Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 241172 keer)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 27-01-2024, 16:23:36 »
Tooske
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 27-01-2024, 16:56:57 »
De doorloper vind ik juist niet verdacht. Dit hadden ze in de edit er zo makkelijk uit kunnen knippen, waarom dit juist zo duidelijk laten zien? Vind ik een typisch gevalletje verdachtmakerij van de regie.
Vanuit de regie zou het m.i. logischer en leuker zijn om dit pas in de laatste aflevering na bekendmaking te laten zien dat zij die lijst had en dus bewust als molactie niet ingreep daar.

Zo’n zelfde verdachte edit was op de tribune bij de Molympische spelen, waarbij ze specifiek lieten horen dat zij een verkeerd getal zegt tov wat er omgeroepen werd. Ik meen me zelfs te herinneren dat iemand op het forum hierover zei dat de reeks die Rian daar zei een reactie was op een ander kaartje dan omgeroepen werd, en wel juist was, dus echt bewust in de edit aan elkaar geplakt waardoor het lijkt alsof ze het fout herhaalde. Al weet ik dit niet zeker, het blijft verdachtmakerij om specifiek dit erin te houden.

Ik ben er van overtuigd dat de regie ons wil laten denken dat Rian de mol is - dit zie je ook terug aan de stemmen die ze krijgt in de poll -. Daarom (en omdat ik sowieso geen molgevoel bij Rian heb) blijf ik wel bij Jeroen als mol, waarbij de regie ons met hun montage trucs wel meer doet geloven dat hij kandidaats bezig is, maar ondertussen is hij toch mols bezig.
Goede analyse. Dat van de Molympische spelen herinner ik mij ook. Dus dan maar terug naar Jeroen.  ;D

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 27-01-2024, 17:08:43 »
De montage laat ook wel eens molacties er gewoon wél in. Denk aan Rob in seizoen 20 die een blaadje verkeerd voorlas. Dus daar zou ik niet te veel uit afleiden https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68717.msg2237535#msg2237535

Ik ben, mede door inzichten van andere forummers, wel weer meer gaan twijfelen over andere kandidaten, maar blijf toch bij Kees als mol.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 17:11:38 door SanderFMC »

Offline Miem

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 27-01-2024, 17:36:54 »
Ik hoop gewoon op een brutale mol. Dus ik heb op Fons gestemd.

Alleen de vorige keren dat ik hoopte dat iemand brutale molacties had, bleken het altijd kandidaten die de opdrachten niet goed begrepen. Met een mol zonder opvallende acties. We gaan het meemaken

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 27-01-2024, 18:32:25 »
Ik blijf bij Jeroen, en heb Anna en Rian nog niet weggestreept. De rest wel.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #325 Gepost op: 27-01-2024, 19:27:43 »
Rosario?  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #326 Gepost op: 27-01-2024, 20:25:13 »
Stand voor de aflevering

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #327 Gepost op: 27-01-2024, 21:29:32 »
Verdenk vooral Tooske, Rosario en Fons

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #328 Gepost op: 27-01-2024, 21:46:19 »
Kees heb ik toch wel wat onmolse dingen zien doen deze aflevering... Dus ik denk dat ik voorzichtig uit die tunnel kruip.

Ik ga weer terug naar Jeroen.
Ook zeer verdacht: Fons en Rosario.
Niet heel waarschijnlijk, maar nog wel een optie: Tooske en Kees

En dan zul je zien dat het tóch Anna of Rian moet zijn en dan heb ik het totaal niet gezien.  ;)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 02:42:55 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #329 Gepost op: 27-01-2024, 22:01:25 »
Ik denk dat ik de Rian-verdenkers begrijp: zo weinig zichtbare invloed en actie in het spel en er nog steeds in zitten, dat moet verdacht zijn. Het weinige dat mij opviel vond ik kandidaats: op de markt filterde ze met een goed oog de prullaria (komt zo uit de xenos) van de ogenschijnlijk waardevolle dingen (kijk eens wat een details) met succes.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #330 Gepost op: 27-01-2024, 22:04:44 »
Ik blijf bij Fons en Rosario….neem Anna nog mee, maar is meer voor de punten. Zag niks molligs deze aflevering….
Meer L

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 27-01-2024, 22:28:46 »
Jeroen.

Eerste afleveringen niet heel opvallend.
Aflevering drie ineens fanatiek.
Deze aflevering acteert hij nóg beter enthousiasme en gedrevenheid.

