Auteur Topic: WIDM 2024  (gelezen 83784 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: WIDM 2024
« Reactie #640 Gepost op: 21-11-2023, 15:20:03 »
Met oma Kitty Jansen en vader Dick van den Toorn is het acteren met de paplepel ingegoten.

Het gaat er natuurlijk voornamelijk om dat je zonder blikken of blozen je anders kan voordoen dan je daadwerkelijk bent terwijl je weet dat miljoenen mensen mee gaan kijken. Dat schijnt best lastig te zijn. Daar is ook de hele werking van een leugendetector op gebaseerd. Die stres bij liegen is dus duidelijk meetbaar. Het kan dus problemen veroorzaken als je dat weken lang dag en nacht moet volhouden. Mensen zijn prima in staat onder stres te werken voor een korte periode, maar lange periode onder invloed staat van heftige stres kan heel naar zijn en o.a. leiden tot slapenloosheid. Er zijn inmiddels meerdere voorbeelden van deelnemers die hier grote problemen mee hadden. Iedereen die mee doet heeft hier mee te maken maar voor de mol lijkt het extra zwaar te zijn.

Ik heb zelfs begrepen dat de deelnemers voor vertrek een psychologische test afnemen maar die is niet altijd betrouwbaar. Het idee is natuurlijk dat met name mensen die gewend zijn zich anders voor te doen (acteurs / presentatoren ) hier minder last van hebben. Daar komt nog bij dat voor de meeste mensen het werken voor de camera extra stres veroorzaakt. Door mensen te selecteren als mol die dit al dagelijks doen is het risico minder.

Dat je ouders acteur zijn wil natuurlijk niet zeggen dat je dan minder stres ervaart als je ineens op video wordt opgenomen. Natuurlijk is dit voor iedereen anders en er zijn mensen die zonder training prima functioneren voor de camera maar voor de meeste mensen is dit op zijn minst spannend. 

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #641 Gepost op: 21-11-2023, 15:50:49 »
Er zijn al genoeg mollen geweest die geen acteerervaring hebben, bijvoorbeeld Dennis Weening, radio-dj. Lijkt me allemaal veel te zwaar aangezet. En het is stress, geen stres. Als je er lol in hebt om de boel te bedonderen, dan ben je al halverwege.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: WIDM 2024
« Reactie #642 Gepost op: 21-11-2023, 16:44:58 »
Er zijn al genoeg mollen geweest die geen acteerervaring hebben, bijvoorbeeld Dennis Weening, radio-dj. Lijkt me allemaal veel te zwaar aangezet. En het is stress, geen stres. Als je er lol in hebt om de boel te bedonderen, dan ben je al halverwege.

Alle mollen, op één na, zijn of TV presentator of acteur geweest. Dennis Weening is ook TV presentator geweest en was dus bekend met werken voor de camera. De enige uitzondering was Rob Dekay.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM 2024
« Reactie #643 Gepost op: 21-11-2023, 19:29:26 »
Alle mollen, op één na, zijn of TV presentator of acteur geweest. Dennis Weening is ook TV presentator geweest en was dus bekend met werken voor de camera. De enige uitzondering was Rob Dekay.

Ook die voor 2005, en bij de Vlaamse versie?  >:D

Daarnaast is Jeroen ook een Radio-DJ gone mol. Dus het zegt helemaal niks... Daarnaast moet je als zogenoemde "Bekende Nederlander" sowieso al een stuk meer druk verdragen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #644 Gepost op: 21-11-2023, 21:29:27 »
Wat een cast! Er zitten echt grote namen bij: Jeroen en Tooske had ik echt nooit verwacht. Leuk ook dat Anna, Jip en Kees meedoen. Met deze groep verwacht ik een fantastisch seizoen!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: WIDM 2024
« Reactie #645 Gepost op: 21-11-2023, 21:34:15 »
Ik verwacht dat we deze vraag gewoon weer terug gaan zien. Er doen alleen mannen en vrouwen mee aan de serie dus kan je gewoon bepalen of de mol een man of een vrouw is.

