Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers  (gelezen 7899 keer)

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #20 Gepost op: 4-03-2023, 22:50:23 »
Ja die van Jurre.
Samen met Nabil groepje 0 euro bij roadtrip dan wel rood kistje.
Aha, thanks. Deze was dus bepalend.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #21 Gepost op: 4-03-2023, 22:52:51 »
Jep hij zegt daar dus geen rood. Waarop soy en daniel meteen gaan voor blauw. Wat ook logisch is als er wordt gezegd. Geen groen en geen rood.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #22 Gepost op: 4-03-2023, 22:56:18 »
Er was inderdaad geen blauwe vraag. Ben even kwijt welke vraag het was. Was het antwoord goed dan pakte je niet rood. En bij een fout antwoord moest je dus rood pakken. De opdracht die beschreven werd zal dus fout zijn geweest.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #23 Gepost op: 4-03-2023, 22:58:06 »
Toch zo weer even 1000 euro uit de pot gehouden. Netjes.

Volgens mij probeerde hij zelfs nog meer bullshit te verkopen, maar deed Soy dat direct ontkrachten. Heb even niet meer helder wat precies. Best agressief mollen nog, zo op het einde.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2023, 23:00:02 door daniwidm »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #24 Gepost op: 4-03-2023, 23:04:11 »
Er was inderdaad geen blauwe vraag. Ben even kwijt welke vraag het was. Was het antwoord goed dan pakte je niet rood. En bij een fout antwoord moest je dus rood pakken. De opdracht die beschreven werd zal dus fout zijn geweest.


Volgens mij was het als het groepje van Nabil 0 euro had verdiend bij roadtrip dan wel rood.

Ik had iig meegeschreven en ik had dus opgeschreven wel rood dus. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #25 Gepost op: 4-03-2023, 23:09:12 »

Volgens mij was het als het groepje van Nabil 0 euro had verdiend bij roadtrip dan wel rood.

Ik had iig meegeschreven en ik had dus opgeschreven wel rood dus.
Wilde terugkijken, maar de aflevering stond nog niet online.

Daniel en Jurre allebei in ieder geval verdacht bezig. Daniel dat hij gelijk blauw roept en Jurre dat hij niet rood zegt.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #26 Gepost op: 4-03-2023, 23:13:32 »
Toch zo weer even 1000 euro uit de pot gehouden. Netjes.

Volgens mij probeerde hij zelfs nog meer bullshit te verkopen, maar deed Soy dat direct ontkrachten. Heb even niet meer helder wat precies. Best agressief mollen nog, zo op het einde.

Klopt. Hij wilde nog maar groot sturen volgens mij. Maar Soy corrigeerde hem daar.

Je kan gewoon terug spoelen of via de gids terug kijken. Heb net nog even gekeken. Jurre zegt die vraag mbt rood iig fout volgens mijn notities.

Daniel roept alleen maar blauw omdat die kleur nog niet genoemd is. Daniel wil juist dat Jurre als eerste dingen zegt omdat hij niet wil dat Jurre weet dat hii niets gehoord heeft want dan heeft Jurre een vrijbrief om te mollen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #27 Gepost op: 5-03-2023, 00:00:38 »

Volgens mij was het als het groepje van Nabil 0 euro had verdiend bij roadtrip dan wel rood.

Ik had iig meegeschreven en ik had dus opgeschreven wel rood dus.

Die hadden min 1000 euro door het kopen van de kisten

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #28 Gepost op: 5-03-2023, 00:10:28 »
Ja dus dan hadden ze toch 0 euro verdiend ook?

Dus dan moest het juist wel rood zijn en Jurre draait dat om en zegt dat het dan niet rood moet zijn, daarom gaan ze ook voor blauw.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2023, 00:15:36 »
Om alvast in "De Mol"-vibes te komen... Wij gaan deze keer eens iets doen wat we nog nooit eerder hebben gedaan". We geven de mol de opdracht op de opdrachten bijna zo goed als mogelijk uit te laten voeren en zorgen gewoon dat de kandidaten de fouten maken. Zo doet Ranomi net alsof ze alleen naar de 3 eerste telefoontjes heeft geluisterd en laat, zolang de hoofdprijs er niet uitgaat, de kandidaten hun deel doen.
Zij is ook de enige die door de makers totaal niet verdacht wordt gemaakt. Terwijl ze ondertussen iedereen de Jurre-tunnel in hebben gedirigeerd met de finalevrijstelling, waardoor het dan meteen ook landelijk de meest verdachte mol is geworden. Geloof er niet zo in.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #30 Gepost op: 5-03-2023, 00:27:02 »
Om alvast in "De Mol"-vibes te komen... Wij gaan deze keer eens iets doen wat we nog nooit eerder hebben gedaan". We geven de mol de opdracht op de opdrachten bijna zo goed als mogelijk uit te laten voeren en zorgen gewoon dat de kandidaten de fouten maken. Zo doet Ranomi net alsof ze alleen naar de 3 eerste telefoontjes heeft geluisterd en laat, zolang de hoofdprijs er niet uitgaat, de kandidaten hun deel doen.
Zij is ook de enige die door de makers totaal niet verdacht wordt gemaakt. Terwijl ze ondertussen iedereen de Jurre-tunnel in hebben gedirigeerd met de finalevrijstelling, waardoor het dan meteen ook landelijk de meest verdachte mol is geworden. Geloof er niet zo in.

Maar als ze zo gaan manipuleren en draaien en twisten dan haal je toch het hele programma onderuit.
Ik heb merendeel altijd wel redelijk goed gezeten met de mol. Vooral laatste jaren. Als ze het zo gaan draaien en onduidelijk gaan maken dat iemand die een mega fanatieke kandidaat is of iemand die zo passief is geweest uiteindelijk toch allerlei mol acties heeft gedaan die wij als kijker onmogelijk hadden kunnen weten dan is het toch ook niet meer echt leuk om te raden. 
Dat Jurre het niet kan zijn om dat ie te duidelijk is dat is toch juist wat elk jaar geroepen wordt maar meestal blijkt die persoon dan toch gewoon de mol. De charme is toch juist dat je het als kijker wel de mol moet kunnen ontmaskeren en ik vind dat dat eigenlijk ook grotendeels door de jaren heen ook altijd wel goed te doen is geweest. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #31 Gepost op: 5-03-2023, 00:36:17 »
De vragen die ik heb onthouden waren deze:
1. Sarah. Als jurylid Sarah heeft opgemerkt bij zang opdracht dan moet je een groen kistje openmaken. Niet opgemerkt, dus geen groen.
2. Froukje. Als Froukje samen met Ranomi en Daniel in een team zat bij de Stalen Zenuwen opdracht, dan moet je een klein kistje openmaken. Klopt, dus klein kistje.
3. Sander. Als Sander in het team zat dat de envelop open maakte met de aanwijzing over de joker, dan moet je een kistje met een vierkant open maken. Klopt, dus vierkant.
4. Annick. Als Annick op tijd uit het doolhof met fruitkratten kwam dan moet je een kistje open maken met een rondje. Niet het geval dus geen rondje. (Kon toch al niet want het moest een vierkant zijn).
5. Anke. Als Anke als derde aankomt bij Rik na de analoge test in het doolhof dan moet je een groot kistje open maken. Anke was niet derde. (Ook al overbodig want we wisten al dat het een klein kistje moest zijn).
6. Nabil. Als het team met Nabil €0 verdiende tijdens de road trip dan moet je een rood kistje open maken. Klopt dus rood kistje.

