Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 237939 keer)

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 3-02-2024, 21:41:43 »
Geen reden gezien om van Anna af te stappen. Bizarre berekening maken > opdracht mislukt. Bij het zwembad meteen weer Kees verdacht maken. Mingeld pakken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #421 Gepost op: 3-02-2024, 21:42:28 »
Het moet haast wel Sor zijn, denk ik nu. Al dat mingeld, maar vooral ook hoe hij daarover praat en het gezicht dat hij daarbij trekt.

Ja, dat lijkt mij ook het meest logisch voor nu.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #422 Gepost op: 3-02-2024, 21:45:23 »
Tja, Sor komt wel steeds meer bovendrijven nu met die -3000 euro en nu kandidaten hem ook beginnen te verdenken. Het zou wel héél brutaal zijn als mol om meteen voor het grootst mogelijke minbedrag te gaan.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #423 Gepost op: 3-02-2024, 21:45:49 »
Geen reden gezien om van Anna af te stappen. Bizarre berekening maken > opdracht mislukt. Bij het zwembad meteen weer Kees verdacht maken. Mingeld pakken.

Toch was dat eerste niet nodig omdat de vlaggen al verkeerd geteld waren. Maar het viel wel op ja. Het meteen verdachtmaken van Kees ook.

Sor lijkt op een presenteerblaadje gegeven te worden als Mol. Dat zit me niet lekker.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 3-02-2024, 22:03:14 »
[…]

Sor lijkt op een presenteerblaadje gegeven te worden als Mol. Dat zit me niet lekker.

Dat heb ik dus ook  :-\\
Laten we jabberen joekelen.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 3-02-2024, 22:06:14 »
Het moet Sor of Anna zijn. Als mol ga je nooit daar geen mingeld passen. Ik zou dan zelf voor een mol het meest logisch vinden om niet het grootste minbedrag te vinden. Daarnaast past Anna goed in een molprofiel van fanatieke kandidaat spelen en anderen beschuldigen. Maar ik vind die speeddate-opdracht nog steeds een no-go voor een mol wat zij daar deed.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #426 Gepost op: 3-02-2024, 22:15:47 »
Dat heb ik dus ook  :-\\
Hier nog 1 die er zo over denkt. Begin zelfs serieus een molwissel te overwegen want ik heb echt geen idee bij de rest  :-X
En ze hebben Babs en Jip daar in afzondering best op kunnen voorbereiden  >:D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #427 Gepost op: 3-02-2024, 22:29:00 »
De mol wel op de hoogte gehouden over wat de kandidaten bij de enveloppen hebben gedaan. Als je hoort 'er is iemand die de -€3000 heeft gepakt neem jij natuurlijk een –€500 of nog onopvallender €0 enveloppe mee.
Mol gaat dus wel na degene met de min enveloppe, maar ik ga niet terugkijken adhv shaduw wie er na Rosario is geweest  :P

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 3-02-2024, 22:36:32 »
De mol wel op de hoogte gehouden over wat de kandidaten bij de enveloppen hebben gedaan. Als je hoort 'er is iemand die de -€3000 heeft gepakt neem jij natuurlijk een –€500 of nog onopvallender €0 enveloppe mee.
Mol gaat dus wel na degene met de min enveloppe, maar ik ga niet terugkijken adhv shaduw wie er na Rosario is geweest  :P
En andersom: als mol Rosario hoort dat er maar 1x een minbedrag is gepakt (-€500), pakt hij dan wel -€3000? :-\\

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #429 Gepost op: 3-02-2024, 22:38:33 »
De mol laat mingeld niet liggen.
Dat dus.

Ik dacht nog even,Tooske moet nu wel mingeld pakken, toen kwamen er 3 jokers, toen was ik nog even vertwijfeld, wellicht was Anna de enige met mingeld en Tooske was al zo verdacht, dus zou dan voor verwarring gaan.

