Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 47282 keer)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
In dit topic kunnen we alles plaatsen wat we als mogelijke verborgen aanwijzingen naar de Mol zien.

Klik hier voor een overzicht van alle officieel bevestigde hints in WIDM 1 t/m WIDM 22.

Wat betekenen de titels van de afleveringen dit jaar en waar zitten de andere verborgen aanwijzingen? In dit topic is niets te gek, dus laat het weten als je iets gevonden denkt te hebben! ::vergroot:: 


Een volger van youtuber Siem heeft iets over de 10 kaarten ontdekt. Blijkbaar zijn het symbolen uit het Mexicaanse bingospel Lotería. Symbolen die ook worden gebruikt in de waarzeggerij. Drie van de symbolen op de WIDM-kaarten komen volgens hem niet voor in het officiële Mexicaanse spel. Dat zijn de schaar (Jeroen), de piramide (Kees) en het brood (Sor).

YouTube video: Hint in Groepsfoto Kandidaten! - Wie is de Mol? 2024

vanaf 28:46


Toeval, of een dwaalspoor naar de 'finalisten'? Is een van hen de finalist op wie de Mol de laatste test invult?

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 29-11-2023, 13:16:59 »
Hier zie je de symbolen en welke gebruikt zijn. Inderdaad de drie genoemde van Sor, Kees en Jeroen niet...

De Tarot-vrouw vraagt of we de toekomst willen weten. Dan moet er iets in de toekomst vandaan te halen zijn? Zouden deze drie de laatste drie zijn of de eerste afvallers?
Of komen we gedurende het seizoen iets tegen met deze voorwerpen, waaruit we de toekomst kunnen trekken?
Hoe werkt tarot eigenlijk??? ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 29-11-2023, 13:28:20 door ThaStayFan »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 29-11-2023, 14:58:28 »
De icoontjes van Lotería te vergelijken met de tarot, als we weten welke tarotkaarten erbij horen, kunnen we misschien iets ontdekken...?

Al zijn er natuurlijk veel meer kaarten in Lotería dan in Tarot...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 29-11-2023, 15:56:39 »
Anna nog een beetje verdacht maken.

Plaatje 1 is duidelijk. Een M een ronde vingerafdruk is O en een L en 'noem ik het zelf maar'. Ogen dicht, een mol is blind.

Plaatje 2 is in het olympisch stadion. Tussen de groene vlakken die MOL vormen zie je het teken bestaande uit een stip en daaronder een streep. Dit is volgens de Maya Tzolkin kalender 'Toon 6' . De zesde maan in hun jaar.
Toon 6 op een notenbalk is een A. Op de achterkant van de spelkaarten staan twee gele sterren. Dat is ook iets met die Tzolkin kalender en dan de geboortedatum van Anna invoeren en dan is het zegel: gele ster en levenspad is ook gele ster.

Allemaal toeval natuurlijk, maar Jeroen moet ook wat te lezen hebben. ;D

Amanda Polo Millán (met dank aan ws4041) draaide eerst 1 kaart, toen kaart 4 en toen kaart 7 om. Er zijn misschien maar 7 kaarten omgedraaid? Die Maya tempel kan iedereen wel verzinnen, Frida Kahlo had iets met scharen op haar schilderijen, maar dat brood voor Sor heb ik geen logische verklaring voor. Ik denk een plagerijtje.

« Laatst bewerkt op: 29-11-2023, 16:02:46 door foxhunter »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 29-11-2023, 23:48:43 »
Zijn geen tarotkaarten, meer een soort bingokaarten.
De omschrijving bij het hart is opvallend, gaat die terugkomen in het spel ?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Loter%C3%ADa

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 30-11-2023, 11:42:36 »
Als je in de drie overgebleven symbolen nog een hint wil zien, dan weet ik er nog wel een. Normaal heet het spelletje steen, papier, schaar. De Maya tempel als steen. Dan wordt dat met een brood: SBS, Steen Brood Schaar.  ::zwaai:: Als er al hints in de teaser zitten, dan denk ik niet naar de mol.

