Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 46563 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #140 Gepost op: 17-02-2024, 22:34:39 »
En wat zei ik na aflevering met het  frida schilderij met het lege gezicht en de tekst viva la vida wat naar het schilderij met de meloenen wijst. Anagram van een mol.
Als er iemand iets met meloenen doet opvallend.
En nu draagt iemand met de naam Ana(gram) dus een meloen.
Dus wellicht verwees het schilderij naar de toekomst en nu dus naar Anna. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #141 Gepost op: 17-02-2024, 23:10:38 »
Oehhh goed gevonden. Is wel lastig om te zien of het een meloen is. Het andere symbool zijn bananen in ieder geval. Daar zou je "ben anna" van kunnen maken. (oke het is wel een beetje vergezocht maar goed).

Sowieso wel opvallend dat ze symbolen dragen aangezien die verder niet gebruikt worden in de opdracht. Enkel om te herkennen welke mensen opgehaald moeten worden denk ik?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 23:12:11 door thomas92 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #142 Gepost op: 17-02-2024, 23:14:53 »
Ondanks dat ik hoop van niet ben ik bang dat Anna de mol is.
Jezelf 2x verspreken is geen toeval.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #143 Gepost op: 17-02-2024, 23:22:15 »
Die verspreking moet ik nog eens horen / bekijken.

Ze lijkt in de vooruitblik van aflevering 8 het molbordje op te vissen in die edit. Ben benieuwd of dat zo gaat zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #144 Gepost op: 17-02-2024, 23:40:31 »
Anna leek te weten dat Rosaria in de documenten gekeken had: "jij hebt ook gekeken", 

Dat zou kunnen. Het is alleen ook een uitspraak die je als kandidaat kan zeggen. Als je bv het idee al hebt. Dan is het een mooie poging om Sor uit de tent te lokken. Alleen trapte hij daar niet in.  ;D

Maar als Anna de mol is, dan zou ze inderdaad die voorkennis kunnen hebben.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2024, 14:16:49 »
Ik zie de hints. Ik zie de redenen waarom andere kandidaten de mol niet zouden kunnen zijn, maar toch heb ik moeite om Anna als mol te zien. Dat komt omdat ik eigenlijk geen enkele goede mollenstreek van haar kan bedenken.

Ik zie de ene na de andere forummer verkondigen dat het Anna is, maar qua sabotage-argumenten voelt het vrij dun. Mijn eigen overzicht:

1.1: pakte geen vrijstelling wat is wat de mol idealiter doet - mols
1.2: kwam met “communistisch plan” waardoor optimaal resultaat werd behaald, zo’n €2,000 hoger dan de verwachtingswaarde (zie opdrachttopic). Erg onmols
1.3: kan selectief verkeerde schilderijen gepakt hebben (maar dat geldt ook voor Kees selectief codes doorgeven en de schilders hadden ook goede mogelijkheden te saboteren)
2.1: het was een rotzooi bij de lopers maar dat kan net zo goed aan Fons, Kees of Sor hebben gelegen
2.2: kan foute antwoorden hebben gegeven terwijl ze claimde goed geantwoord te hebben. Heb niet nageplozen of dat kan met het resultaat en of dit ook voor andere kandidaten geldt
3.1: wanneer ze antwoordt, klopt het (bv la cucaracha) - onmols
3.2: opdracht was erg chaotisch maar Anna springt er niet uit met sabotage mogelijkheden
3.3: kan fout getekend hebben, maar Jeroen tekende nog slechter. Er gaat op andere posities ook veel fout, dus niet molser dan gemiddeld
4.1: in de groep met minder invloed op resultaat
4.2: nvt
4.3: de rubikskubus doet ze fout. Iedereen doet wel iets fout hier en Sor doet veel meer fout
5.1: doet een gedeeltelijke optelsom maar het is dan al duidelijk dat het resultaat niet meer gehaald zal worden. Draagt dus niet echt bij aan het falen van de opdracht (maar het falen kan geen enkele individuele kandidaat worden aangerekend)
5.2: deze opdracht leek hopeloos onhaalbaar en de mol hoefde niet echt iets te doen. Verspreking is geen sabotage
5.3: pakte een minenvelop (al pakte Sor grotere minenvelop). Dus als we aannemen dat mol voorkennis van enveloppen had, was dat mols
6.1: vertelt zich 1-2 keer maar het lijkt snel gecorrigeerd te worden, mogelijk door haarzelf. Als het een molactie lijkt het dus mislukt.
6.2: heeft mogelijk een goede danser weggestuurd, maar dat geldt ook voor andere kandidaten
7.1: deed maar één deelopdracht en die lukte. Onmols
7.2: kan Charlie en Carlos verwisseld hebben, maar dat geldt voor bijna alle kandidaten (afgezien van Fons die aan de andere tafels stond)
7.3: keek niet in enveloppen terwijl Babs dacht dat ze dat wel had gedaan - er ging daarom bijna nog geen geld uit de pot. Bood ook niet het hoogste. Dubbel onmols

