Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 153799 keer)

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 9-02-2007, 23:00:41 »
Paul kan gewoon niet de mol zijn vanwege het te grote risico om de molboekjes te stelen, dus de mol is een weer een vrouw..
First you go backwards, but then forwards again

Online KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #241 Gepost op: 10-02-2007, 11:15:43 »
Het aantal boekjes dat hij moest stelen kan natuurlijk ook best achteraf vastgesteld zijn.  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #242 Gepost op: 10-02-2007, 13:06:42 »
Het aantal boekjes dat hij moest stelen kan natuurlijk ook best achteraf vastgesteld zijn.  :-\\

Kan, ik geloof eerder een B-plan. Mocht Paul het niet lukken om 4 boekjes te jatten had de regie vast een ander plan achter de hand om hem erin te houden. Als hij de mol is natuurlijk.

Mar goed, ik ben geswitcht naar Paul als WINNAAR.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 10-02-2007, 16:04:28 »
Kan, ik geloof eerder een B-plan. Mocht Paul het niet lukken om 4 boekjes te jatten had de regie vast een ander plan achter de hand om hem erin te houden. Als hij de mol is natuurlijk.

Hier geloof ik helemaal niets van: laten we die treinreis even over doen want onze mol moest vier boekjes jatten het zijn er helaas maar 3 dus doen we even iets anders...no way

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 10-02-2007, 17:01:57 »

Hier geloof ik helemaal niets van: laten we die treinreis even over doen want onze mol moest vier boekjes jatten het zijn er helaas maar 3 dus doen we even iets anders...no way

Ik ben het eens met Lola-aapje hier. Ze zouden absoluut geen B-plan hebben door te zeggen: Paul, je hebt nog maar 3 boekjes nodig. Dat komt toch argwanend over richting de andere kandidaten? En hoe zit het dan met dat 4de molboekje? Als de bezitter van dat molboekje hem terugkrijgt willen de andere 3 kandidaten wiens molboekje ook gestolen is, ze ook terug.

Daarnaast zou het gewoon regelrecht oneerlijk zijn. Ga je eerst duidelijk zitten te maken dat je er vier moet stelen want anders is het exit. En dan lukt het vervolgens niet en dan ga je achteraf een beetje de regel aanpassen? Ben je ook niet bepaald consequent bezig en wederom is dit niet eerlijk t.o.v. de andere kandidaten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #245 Gepost op: 10-02-2007, 17:52:26 »
ik geloof best dat paul de mol kan zijn !
dennis for mole !

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 10-02-2007, 19:04:51 »
Ik ben het eens met Lola-aapje hier. Ze zouden absoluut geen B-plan hebben door te zeggen: Paul, je hebt nog maar 3 boekjes nodig. Dat komt toch argwanend over richting de andere kandidaten? En hoe zit het dan met dat 4de molboekje? Als de bezitter van dat molboekje hem terugkrijgt willen de andere 3 kandidaten wiens molboekje ook gestolen is, ze ook terug.

Daarnaast zou het gewoon regelrecht oneerlijk zijn. Ga je eerst duidelijk zitten te maken dat je er vier moet stelen want anders is het exit. En dan lukt het vervolgens niet en dan ga je achteraf een beetje de regel aanpassen? Ben je ook niet bepaald consequent bezig en wederom is dit niet eerlijk t.o.v. de andere kandidaten.

>:( je hebt ergens wel gelijk ja. Ik ben mede omdat ik dit toch wel vreemde situatie vond ook overgestapt naar Renate als mol. Denk nu dat Paul de winnaar wordt.
Denk alleen dat ik maar weer over stap van mol, want Eva vind ik toch wel zeer verdacht doen de laatste tijd. Aan de andere kant heb ik ook zo mijn rednen om Renate te blijven verdenken. Moet het nog even uitwerken voor mezelf maar kom daar dan nog wel op terug in Renate's topic.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 10-02-2007, 21:11:18 »
Toch klopt er iets niet aan dat boekjes verhaal. Hij heeft de opdracht niet uitgevoerd zoals was opgedragen. Hij moest ze stelen en dat heeft hij niet gedaan.
En dan ook nog rood krijgen en terugkomen in t spel?
hmmm ik weet t niet maar hier zit een haakje aan.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #248 Gepost op: 10-02-2007, 21:15:45 »
Toch klopt er iets niet aan dat boekjes verhaal. Hij heeft de opdracht niet uitgevoerd zoals was opgedragen. Hij moest ze stelen en dat heeft hij niet gedaan.

Op zich heb je gelijk, maar aan de andere kant is er een verschil tussen een boekje dat `m gegeven is en een boekje iemand hem heeft laten nemen. Bij de eerste zou ik ook zeker zeggen dat de opdracht mislukt is, maar bij de tweede vind ik dat minder duidelijk. Ik vermoed dat Paul (indien niet de mol natuurlijk) in het eerste geval ook te horen zou hebben gekregen dat zijn opdracht mislukt was.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 10-02-2007, 22:11:24 »

Mij zit dit hele voorval ook nog steeds niet lekker. Maar volgens mij was de afspraak dat hij Karel 4 boekjes moest overhandigen. Gejat of niet maakt m.i. dan niet zoveel uit toch?

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 10-02-2007, 22:12:28 »
Volgens mij was Paul echt niet terug gekomen als hij bij de veiling niet was terug gekocht, denk maar aan Richard van vorig jaar.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #251 Gepost op: 10-02-2007, 22:15:23 »
Volgens mij was Paul echt niet terug gekomen als hij bij de veiling niet was terug gekocht, denk maar aan Richard van vorig jaar.

