Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 43738 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Anna Gimbrère
« Gepost op: 3-12-2023, 14:14:09 »
Anna Gimbrère


Praat mee over Anna! Hier kun je meer informatie lezen.
I will follow my inner gold

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2024, 00:31:27 »
Anna is de mol!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2024, 10:31:31 »
Zou wel leuk zijn uiteraard. Maar heb je iets gezien waaróm je dat denkt?

Even iets ter overweging: in het publiek liep iemand met een Happy Birthday-ballon.


Mmmm, leuk: Anna is jarig op 6 januari. Toch geloof ik niet echt in die link, om 2 redenen niet.

Het is gebruikelijk dat WIDM start op de eerste zaterdag van januari. Gebrúikelijk, maar staat het daarmee ook vást?

Wat zou met die ballon gebeuren als het seizoen níet zou beginnen op 6 januari? Dan slaat die hele hint nergens op, uiteraard. Eb nog iets anders: er zijn ook mensen die aflevering 1 niet op 6 januari kijken, en die zullen die datumlink naar alle waarschijnlijkheid ook niet leggen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2024, 10:32:58 »

Het is gebruikelijk dat WIDM start op de eerste zaterdag van januari. Gebrúikelijk, maar staat het daarmee ook vást?

Wat zou met die ballon gebeuren als het seizoen níet zou beginnen op 6 januari? Dan slaat die hele hint nergens op, uiteraard.

Dan was t gewoon een ballon. Niks aan de hand.

(ik ben overigens nog steeds gefrustreerd hoe in 2011 door een week uitstel de finale op St. Patricksday viel en dat géén aanwijzing was)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2024, 15:27:55 »
Winnaar!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2024, 18:04:16 »

(ik ben overigens nog steeds gefrustreerd hoe in 2011 door een week uitstel de finale op St. Patricksday viel en dat géén aanwijzing was)

Dat was een onofficiële hint. Want die week uitstel moeten ze met opzet gedaan hebben.

Maar die verjaardagsballon vind ik dan weer wel heel sterk. Je kunt op de site ook gewoon de oorspronkelijke uitzenddatum zien. Plus voor de echte molloot is dat natuurlijk kat in het bakkie.

Als het niet op de 6e was geweest hadden ze het shot niet in de uitzending gedaan... En daarvoor in de plaats een andere hint gegeven.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2024, 18:41:25 »
Over Anna kan je wel de nodige mol-acties opnoemen. Ik heb vooral naar haar gedrag gekeken. Wat valt me dan op:

- Ze vindt geen 'el topito', waarmee ze 1000 euro uit het spel speelt. Als ze als mol op het feest ook nog eens 3 topito's heeft gevonden voordat de kandidaten dat deden, speelt ze in totaal 4000 euro eruit. Dat is prima. Dat het dan niet bij de andere 6 vrijstellingen lukt, daar heeft ze bijna geen invloed op. Van Anna is trouwens niet bekend op wie ze heeft gestemd over de vrijstelling. Dat mogen we vast niet weten...

- Dat ze direct naar kettingen kijkt als ze bij de waarzegster is geweest en haar kaartje moet zoeken, is logisch te verklaren. Bij het aankomen heeft ze gewoon goed gekeken naar de mensen en zag de kettingen met plaatjes al. Dat is dus geen voorkennis. Tooske heeft dat niet gedaan en wellicht ook niet goed geluisterd naar de waarzegster en ging een echte paraplu zoeken.

- Anna is geen actrice. Als ze terugkomt bij de waarzegster, vind ik het veel te veel (snel) gespeeld als ze hoort dat de mol toekeek bij het kaartje pakken en ze ernaar zocht. Als Anna de mol is en ze heeft voorkennis, dan moet je verrast op de waarzegster en Rik van de Westelaken reageren. Ik zie een Anna die iets te snel reageert dan de info die ze krijgt. Ze wil al weglopen, voordat de waarzegster heeft gezegd hoelang ze erover mag doen. Ze knikt al naar Rik als hij nog niet over alles is uitgesproken. Dat kan met voorkennis te maken hebben.

- Ze zegt dat "het kaartje van de kroon niet te vinden was, maar er zeker wel wás". En dan ook zeggen: "De mol heeft het kaartje waarschijnlijk, dat dénk ik, eerder dan ik gevonden." Dat 'waarschijnlijk' en het tussenzinnetje is wel opvallend...