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #146 Gepost op: 18-02-2024, 14:26:40 »
Ik weet niet meer wie maar iemand had ook gepost dat sor veel meer molacties had dan anna.

Maar sor is het niet want babs.


Ik zie de hints. Ik zie de redenen waarom andere kandidaten de mol niet zouden kunnen zijn, maar toch heb ik moeite om Anna als mol te zien. Dat komt omdat ik eigenlijk geen enkele goede mollenstreek van haar kan bedenken.

Ik zie de ene na de andere forummer verkondigen dat het Anna is, maar qua sabotage-argumenten voelt het vrij dun. Mijn eigen overzicht:

1.1: pakte geen vrijstelling wat is wat de mol idealiter doet - mols
1.2: kwam met “communistisch plan” waardoor optimaal resultaat werd behaald, zo’n €2,000 hoger dan de verwachtingswaarde (zie opdrachttopic). Erg onmols
1.3: kan selectief verkeerde schilderijen gepakt hebben (maar dat geldt ook voor Kees selectief codes doorgeven en de schilders hadden ook goede mogelijkheden te saboteren)
2.1: het was een rotzooi bij de lopers maar dat kan net zo goed aan Fons, Kees of Sor hebben gelegen
2.2: kan foute antwoorden hebben gegeven terwijl ze claimde goed geantwoord te hebben. Heb niet nageplozen of dat kan met het resultaat en of dit ook voor andere kandidaten geldt
3.1: wanneer ze antwoordt, klopt het (bv la cucaracha) - onmols
3.2: opdracht was erg chaotisch maar Anna springt er niet uit met sabotage mogelijkheden
3.3: kan fout getekend hebben, maar Jeroen tekende nog slechter. Er gaat op andere posities ook veel fout, dus niet molser dan gemiddeld
4.1: in de groep met minder invloed op resultaat
4.2: nvt
4.3: de rubikskubus doet ze fout. Iedereen doet wel iets fout hier en Sor doet veel meer fout
5.1: doet een gedeeltelijke optelsom maar het is dan al duidelijk dat het resultaat niet meer gehaald zal worden. Draagt dus niet echt bij aan het falen van de opdracht (maar het falen kan geen enkele individuele kandidaat worden aangerekend)
5.2: deze opdracht leek hopeloos onhaalbaar en de mol hoefde niet echt iets te doen. Verspreking is geen sabotage
5.3: pakte een minenvelop (al pakte Sor grotere minenvelop). Dus als we aannemen dat mol voorkennis van enveloppen had, was dat mols
6.1: vertelt zich 1-2 keer maar het lijkt snel gecorrigeerd te worden, mogelijk door haarzelf. Als het een molactie lijkt het dus mislukt.
6.2: heeft mogelijk een goede danser weggestuurd, maar dat geldt ook voor andere kandidaten
7.1: deed maar één deelopdracht en die lukte. Onmols
7.2: kan Charlie en Carlos verwisseld hebben, maar dat geldt voor bijna alle kandidaten (afgezien van Fons die aan de andere tafels stond)
7.3: keek niet in enveloppen terwijl Babs dacht dat ze dat wel had gedaan - er ging daarom bijna nog geen geld uit de pot. Bood ook niet het hoogste. Dubbel onmols
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 14:28:29 door Demanuitwenen »