Bij de spelletjesopdracht topografie is hij (net als bij stad-en landopdracht vorige keer) de schrijver. Vult bij de C Kameroen in, half op zijn Engels dus. Lijkt me sterk dat hij niet weet dat dat fout is.

Edit: Hier heb ik me voor het lapje laten houden door de makers, is me verteld door enkele forummers.

Maar goed, mijn andere redenen blijven staan.

Hij wil bijzonder graag de sleutel kiezen voor de te openen kist. Zou het kunnen dat die sleutels niet voor niets in een cirkel (als bij een klok) lagen? Dan is makkelijk tevoren af te spreken, bijvoorbeeld, dat de gewenste sleutel op 11 uur ligt.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 22:41:45 door Marisa »

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #332 Gepost op: 27-01-2024, 22:40:10 »
Poll staat weer op 0, hele bevalling want hij doet heel raar af en toe kandidaten weghalen ::rofl::

Offline scho0130

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 27-01-2024, 22:57:46 »
Justin.
Waarschijnlijk is het wishful thinking.
Maar niemand heeft gecontroleerd of de sleutels wel verschillend waren. Mocht het - de mol keert weer terug scenario - van toepassing zijn, dan kan het via deze weg prima op deze manier gescript zijn.
Want: op de markt ongezien blijven was niet al te moeilijk.
De toren als eerste bouwen is voor de mol niet relevant als de sleutels allemaal hetzelfde zijn.
Maar we merken het volgende week wel. Komt Babs of Jip uit de kist kruipen, dan is bovenstaande theorie als sneeuw voor de zon gesmolten....😜

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 27-01-2024, 23:27:53 »
En dan Babs en Jip alleen voor een 'mol komt terug' scenario in Mexico houden? En ze valse hoop geven? Dat gaat never nooit gebeuren. Deze 3 zijn allemaal kandidaten en niet de mol. De mol zit onder de andere 7.

Ik heb gestemd op Rian. Maar zeker ben ik nog allerminst

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 27-01-2024, 23:46:43 »
Bij gebrek aan een alternatief toch maar weer Tooske. Heb haar weer vreemde dingen zien doen deze aflevering.

Ze komen niet op een land met een Q. En dan komt Tooske met: "een land in het Midden-Oosten". Als er dan niemand hapt: "Qualiteit....". Alsof ze het iemand anders wilde laten zeggen. Zelf niet te slim willen overkomen?
Gevolg: de lijst af (hij was toch al fout), zodat ze door konden naar een volgende puzzel. Want er viel nog meer mingeld te verdienen.

Jeroen telt 29 vierkanten, Rian 26.
Tooske: Ik 24. Dat zagen we net niet in de vooruitblik van vorige week. ;D

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #336 Gepost op: 28-01-2024, 00:48:59 »
Kees.
Vooral wensmol want nu komt Rosario opeens in beeld met fouten in de spelletjes op de boot die geen toeval kunnen zijn. Het zou jammer zijn als de identiteit van de mol zo simpel weggeven wordt, ik weiger om op Sor te stemmen.

Dat er nog zoveel Rian-stemmers zijn snap ik niet. Ze is zo passief. Ze kiest wel steeds als eerste voor een groepje en ik denk dat ze enige voorkennis heeft, het is steeds het groepje dat de minste lichamelijke inspanning hoeft te leveren. Hitte? Blessure? Conditie? In elk geval geen mol die voor een spannende mollenjacht zorgt.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 28-01-2024, 01:32:11 »
Rosario

Kees/Tooske

En als outsider nog niet volledig geschrapt: Fons

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 28-01-2024, 01:45:46 »
Wie voor mij de mol nog zou kunnen zijn zijn Kees, Rosario en Fons. Van deze 3 vind ik Kees en Rosario het meest aannemelijk op dit moment.

Maar nu intussen gebleken is dat de mol een rood scherm kan krijgen hoop ik stiekem toch ook dat Justin terug komt en dat hij het nog kan zijn  ::regenboog::
Eigenlijk weinig in de top 3 gewijzigd. Alleen de volgorde iets veranderd.
Meest aannemelijk op dit moment Rosario, dan Fons en Kees sluit de rij.
En hoop nog steeds dat Justin terug komt en dat ie toch de mol kan zijn  ::love::

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #339 Gepost op: 28-01-2024, 02:21:34 »
Anna, maar ik zit al in een tunnel  ::bravo::

Morgen nog even proberen om objectief te kijken. Rosario ook verdacht, maar daar had ik ook een zaklampje op.

Tooske en Jeroen definitief niet.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris