Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef  (gelezen 11247 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #20 Gepost op: 26-02-2023, 16:38:15 »
Voor het eerst, met de vrijstelling op zak, dat Jurre er uitziet als een kandidaat. Ik vond het wel vreemd dat de spelers die alle levens kwijt waren, in een safe zone verder konden spelen en anderen konden aansturen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #21 Gepost op: 26-02-2023, 16:42:46 »
Het ideale scenario als mol:
- achteraan kamperen en in leven blijven
- kandidaten afknallen met de test als dekmantel
- toch af en toe (als het veilig kan) een tag halen waar je niet veel mee bent

Eens je bij de map en codes komt te staan, kan je als mol eigenlijk niks meer doen. Iedereen kijkt mee.

Jurre gaat als een gek tekeer. Hij wordt als eerste afgeschoten (door wie?). Ok tag verloren, maar hij heeft dus al vrij snel geen invloed meer. Jurre onmols.

Daniël begint ook nogal hevig, zoekt wel goed dekking maar wordt afgeschoten door 2 x Soy en vermoedelijk 1 x Ranomi.
Bij de map wanneer Jurre door de porto praat, begint Daniël ook te praten.
Moeilijk iets te concluderen ivm Daniel. Als hij de mol is, dan werd hij slachtoffer van zijn eigen geveinsde enthousiasme.

Ranomi is gewoon een kandidaat en harkt het geld binnen.

Soy blijft achteraan, schiet 2 x op Daniël, toch degene van wie je het meest verwacht in dit spel.
En ook op Ranomi, zelfs wanneer ze geld heeft.
Soy meest verdacht in deze opdracht.


Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #22 Gepost op: 26-02-2023, 17:16:12 »
van de €750 die niet is verdiend is Jurre direct verantwoordelijk voor €500, dus erg onmols vind ik Jurre hier niet. Dat Soy hem gaat afschieten heeft hij natuurlijk niet veel invloed op.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #23 Gepost op: 26-02-2023, 18:03:14 »
Zou Soy nu vooral Daniël als mol op het oog hebben, omdat hij hem als eerste afschoot?

Dat doet Jurre knap dan, even het bondje aanhalen en weer uit beeld bij Soy.

Bij Ranomi staat Jurre nu wel duidelijk op de radar, aangezien zij het geld pertinent niet aan hem wilde geven

Ja, ik denk dat Soy op Daniël zit.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #24 Gepost op: 26-02-2023, 18:45:43 »
Net de scene teruggekeken en wat me opvalt is dat er op een gegeven moment 6 tags zijn opgeraapt, maar dat er vervolgens maar 4 in het hok liggen. Eentje is kwijt doordat Jurre is afgeschoten.
Maar waar is die andere gebleven?
Soy 1 niet ingeleverd?
Daniel of Jurre 1 kwijt gemaakt? Daniel kan omdat die als eerste in het hok zat. Jurre kan omdat die een paar keer daar geweest is.
Ranomi zou theoretisch ook kunnen maar dan had ze niet zoveel geld binnen gebracht.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #25 Gepost op: 26-02-2023, 20:05:15 »
Tijdens de uitleg zegt Rik dat als je al je levens kwijt bent het geld dat je bij je hebt kwijtraakt en naar de safe zone moet.

Rik zegt dus NIET dat de tags die je bij je hebt ook uit het spel zouden gaan.
Zou kunnen dat dit later wordt uitgelegd, maar dit is niet zo logisch.

Vervolgens lijkt het of Jurre zelf de tag in zn broek stopt als hij bij de safe zone komt en als er naar de tag wordt gevraagd zegt hij dat hij die is kwijtgeraakt toen hij afging.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #26 Gepost op: 26-02-2023, 20:13:30 »
Ik heb al vaak zien passeren dat het lijkt alsof Jurre iets wegstopt.
Maar hij heeft gedaan met rennen en vallen, dus hij doet gewoon zijn kniebescherming omlaag. Die dingen durven wel eens knellen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #27 Gepost op: 26-02-2023, 20:17:42 »
Tijdens de uitleg zegt Rik dat als je al je levens kwijt bent het geld dat je bij je hebt kwijtraakt en naar de safe zone moet.

Rik zegt dus NIET dat de tags die je bij je hebt ook uit het spel zouden gaan.
Zou kunnen dat dit later wordt uitgelegd, maar dit is niet zo logisch.

Vervolgens lijkt het of Jurre zelf de tag in zn broek stopt als hij bij de safe zone komt en als er naar de tag wordt gevraagd zegt hij dat hij die is kwijtgeraakt toen hij afging.
Dit is de uitleg op de site van avrotros:
Als een kandidaat al zijn of haar levens kwijt is, ligt hij of zij uit de lasergame, inclusief hetgeen diegene bij zich heeft. Maar: in de safe zone zijn het geld en de labels altijd veilig.

Dus Jurre was gewoon die tag kwijt.

Offline Floggingmolly

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #28 Gepost op: 26-02-2023, 20:49:26 »
Ik denk dat Soy Jurre heeft afgeschoten en daar door Jurre dus niets aan te doen was. Doordat Daniël bij hem in de safe zone stond, heeft hij daar niks kunnen mollen (zoals een code per ongeluk doorgeven ofzo). Daniël verdenkt hem en zat hem dus waarschijnlijk lekker op zijn nek. En Daniël was daarnaast de enige die alle landen binnen no time goed wist te benoemen. Als mol zijnde had hij dat niet hoeven doen, dus is hij kandidaat imo.
Jurre stond erbij en keek ernaar.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #29 Gepost op: 26-02-2023, 23:40:37 »
Goede analyse Floggingmolly!


