Op zich heb je gelijk, maar aan de andere kant is er een verschil tussen een boekje dat `m gegeven is en een boekje iemand hem heeft laten nemen. Bij de eerste zou ik ook zeker zeggen dat de opdracht mislukt is, maar bij de tweede vind ik dat minder duidelijk. Ik vermoed dat Paul (indien niet de mol natuurlijk) in het eerste geval ook te horen zou hebben gekregen dat zijn opdracht mislukt was.
Inderdaad. Karel zei tegen hem: "Zorg ervoor dat je vier molboekjes weet te pikken" De strekking was in ieder geval een soortgelijk iets. Hij moest er vier zien te pikken ofwel stelen. Hij heeft er drie weten te pikken, die vierde kon niet omdat Eva hem betrapte. Dus in principe heeft Paul er maar 3 gepikt/gestolen. Opdracht was: 4.
Wat ik dus zo raar vind is dat Karel niet heeft gevraagd aan Paul toen ze de trein uitkwamen hoe ie er aan kwam. Hij ging er kennelijk meteen vanuit dat ze allemaal waren gestolen.

En vervolgens de veiling. Hadden ze Paul als kavel en die molboekjes als kavel, dus 2 aparte kavels. Dan bood niemand op Paul. Maar omdat er vier mensen waren zonder molboekje werd Paul (met molboekjes) aantrekkelijk.
Twee momenten waarbij Paul het risico liep uit het spel te zijn. En bij die treinopdracht had Karel consequent moeten zijn en vragen aan Paul hoe hij eraan kwam. Ik denk echt niet dat de WIDM redactie twee keer zulk risico willen lopen met de mol. Dus Paul kan gewoon niet de mol zijn.
Maar aan de andere kant. Die blokkenopdracht, Alex/Dick/Paul besloten op welke plek die zes en zeven kwamen. Alex en Dick zijn eruit, Paul is nog over. Zou hij dan toch de mol zijn? Of wat te denken over afgelopen aflevering. Bij die jungle opdracht. Waar ze op de juiste volgorde van de groepsfoto moesten gaan staan. Eva nam weliswaar een hoop tijd weg door een nutteloze uitleg dat lang duurde. Maar het was Paul dacht ik die een kandidaat continue op een foute plek zette. Of was dat nu het werk van Inge?