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #147 Gepost op: 18-02-2024, 14:27:10 »
Ik zie de hints. Ik zie de redenen waarom andere kandidaten de mol niet zouden kunnen zijn, maar toch heb ik moeite om Anna als mol te zien. Dat komt omdat ik eigenlijk geen enkele goede mollenstreek van haar kan bedenken.

Ik zie de ene na de andere forummer verkondigen dat het Anna is, maar qua sabotage-argumenten voelt het vrij dun. Mijn eigen overzicht:

1.2: kwam met “communistisch plan” waardoor optimaal resultaat werd behaald, zo’n €2,000 hoger dan de verwachtingswaarde (zie opdrachttopic). Erg onmols

In grote lijnen ben ik het hier wel mee eens. Echter was Anna uiteindelijk een van de weinige kandidaten die op iemand stemde die niet een vrijstelling had (Justin). Hiermee verdiende ze dus nul euro.

Daarnaast zien we in beeld alleen dat ze haar tactiek uitlegt aan Rian en Justin. Als die Anna's plan volgen stemmen ze ook beiden op iemand die geen vrijstelling heeft (weer 0 euro). Dus ik heb het gevoel dat de montage ons de verkeerde kant op lijkt te sturen en Anna minder verdacht probeert te maken in dit geval.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 14:31:53 door thomas92 »

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #148 Gepost op: 18-02-2024, 14:59:06 »
Ik denk dat het Anna is, maar begin dat bijna net zo jammer te vinden als wanneer Rian de mol zou zijn.
Naar mijn mening doet Anna wel mollenstreken, maar allemaal vrij standaard en veilig en voorspelbaar. Ik vind haar nog niks qua persoonlijkheid toevoegen behalve fanatiek overkomen, en zo'n mol vind ik niet meer zo interessant.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #149 Gepost op: 18-02-2024, 17:18:42 »
En wat zei ik na aflevering met het  frida schilderij met het lege gezicht en de tekst viva la vida wat naar het schilderij met de meloenen wijst. Anagram van een mol. 
Of was het een Anagrim  ;D

Offline Cmolfan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #150 Gepost op: 18-02-2024, 23:14:05 »
Anna kijkt op minuut 27.48 recht de camera in van haar tuktuk. Nadat ze informatie over haar gasten heeft 'overgebracht' (titel opdracht = overbrengen) op Sor. Een betekenisvolle blik van de mol naar ons als kijker?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 23:16:59 door Cmolfan »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2024, 01:04:20 »
En die info is ook fout. Ze zegt dat de ene vrouw kok is, waardoor Sor gelijk over koken begint. Maar beide werken in het toerisme.

Maar is dat mols, wetende dat het alleen om de namen ging?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2024, 09:32:46 »
Anna leek te weten dat Rosaria in de documenten gekeken had: "jij hebt ook gekeken"
Dat was een zeer logische conclusie nadat alle andere kandidaten ontkent hadden en hij stil bleef.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2024, 09:50:45 »
Anna zegt toch helemaal nergens "jij hebt ook gekeken". ???

"Want wie hebben er dan... want jullie hebben..." (... niet in het dossier gekeken).
en
"dus jij en nog iemand" (... hebben wel in het dossier gekeken)

Ze wijst wel twee keer met haar vinger naar Fons en Sor, maar ze zal wel al zo haar vermoedens hebben gehad.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2024, 09:55:03 »
Ik snap de negativiteit echt helemaal niet. Anna zou een supermol zijn, zoveel acties, zo fanatiek na een opdracht. Ze zou het geweldig spelen. Zeker de beste vrouwelijke mol tot nu toe.