Het moest dus een klein rood kistje met een vierkant erop zijn. Dit had je met de vragen 2, 3 en 6 al kunnen weten.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #32 Gepost op: 5-03-2023, 00:40:14 »
Jep dat had ik ook ook zo. Jurre probeert rood als niet goed te brengen dat lukt hem ook en hij probeert naar groot te sturen maar dat mislukt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #33 Gepost op: 5-03-2023, 06:48:36 »
Het kleine rode vierkante doosje moest het zijn. Wie zat in de rode kist aflevering 1? Daniël en Froukje

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #34 Gepost op: 5-03-2023, 08:14:59 »
Ik vind het echt heel raar dat het niet alles of niets was. Er had toch gewoon 0 euro in moeten zitten… of is de redenatie: er is gezegd dat je rood moet openmaken voor 2k, maar is nergens gezegd dat je blauw niet open moet maken?

In de goede samenvatting van MartinJ staat paar keer “moet je.. openmaken”, maar het waren vaak meer teksten als “dan kun je prima … openmaken”.

Dus misschien betekent dat dat je ook nog een ander kunt openmaken.

Dan kun je volgen:
1 geen groen
2 klein voor 2k
3 vierkant voor 2k
4 niet een rondje
5 niet groot
6 rood voor 2k

De andere 2 “klopts” (2 en 3) werden teniet gedaan door (5 en 4) dus dat zou betekent dat alleen blauw vierkant klein ook geld bevatte en de rest leeg was?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #35 Gepost op: 5-03-2023, 11:07:09 »
Mooie opdracht en goed in beeld gebracht. Knap dat alle kandidaten dit gedaan hebben. Ik heb echt enorme hoogtevrees, dus ik zou dit niet eens proberen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #36 Gepost op: 5-03-2023, 11:12:47 »
Ik dacht dat ze alledrie zouden afhaken bij dat doorzichtige smalle bruggetje.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #37 Gepost op: 5-03-2023, 11:14:00 »
Altijd goed zo'n durfopdracht! Had ook wel in de eerste aflevering gemogen zoals ooit een beetje traditie was. Maar leuk en dapper dat ze het allemaal deden. ::ok::

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #38 Gepost op: 5-03-2023, 11:33:27 »
Hier een schemaatje van ieders beweringen. Opvallend is Jurre, die tweemaal het tegenovergestelde van wat juist is deelt. Aangevuld met Daniëls bluf komen de kandidaten zo op het blauwe kistje.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #39 Gepost op: 5-03-2023, 12:15:43 »
Ik vind het echt heel raar dat het niet alles of niets was. Er had toch gewoon 0 euro in moeten zitten… of is de redenatie: er is gezegd dat je rood moet openmaken voor 2k, maar is nergens gezegd dat je blauw niet open moet maken?

In de goede samenvatting van MartinJ staat paar keer “moet je.. openmaken”, maar het waren vaak meer teksten als “dan kun je prima … openmaken”.

Dus misschien betekent dat dat je ook nog een ander kunt openmaken.

Dan kun je volgen:
1 geen groen
2 klein voor 2k
3 vierkant voor 2k
4 niet een rondje
5 niet groot
6 rood voor 2k

De andere 2 “klopts” (2 en 3) werden teniet gedaan door (5 en 4) dus dat zou betekent dat alleen blauw vierkant klein ook geld bevatte en de rest leeg was?
Edit
Als je goed kijkt zie je dat er meer variaties waren en je dus ook andere kistjes af kon strepen met de 6 antwoorden. Het leken alleen rondjes en vierkantjes te zijn, maar er waren vierkanten en rechthoeken!
De kistjes van links naar rechts:
1. Groot, rond, blauw
2. Groot, vierkant, rood
3. Klein, rechthoek, groen
4. Klein, vierkant, blauw
5. Klein, rechthoek, rood
6. Klein, vierkant, rood
7. Groot, rond, groen
Dus:
3 groot en 4 klein
2 rond, 2 rechthoek en 3 vierkant
2 groen, 2 blauw en 3 rood.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 02:21:43 door MartinJ »