Ik blijf bij Rian om volgende redenen.
- in de eerste proef zit de mol in de koets en wil die schrijven denk ik (een foutje of een stiekeme aanpassing van een eerder getal is snel gebeurd en moeilijk te controleren). Dat waren Rosario, Tooske en Rian.
- Rian is bij het oplossen van de puzzel ook de eerste die oppert “oranje weten jullie zeker. Laten we …”, waarna Anna overneemt en ze achterover kan leunen.
- in de proef met de telefoons en vogels slaan viel het me op dat Rian veel in beeld kwam met andere kandidaten, alsof het haar een alibi moest bezorgen voor het bellen met oud-mol Dennis Weening
- als het nadien in het zwembad gaat over het feit dat de mol met Dennis heeft gebeld, zie je haar na het nippen van haar glas wijn achteruitdeinzen en aan haar voorhoofd komen (kan op onzekerheid/zenuwachtigheid wijzen)
- in de laatste proef zie je Rian als enige geen enveloppes nemen. Nam ze hier een (extra?) enveloppe met -3000 euro mee om die in het paarse kistje voor Rosario te leggen en zien we dit in aflevering 10?
Rosario komt opnieuw veruit het verdachtst uit deze aflevering, maar -3000 euro is wel heel erg “in your face”.
Er is ook de tip “molik” (vogelverschrikker), zou een goeie hint kunnen zijn maar net zo goed een dwaalspoor.
Wat opviel was dat Jeroen graag met Rosario wou bij de eerste proef, maar daar niet in slaagde. Kans is dus reëel dat hij Rosario meenam in zijn verdenkingen, lijkt me. En hoorden we een vrouwenstem die de telefoon opnam als Dennis belde?
Ik ga voorlopig niet mee in de Rosario-tunnel. Dat zou veel te eenvoudig zijn.