`t Verschil is echter dat we Richard vorig jaar uit het spel hebben zien gaan, omdat hij een rood scherm kreeg...
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 10-02-2007, 22:18:53 »

Dus de mol heeft de hand gehad bij t bieden dan kan Paul nooit de mol zijn.Alhoewel dat ook weer niet zo hoeft te zijn want als er al eentje geboden heeft buiten de mol zit de mol goed. Feitr blijft dan dat Paul nog steed geen mol meer kan zijn. Gossie Marlie das een goeie beredenering!!!!

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 10-02-2007, 23:12:42 »
Dus de mol heeft de hand gehad bij t bieden dan kan Paul nooit de mol zijn.Alhoewel dat ook weer niet zo hoeft te zijn want als er al eentje geboden heeft buiten de mol zit de mol goed. Feitr blijft dan dat Paul nog steed geen mol meer kan zijn. Gossie Marlie das een goeie beredenering!!!!
::oink::  ik geloof dat ik je uitleg niet begrijp  ::ohno::

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 10-02-2007, 23:20:53 »

Paul had al een rood scherm.
Alleen door t bieden kon hij nog terug in t spel.
Zelf kon hij niks doen.
Dus was hij afhankelijk van de mol en/of de andere deelnemers.
Dus kan hij zelf nooit de mol zijn. Toch?
Stel nou dat er niemand had geboden dan had de mol dat nog kunnen doen.
Als er dan niemand overheen had geboden was er geen tweede bod en t een na laatste bod was geldig.
Zo had Paul nooit terug kunnen komen.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 10-02-2007, 23:28:21 »

Paul had al een rood scherm.
Alleen door t bieden kon hij nog terug in t spel.
Zelf kon hij niks doen.
Dus was hij afhankelijk van de mol en/of de andere deelnemers.
Dus kan hij zelf nooit de mol zijn. Toch?
Stel nou dat er niemand had geboden dan had de mol dat nog kunnen doen.
Als er dan niemand overheen had geboden was er geen tweede bod en t een na laatste bod was geldig.
Zo had Paul nooit terug kunnen komen.

O zo bedoel je! Ja nu volg ik je wel, maar als alleen de mol als enige had geboden had dat bod vast wel gegolden. Volgens mij was dat ook de opzet van de veiling.
Maar aan de andere kant: 4 mensen waren hun boekje kwijt. Ik geloof dat ik dat als kandidaat wel erg graag terug zou willen hebben, behalve Dick dan. Dus ik denk dat men niet hoefde te vrezen dat de boekjes (lees: Paul) niet werden gekocht tijdens de veiling.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 10-02-2007, 23:37:27 »
Ik vind dat risico te groot voor de programmamakers.(Hopen dat ze gokken)
Ik geloof ook niet dat als alleen de mol had geboden de spelregels veranderd zouden zijn. Dat zou er veel te dik bovenop hebben gelegen.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #257 Gepost op: 10-02-2007, 23:38:05 »
Over het rode scherm van Paul in het programma valt te twisten, oke.(voor mij niet maar alla) Het wil er bij mij echter ECHT niet in dat iemand een HELE aflevering lang niet meedoet met de opdrachten, op de .NL-site WEL rood is, je daar niet eens meer op hem kon stemmen en Toch de mol is. Nee hoor Paul is ECHT niet de mol hoe graag sommige mensen dat ook willen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 11-02-2007, 11:05:54 »
Daar heb je dus echt helemaal gelijk in, eindelijk iemand die het snapt

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 11-02-2007, 11:09:29 »
Op zich heb je gelijk, maar aan de andere kant is er een verschil tussen een boekje dat `m gegeven is en een boekje iemand hem heeft laten nemen. Bij de eerste zou ik ook zeker zeggen dat de opdracht mislukt is, maar bij de tweede vind ik dat minder duidelijk. Ik vermoed dat Paul (indien niet de mol natuurlijk) in het eerste geval ook te horen zou hebben gekregen dat zijn opdracht mislukt was.

Inderdaad. Karel zei tegen hem: "Zorg ervoor dat je vier molboekjes weet te pikken" De strekking was in ieder geval een soortgelijk iets. Hij moest er vier zien te pikken ofwel stelen. Hij heeft er drie weten te pikken, die vierde kon niet omdat Eva hem betrapte. Dus in principe heeft Paul er maar 3 gepikt/gestolen. Opdracht was: 4.

Wat ik dus zo raar vind is dat Karel niet heeft gevraagd aan Paul toen ze de trein uitkwamen hoe ie er aan kwam. Hij ging er kennelijk meteen vanuit dat ze allemaal waren gestolen.  :-\\ En vervolgens de veiling. Hadden ze Paul als kavel en die molboekjes als kavel, dus 2 aparte kavels. Dan bood niemand op Paul. Maar omdat er vier mensen waren zonder molboekje werd Paul (met molboekjes) aantrekkelijk.

Twee momenten waarbij Paul het risico liep uit het spel te zijn. En bij die treinopdracht had Karel consequent moeten zijn en vragen aan Paul hoe hij eraan kwam. Ik denk echt niet dat de WIDM redactie twee keer zulk risico willen lopen met de mol. Dus Paul kan gewoon niet de mol zijn.

Maar aan de andere kant. Die blokkenopdracht, Alex/Dick/Paul besloten op welke plek die zes en zeven kwamen. Alex en Dick zijn eruit, Paul is nog over. Zou hij dan toch de mol zijn? Of wat te denken over afgelopen aflevering. Bij die jungle opdracht. Waar ze op de juiste volgorde van de groepsfoto moesten gaan staan. Eva nam weliswaar een hoop tijd weg door een nutteloze uitleg dat lang duurde. Maar het was Paul dacht ik die een kandidaat continue op een foute plek zette. Of was dat nu het werk van Inge?  ??? 
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan