wel gaaf zijn :)

Ja, als ze gewoon goed hebben opgelet kunnen ze nu makkelijk de conclusie trekken. Anke zat op Ranomi en vliegt er uit. Kans dat Soy nog bij haar blijft lijkt me dan wel klein.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2023, 23:39:38 »
Ik vond dit echt geen leuke opdracht.

Voor mij wordt er hier geraakt aan het basisprincipe van het programma. Je verdenkingen worden open en bloot op tafel gegooid.

Hoe duidelijk willen ze het maken dat Jurre de mol is? Anke gaat voor Ranomi en ligt er uit. Dat wil zeggen dat Anke (obvious) niet de mol is en dat Ranomi dit ook niet is. Daniël gaat voor Jurre (100%) en krijgt groen. En Jurre gaat dan maar toevallig voor Daniël, dit is zo onlogisch (terwijl Daniël by far het meeste verdiend heeft).

Jurre valt hier ook helemaal door de mand. Als je als kandidaat als laatste overblijft, heb je zwz je test het traagst gemaakt. Dan ga je toch rustig nog die 2 andere vragen gaan zoeken en kijken wat de rest ingevuld heeft?

Nee, dit legendarische doolhof werd de plaats voor een van de grootste flops in de WIDM-geschiedenis…

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #36 Gepost op: 18-02-2023, 23:53:28 »
Als ik ergens struisvogels had verwacht was het wel hier. Dat geeft ook de reden waarom ik zo van dat Vlaamse seizoen heb genoten.

Iedereen liep te steggelen over de jokers eerlijk verdelen na het paragliden terwijl iedereen 1 joker inhoud dat niemand esn voorsprong heeft. En nu slaan kandidaten 1/2 vragen over wat gewoon minjokers zijn. Gezien we richting de finale gaan, de bondjes al even gesmeden zijn is elke stukje kennis over andermans verdenkingen macht.

Zonder struisvogel op de loer had ik gerust als laatste gearriveerd nadat ik notie had genomen van hoe mijn kandidaten de test hadden ingevuld. Dus complimenten voor de analoge test opzet, die was zeker goed. Een struisvogel had even wel niet misstaan  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2023, 00:25:36 »
Opvallend is wel dat er geen enkel shot in beeld is waarin te zien is dat Jurre iets heeft ingevuld (zijn kleur was zwart). Je ziet hem soms wel iets invullen, maar dan is niet duidelijk te zien dat hij daadwerkelijk iets aankruist. Zou hij expres het langst erover gedaan hebben om vervolgens als mol lekker veel antwoorden stiekem op zichzelf in te vullen?  ::rofl::

Hele mooie. Ik vond Jurre zo wazig doen in het doolhof. Dan weer naar boven bij Rik en vanaf daar kijken naar het doolhof. Ik dacht waarom ben je zo traag en het doen. Er valt hier niets te mollen. Wil je paniekerige kandidaat spelen ofzo?

Maar als hij idd straks alles op zichzelf heeft ingevuld met terugblik van “jullie hadden het kunnen weten in het doolhof” dan zou dat rare gedrag zeker wel verklaren.

Jurre had overigens bruin.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2023, 00:32:58 »
Hele mooie. Ik vond Jurre zo wazig doen in het doolhof. Dan weer naar boven bij Rik en vanaf daar kijken naar het doolhof. Ik dacht waarom ben je zo traag en het doen. Er valt hier niets te mollen. Wil je paniekerige kandidaat spelen ofzo?

Maar als hij idd straks alles op zichzelf heeft ingevuld met terugblik van “jullie hadden het kunnen weten in het doolhof” dan zou dat rare gedrag zeker wel verklaren.

Jurre had overigens bruin.

Oh, misschien ben ik dan kleurenblind, telkens als ik terugkijk ziet het er voor mij zwart uit.  ;D Ja, ik verwacht wel zo´n soort terugblik tijdens de ontknoping inderdaad!
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 00:35:12 door Molloat »

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2023, 09:09:25 »
Jurre komt in eerste instantie als tweede aan bij Rik, maar gaat dan toch terug het doolhof in. Vervolgens komt hij als laatste binnen. Waarom? Is hij teruggegaan om op de kaart met de vraag "Wie is de Mol? in te vullen "Jurre"?  ??? ::vergroot::