De bekendste mol in Mexico is mole, bv. guaca-mole. Of een andere mole (saus), bv met chili's en chocola. Frida Kahlo schreef het kookboek "Frida's Fiestas'. Volgens Frida Kahlo staat de kleur bruin voor mole. Tooske heeft ook een kookboek: 'Appeltje, eitje'.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2023, 14:31:15 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 30-11-2023, 14:24:03 »
Ik verwacht dat de kaarten van de Lotería gebruikt worden in een opdracht, het zou kunnen dat een paar originele kaarten die op de nl tv niet kunnen, zoals de 'negrito' kaart, zijn vervangen, of omdat het beter past in de mol opdracht.
Anders is het te makkelijk, dan is Jeroen de mol  ::rofl::

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 4-12-2023, 15:04:41 »
Heel interessante mogelijke hint van foxhunter, uit het WIDM 2024-topic:

Bij het voorstellen van de kandidaten wordt de kaart omgedraaid en dan zie je de kandidaten met een korrelig verfspat/bloedspat filter erover heen en daarna zijn ze opeens glad geschminkt met een studiolamp erop. Ik vind dit een hele lelijke overgang. Dat vraagt om aandacht.
Je ziet bij het oor links (hun rechteroor) een spat, in de buurt van de keel een spat en rechtsonder op de korrelige foto een spoor met spatten. Dat hebben ze allemaal dus daar zit geen verschil in. Door het feit dat je spatten ziet zou je aan Jip kunnen denken, want die tekent natuurlijk en is winnaar van de inktspotprijs. Van inktspat naar inktspot, van zelfspat naar zelfspot. Of het is niks, kan ook.

Zou iemand die korrelige verfspat/bloedspat-laag eruit kunnen filteren?

https://stories.avrotros.nl/kandidaten-widm24

Ik vraag me namelijk af of ze niet gewoon een stockfoto hebben gebruikt. Als je op Shutterstock.com op 'splatter' of 'spatter' zoekt, vind je er genoeg.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2024, 12:12:54 »
Nog even over de Loteria-kaarten. Bij elke kaart hoort ook een raadsel of uitspraak. Bij de deelnemers is dit (in het Nederlands):

Anna = 47 = kroon: De koninklijke hoed.
Babs = 6 = zeemeermin: Word niet duizelig van de zeemeerminliederen.
Fons = 43 = bel: De bel en jij beneden.
Jeroen = X = schaar
Jip = 16 = vlag: Groen, wit en rood, de vlag van de soldaat.
Justin = 29 = cactus: Degene waar iedereen naar toe gaat als hij moet eten.
Kees = x = piramide
Rian = 27 = hart: Verras me niet, hart, ik zit weer in de truck.
Rosario = x = brood
Tooske = 5 =  paraplu: Voor de zon en de regen.

Welke hints zouden we hierin kunnen zien? Over deze spelers zou ik het volgende kunnen bedenken.
- Anna heeft een kroon op. Is zijn de hoogstgeplaatste in het spel? De mol of de winnaar?
- Babs is muzikant. Zou zij met haar gezang de anderen duizelig laten worden en zo misleiden?
- Bij Jip hoort de vlag. Ze is op de groepsfoto gekleed in de kleuren van de Mexicaanse vlag: groen, wit en rood (oranje). Is ze vaak gekleed in stoere soldatenkleding?
- Ziet iemand nog iets in de zinnen van Fons, Justin, Rian en Tooske?

Voor de volledigheid hier de Spaanse uitdrukkingen, die ook in het Engels zijn vertaald.

LA CORONA: El sombrero de los reyes
The Crown: The hat of kings

EL PARAGUAS: Para el sol y para el agua .
The Umbrella: For the sun and the rain.

LA CAMPANA: La campana y tú debajo.
The Bell: The bell and you underneath.

EL PESCADO: El que por la boca muere.
The Fish: He who dies by the mouth.

EL CORAZON: No me extrañes corazón que regreso en el camión.
The Heart: Don't miss me, heart, because I will return in a truck.

LA BANDERA: Verde, blanco y colorado, la bandera del soldado.
The Flag: Green, white and red, the flag of the soldier.

EL NOPAL: Al que todos van a ver cuando tiene que comer.
The Cactus: To which all go to see when they have to eat.