Babs omschrijft zich in 2021 als genderqueer.
Maar geeft in september 2023 aan: "Kwetsbaarheid tonen is belangrijk voor Babs, want door haar androgyne uiterlijk maken genoeg mensen verkeerde aannames. ‘Ik voel me echt vrouw, maar ik word vaak gezien als non-binair of als jongen. Ik heb inmiddels geleerd dat gender iets persoonlijks is en ik aan anderen kan laten zien dat ook dit – kort haar en wijde kleding – vrouwelijk kan zijn. Gender is voor mij heel fluïde en waarschijnlijk iets waar ik nooit helemaal uit ga komen. Het is veel meer dan “ik voel me vrouw, punt, klaar”, zo simpel is het niet. Ze noemt zichzelf ‘een persoon die verandering en afwisseling nodig heeft’."

Ik ben benieuwd, welke kant het op zal gaan met de betreffende testvraag!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #646 Gepost op: 21-11-2023, 22:09:04 »


De header die op de website staat maar dan zonder tekst erover heen.

Hier gaan we, zien we dat blauw in die slinger, Fons Hendriks heeft als enige een gekleurde/blauw lijn bij zijn foto op de website. Zie hier:
Linkje: https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/item/fons/

Het is trouwens alleen te zien op de website, als ik de foto embed, dan zie je het niet maar ik heb voor de zekerheid een screenshot gemaakt, zie hieronder. Zo, we zitten er meteen weer lekker in, haha.

Screenshot:


En voor de volledigheid, de foto (url via de officiele website) van de Wie is de Mol website:
« Laatst bewerkt op: 21-11-2023, 22:14:56 door WieIsUt »

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #647 Gepost op: 21-11-2023, 22:09:25 »
Mijn eerste idee:

De Mol staat links van Rik op de groepfoto.  Rian  ::love:: Jeroen of toch Kees (maar dat denk ik niet)  Babs of Justin daar zou nog iets in kunnen zitten.
Maar bij iedereen die recht staat heb ik sowieso het idee van niet.

Voor  nu ga ik voor Rian, maar dat is ook omdat ik  het graag wil ::tandpastasmiley::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM 2024
« Reactie #648 Gepost op: 21-11-2023, 22:48:17 »
Ik ben benieuwd, welke kant het op zal gaan met de betreffende testvraag!


Gender is niet hetzelfde als geslacht, als ze de vraag herschrijven naar "welk geslacht heeft de mol?" Dan houd je in zekere zinnen beide partijen in het geding. Als het aan mij lag, dan zwaai ik de vraag Tabee.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #649 Gepost op: 22-11-2023, 10:49:58 »
@Jelsir, ik vind het prima dat iemand als Babs meedoet.

Gezien de "traditionele" verdeling (5 en 5) bij WIDM, een enkele uitzondering daargelaten toen er 11 deelnemers waren, valt Babs in deze indeling onder de categorie "vrouw".

Dat is wat mij betreft dus alleen iets voor de statistieken in de test. Hoe iemand zich voelt, of naar buiten toe presenteert, doet voor mij niet terzake.

Babs is méns, en dat is voldoende.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: WIDM 2024
« Reactie #650 Gepost op: 22-11-2023, 10:52:59 »
Ook die voor 2005, en bij de Vlaamse versie?  >:D

Daarnaast is Jeroen ook een Radio-DJ gone mol. Dus het zegt helemaal niks... Daarnaast moet je als zogenoemde "Bekende Nederlander" sowieso al een stuk meer druk verdragen.

Jeroen was mol nadat hij al een compleet seizoen had meegedaan als kandidaat. Ze wisten toen dus al dat hij weinig last had van de stress. Verder waren de eerste seizoenen zonder bekende Nederlanders dus dan heb je niet te maken met bekende acteurs of presentatoren. Verder wordt de Belgische mol door een heel ander team gemaakt en dat team kan hele andere voorkeuren hebben. Hoewel ik zelf de Belgische mol niet volg heb ik wel begrepen dat ook in België er weer iemand is afgevallen met stressklachten. Mogelijk zullen hun dus in de toekomst ook voorzichtiger worden met het kiezen van de mol en eerder iemand kiezen die gewend is onder druk van draaiende camera's te liegen.

De denkfout die je nu maakt is dat je zwart/wit denkt. Klopt het dat het niet alles zegt? Ja, dat klopt. Het is niet zo dat we nu alleen op basis van het beroep kunnen bepalen of een deelnemer de mol is. Dat is ook niet wat ik beweer. Het is een aanwijzing. De opmerking die je dus nu maakt dat het helemaal niks zegt klopt ook niet. Als iemand geen presentator of acteur is dan is het en aanwijzing dat de kans kleiner is dat hij of zij de mol is.

Bijna ieder jaar zitten er een behoorlijk aantal kandidaten in de groep die geen acteur of presentator zijn (geweest). Meestal zijn dit er een stuk of 2 -3. Toch is het zo dat in de bijna 20 jaar dat het programma draait het nog maar 1 keer is voorgekomen dat de mol geen acteur of presentator is. Dat Rob Dekay de mol werd was bovendien nadat het mensen was gaan opvallen dat het altijd een acteur of presentator was en dit o.a. op YouTube werd gedeeld.

De mol wordt bepaald aan de hand van een soort van sollicitatie. Hierbij ga je bewust of onbewust uit van een bepaald profiel. Je hebt als makers een bepaald idee hoe de ideale mol "er uit ziet". Hierbij gaat het uiteraard niet om uiterlijke kenmerken maar meer om karakter eigenschappen, ervaring, stressbestendigheid, intelligentie, acteer talenten, etc. Dat wil dus zeggen dat je zo dicht mogelijk bij deze eigenschappen wil zitten maar je wilt ook een bepaalde mate van toeval inbouwen. 

Wat ik gisteren ochtend al had gezegd is er nog nooit een mol geweest onder de 30 jaar. Dit terwijl er bijna ieder jaar wel een aantal kandidaten zijn die onder de 30 zijn. Ik wist toen nog niet dat "Dean heeft de mol gezien" hier een paar uur later een uitstekende video over zou uitbrengen die ik zeker kan aanraden. Betekend dat, dat er nooit een mol zal zijn onder de 30? Nee, het betekend alleen dat mollen voornamelijk in een bepaalde leeftijd worden gekozen namelijk tussen de 30 en de 40. Wie zijn dus op dit moment mijn meest waarschijnlijke afvallers: Babs en Rosario. Beide onder de 30 en beide muzikant. Nogmaals, geen zekerheid, maar het is ook niet zo dat het niets zegt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #651 Gepost op: 22-11-2023, 11:28:25 »
Alle mollen, op één na, zijn of TV presentator of acteur geweest. Dennis Weening is ook TV presentator geweest en was dus bekend met werken voor de camera.
Dennis kwam pas op TV nadat ie mol geweest was. (wiki)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: WIDM 2024
« Reactie #652 Gepost op: 22-11-2023, 11:37:30 »
Dennis kwam pas op TV nadat ie mol geweest was. (wiki)

Volgens Wikipedia:

Citaat
Hij begon zijn carrière bij TV West op de reclameafdeling. Ook was hij te zien in KinkTV bij Veronica en MTV.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: WIDM 2024
« Reactie #653 Gepost op: 22-11-2023, 12:03:59 »
Babs omschrijft zich in 2021 als genderqueer.
Maar geeft in september 2023 aan: "Kwetsbaarheid tonen is belangrijk voor Babs, want door haar androgyne uiterlijk maken genoeg mensen verkeerde aannames. ‘Ik voel me echt vrouw, maar ik word vaak gezien als non-binair of als jongen. Ik heb inmiddels geleerd dat gender iets persoonlijks is en ik aan anderen kan laten zien dat ook dit – kort haar en wijde kleding – vrouwelijk kan zijn. Gender is voor mij heel fluïde en waarschijnlijk iets waar ik nooit helemaal uit ga komen. Het is veel meer dan “ik voel me vrouw, punt, klaar”, zo simpel is het niet. Ze noemt zichzelf ‘een persoon die verandering en afwisseling nodig heeft’."

Ik ben benieuwd, welke kant het op zal gaan met de betreffende testvraag!

Dat wist ik niet van Babs. Ik kende haar ook nog niet en ik kon geen Wikipedia pagina vinden. Ik ga er vanuit dat ze haar dan inderdaad onder "vrouw" laten vallen ook als haar geslacht biologisch gezien man is. Ik kan geen informatie over haar daadwerkelijke geslacht vinden anders dan dat ze zichzelf uitgeeft als vrouw. Een DNA test zou het definief kunnen uitwijzen maar dat zullen ze ongetwijfeld anders zien bij de publieke omroep. Dat hebben ze destijds ook niet gedaan toen Nikkie meedeed. Toen zat de vraag over man of vrouw volgens mij ook gewoon in de test ook al is Nikkie biologisch gezien een man.

Voor de test maakt het echter niets uit Babs wordt gezien als vrouw en zolang iedereen daar aan vast houdt kan de vraag gewoon in de test blijven zitten. 

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2024
« Reactie #654 Gepost op: 22-11-2023, 13:09:52 »
Voor wat het waard is als iemand op wie de hele problematiek totaal niet van toepassing is: Zolang het overgrote deel van de mensen in een van de twee opties past zie ik geen reden om de vraag te veranderen. Wanneer er specifiek een kandidaat mee gaat doen die aan de makers duidelijk maakt dat deze zich daar beslist niet in vindt passen (duidelijk niet het geval met Babs) ben je wat mij betreft klaar met een kleine verandering in de vraagstelling (zoals "Wat is het gender van de Mol?" of "De Mol is een ...") en de optie "anders" om uit te kiezen.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM 2024
« Reactie #655 Gepost op: 22-11-2023, 15:21:52 »
Verder waren de eerste seizoenen zonder bekende Nederlanders dus dan heb je niet te maken met bekende acteurs of presentatoren.
Dus kunnen alle mollen nooit een presentator of acteur geweest zijn... ???

Citaat
De denkfout die je nu maakt is dat je zwart/wit denkt. Klopt het dat het niet alles zegt? Ja, dat klopt. Het is niet zo dat we nu alleen op basis van het beroep kunnen bepalen of een deelnemer de mol is. Dat is ook niet wat ik beweer. Het is een aanwijzing. De opmerking die je dus nu maakt dat het helemaal niks zegt klopt ook niet. Als iemand geen presentator of acteur is dan is het en aanwijzing dat de kans kleiner is dat hij of zij de mol is.

Nee ik reageer op je bewering dat alle mollen bar Rob altijd een acteur of presentator is geweest. Dit is feitelijk onjuist. En twee het is geen aanwijzing... enkel een statisctische bewering. Daarin geef ik je groot gelijk, maar... "In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst." Dus uitspraken doen over de mol kan die of die niet zijn omdat hij/zij niet acteert/presenteert is niet foutief, je mag het zeker vinden. Ik zelf vind het een beetje kortzichtig en iemand op voorhand al in een kader zetten. Dit was min of meer waar ik op doelde.

Citaat
Bijna ieder jaar zitten er een behoorlijk aantal kandidaten in de groep die geen acteur of presentator zijn (geweest). Meestal zijn dit er een stuk of 2 -3. Toch is het zo dat in de bijna 20 jaar dat het programma draait het nog maar 1 keer is voorgekomen dat de mol geen acteur of presentator is. Dat Rob Dekay de mol werd was bovendien nadat het mensen was gaan opvallen dat het altijd een acteur of presentator was en dit o.a. op YouTube werd gedeeld.

Dit moet niet de rede zijn om een andere kandidaat een pre te geven en is dan ook niet gebeurd. Een zanger moet ook kunnen optreden voor een (groot) publiek, dus ook best logisch dat je dan stress bestendig moet zijn.

Citaat
De mol wordt bepaald aan de hand van een soort van sollicitatie. Hierbij ga je bewust of onbewust uit van een bepaald profiel. Je hebt als makers een bepaald idee hoe de ideale mol "er uit ziet". Hierbij gaat het uiteraard niet om uiterlijke kenmerken maar meer om karakter eigenschappen, ervaring, stressbestendigheid, intelligentie, acteer talenten, etc. Dat wil dus zeggen dat je zo dicht mogelijk bij deze eigenschappen wil zitten maar je wilt ook een bepaalde mate van toeval inbouwen. 

je wilt ook niet dat alle mollen op elkaar gaan lijken, daarom is een variaté aan mollen heel belangrijk. Maar ook hierin speelt statestiek een grote rol. Het is gewoon puur natuurlijk dat het profiel van de mol volgens de makers beter past bij een acteur/presntator. Ja maar het is wederom geen garantie. (Helpt ook niet mee dat het leeuwendeel van de BN'ers dan al niet presenteert/acteert.)

Al met al is het punt dat ik wilde maken, dat je op voorhand niet zomaar iemand gelijk in een hokje kan plaatsen.
Ik snap dat dat niet de bedoeling was met je originele post, maar ik las het wel zo, en vond het een beetje oneervol naar de andere kandidaten. Maar hier moeilijk over doen brengt ons allebei niks... ::rofl::
We zitten in principe nu op dezelfde golflengte.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2024
« Reactie #656 Gepost op: 22-11-2023, 15:29:19 »
We hebben nu al twee topics over 2024. Wanneer wordt het nieuwe forum geopend?
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #657 Gepost op: 22-11-2023, 17:04:11 »
Zodra de actieve leden daar de gelegenheid voor hebben, denk ik. Er zijn overigens nog 7 weken, iets mínder, te gaan.

Tijd zat, toch?
« Laatst bewerkt op: 22-11-2023, 17:05:49 door Bodejos »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #658 Gepost op: 23-11-2023, 15:01:49 »
Bij het voorstellen van de kandidaten wordt de kaart omgedraaid en dan zie je de kandidaten met een korrelig verfspat/bloedspat filter erover heen en daarna zijn ze opeens glad geschminkt met een studiolamp erop. Ik vind dit een hele lelijke overgang. Dat vraagt om aandacht.
Je ziet bij het oor links (hun rechteroor) een spat, in de buurt van de keel een spat en rechtsonder op de korrelige foto een spoor met spatten. Dat hebben ze allemaal dus daar zit geen verschil in. Door het feit dat je spatten ziet zou je aan Jip kunnen denken, want die tekent natuurlijk en is winnaar van de inktspotprijs. Van inktspat naar inktspot, van zelfspat naar zelfspot. Of het is niks, kan ook.

Goed interview met Jip: https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur-media/daee86b4-17bd-4ecc-be07-9ff2fa6cb230/cartoonist-jip-van-den-toorn-ik-heb-een-vriend-dus-ik-kan-gelukkig-lekker-tongen
« Laatst bewerkt op: 23-11-2023, 15:39:26 door foxhunter »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: WIDM 2024
« Reactie #659 Gepost op: 23-11-2023, 18:34:56 »
Dus kunnen alle mollen nooit een presentator of acteur geweest zijn... ???

Nee ik reageer op je bewering dat alle mollen bar Rob altijd een acteur of presentator is geweest. Dit is feitelijk onjuist. En twee het is geen aanwijzing... enkel een statisctische bewering. Daarin geef ik je groot gelijk, maar... "In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst." Dus uitspraken doen over de mol kan die of die niet zijn omdat hij/zij niet acteert/presenteert is niet foutief, je mag het zeker vinden. Ik zelf vind het een beetje kortzichtig en iemand op voorhand al in een kader zetten. Dit was min of meer waar ik op doelde.

Dit moet niet de rede zijn om een andere kandidaat een pre te geven en is dan ook niet gebeurd. Een zanger moet ook kunnen optreden voor een (groot) publiek, dus ook best logisch dat je dan stress bestendig moet zijn.

je wilt ook niet dat alle mollen op elkaar gaan lijken, daarom is een variaté aan mollen heel belangrijk. Maar ook hierin speelt statestiek een grote rol. Het is gewoon puur natuurlijk dat het profiel van de mol volgens de makers beter past bij een acteur/presntator. Ja maar het is wederom geen garantie. (Helpt ook niet mee dat het leeuwendeel van de BN'ers dan al niet presenteert/acteert.)

Al met al is het punt dat ik wilde maken, dat je op voorhand niet zomaar iemand gelijk in een hokje kan plaatsen.
Ik snap dat dat niet de bedoeling was met je originele post, maar ik las het wel zo, en vond het een beetje oneervol naar de andere kandidaten. Maar hier moeilijk over doen brengt ons allebei niks... ::rofl::
We zitten in principe nu op dezelfde golflengte.

Ik denk ook zeker wel dat de redactie er moeite voor doet om er voor te zorgen dat niet alle mollen het zelfde zijn. Er zijn natuurlijk ook kenmerken die iemand heeft die niet uitmaken voor de mol. De mol kan net zo goed een man als een vrouw zijn en een mol kan natuurlijk net zo goed blond zijn als donker haar hebben. Er zijn echter eigenschappen die wel uitmaken. Ik heb nu de factor stress genoemd die een mol kan ervaren maar goed kunnen acteren heeft natuurlijk ook andere voordelen voor een mol. Je kan namelijk wat makkelijk liegen over je identiteit zonder dat je lichaamstaal verraadt dat je de mol bent.

De laatste jaren wordt ook meer benadrukt dat er zoiets is al een molicitatie. Twee jaar terug lieten ze dit zien in de eerste opdracht en vorig jaar was dit zelfs een onderdeel van de presentatie van de nieuwe kandidaten. Wat we natuurlijk ook hebben gezien is dat de Wie is de mol app vereist dat je mol aanwijst voordat het programma begint. Voorheen kon je tot vlak voor de test nog je mol uitkiezen tijdens de uitzending zelf. Als je natuurlijk nog niets hebt gezien van het programma en de mol zou helemaal random worden gekozen, en er zouden geen hints vooraf worden getoond dan is het ook puur toeval of je als kijker die de mol app gebruikt punten wint. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld het rubber eendje gehad als hint en de cirkels in de kleuren van de olympische spelen. Hoewel die hints niet direct de mol aanwezen, wezen ze wel redelijk duidelijk naar met name de twee finalisten, Ranomi en Daniel. Rubber Ducky is een hackers tool en een badeend kan verwijzen naar iemand die veel in een (zwem)bad zit. In 2022 waren er ook dergelijke hints. Toen hadden we het masker met de ogen van Kim-Lian. Ook zij was niet de mol maar was wel finalist en als je haar dus als mol had gekozen voor de eerste aflevering dan zat je veilig. Ik denk dat de redactie wel degelijk wil dat het puzzelen begint zodra de kandidaten bekend worden gemaakt want als je moet wachten op de eerste aflevering dan ben je eigenlijk al te laat. En zoals je zelf al aangeeft zijn er geen garanties maar ik denk wel dat ze ons een eerlijke kans willen geven.