- Ik zie veel spanning tijdens het spel. Kijk eens naar de scene in de auto. Iedereen spreekt vrijuit, maar bij haar zit de rem erop. Ze legt haar hand op haar borst, frommelt aan haar ring en speelt met haar haar als ze in de auto zit. Ook zit ze aan haar mond, omdat ze haar woorden weegt. Ook op de bank als ze de schilderijenopdracht bespreken, frommelt ze aan haar haar.
Bij de executie krijgt ze niet haar scherm te zien, wat voor een mol meestal wel gebeurt in aflevering 1. Hier bedekt ze ook weer haar mond, omdat ze haar woorden weer moet wegen.

- Anna probeert veel vertrouwen te winnen door tijdens de speeddate eerlijk te zijn. Ook beschuldigt ze de schilderijkiezers dat ze in de sleutelpositie zaten (wat trouwens niet waar is, want dat zat ze zelf), waarmee ze de verdenking op anderen werpt. Het lijkt erop dat de regie de tactiek van 'allemaal degenen kiezen met wie je als eerste aan tafel zat' van Anna afkomt. Maar dat zou wel eens niet kunnen kloppen. Bij het kiezen van de portemonnee wijst Anna zelf in de richting van Jip.

- Anna wordt neergezet als iemand die alles berekent. Bij de speeddate zegt ze "volgens mijn berekening, heb jij een vrijstelling" tegen Rian. Ook dat ze betrouwbaar is, wat Babs ook uitspreekt over haar. En bij de test zegt ze ook dat ze alles berekent. Vaak komen deze spelers ver in het spel...

- Anna komt precies bij de groep die de schilderijen moest kiezen. Dat is de beste positie. Het lukt om 12 van de 25 schilderijen te ontsluiten. Daarvan is slechts één schilderij goed. Dan kan er bijna niet anders dan gesaboteerd zijn. Ze beschuldigt hier Kees ook weer van te snel nummers noemen.

Hints (als ze er al zijn):
- Kaart nummer 24 (van seizoen 24) van Loteria is een papegaai. Anna herhaalt soms iets wat een ander zegt. Wie weet doet ze dat de andere afleveringen ook. Gaan we volgen.
- De naam ANNA is een gespiegelde naam. Ik zie veel shots met spiegelingen. Bijvoorbeeld bij het naar de executie gaan.

Vandaar dat ik vooralsnog denk dat Anna de mol is. Als het klopt, is ze wel een hele leuke! En zoals Sor zegt: 'Een opvallende mol!' Dit is niet voor niks door de regie getoond in de aflevering.



Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2024, 21:20:59 »
Wat ik wel vreemd vond bij de speeddate (dat werd volgens mij ook ergens anders hier in het forum genoemd), is dat Jip (als eerste?) op het idee kwam om te spreiden.

Maar het lijkt erop dat Anna de meeste credits hiervoor krijgt; dat vind ik vreemd. En verdacht.
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer vreemd dat ze dit idee oppert, mocht ze de mol zijn. Of ze ging uit dat niemand naar haar zou luisteren, soort van omgekeerde psychologie. Dat zou ook nog kunnen.
Ik houd haar in ieder geval in de gaten.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2024, 21:37:02 »
Over Anna kan je wel de nodige mol-acties opnoemen. Ik heb vooral naar haar gedrag gekeken. Wat valt me dan op:

- Ze vindt geen 'el topito', waarmee ze 1000 euro uit het spel speelt. Als ze als mol op het feest ook nog eens 3 topito's heeft gevonden voordat de kandidaten dat deden, speelt ze in totaal 4000 euro eruit. Dat is prima. Dat het dan niet bij de andere 6 vrijstellingen lukt, daar heeft ze bijna geen invloed op. Van Anna is trouwens niet bekend op wie ze heeft gestemd over de vrijstelling. Dat mogen we vast niet weten...

- Dat ze direct naar kettingen kijkt als ze bij de waarzegster is geweest en haar kaartje moet zoeken, is logisch te verklaren. Bij het aankomen heeft ze gewoon goed gekeken naar de mensen en zag de kettingen met plaatjes al. Dat is dus geen voorkennis. Tooske heeft dat niet gedaan en wellicht ook niet goed geluisterd naar de waarzegster en ging een echte paraplu zoeken.

- Anna is geen actrice. Als ze terugkomt bij de waarzegster, vind ik het veel te veel (snel) gespeeld als ze hoort dat de mol toekeek bij het kaartje pakken en ze ernaar zocht. Als Anna de mol is en ze heeft voorkennis, dan moet je verrast op de waarzegster en Rik van de Westelaken reageren. Ik zie een Anna die iets te snel reageert dan de info die ze krijgt. Ze wil al weglopen, voordat de waarzegster heeft gezegd hoelang ze erover mag doen. Ze knikt al naar Rik als hij nog niet over alles is uitgesproken. Dat kan met voorkennis te maken hebben.