Deze aflevering toch weer boekje mol. Ook het weghouden van Anna-verdenkingen in de test hint naar haar. Als ze niet de mol was, zouden ze het tonen zoals bij bijvoorbeeld Leonie.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2024, 10:21:31 »
De eerste post in deze rubriek heb ik als volgt gemaakt: Anna is de mol! Daar ben ik nog steeds van overtuigd. Sor zei: een opvallende mol.

De laatste aflevering komen alle molacties openbaar en kunnen we iemands molschap oordelen. Er zijn nu al meningen over Anna als mol. Mag, maar die zijn te vroeg. Pas als alles getoond is, kun je er pas wat van zeggen in zijn totaliteit.

Voorbeeldje: De mol in Mexico 2008 wordt als een hele goede mol gezien, maar nog niet tijdens de uitzendingen. Achteraf bleken er heel brutale molacties te zijn.

En ik zou ook bedenken dat de regie de mol neerzet. Zie je dus de mol echt aan het werk? Nee, die is mols / onzichtbaar voor de kijker. Er komen later beelden waar we veel meer te zien krijgen.

Al die voortijdige meningen over mol Anna, het blijft boeiend te lezen!  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 10:23:25 door ThaStayFan »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #156 Gepost op: 19-02-2024, 10:24:22 »

Al die voortijdige meningen over mol Anna, het blijft boeiend te lezen!  ::zwaai::

Positieve meningen kunnen uiteraard wel toch. En je hebt gelijk, het kan eigenlijk alleen nog maar beter ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #157 Gepost op: 19-02-2024, 10:33:59 »
Anna zegt toch helemaal nergens "jij hebt ook gekeken". ???

"Want wie hebben er dan... want jullie hebben..." (... niet in het dossier gekeken).
en
"dus jij en nog iemand" (... hebben wel in het dossier gekeken)

Ze wijst wel twee keer met haar vinger naar Fons en Sor, maar ze zal wel al zo haar vermoedens hebben gehad.
Dit leidt alleen maar af van het echte molwerk.

Nadat Kees zijn vrijstelling heeft gehad en daarna in de auto is Anna aan het doorgaan over die informatie. Het gaat er niet om dat we weten dat Sor die informatie heeft, het gaat erom dat Kees en Rian en Babs weten dat zij op achterstand staan, omdat zijn de informatie niet hebben. En dus beter hun best moeten doen met nepmollen etc. om iets van de achterstand terug te winnen. Dat gaat weer geld kosten. Weer een vrijstelling/joker kopen. Of een molboekje jatten. Het is nu echt ieder voor zich.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #158 Gepost op: 19-02-2024, 10:49:22 »
Ik doelde meer op de stelling die ik steeds lees dat Anna zich (alweer) verspreekt, en daarom door de mand valt als Mol. Die verspreking wordt haar hier echt in de mond gelegd.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #159 Gepost op: 19-02-2024, 11:26:01 »
Ik snap de negativiteit echt helemaal niet. Anna zou een supermol zijn, zoveel acties, zo fanatiek na een opdracht. Ze zou het geweldig spelen. Zeker de beste vrouwelijke mol tot nu toe.

Deze aflevering toch weer boekje mol. Ook het weghouden van Anna-verdenkingen in de test hint naar haar. Als ze niet de mol was, zouden ze het tonen zoals bij bijvoorbeeld Leonie.

Helemaal mee eens. Ik zou het ook echt heerlijk vinden als het zo is. Ik schreef eerder in dit forum dat ik dacht dat ze de winnaar is. Maar ze is inmiddels mijn (wens)mol geworden. Als ze dit allemaal speelt, dan doet ze dat echt voortreffelijk.

Go, Anna!  ::bravo::