LA SIRENA: Con los cantos de sirena no te vayas a marear.
The Mermaid: Don't get dizzy with the songs of the mermaid.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2024, 12:40:58 »
We zien Kees en Tooske allebei dezelfde kaart pakken bij de waarzegster. Kees zien we vervolgens gefrustreerd rond lopen, hij kan zijn symbooltje niet vinden, die staan op kaartjes die hangen aan de figuranten. Vervolgens weten we dat zeven deelnemers een lot/kaartje uit de loteria hebben en drie niet, waaronder Kees. Het lijkt erop dat Kees zijn lot gemist heeft, bijvoorbeeld omdat Tooske hem te snel af was. Hij heeft dan geen voordeeltje zoals zeven deelnemers wel hebben. Ook Sor en Jeroen zouden dan geen voordeeltje hebben. En daarna kan het met een twist weer alle kanten op. Bij Renee Fokker hadden de drie die geen jokerkaart hadden gekocht uiteindelijk wel het voordeel om een joker te kunnen kopen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2024, 12:53:00 »
We zien Tooske de cactuskaart aanwijzen, de rest is montage. De gedachte 'Kees die diezelfde kaart trekt en uiteindelijk zonder 'officiele' loteria kaart in de voorstelronde zit' is wel interessant, maar vaag, we weten nog niet genoeg; het kan wmb niet snel genoeg zaterdagavond worden :-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2024, 14:42:36 »
Op een originele tekening van Clemente Jacques van Loteria kaarten stond een schaar.
Er is ook een LGBTQ editie Joteria, waarin de schaar (la tijera) voorkomt.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2024, 15:00:43 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2024, 07:49:13 »
Op kaart 24 (seizoen 2024) van het Loteria spel staat een kanarie (excuus ik bedoel papagaai). De ziplineopdracht heet ook wel “kolibrievlucht”. Is de mol iemand met veel kleuren, zoals papagaaien en kolibries dat ook zijn. Justin draagt veel kleuren, Jip tekent in kleur en Babs houdt van kleuren?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2024, 12:29:56 door foxhunter »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2024, 10:01:25 »
Ineressant om naar kaart 24 te kijken!

De vertaling van El Cotorra is niet de kanarie, maar de papegaai. Dan zou je kunnen kijken of de mol napraat....

Anna vraagt bij de Loteria-kaarten pakken: 'Pick one?' Herhaalt zij hier een stuk tekst van de waarzegster? Ik ga letten op hoe dat gesprek gaat...
« Laatst bewerkt op: 5-01-2024, 11:39:22 door ThaStayFan »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2024, 12:11:32 »


De glazenbol van de waarzegster lijkt verdacht veel op die van een blauw oog onder het mom van ''do you wanna know the future?'' heeft de mol blauwe ogen. Van de kandidaten hebben Jip, Kees, Rian, en Fons blauwe ogen.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2024, 21:02:07 »


De glazenbol van de waarzegster lijkt verdacht veel op die van een blauw oog onder het mom van ''do you wanna know the future?'' heeft de mol blauwe ogen. Van de kandidaten hebben Jip, Kees, Rian, en Fons blauwe ogen.

Interessant…en toevallig dat deze vier als laatsten worden getoond in de leader( nr 7,8,9 en 10)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2024, 00:30:01 »
In het filmpje van de waarzegger waarin ze vraagt of je de toekomst wil weten zie je in hele snelle flitsen een vrouw (geen kandidaat) met een t-shirt met daarop: topo(=mol in het Spaans) problems? Call .....

Het telefoonnummer is niet leesbaar, lijkt geblurd.

Misschien is dit gewoon een fragmentje uit een aflevering, maar ik vond het wel opvallend.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2024, 09:42:02 »
Interessant…en toevallig dat deze vier als laatsten worden getoond in de leader( nr 7,8,9 en 10)
Blauw blauwer blauwst.
Het verhaal eindigt bij Bacalar in water in 7 kleuren blauw. Toevallig liggen daar 3 cenotes waarvan 2 in open verbinding met het meer. De 2 die in verbinding staan met het meer zijn niet felblauw maar verlopen van grijsblauw naar blauw. Jip is de enige met blauwe blauwe ogen, Rian is grijsblauw. Fons en Kees lijkt me grijsblauw.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2024, 14:01:43 »


Het eerste waar ik aan moest denken was dit:


Kroongetuige, een beetje widm-achtig programma, werd gewonnen door Tooske. Maarja, denk eerlijk gezegd niet dat ze een hint naar dit programma erin verwerken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2024, 14:10:22 »
Toeval, of een dwaalspoor naar de 'finalisten'?
Hoe zouden deze, behalve de mol, in aflevering 1 al bekend zijn?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)