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2023, 01:06:46 »
Dit is de uitleg op de site van avrotros:
Als een kandidaat al zijn of haar levens kwijt is, ligt hij of zij uit de lasergame, inclusief hetgeen diegene bij zich heeft. Maar: in de safe zone zijn het geld en de labels altijd veilig.

Dus Jurre was gewoon die tag kwijt.

Dit blijft een ferme irritatie... Wat kost het nou voor moeite om de spelregels - en zeker zo'n cruciale als bovenstaande - duidelijk in de aflevering zelf uit te spellen? Ik merk bij opdrachten vaak dat ik me afvraag waar ik in hemelsnaam naar zit te kijken.

Al die extra's op de site zijn leuk voor de liefhebbers, maar ik verwacht gewoon dat alle cruciale informatie in het televisieprogramma zit. :-\\
Woosie down?

Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2023, 04:10:22 »
Heerlijk om te zien hoe Soy letterlijk iedereen raakt  ::rofl:: we wisten al dat hij een goede schutter was (met het pijl en boog schieten)
Door deze opdracht is mijn man uit de Soy tunnel gegaan.
Wel leuk dat ze een vierde van het geld in deze opdracht hebben kunnen krijgen  ::joehoe::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2023, 09:52:36 »
Snap de ballen van deze opdracht

En ineens is er 2250 euro verdiend, terwijl de opdracht maar half gelukt is?  ::zwaai:: ::oink::

Offline Femmmmmm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2023, 10:15:20 »
Ik denk at Daniël Soy wel door had uiteindelijk, hij keek nogal perplexed nadat hij al zijn levens zo snel kwijt was geraakt.

Vraag me af of zijn Jurre theorie daardoor wat wankelt?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2023, 11:08:46 »
En ineens is er 2250 euro verdiend, terwijl de opdracht maar half gelukt is?  ::zwaai:: ::oink::
De helft van de bakjes is opengemaakt. Maar niet in ieder bakje zat evenveel. Ik had het idee dat de kandidaten dat niet direct wisten, anders zouden ze wel vol voor specifieke nummers gegaan ga ik vanuit?
Dus half gelukt? Het is maar net hoe je het bekijkt.. 2250/3000 opgehaald, uitstekend gedaan!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2023, 11:12:26 »
Snap de ballen van deze opdracht
Snap niet waar de onduidelijkheid zit?
- Iedere tegenstander had 3 tags voor een specifieke kooi
- als ze die tegenstander 3x geraakt hadden hadden ze alle aanwijzingen
- een aanwijzing bestond uit 2 landen
- de landen correspondeerde met een windrichting.
- de 6 windrichtingen op een rij maakte de kooi los en werd het geld verdiend
- na een halfuur vloog het niet bevrijdde geld in de fik

Naar mijn mening een leuke vorm van de favoriete (voor kandidaten) lasergame opdracht. Veel leuker om naar te kijken dan bijv de battle tegen Rob imo. Niet nodig om te reageren dat jullie er anders over denken dat weet ik al ;)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #36 Gepost op: 27-02-2023, 11:17:55 »

Naar mijn mening een leuke vorm van de favoriete (voor kandidaten) lasergame opdracht. Veel leuker om naar te kijken dan bijv de battle tegen Rob imo. Niet nodig om te reageren dat jullie er anders over denken dat weet ik al ;)

Ik vond dit ook een heel goede laseropdracht. Leuk om te kijken, een duidelijk doel. En deels ook nog gelukt.
Beter dan het lasergamen tegen elkaar voor een vrijstelling.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #37 Gepost op: 27-02-2023, 13:03:11 »
Iemand die weet hoeveel labels Jurre naar de safezone heeft gebracht?

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #38 Gepost op: 27-02-2023, 14:13:29 »
Precies 1

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #39 Gepost op: 27-02-2023, 14:49:31 »
Het ideale scenario als mol:
- achteraan kamperen en in leven blijven
- kandidaten afknallen met de test als dekmantel
- toch af en toe (als het veilig kan) een tag halen waar je niet veel mee bent

Eens je bij de map en codes komt te staan, kan je als mol eigenlijk niks meer doen. Iedereen kijkt mee.

Jurre gaat als een gek tekeer. Hij wordt als eerste afgeschoten (door wie?). Ok tag verloren, maar hij heeft dus al vrij snel geen invloed meer. Jurre onmols.

Daniël begint ook nogal hevig, zoekt wel goed dekking maar wordt afgeschoten door 2 x Soy en vermoedelijk 1 x Ranomi.
Bij de map wanneer Jurre door de porto praat, begint Daniël ook te praten.
Moeilijk iets te concluderen ivm Daniel. Als hij de mol is, dan werd hij slachtoffer van zijn eigen geveinsde enthousiasme.

Ranomi is gewoon een kandidaat en harkt het geld binnen.

Soy blijft achteraan, schiet 2 x op Daniël, toch degene van wie je het meest verwacht in dit spel.
En ook op Ranomi, zelfs wanneer ze geld heeft.
Soy meest verdacht in deze opdracht.
Soy is nou juist degene die de opdracht heeft doen slagen. Hij schoot op Daniël, waardoor deze in de safezone als waakhond kon fungeren over de tags. Anders had Jurre nog een tag weg kunnen gooien en had hij er twee weggespeeld.
Jurre heeft gewoon de pech dat hij met een tag van een lagere waarde afging. Stel hij had geluk en ging af met tag 1 : 1250 euro. En in de safezone stond hij dan alleen en gooit een tag 2 weg, dan is er al weer 1000 euro weg.