- Ze zegt dat "het kaartje van de kroon niet te vinden was, maar er zeker wel wás". En dan ook zeggen: "De mol heeft het kaartje waarschijnlijk, dat dénk ik, eerder dan ik gevonden." Dat 'waarschijnlijk' en het tussenzinnetje is wel opvallend...

- Ik zie veel spanning tijdens het spel. Kijk eens naar de scene in de auto. Iedereen spreekt vrijuit, maar bij haar zit de rem erop. Ze legt haar hand op haar borst, frommelt aan haar ring en speelt met haar haar als ze in de auto zit. Ook zit ze aan haar mond, omdat ze haar woorden weegt. Ook op de bank als ze de schilderijenopdracht bespreken, frommelt ze aan haar haar.
Bij de executie krijgt ze niet haar scherm te zien, wat voor een mol meestal wel gebeurt in aflevering 1. Hier bedekt ze ook weer haar mond, omdat ze haar woorden weer moet wegen.

- Anna probeert veel vertrouwen te winnen door tijdens de speeddate eerlijk te zijn. Ook beschuldigt ze de schilderijkiezers dat ze in de sleutelpositie zaten (wat trouwens niet waar is, want dat zat ze zelf), waarmee ze de verdenking op anderen werpt. Het lijkt erop dat de regie de tactiek van 'allemaal degenen kiezen met wie je als eerste aan tafel zat' van Anna afkomt. Maar dat zou wel eens niet kunnen kloppen. Bij het kiezen van de portemonnee wijst Anna zelf in de richting van Jip.

- Anna wordt neergezet als iemand die alles berekent. Bij de speeddate zegt ze "volgens mijn berekening, heb jij een vrijstelling" tegen Rian. Ook dat ze betrouwbaar is, wat Babs ook uitspreekt over haar. En bij de test zegt ze ook dat ze alles berekent. Vaak komen deze spelers ver in het spel...

- Anna komt precies bij de groep die de schilderijen moest kiezen. Dat is de beste positie. Het lukt om 12 van de 25 schilderijen te ontsluiten. Daarvan is slechts één schilderij goed. Dan kan er bijna niet anders dan gesaboteerd zijn. Ze beschuldigt hier Kees ook weer van te snel nummers noemen.

Hints (als ze er al zijn):
- Kaart nummer 24 (van seizoen 24) van Loteria is een papegaai. Anna herhaalt soms iets wat een ander zegt. Wie weet doet ze dat de andere afleveringen ook. Gaan we volgen.
- De naam ANNA is een gespiegelde naam. Ik zie veel shots met spiegelingen. Bijvoorbeeld bij het naar de executie gaan.

Vandaar dat ik vooralsnog denk dat Anna de mol is. Als het klopt, is ze wel een hele leuke! En zoals Sor zegt: 'Een opvallende mol!' Dit is niet voor niks door de regie getoond in de aflevering.
Helemaal mee eens. En dan vergeet je nog dat Anna afgeeft op Rianne en Babs dat ze geen schilderijen hebben bijgekocht. M.a.w. wij hebben het in onze groep goed gedaan maar zij niet. Terwijl het voor de pot gunstiger is om geen schilderijen te kopen (is in een ander topic al besproken). De mol geeft graag de schuld aan anderen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2024, 21:51:44 »
Sommige gedragingen van anna, zoals hier opgelijst, zijn zeker mols te noemen. Maar het is allemaal zo veel, zo in your face dat ik het voorlopig niet echt kan geloven .


Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2024, 00:19:13 »
Ik heb ook niet zo'n lekker gevoel bij zo'n obvious gebeuren... Maar goed, ik zie nu geen andere betere optie als mol.

Straks weet Anna vanaf het begin al wie de mol is, omdat ze hem/haar gespot heeft en kan ze er met gestrekt been in. Maar dat denk ik eigenlijk ook weer niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2024, 11:27:48 »
Ze zou zeker de mol kunnen zijn. Ik ben alvast fan van haar.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2024, 12:11:11 »
Wensmol, wenswinnaar, wensfinalist, als ze maar lang in het spel blijft!  ::bravo::

Offline Ruvu

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2024, 13:42:20 »
Zou wel leuk zijn uiteraard. Maar heb je iets gezien waaróm je dat denkt?

Even iets ter overweging: in het publiek liep iemand met een Happy Birthday-ballon.


Mmmm, leuk: Anna is jarig op 6 januari. Toch geloof ik niet echt in die link, om 2 redenen niet.

