Ik heb deze aflevering een (dikke) onvoldoende gegeven bij de poll , 1e opdracht net wel/geen voldoende en 2e zelfs een 4.
Belangrijkste is dat de regels niet uitgelegd worden, zelfs niet na afloop van de opdracht. Familieleden wilde zelfs doorspoelen een keer toen de beelden van uitzitten in beeld kwamen het was onduidelijk wat de bedoeling was , en wat in beeld kwam was ook niet mooi gefilmd , geen shots van dat je door hebt dat de opdrachten met elkaar te maken hebben (klimmen/zitten) .. maar ook niet mooie shots van de faciliteiten of drankjes , niks , nada ..
En bij klimmen kon niet eens dezelfde uitleg er van af die de kandidaten wel gehad hebben , wat in absoluut minimum moet zijn , dat de kijkers net zo veel (of meer) weten dan de kandidaten wat betreft regels en overzicht ... de kandidaten hebben weer voordeel dat ze dingen zien die voor kijkers zijn weggeknipt. ...
Voor mij hoort dat de norm te zijn .. enkel bij extreme fuck-ups waarbij de mol al met zekerheid onthuld zou worden mag hier van afgeweken worden vind ik.
Dus slechtste aflevering in jaren.