Maar ja dan komt Sor met -3000. Iemand die totaal niet verdacht wordt volgens de testbiechten dus die wel een brutaal staaltje mag laten zien. Ik twijfelde al wat maar nu moet ik maar eens op hem afstemmen.... of brengt de toekoms nog Tooske  ;D ::regenboog::

Ik schreef hem eerder af door de auto, daar was hij ook heel brutaal door Fons te outen als leugenaar. Maar nu denk ik, hij wil gewoon geen bondje aan want dat is oneerlijk als mol. Hij redt in feite Fons. Een brutaaltje, en onverdacht. Ik zie hem alleen niet zo op molplekken zitten maar goed, dat kan anders liggen.
De Blondine is de Mol :)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 3-02-2024, 22:49:35 »
Het moet Sor of Anna zijn. Als mol ga je nooit daar geen mingeld passen. Ik zou dan zelf voor een mol het meest logisch vinden om niet het grootste minbedrag te vinden. Daarnaast past Anna goed in een molprofiel van fanatieke kandidaat spelen en anderen beschuldigen. Maar ik vind die speeddate-opdracht nog steeds een no-go voor een mol wat zij daar deed.
Het was Jip die met dat idee kwam om te stemmen voor de kandidaat die je als eerste voor je had en Anna nam het over. Het kan mols zijn om een goed idee van een ander te claimen. Bovendien wist de mol dat er deze aflevering heel wat geld uit de pot kon komen.
Overigens schakel ik terug over naar Anna als mol (was ook mijn eerste verdachte). Rosario wordt nu te verdacht neergezet (nadat hij de eerste 3 afleveringen afzijdig was) net als Fons en Rian is mij te passief.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2024, 22:54:18 door Luc »

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #431 Gepost op: 3-02-2024, 22:50:59 »
Tooske wordt wel aardig verdacht door de kandidaten. Misschien dat ze door 3 jokers te pakken zich onverdacht wil maken?

Als ze lekker met Dennis gebeld heeft en wat verkeerde pinata’s gesmasht heeft, ging er al genoeg verloren…

Ik hou (tegen beter weten in misschien) nog even vast aan Tooske.

Maar Sor staat met stip op 2.

Anna geloof ik niet zo. Maar het kan.

Fons wordt te verdacht in beeld gebracht steeds.

Rian is te passief.

Kees ook, en doet ook goede dingen, lijkt het.

Babs kan het niet zijn, te lang uit het spel geweest.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #432 Gepost op: 3-02-2024, 22:55:58 »
Tooske wordt wel aardig verdacht door de kandidaten. Misschien dat ze door 3 jokers te pakken zich onverdacht wil maken?

Als ze lekker met Dennis gebeld heeft en wat verkeerde pinata’s gesmasht heeft, ging er al genoeg verloren…

Ik hou (tegen beter weten in misschien) nog even vast aan Tooske.

Maar Sor staat met stip op 2.
Ik dacht dat eerste gedeelte dus ook. Totdat Sor met -3000 kwam. Mol Tooske moet dan minimaal -1000 pakken want ze weet dat er kandidaten met mingeld zijn, zelfs -3000.

Maar zijn zeker beiden het meest verdacht. In de app staan ze ook nu nog steeds gezellig onderaan samen. Dat voelt goed. Anna en Kees steeds bovenaan. Met een van hun als mol zou de edit in het laatste jaar van Rick wel een zeperd slaan :-\\

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 3-02-2024, 23:59:30 »
Moeilijk, moeilijk, moeilijk!!

Ik schrap Babs en Tooske, maar alle anderen, om allerlei redenen, (nog)  niet.

Wel leuk dat er nog zoveel mogelijkheden zijn. ::jaja::

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 4-02-2024, 00:52:29 »
Mijn Mol is Anna. Afl. 5 heeft bij mij die conclusie alleen maar versterkt, al had ik Anna aanvankelijk afgeschreven vanwege haar lucratieve voorstel tijdens de speeddateopdracht. Er zijn een paar dingen die ik bij haar tot nu toe verdacht vind.