Het is gebruikelijk dat WIDM start op de eerste zaterdag van januari. Gebrúikelijk, maar staat het daarmee ook vást?

Wat zou met die ballon gebeuren als het seizoen níet zou beginnen op 6 januari? Dan slaat die hele hint nergens op, uiteraard. Eb nog iets anders: er zijn ook mensen die aflevering 1 niet op 6 januari kijken, en die zullen die datumlink naar alle waarschijnlijkheid ook niet leggen.

Ze vierden Día del Topo: het feest van de Mol
Dat maakt de verjaardag van Anna op de dag van de uitzending van dit feest toch wel interessant

De datum van uitzenden zal echt wel vastgelegd zijn
En dat mensen die later terugkijken de link niet leggen is ook geen reden om het dan maar niet te doen

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2024, 13:48:07 »
De datum van uitzenden zal echt wel vastgelegd zijn
En dat mensen die later terugkijken de link niet leggen is ook geen reden om het dan maar niet te doen
St. Patricksday was min of meer hetzelfde. Hiervoor moest er zelfs een aflevering meer komen.

De uitzenddatums liggen inderdaad al vast, daar kan alleen bijzondere omstandigheden (stakingen door zenderpersoneel, gijzelingen) een plotse onverwachte verandering in aanbrengen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2024, 23:44:46 »
Wat vinden jullie van deze uitspraak (en gedrag) van Anna als ze tegenover Justin aan de speeddatetafel zit: '... want ik weet... ik geloof jou om een of andere reden...' Vervolgens draait ze haar hoofd weg, hand voor haar mond en direct doorpraten over het belang dat alle vrijstellingen eruit gaan. Wat bedoelt ze met "want ik weet"? Het lijkt erop dat ze zich bedenkt dat ze voorkennis deelt en dat net op tijd inslikt. Haar zenuwachtige wegkijken en hand voor de mond, zet dat bij.

Ik vond het heel apart...

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2024, 21:59:17 »
Opdracht 1 heet dia del top(it)o, dag van de mol. Er is een dag van de mol. Namelijk 23 oktober. 
De mol (meervoud molen[1]) is een van de zeven basiseenheden in het SI-stelsel, het Internationaal Stelsel van Eenheden. Het is de eenheid voor chemische hoeveelheid. Het gehanteerde symbool is eveneens mol.

Anna is wetenschapsjournaliste en heeft natuurkunde gestudeerd.  Misschien op deze manier een link.naar haar...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2024, 18:09:42 »
Geen topito gepakt (en dus geen potentieel 1000 euro), niet op iemand gestemd met een vrijstelling (geen potentieel 1000 euro). Twee keer een dikke nul daar dus. En, indien de Mol, drie topito's van anderen gepakt. Dat is 4000 uit de pot gehouden en de kans op nog eens 1000 uit de pot vergroot.

Wat me niet lekker zit, is haar plan voor de verdeling van de stemmen. Dat zou in theorie +6000 hebben opgeleverd. Waarom zou je dat als Mol voorstellen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2024, 18:31:45 »

Wat me niet lekker zit, is haar plan voor de verdeling van de stemmen. Dat zou in theorie +6000 hebben opgeleverd. Waarom zou je dat als Mol voorstellen?

Simpel. Een makkelijke manier om goodwill te kweken voor een plan dat toch nooit wordt uitgevoerd. Dit geeft haar ook nog eens een reden op Justin, die er geen heeft, te stemmen. Verder is het niet duidelijk of Jip of zij echt de aanzet gaf. Allesbehalve reden om Anna af te schrijven.

Dat ze mogelijks ook nog eens laatste was bij opdracht 1, zet de tunnel helemaal open.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2024, 21:53:32 »
Sommige gedragingen van anna, zoals hier opgelijst, zijn zeker mols te noemen. Maar het is allemaal zo veel, zo in your face dat ik het voorlopig niet echt kan geloven .

Dat heb ik ook bij haar. Ook bij deze aflevering. Ze lijkt fanatiek, maar belandt toch telkens in het groepje met de meeste chaos. Ook bv met 2.1: waarom stopt ze haar briefje in de broekzak van Kees?  ???
En ze zit flink door de informatie van de podcast te kletsen (begin opdracht 2, voordat de zangeres zonder naam te horen was), als ik uitga van de montage. Vreemd... En veel minder geld opgehaald, terwijl iedereen best veel vragen goed leek te hebben. Het lijkt mij dat de mol zich in het 'berggroepje' bevindt.

Ik houd Anna in de gaten.  ;D

Ik zet een teen in deze tunnel.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)