Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers  (gelezen 7879 keer)

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #40 Gepost op: 5-03-2023, 12:20:21 »
Ergens vraag ik me toch af wat er in dat ene groene kistje zat. Aangezien groen wel vaker de kleur van de mol is geweest en Jurre ook aan het begin van het seizoen uit een groene kist kwam, lag er misschien wel een foto van Jurre in?  ::)

Zou wel een grappige twist zijn om te laten zien in aflevering 10. ´Als jullie gewoon voor het groene kistje waren gegaan, hadden jullie het kunnen weten.´

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #41 Gepost op: 5-03-2023, 12:25:32 »
Rood moesten ze hebben toch..

Die Jurre  ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2023, 14:46:06 »
Wel een vierkantje toch.
En dit harnas hadden ze denk ik allemaal aan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2023, 15:31:37 »
Volgens mij waren dit beelden, die was pas in aflevering 10 hadden moeten zien!

« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 17:43:57 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2023, 17:18:46 »
Lijkt er wel op ja.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2023, 17:30:00 »
Ja dat dacht ik ook gelijk, toen ik dit zag!

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2023, 18:46:52 »
Bij het gesprek met Rik voorafgaand aan Opkofferen, had Jurre die stip ook al op zijn rugzak.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #47 Gepost op: 6-03-2023, 01:15:56 »
Vergeet mijn vorige post over de kistjes en de keuzes.
Hier een plaatje met de kistjes. De verdeling is evenwichtiger. Groot - klein netjes 3 - 4 verdeeld.
Kleur netjes 2 (groen) - 2 (blauw) - 3 (rood) verdeeld.
Vorm netjes 2 (rond) - 2 (rechthoek) - 3 (vierkant) verdeeld.
Uit het schema met de vragen en welke kistjes voldoen kun je zien dat kistje 6 helemaal voldoet (klein, rood, vierkant). Bij kistje 4 en 5 kloppen 5 van de 6 vragen. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat er in kistje 4 toch nog €1000 zat. Wellicht dat er in kistje 5 ook €1000 zat. In kistje 2 zou dan €500 hebben kunnen zitten omdat daar 4 van de 6 vragen kloppen. Trek je dit door dan zou er €250 kunnen zitten in kistje 3 (3 van 6 goed). En bijvoorbeeld €100 (voor de moeite) in kistje 1 (1 van 6 goed). Kistje 7 is natuurlijk helemaal leeg omdat dit aan geen enkele vraag voldoet.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #48 Gepost op: 6-03-2023, 08:18:05 »
Nee dat denk ik niet. Dat je rood mag open maken, betekent niet automatisch dat je blauw niet mag openmaken. Maar als gezegd wordt dat je groen niet open moet maken, kan dan lijkt het me dat in alle groenen geen geldt zat.

Dat zou betekenen dat 5 (rode rechthoek) ook geld bevatte want er is niets over rechthoek gezegd.

Maar dat is mijn interpretatie :) zou het echt vreemd vinden als er nog 250 euro te verdienen valt met een kistje waar zoveel niet klopt…

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #49 Gepost op: 6-03-2023, 08:18:25 »
Mooi overzichtje btw :D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #50 Gepost op: 6-03-2023, 10:29:08 »
Jurre speelt het hier meesterlijk. Daniël maakt uiteindelijk de fout en iedereen gaat hierin mee, ook Soy die Daniel verdenkt? terwijl van Jurre zijn borst te lezen valt 'ik ben de mol'.

Ik vond dit een heel sterke opdracht trouwens. Niet de snelste, maar wel zo goed als alles in beeld gebracht. Heb ik veel liever dan twee rushopdrachten waarvan je de helft niet ziet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2023, 13:29:27 »
Nee dat denk ik niet. Dat je rood mag open maken, betekent niet automatisch dat je blauw niet mag openmaken. Maar als gezegd wordt dat je groen niet open moet maken, kan dan lijkt het me dat in alle groenen geen geldt zat.

Dat zou betekenen dat 5 (rode rechthoek) ook geld bevatte want er is niets over rechthoek gezegd.

Maar dat is mijn interpretatie :) zou het echt vreemd vinden als er nog 250 euro te verdienen valt met een kistje waar zoveel niet klopt…
Ik heb even voor de zekerheid alle vragen even uitgeschreven (uit ondertitelbestand):
1. Als het jurylid mij (Sarah) heeft opgemerkt tijdens de opdracht met het koor kan je wel een groen kistje openen.
2. Als ik (Froukje) samen met Daniel en Ranomi een groepje vormde tijdens de opdracht in de staalfabriek dan kun je wel een klein kistje openen.
3. Als ik (Sander) op de ijsbreker samen met Nabil de enveloppe opende waarin stond dat er jokers verdiend konden worden tijdens de opdracht kun je wel een kistje openen met een vierkant.
4 Als ik (Annick) op tijd het doolhof met de fruitkratten uit ben gekomen dan kan je wel een kistje openen met een rondje.
5. Als ik (Anke) als derde aankwam op het platform bij Rik na de test in het doolhof dan kun je wel een groot kistje openen.
6. Als ik (Nabil) samen met mijn groepje 0 euro heb verdiend tijdens de roadtrip dan kun je wel een rood kistje openen.

Ik heb alleen geprobeerd om een verklaring te vinden waarom je bij een niet correct kistje toch geld zou kunnen krijgen. De kwalificatie "bijna goed" is wat mij betreft een goede reden. En als je toch geld geeft voor "niet helemaal goed" waarom dan ook niet voor "ietsje minder goed"? Met andere woorden hoe meer goed hoe meer geld. Doen ze een keer geen alles of niets opdracht waar iedereen hier zo op tegen is, is het weer niet goed!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #52 Gepost op: 6-03-2023, 13:33:46 »
Ik vind het een verademing dat het geen alles of niets opdracht is. Juist daardoor moet je als mol wel echt je best doen iets te verpesten. De kans dat ze zonder jou niet volledig goed zitten is namelijk best groot. Dus je wilt niet alleen géén 2000 (dat lukt ook wel zonder Mol…) maar ook zo laag mogelijk.

Doordat Ranomi er drie juist had en Soy ook nog ingreep heeft de Mol hier maar deels kunnen slagen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #53 Gepost op: 6-03-2023, 14:33:42 »
Helemaal eens. Rik zegt ook dat er in één van de kistjes €2000 zit en doet geen uitspraken over de andere kistjes. Wel zegt hij letterlijk: "hoe meer je weet, hoe groter de kans dat je dàt geld voor de pot verdient". Hij legt de nadruk op dat geld (die €2000). Als er alleen geld zat in dat ene kistje had hij wel gezegd. Hoe meer je weet hoe groter de kans dat je het juiste kistje open maakt o.i.d. Dat hoe meer je weet neigt ook naar hoe meer geld je kan verdienen.

Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #54 Gepost op: 6-03-2023, 14:39:57 »
Had zelf niet door dat je ook geld kon verdienen in andere kistjes, dus dat was een aangename verrassing  ::ok::

Offline GerdaFran

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #55 Gepost op: 10-03-2023, 16:12:51 »
Vraagje: zat in de toekomsttest niet de vraag: maakt de mol een kistje open? Zou het kunnen dat de mol het geld uit het goede kistje heeft gehaald en in andere kistjes heeft gedaan? Of, dat was niet zo, want het was volgens mij het rode vierkante kistje, maar stel nou dat het wel blauw vierkant was en de mol heeft er gewoon 1000 euro uitgehaald en weggemoffeld... Zat er opeens aan te denken. Vond het zo'n rare testvraag omdat de kandidaten uiteindelijk helemaal niet de kistjes openen.... Jurre en Daniel noemen allebei blauw, de mol zou weten dat in blauw nog 1000 euro zit... Waarom zou je dan blauw noemen??? Vragen vragen... ::zwaai::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #56 Gepost op: 10-03-2023, 17:55:54 »
Vraagje: zat in de toekomsttest niet de vraag: maakt de mol een kistje open? Zou het kunnen dat de mol het geld uit het goede kistje heeft gehaald en in andere kistjes heeft gedaan? Of, dat was niet zo, want het was volgens mij het rode vierkante kistje, maar stel nou dat het wel blauw vierkant was en de mol heeft er gewoon 1000 euro uitgehaald en weggemoffeld... Zat er opeens aan te denken. Vond het zo'n rare testvraag omdat de kandidaten uiteindelijk helemaal niet de kistjes openen.... Jurre en Daniel noemen allebei blauw, de mol zou weten dat in blauw nog 1000 euro zit... Waarom zou je dan blauw noemen??? Vragen vragen... ::zwaai::

IK vond dat ook al een heel rare vraag, want Rik maakte het kistje open.
Lijkt me raar dat 1 van hun ongezien een kistje opengemaakt heeft, terwijl ze daar samen aan kwamen lopen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #57 Gepost op: 10-03-2023, 23:01:00 »
Ging het niet over de kistjes bij het lasergamen? Uiteindelijk maakte alleen Ranomi daar kistjes open.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #58 Gepost op: 10-03-2023, 23:54:41 »
Ja dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar iemand van de 3 dacht ook dat het om deze kistjes ging, want Soy had het gekozen en dat was gunstig voor zijn of haar vraag. Daarom dacht ik dat het om deze kistjes ging. Maar dat blijft raar omdat Rik het kistje opende. Dus misschien toch die bij het lasergamen. Maar waren dat wel kistjes?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #59 Gepost op: 11-03-2023, 08:27:43 »
Dat waren kooitjes. En Ranomi had de vraag toen op haar zelf ingevuld, want hoeveel kooitjes opende de mol bij lasergamen. Dus de kistjes vraag ging echt over deze opdracht.