• Bij de openingsopdracht, Día del Top(it)o, uitgezonden op 6 januari, heeft de WIDM-crew een trosje met grote ballonnen geplaatst op het plein, waaronder een ballon met de tekst ‘Happy birthday’. Deze ballon kan verwijzen naar Anna’s verjaardag (6 januari). Ik vind het echt heel raar dat op één plek reuzenballonnen staan. Als de productie het feest verder had willen aankleden, had ze volgens mij beter veel gewone ballonnen kunnen kiezen, lekker verspreid over het terrein, in plaats van één bulk aan de zijkant van het zoekgebied. Voor mij voelt het ballonnentrosje, met dus die ‘Happy birthday’-ballon, als een onnatuurlijke toevoeging aan het feestgedruis. Ik zie het als een moetje vanwege de hint naar Anna.
  • Volgens de kaarsenanalyse van joPo1234 is Anna als laatste aan de beurt in de openingsopdracht. Dat lijkt me vanwege het verwachte op- en afschminken een prima plek.
  • Op de groepsfoto met Rik staat Anna helemaal rechts in beeld. Dit komt overeen met de eerder aangehaalde groepsfotohypothese van mij.
  • Er zit een rare kronkel in Anna’s stemgedrag. In afl. 1 zegt ze in haar testbiecht: ‘Mijn tactiek is om gewoon de statistiek voor me te laten werken. Dus ik ga gewoon kijken van: oké, in welk groepje zaten de meeste mensen.’ Twee afleveringen later zien we een ingemonteerd testscherm waarbij Anna ‘Ja’ zou aanklikken op de vraag: ‘Danste de Mol staand de Macarena?’ Tooske is de enige kandidaat die staand de Macarena danste. Ik vind het vreemd om zo snel je tactiek te laten varen en zie dit stemgedrag eerder als een bewuste verdachtmaking van Tooske in de montage, waarbij vergeten is dat Mol Anna statistisch stemt.
  • Foxhunter en anderen hebben al gewezen op Anna’s nerveuze gedrag. Dit valt mij ook op. In de Zona Rosa heeft ze bijvoorbeeld trillende handjes bij het openen van een envelop, iets wat Rosario ook opmerkt (‘Rustig aan’). Wellicht is ze gestrest vanwege haar dubbele agenda, al is dergelijk gedrag voor een buitenstaander niet goed te beoordelen.

Als Anna de Mol is, vind ik wel dat ze op de berg gerust één foutje meer had mogen maken bij de vier vragen.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 4-02-2024, 00:56:39 »
Eerste reactie: nog steeds Rosario.

Maar we hebben nu 5 afleveringen gehad en het aantal opdrachten met nuttige informatie is zo’n beetje op één hand te tellen. Anna begin ik nu toch te overwegen (enige andere met mingeld, al zou ik niet begrijpen waarom ze als mol op dat plan bij het speeddaten zou komen) en laat ik Tooske toch maar niet helemaal afschrijven.

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 4-02-2024, 01:01:02 »
Eerste reactie: nog steeds Rosario.

Maar we hebben nu 5 afleveringen gehad en het aantal opdrachten met nuttige informatie is zo’n beetje op één hand te tellen. Anna begin ik nu toch te overwegen (enige andere met mingeld, al zou ik niet begrijpen waarom ze als mol op dat plan bij het speeddaten zou komen) en laat ik Tooske toch maar niet helemaal afschrijven.

Dat ze als enige een plan had was juist super mols. Volgensmij had ze echt totaal niet verwacht dat iedereen zou luisteren naar dat plan. Wanneer luistert een groep nu?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #437 Gepost op: 4-02-2024, 01:10:20 »
Eerste reactie: nog steeds Rosario en laat ik Tooske toch maar niet helemaal afschrijven.
Ik heb de vibes helemaal niet bij Rosario en bij Tooske wel maar onderhand zou ik Tooske toch wel een erg zwakke mol vinden.... dat ze niet eens een minbedrag pakt om verdenkingen af te kopen, hum. Of zou het zo zijn dat er maar 1x -3000 uit de pot kon, dus niet dat die kans er 7x was? Dan laat Tooske 'alleen' -1000 euro liggen. Het was dan wel weer mols dat ze als enige troeven had en niet een miezerige 0 zoals de rest. Maar onderhand is Sor wel mijn wensmol geworden. Ik zou het oprecht knap gespeeld vinden terwijl ik bij Tooske juist allemaal nepperij zie, echt mols gedrag.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #438 Gepost op: 4-02-2024, 03:46:07 »
Ik kan me best voorstellen dat de Mol gewoon voor €0 is gegaan bij de laatste opdracht, maar ik vind eigenlijk wel dat de Mol mingeld moet pakken dus op dat spoor ga ik nu even verder. Sor lijkt wel overduidelijk nu, dus dan kijk ik toch liever nog even naar andere opties ;D Anna heb ik eigenlijk nooit overwogen sinds haar plan bij de speeddates, maar in het achterhoofd wel de gedachte gehouden dat als er nog een opdracht zou komen waarbij veel geld uit de pot kon verdwijnen ik wel ook naar haar moet kijken. Inmiddels wordt dat wel tijd dus. Als ik de eerste 5 afleveringen nog terug ga kijken is zij degene waar ik het meest op ga letten, omdat ik dat tot nu toe niet gedaan heb.

Voor nu zet ik m'n stem wel 'gewoon' op Sor. Lijkt me een leuke Mol, maar ik word na de vorige 2 seizoenen toch liever weer wat meer verrast.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #439 Gepost op: 4-02-2024, 05:57:37 »
Ik kan me best voorstellen dat de Mol gewoon voor €0 is gegaan bij de laatste opdracht, maar ik vind eigenlijk wel dat de Mol mingeld moet pakken
Ik kan me echt totaal NIET voorstellen dat de Mol gewoon voor €0 is gegaan. Voor mingeld gaan is logisch, het enige andere alternatief is Productieassistentje spelen; jokers pakken dus. Redenering: Tooske hoort dat geen van de kandidaten nog troeven heeft gepakt. Dus om het spel te 'redden' 'offert' zij zich daar maar even voorop. 0 pakken is gewoon not done, net zoals voor 2 jokers gaan not done is (en idemdito voor een topito gaan ook not done is want dat is gewoon erg dom).

Ik denk dus dat de mol mingeld pakt danwel jokers pakt waarbij mingeld natuurlijk veruit de voorkeur heeft maar aannemende dat er maar 1 envelop in het spel zit van -3000 euro en die dus al gepakt is door Sor is het slim dat de mol hem dus het vuile werk laat opknappen. Dit is de verzachtende omstandigheid voor Tooske. Als Sor nou zijn 2 jokers gekregen had en er was alleen Anna met -500, dan had Tooske WEL in moeten grijpen. Dat was nu niet het geval. Nog steeds zwak dat ze niet voor -1000 ging maar zoals anderen eerder al zeiden wordt ze al dik verdacht dus heeft die -1000 maar even laten zitten.

Tot slot heb ik nog een variant gelezen waarin de mol helemaal niet zou weten wat er in welke envelop zit. Vind ik een gekke theorie maar is dat het geval dan doet Tooske het in elk geval beter dan Sor (die maar 2 min enveloppen in het spel brengt, en Tooske 3). Al met al is de logische keuze zo ontzettend Sor maar als het too obvious is dan is Tooske de goede gelaagde keuze, ik blijf dus bij haar maar het is wel een mol die veel kansen laat liggen.