Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef  (gelezen 11245 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #40 Gepost op: 27-02-2023, 15:07:18 »
Het valt me reuze mee met hoe goed het te volgen is. Ik heb alleen wel twijfels over de eerste tag, die wordt gepakt door Jurre. Volgens de montage is aanvaller 4 geraakt, en zou dat dus tag 4 moeten zijn. Maar op 51:20 wordt nòg een tag 4 op tafel gegooid. Dat kan niet kloppen, want als Soy daarna tag 1 binnenbrengt, ligt er op tafel 'van alles 1'.

Tag 3, binnengebracht door Ranomi, is ook zeker. Dus de tag die Jurre als eerste binnenbrengt moet dan tag 2 zijn, en niet tag 4.

3 x tag 1 kan leiden tot 1.250 euro
3 x tag 2 kan leiden tot 1.000 euro
3 x tag 3 kan leiden tot 500 euro
3 x tag 4 kan leiden tot 250 euro

Op volgorde is te zien:

Tag 2 - geraakt door Soy - binnengebracht door Jurre
Tag 3 - geraakt door Soy - binnengebracht door Ranomi
Tag 3 - geraakt door Jurre - niet binnengebracht door Jurre
Tag 4 - geraakt door Soy - binnengebracht door Soy
Tag 1 - geraakt door Ranomi - binnengebracht door Soy
Tag 1 - geraakt door Ranomi - binnengebracht door Ranomi
Tag 2 - geraakt door Soy - binnengebracht door Soy
Tag 1 - geraakt door Soy / Ranomi - binnengebracht door Ranomi
Tag 2 - geraakt door Ranomi - binnengebracht door Ranomi

Wat ik hieruit haal is dat Jurre een tag van potentieel 1.000 euro heeft binnengebracht, en niet eentje van 250 euro zoals wordt gesuggereerd. Heeft de montage dit proberen te verbloemen?

Een tweede opvallend iets is dat de tags die de setjes compleet maken allebei worden binnengebracht door Ranomi, mogelijk ook allebei door haar geschoten. Ook is zij het die het geld uit de kooien haalt.

Soy het meest verdacht in deze opdracht.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #41 Gepost op: 27-02-2023, 15:10:01 »
Mooie analyse. Daniël is ook verdacht, want die schiet geen enkele tag en brengt ook geen geld binnen. Hij helpt wel bij het oplossen van de code, maar daar staan ze met 4 aan het bord.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #42 Gepost op: 27-02-2023, 15:28:36 »
Tijdsaanduiding boven was van de Youtube download.

En is dit rugdekking door Soy, of een poging om Ranomi te raken met geld in haar hand? Had ze hier nog twee levens, of nog maar een? Was al eerder opgemerkt, maar wel een gifje waard.


Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #43 Gepost op: 27-02-2023, 16:49:30 »
Tijdsaanduiding boven was van de Youtube download.

En is dit rugdekking door Soy, of een poging om Ranomi te raken met geld in haar hand? Had ze hier nog twee levens, of nog maar een? Was al eerder opgemerkt, maar wel een gifje waard.


Volgens mij wou hij hier haar raken, omdat het spel bijna afgelopen was en haar dan zeker 1 vraag goed had. Maar hoeveel levens ze had geen idee.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #44 Gepost op: 27-02-2023, 16:51:35 »
Ik denk btw wat Jan ook in moltalk zei; dat Ranomi uiteindelijk Daniël afschoot/uitgeschakeld had en dat Soy de eerste twee schoten had gedaan. Want de laatste keer zagen we niet goed in beeld en volgens mij kon Soy hem op die plek niet raken.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #45 Gepost op: 27-02-2023, 17:43:03 »
Wat ik nu ineens bedenk: Soy zegt hij wil iedereen afschieten, omdat hij dan één vraag zeker goed heeft (wat ik zelf wel denk), maar het kan ook natuurlijk dat hij als mol is, denkt ik moet ze allemaal afschieten, hoe minder geld in de pot komt. Helaas voor hem was Ranomi zo goed bezig.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #46 Gepost op: 27-02-2023, 20:16:17 »
Het belangrijkste is de test slim in te vullen. Daniël zou 0 tegenstanders en 0 keer geld halen ingevuld kunnen hebben. Dan heeft ook hij zijn lucky day dankzij Soy en misschien Ranomi, omdat zij op hem schieten. Hij schermde zich nog wel af tegen Soy door een hooibaal te draaien, maar ging vervolgens rechtop staan.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2023, 18:14:38 »
Hoe weten we eigenlijk zo zeker dat Soy Daniël afschoot?

Wat we zien:
  • Soy richt zijn geweer (we zien niet waarop)
  • vervolgens zien we dat Daniel geraakt wordt (we zien niet door wie)
  • We zien Soy lachen in een biecht (we weten niet waarover)
  • We horen Soy zeggen dat hij als enige met levens wil overblijven, maar dat kan ook over zijn poging om Ranomi op het laatst af te schieten, gaan

Kortom, de montage suggereert dat Soy Daniel afschiet, maar dat zegt hij niet. Als Soy de mol is zouden ze dit toch niet zo laten zien? Dan zouden ze het doen lijken dat Daniel gewoon afgeschoten is en dan zouden ze het pas in aflevering 10 laten zien en Daniel hier verdacht laten lijken. Nu wordt Soy heel verdacht gemaakt en suggereert men dat Soy op Daniel zit.  Allemaal best mogelijk natuurlijk, maar zeker weten doen we het niet.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2023, 18:19:07 »
Ik ga vanuit dat Soy hem 2 keer afschoot en Ranomi de laatste.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #49 Gepost op: 28-02-2023, 18:19:13 »
Als/Dat Soy medekanditaten afschiet is juist kandidaats toch?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #50 Gepost op: 28-02-2023, 18:19:27 »
Daniel zelf denkt dat hij door Jurre is afgeschoten, hij reageerde nogal saggerijnig toen Jurre zei dat het moeilijk was.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #51 Gepost op: 28-02-2023, 20:03:47 »
Als/Dat Soy medekanditaten afschiet is juist kandidaats toch?

Nee, want daardoor komt er geen geld in de pot

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #52 Gepost op: 28-02-2023, 20:48:56 »
Nee, want daardoor komt er geen geld in de pot

Maar ook kandidaats, want als hij kandidaat is en het klopt wat hij zegt over de testvraag dan moet hij zorgen dat er mensen 0 levens hebben.

Dat zou dan er op kunnen duiden dat hij Daniël als verdachte heeft (zoals eerder in dit topic is genoemd al).

Door de opzet met toekomstvragen is het schieten van medekandidaten niet langer per se verdacht wat mij betreft …

Offline Esvin0210

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #53 Gepost op: 28-02-2023, 21:00:13 »
Nee, want daardoor komt er geen geld in de pot

Als Soy de Mol is, dan is die strategie wel mislukt, want er is maar liefst €2250 van de €3000 verdiend - en dat met 2 kandidaten uit het veld. Het meeste geld dat er sinds een aantal afleveringen bij een opdracht verdiend is.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #54 Gepost op: 28-02-2023, 21:21:46 »
Als Soy de Mol is, dan is die strategie wel mislukt, want er is maar liefst €2250 van de €3000 verdiend - en dat met 2 kandidaten uit het veld. Het meeste geld dat er sinds een aantal afleveringen bij een opdracht verdiend is.

Wie ook de Mol is… deze opdracht was niet t hoogtepunt neem ik aan … want ook als Jurre de Mol is heeft hij weer nog kunnen voorkomen

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #55 Gepost op: 28-02-2023, 21:34:21 »
Ik heb net de test met vragen over de toekomst en de opdracht daaropvolgend van seizoen 11 teruggekeken.
Leuk om  terug te zien, net zoals de ontknoping. De verbazing van Pepijn. ::rofl::
Het spel werd hier echt gespeeld (geen informatie delen) en uiteindelijk werd de mol buitenspel gezet bij alle drie de vragen.

Er zijn overeenkomsten met nu:
-vier kandidaten naar de laatste aflevering
-De mol heeft de finalevrijstelling.

Maar ook verschillen:
Alle kandidaten verdenken de mol
Na de 20 testvragen komen er 3 extra vragen over de toekomstige opdracht.

Wat opviel was dat  de aangeklikte antwoorden op de testvragen niet klopten met wat de kandidaten werkelijk hadden ingevuld, dat bleek tijdens de opdracht zelf in de volgende aflevering. Waarschijnlijk kunnen we nu ook niets met de antwoorden die we in beeld hebben gezien behalve natuurlijk dat wat Soy zelf vertelde nl. dat hij had ingevuld dat de mol geen levens meer had.

De drie extra vragen voor de zekerheid in spoilertags:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoe de mol buiten spel gezet werd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 21:36:02 door Marimol »

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #56 Gepost op: 28-02-2023, 21:35:14 »
Wie ook de Mol is… deze opdracht was niet t hoogtepunt neem ik aan … want ook als Jurre de Mol is heeft hij weer nog kunnen voorkomen
De mol heeft meerdere van deze dagen gehad, dus hopelijk komen in aflevering 10 ook de mislukte acties en pogingen tot z'n recht. Op zich geeft dat natuurlijk ook niet, als alles zou lukken dan is het ook maar saai.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #57 Gepost op: 28-02-2023, 21:55:51 »
Wie ook de Mol is… deze opdracht was niet t hoogtepunt neem ik aan … want ook als Jurre de Mol is heeft hij weer nog kunnen voorkomen
Ja, alle vier hebben ze de opdracht goed gedaan, haha.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #58 Gepost op: 1-03-2023, 11:10:15 »
Op zich zijn er wel een aantal molacties geweest:
-Jurre en Daniel laten zich vrij snel afschieten. Hierdoor blijven er minder mensen over in het veld om tags en geld te verzamelen
- Jurre laat zich afschieten met een tag, zodat dat geld niet meer verdiend wordt
-Soy schiet medekandidaten af zodat ze niet meer mee kunnen doen

Er worden twee kooien niet open gemaakt. Er gaat dus wel degelijk geld verloren. Dat heeft de mol toch maar mooi voor elkaar gekregen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Vuurproef
« Reactie #59 Gepost op: 1-03-2023, 12:23:06 »
Controle gedaan op Youtuber De Mol-Analyse, maar klopt als een bus wat hij zegt.

Op enig moment zegt Daniël: we hebben twee keer 1 en van de rest een.
Daarvoor had Jurre ook al twee keer een soortgelijke foute stand doorgegeven. Immers Jurre en Soy hadden beide al een code 4 binnengebracht dus twee keer 4 en code 2 hebben we niet binnengebracht zien worden maar wordt wel in de tussenstand opgegeven als binnengebracht en dat klopt ook want verderop brengt Soy en daarna Ranomi nog een keer een code 2 binnen en dan hebben ze er in totaal drie van 2.
Daniël/Jurre hebben dus nog een code 4 tag die binnengebracht is laten verdwijnen.
Daniël een paar keer in beeld dat hij het spel volgt, maar niet echt op de tags let.
Code 3 was onmogelijk geworden doordat Jurre geschoten werd met deze tag bij zich
Code 4 was onmogelijk doordat deze verdwenen is in de puzzelzone.

« Laatst bewerkt op: 1-03-2023, 12:30:08 door foxhunter »